Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gamescom 2013


Lite konstigt att ingen ännu skapat en Gamescom 2013-tråd då detta på förhand verkar kunna bli det största Gamescom någonsin. Nästan större än E3. Samtliga tillverkare har otroligt mcket på gång nu och otroligt mycket att bevisa, speciellt Microsoft och Sony.

Ett stort tecken på det är hur Twitter totalt svämmat över med Gamescom-tweets från olika utvecklare och företag.

En av favoriterna:
https://vine.co/v/hOwUHrdYOWh
The fuzz is here!
  • 0
Sonys presskonferens sänds live här kl. 19:00 svensk tid imorgon(tisdag). http://gamescom.eu.playstation.com/

Microsofts presskonferens verkar vara inställd.
  • 0
Citerar internethandlare:
Microsofts presskonferens verkar vara inställd.


Haha jaså?
The fuzz is here!
  • 0
Om Half-Life 3 kommer bekräftas så kommer jag slå sönder hemmet av glädje, enda spelet jag ser fram emot just nu tillsammans med Dying Light, Forza Horizon 2/ Motorsport 5 och Resident Evil 7, men den sistnämnda kommer absolut inte visas, men rykten säger att det ska tillbaka till skräcken som i RE4 så man får hoppas!
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar gameplayer:
Citerar internethandlare:Microsofts presskonferens verkar vara inställd.

Haha jaså?


Ja jag vet inte, men en medlem skrev på Gamereactor följande och jag antar det stämmer:

Nej Microsoft ska bara ha en lite kortare brief som ska hållas av utvecklare sen ska de ha något sorts pressevenemang istället där jounalister ska få mingla och spela x1 spel om jag förstått det rätt. De snackade om det på senaste Major Nelson podden så det är inget nytt.

Phil Spencer sa något om att deras upplägg inte passade att streamas men att de skulle komma ut med nyheterna ändå. Kortare klipp kanske...

CITERA
  • 0
Citerar Ironfist00:
Half-Life 3


Valve är väl inte ens på plats?
  • 0
Citerar Aaandy:
Valve är väl inte ens på plats?


Är inte uppdaterad men trodde det, lite tråkigt, men inte heller oväntat då valve gått förbi spänningen för flera år sedan.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Jag var sugen på att åka dit i år men det blev inte av tack vare jobb, min polare kommer spela i €15 000 Smite-turneringen på fredag.
  • 0
via mobil

Kan förstå att MS inte kör en presskonferens.
De skulle förmodligen inte bräcka Sonys, så det verkar som att de kör en taktik där de svämmar över folks feeds med smånyheter, lanseringar och annonseringar under hela dagen istället.
Min feed på Google "eko" är full av XBOne just nu.

Något som bara kommer hålla på under kvällen och med "recap"s imorgon i Sonys fall.

Tror jag.
Med det sagt kommer jag sitta klistrad ikväll klockan 19:00!
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Vet någon när Sonys Gamescom-presskonferens börjar svensk tid?

Tillagt 2013-08-20 14:15:
Citerar internethandlare:
Sonys presskonferens sänds live här kl. 19:00 svensk tid imorgon(tisdag). http://gamescom.eu.playstation.com/

Microsofts presskonferens verkar vara inställd.


hahah såg inte faktan

Tillagt 2013-08-20 14:59:
http://live-event.ea.com/gamescom/

EA konferens om en 1 timme.
Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
  • 0
TitanFall fortsätter att imponera! Kombinationen av Mech-strider med Parkour-inspirerade infanteristrider ser helt enkelt sjukt underhållande ut, trots att vapenkänslan känns väldigt mycket Call of Duty. Hade velat ha lite mer tyngd i vapnen, men annars har jag bara positiva saker att säga.

Dessutom är idén att kombinera singleplayer- och multiplayer-aspekter riktigt intressant. Ska bli kul att se hur cutscenes och sånt kommer att funka, för jag kan tänka mig att de blir väldigt repetitiva i slutändan. Som vanligt ser det väldigt cinematiskt och coolt ut i trailern, men vi får vänta och se. . Gameplay-mässigt ser det i alla fall extremt underhållande ut.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
"Levolution"

" My scythe, I like to keep it next to where my heart used to be. "
  • 0
Okej, BF4 ser helt fantastiskt ut.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Okej, BF4 ser helt fantastiskt ut.


+1
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Trailern till BF4 såg visserligen fin ut. Kändes ju dock som att man såg allt genom 3000 Instagram filter...
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
  • Andy
  • Andy
Genomusel presskonferens av Sony. Synd, jag hade höga förhoppningar. Kanske för höga.
  • 0
29 nov PS4 Launch
Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Okej, BF4 ser helt fantastiskt ut.


Yes indeed sir!
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0
Vet någon om Batman - Arkham Origins kommer senare till PS4 för webhallen har satt upp bokningar för next gen versioner

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/178221-batma
n-arkham_origins_inkl_forbokningserbjudande/
Remember, kids - it's only illegal if you get caught!
  • 0
Fy fan va besviken jag är. Tråkiga nyheter av inget värde alls egentligen.
The fuzz is here!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!