Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella PSP-tråden


Citerar ifongard:
Någon som skaffat The 3rd Birthday? Det verkar ganska häftigt.

jaa, jag började spela det men tröttnade ganska fort. storyn är väldigt konstig, actionmomenten och spelmekaniken väldigt enformiga och till råga på det en massa konstiga egenskaper som jag inte alls ens fattade hur man utförde och vad dom var bra för..

rekommenderas inte.
  • 0
Bara jag som inte kan hämta Welcome Back sakerna i Media Go?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Oskwish, lösningen tror jag du hittar på ps3-tråden också
  • 0
Modnation racers känns inte som någon höjdare. Har inte spelat så mycket än men jag känner inte alls något sug att spela mer.
  • 0
Citerar Sparda:
Räcker det inte med 8 gb sd card?


Det har jag inte, och SD kort får väll inte ens plats i en PSP?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Citerar Sparda:

Räcker det inte med 8 gb sd card?


Det har jag inte, och SD kort får väll inte ens plats i en PSP?


Den har ju Memory Stick som format och det kalls ju även Sd card för San Disc. Men det kanske måste vara Sonys egna?
Elgiganten har ett sony 2gb för 129

http://sv.wikipedia.org/wiki/PSP-3000

http://www.elgiganten.se/search?webform-id=WFSimpleSearch&De
faultButton=findSimple&remove_All=true&WFSimpleSearch_NameO
rID=Sony+Memory+Stick+Micro+2GB
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Den har ju Memory Stick som format och det kalls ju även Sd card för San Disc. Men det kanske måste vara Sonys egna?
Elgiganten har ett sony 2gb för 129


Jag har ett 2gb av sanddisk i min andra PSP som jag har lånat ut, hade tänkt byta minneskorten så att jag säljer mitt Slim & Lite med et lilla minneskortet, men jag kan bara hitta att PSP 3000 har flashminne.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Jag har ett 2gb av sanddisk i min andra PSP som jag har lånat ut, hade tänkt byta minneskorten så att jag säljer mitt Slim & Lite med et lilla minneskortet, men jag kan bara hitta att PSP 3000 har flashminne.


Ja men den har stöd för SD cards också. Så länge det är Sony Memory Stick Pro Duo så bör det gå. Lästa nånstans att PSP 3000 klarar av ända upp till 32gb's kort.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Behöver ett Akut hjälp har laddat ner final fantasy 5 och 6 till psp men när jag försöker spela det står det to use this content,you must activate the system (8010850f) vad menas med det? det är lagligt installerat köpt det via psn store och inte någon skumt site tacksam för hjälp.
Take it Easy but do take it
  • 0
SD står ju för Secure Digital, vilket är den vanligaste typen av minneskort. Dock går ju de inte att använda till Sonys produkter eftersom de har sitt eget format, Memory Stick, MS. Sen finns det ju micro och mini också. Men som Sparda säger är der ju Memory Stick Pro Duo som gäller för PSP.

Sigmons, laddar du ner direkt till PSP från PSN store eller från PS3?
  • 0
mitt psp 3000 säger att den inte kan läsa mitt UMD spel vad ska jag göra???? Har haft rätt så mycket problem med psp:et innan. kan nån hjälpa mig?????
  • 0
Citerar lordnicho1:
mitt psp 3000 säger att den inte kan läsa mitt UMD spel vad ska jag göra???? Har haft rätt så mycket problem med psp:et innan. kan nån hjälpa mig?????


Sitter skivkassettsaken i ordentligt? Sitter luckan löst? testat flera UMDs?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar ifongard:
SD står ju för Secure Digital, vilket är den vanligaste typen av minneskort. Dock går ju de inte att använda till Sonys produkter eftersom de har sitt eget format, Memory Stick, MS. Sen finns det ju micro och mini också. Men som Sparda säger är der ju Memory Stick Pro Duo som gäller för PSP.

Sigmons, laddar du ner direkt till PSP från PSN store eller från PS3?



köpte på på psn via ps3 och ladda ner från ps3 till psp. Tror jag vet var felet är men har inte möjlighet att kolla det just nu, så du kan gärna säga vad du tror är felet.
Take it Easy but do take it
  • 0
Om du inte löst det redan så kan man väl aktivera PSP-enheten med samma konto som du laddat ner spelet med. Var länge sen jag gjorde det så jag minns inte riktigt hur man gör.
  • 0
Jo var de tjag tänkte på också
Take it Easy but do take it
  • 0
Hur lägger man in vanliga filmer på psp? Man måste konvertera (hur?)
  • 0
Du får ladda ner något program. Om du söker på PSP movie converter eller något sånt borde du kunna hitta något program.
Oftast tar det ju ganska lång tid att konvertera filmer för det kräver mycket datorkraft.
  • 0
Hej. Har en fråga till er som köpt spel via Playstation Store till er PSP. Hur gör man det enklast? Jag antar att det är bäst att köpa via sin PSP? Och sen när man betalt är det bara att ladda ner det? Är det så enkelt?

Tacksam för svar.
  • 0
Citerar Dark urban:
Hej. Har en fråga till er som köpt spel via Playstation Store till er PSP. Hur gör man det enklast? Jag antar att det är bäst att köpa via sin PSP? Och sen när man betalt är det bara att ladda ner det? Är det så enkelt?


Det finns tre sätt att handla till PSP, antingen genom WiFi direkt på PSP:n. Då är det bara att köpa loss och ladda ner direkt på PSP:n.

Eller så kan man handla genom programmet Media Go på PC och ladda ner det där och sedan skicka över till PSP:n via USB. Till sist kan man även komma åt allt PSP-material på PSN från PS3:an. Där är det bara att köpa loss, ladda ner och sen skicka över via USB.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar Dark urban:
Hej. Har en fråga till er som köpt spel via Playstation Store till er PSP. Hur gör man det enklast? Jag antar att det är bäst att köpa via sin PSP? Och sen när man betalt är det bara att ladda ner det? Är det så enkelt?


Det finns tre sätt att handla till PSP, antingen genom WiFi direkt på PSP:n. Då är det bara att köpa loss och ladda ner direkt på PSP:n.

Eller så kan man handla genom programmet Media Go på PC och ladda ner det där och sedan skicka över till PSP:n via USB. Till sist kan man även komma åt allt PSP-material på PSN från PS3:an. Där är det bara att köpa loss, ladda ner och sen skicka över via USB.


Tack så mycket för ditt svar Nighthawk! Tror jag köper direkt över WIFI med min PSP. Tack än en gång för hjälpen.
  • 0
Det enda som jag ser som ett problem med att köra direkt över WIFI med PSP är när det är riktigt stora filer så tar det ju sån tid att ladda ner. Då är det skönare att göra det på PS3 eller PC som kan stå igång i bakgrunden.
  • 0
Köpte ett PSP idag. Har ni några tips på spel som finns till PSP som är bra? Eller några kommande som man ska hålla koll på? Vilket Final Fantasy är bäst att spela på PSP?

Ge lite tips!
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Castlevania: The Dracula X Chronicles
Crisis Core: Final Fantasy VII
Metal Gear Solid: Peace Walker
Metal Gear Solid: Portable Ops
Monster Hunter Freedom Unite
Patapon
Syphon Filter: Dark Mirror
Valkyrie Profile: Lenneth


Är några spel som jag kan rekommendera från min samling.
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!