Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Black Mesa™


Ni måste få ner en exe fil som packar upp den.
  • 0
Men va fan då? Först laddar jag ner spelet, sen installerar det, sen ska jag installera det igen på Steam?
  • 0
Modden är helt fantastisk! Spelet har åldrats ganska så väl ändå
  • 0
Citerar Ciriux:
Men va fan då? Först laddar jag ner spelet, sen installerar det, sen ska jag installera det igen på Steam?


Du ska bara behöva installera via upp packningen och sen starta om steam för att få spelet i biblioteket.
  • 0
Någon annan som får problemet att spelet kraschar när man ska sätta igång fläkten vid de trehövdade monstret?
Don't ever back down
  • 0
Någon som vet hur man tar sig vidare när man skall åka ner i liften? I originalet skulle man dra i en spak, men det finns ingen spak där nu, bara ett rum med två låsta dörrar.. :/
Mustig som fan
  • 0
Citerar Veilor:
Ni måste få ner en exe fil som packar upp den.
Var hittar man den då?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Vafan, Eli har ju inte samma röst.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Vafan, Eli har ju inte samma röst.


Tror dem spelat in nya röster till allihop. Kan nog ha med rättigheter att göra.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Hur lyder domen? Är det lika bra som originalet?
Själv har man tänkt köra klart det först, och sen ladda ned Black Mesa.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar ZimpanX:
Tror dem spelat in nya röster till allihop. Kan nog ha med rättigheter att göra.


Dr Kleiner hade samma röst.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Känslan från första genomspelning finns inte kvar. Kanske börjar spelet bli för gammalt...
  • 0
Kan inte hitta filen som man startar spelet med. Hjälp!
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Slutade spela precis när man stöter på miltären, de är lika jobbiga som jag kommer ihåg. Känns riktigt najs, överlag, men jag tror nog inte det klår orginalet.

Citerar M7Jagger:
Dr Kleiner hade samma röst.

Faktiskt inte, bara någon som imiterar honom bra.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Faktiskt inte, bara någon som imiterar honom bra.


Riktigt bra i så fall.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Varför är det så svårt att hoppa över/på saker?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Varför är det så svårt att hoppa över/på saker?


Gamla hederliga crouch-jump.
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar Ciriux:
Gamla hederliga crouch-jump.


Ahhh, those were the days. Crouch-jump, lean-strafe, bunnyjumping och så vidare. Jag saknar det.

Hmm, är det här moden som kan få mig att ta mig igenom HL? Jag har nog installerat det 10 gånger men jag tröttnar alltid på spelet innan det kommer igång. Jag gjorde ett seriöst försök att spela igenom det för två år sedan, idag när jag kollade i Steam-biblioteket så stod det att jag hade spelat 119 minuter. Jag som trodde att jag hade kommit långt i spelet. Jaja, Black Meas är på väg ned i alla fall.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Finns det ute på Steam ännu?
  • 0
Wow, karaktärsmodellernas ansikten är riktigt, riktigt välgjorda för att vara ett Source-spel
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar M7Jagger:
Varför är det så svårt att hoppa över/på saker?

Det har med Source att göra, det känns inte riktigt som karaktärens tyngd och styrka är tillräckligt bra anpassade för plattformandet, som i orginalet tog en liten tid att bemästra men aldrig kändes konstigt eller dåligt.

Citerar Humanisten:
Wow, karaktärsmodellernas ansikten är riktigt, riktigt välgjorda för att vara ett Source-spel

Är dem inte alltid det? Jag tycker fortfarande att Half-Life 2 har bland de bästa ansikterna i ett spel någonsin.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Är dem inte alltid det? Jag tycker fortfarande att Half-Life 2 har bland de bästa ansikterna i ett spel någonsin.


Dock så har HL2 nu för tiden äldre assets plus att deras ansikten var aningen mer karikatyr (eller i alla fall designade väldigt uttrycksfullt). De nya ansiktena är helt enkelt mer "väljgjorda" med aningen högre upplösning och mer standardiserat utseende.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Äntligen hittade jag en nedladdningslänk som fungerar felfritt! Installerat och klart på ett ögonblick.

För er som råkar på nedladdningsproblem kan jag rekommendera denna tyska sida:

http://www.chip.de/downloads/Black-Mesa_57528457.html

Men nu ska jag inte hänga här, nu ska spelas!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Precis påbörjat Black Mesa. Jag försökte mig på Half- Life tidigare i år, men jag kan inte rå för att tycka att headcrabs är läskiga. Så vi får se hur det blir med denna genomspelning

Jag förstår fortfarande inte hur jag vågade ta mig igenom Ravenholm i HL2 2 gånger.
  • 0
Värt att testa?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!