Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella PSP-tråden


Inlägget redigerat av kaleii.

Det här är den officiella diskussionstråden för Sonys bärbara spelenhet PSP (PlayStation Portable). Här kan ni snacka om de kommande spelen, vad ni använder den till och liknande saker.

Det är dock inte tillåtet att snacka om emulatorer, nedgradering eller ombyggd systemprogramvara (så kallad custom firmware).
Så här ser jag ut när jag lyssnar på musik!. d^_^b
  • 0
Hmmm tycker att dom ger sig in på fel område.
  • 0
Jag tycker att den verkar bra.

Sluta göra nya användare, du har blivit bannad jättemånga gånger.
öhhh. kul forum.
  • 0
Den varkar gryym men DS ser mkt grymmare ut...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Njaa, snygg grafik osv... men originalitet ligger hos DS tyvärr. PSP är ju coolt för att man kan koppla till datorn. jag tror att PSP kommer att vara mer känt hos piraterna.
  • 0
Absolut ingen PS fanboy men jag tror dock att om någon av PSP eller DS kommer floppa så blir det DS.

Har inte fått se någon riktigt smart användning för extra skärmen än och är därför inte så imponerad av maskinen som både har sämre design och grafisk prestanda.
  • 0
Jag gillar DS mer, men PSP ser också cool ut.
Men jag tror att DS inte kommer floppa, det kommer bli populärt. PSP kommer nog inte heller floppa...
World of Warcraft e bäst. Så e de bara.
  • 0
hallå psp äger ds i grafik och själv tycker jag det e tuffare med en stor 5tumms skärm än två små.......PSP har typ tre gånger så snygg grafik som DS........

Här e nåra länkar där du kan jämföra PSPs Metal Gear Acid, med DS spel Metroid Hunters

PSP Metal Gear Acid länk http://www.gamespot.com/psp/ strategy/metalgearsolid/scre e nindex.html


DS Metroid Hunters länk http://www.gamespot.com/ds/a ction/dsmetroidprimehunters/s creenindex.html
Hej svejs kalkon paj!.............................Mahmoud?
  • 0
DS verkar vara bättre men jag tror PSP säljer bättre.
Följ utvecklingen av mitt tv-spel: shellander.se
  • 0
En grej till.......PSP har mycket snyggare design enligt mig och det är über tufft att man kommer kunna se på filmer som spiderman 2 på små skivor som kallas umd
Hej svejs kalkon paj!.............................Mahmoud?
  • 0
DS känns mer spelnördig, PSP verkar mer som en n-gage typ av pryl fast mycket coolare då.

Jag tycker DS verkar roligare som spelpryl nu, om jag vill ha allt det där andra köper jag nog hellre en sak som jag inte måste passa efter varje sekund så inte den stora fina skärmen får en repa i sin tur sänker värdet med typ 80 % på den.
Nej stora skärmar på bärbara ting är något jag hyser stor ångest för.
  • 0
DS har ju typ snyggare grafik...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Bastjeman: Hur kan du säga så?? Dags kanske att skaffa glasögon
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
DS har ju typ snyggare grafik...

Hahaha...läs om PSP innan du kommer med ett sådant uttal..PSP kommer att vara lika kraftig som ps2 när det gäller grafik....DS kommer att vara snäppet bättre en Nintendo 64...det råder ingen tvekan om att jag kommer att köpa PSP....förstår inte hur man kan få tanken att köpa DS...man vill väl ändå har den bästa bärbara enheten på marknaden.....visst mario och zelda kommer säkert på DS....men hallå...börja bli lite uttjatade...jag har inget emot dom spelen....men tänk dom spelen på PSP...så förstår ni nog...
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
DS hade ju inte alls snygg grafik av döma utav det som visades.
Playstations grafik såg ju ut som playstation 1 ungefär , inte alls som ps2...
  • 0
Det är sant att PSPan är lika kraftig...du har nog inte sett demona av spelen...som jag har gjort....en bild säger inte så mycket...kolla på http://www.pspinsider.com
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Larc
PSP har bättre grafiska möjligheter än DS (även om båda maskinernas grafik är väldigt snygg i rörelse) men poängen är väl inte vilken konsol som kan vissa bäst grafik utan om vilka spel som kommer.

För mig spelar inte grafiken någon roll eftersom skärmen är så liten.

Det tråkiga med Sonys maskin är nog att de satsar på något allt i en maskin. Man ska spela, se på film och lyssna på musik. Man vet hur bra sådana maskiner har varit.

Tyvärr verkar det som de kommer att ha regionskod på spelen som drabbar mig väldigt mycket eftersom jag alltid importerar mina spel, nu ska man vänta 1 år innan spelet släpps i Sverige om det släpps här överhuvudtaget. Det är ju många kanonlir som aldrig släpps här.

Batteritiden är en annan sak, har på känn att de är väldigt dåliga , när sonys höjdare säger att det ska hålla i 2-10 timmar beroende på vad man gör med den så blir inte jag direkt imponerad.

Men man får väl se hur det ser ut när de släpps på marknaden..
  • 0
hoppas verkligen att de gör något slags skydd för skärmen! inte så kul att sitta och spela på en repig skärm eller en skärm full med fett fläckar!
Signatur?
  • 0
Jag har sett edm flseta filmklipp och bilder som visats.

Kahuna> Jag håller med om att mg acid ser bra ut men om du kolalr på andra spel så ser dem snarare ut som playstationspel än ps2 spel.
  • 0
Men det finns ju många spel på Ps2 som ser ut som Nintendo 64 grafik..men alla spelutvecklare kommer att göra spel till denna eftersom att dom vill ge det bästa till spelarna..och det kunde man inte förrut...

och du axelsson man kommer att få en bär väska till när man köper pspan...

Larc...jo visst kanske batterierna inte håller så länge men det finns väl inga bättre på marknaden....och sony vill nå ut till alla människor inte bara oss spelare...vill du inte ha den...så köp den inte...men det är många som kommer att göra det...
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Larc...du tyckte att psp var onödig eftersom att den har dvd och mp3 spelare med..men då är väl Nintendos DS onödigare...en touch penna att rita med....snacka på 5 års pryl...värsta palm piloten...
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
  • Missing Avatar
  • Larc
PSPn kommer inte ha en DVD, var har du fått det ifrån?
Mp3 har jag inte heller hört att den ska kunna spela men det är ju möjligt.

Jag tror att både musik och film ska köpas på deras egna UMD-format.

De flesta prylar som ska klara av flera saker är ofta väldigt dåliga. Om batteriet behöver laddas hela tiden förlorar man en del av att det är bärbart.
Jag tycker att touchscreen är onödigt.. Ser inte hur det kan förbättra spelglädjen, men den har ifl med spel att göra.
  • 0
En massa filmer på PSP spel finns att se på http://www.gametrailers.com för dom som tvivlar på PSPs prestanda...
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
kcin2: Att många spel ser ut som PSX spel kanske inte är så konstigt med tanke på att utvecklarna inte lärt sig utnyttja hårdvaran på rätt sätt än. Om man tittar på utvecklingen av tex. PS2 så syns det hur stor skillnaden är.

I början var det många spel som låg närmare PSX spel än de PS2 spel vi har idag. Dagens PS2 spel kan i vissa fall hålla samma klass som ett Xbox spel.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!