Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Generationens Bästa Spel


Citerar Chuckyflash:
Tyvärr är det ju faktiskt så att Blood Money tillhör en annan generation...


Åh. Du har så rätt, så.
  • 0
Super Mario Galaxy
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Bioshock: Infinite.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Lite dumt av mig att skriva innan GTA V kommit ut men.. Jaja, min tillfälliga utan speciell ordning lista är:

Batman: Arkham Asylum
Mass Effect
Bioshock
Portal
Red Dead Redemption
The Last of Us

Tillfällig lista som sagt. Vill få in lite indies och liknande as well men det får bli senare.
(vill pilla in XCOM också mejag vet inte...)
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Halo 3
Halo Reach
Hela Assassins Creed serien
GTA V kommer med 100% in här tror jag
  • 0
Dark Souls!

Finns till Playstation, Xbox och PC så praktiskt taget alla kan plocka upp det och alla borde. En unik spelupplevelse som man måste pröva. Jag har inte tid att skriva en lång text om varför det är så bra men folk som äger det kommer nog definitivt förstå.
"Övriga inställningar"
  • 0
Bioshock

Från de ondskefulla bakhållen i Rapture till den vita världen i Columbia är detta en spelserie som jag sent kommer att glömma. Är sjukt taggad inför DLCn där man kommer kunna spela som Elizabeth.

Journey

En värld bortom allt det vanliga och en resa som kommer att förändra din syn på spel för gott.

Ratchet & Clank

Må vara så att de senaste titlarna från Insomniacs populära duo inte håller måttet. Men då man spelar de tre första spelen och Future-trilogin bör man märka att detta är en äkta plattformsserie utan dess like.

Need for Speed

Det är endast de fyra första spelen som ger mig lust till att fly från snutar i trimmade sportbilar. Men vilket adrenalin det ger än idag!

Grand Theft Auto

Rockstar gör inte spel, de gör konstverk. Likt en vild målning av Picasso låter de fantasin flöda och bjuda på de mer skumma sidorna av amerika. Fyllt med en mumsig story, actionsekvenser och briljanta röstskådespelare. Varje spel är som ett verk från Hollywood, en unken b-film som kan göras underhållande.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Rockstar gör inte spel, de gör konstverk.


Det bästa du skrivit.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar AG Jati:
Rockstar gör inte spel, de gör konstverk. Likt en vild målning av Picasso låter de fantasin flöda och bjuda på de mer skumma sidorna av amerika. Fyllt med en mumsig story, actionsekvenser och briljanta röstskådespelare. Varje spel är som ett verk från Hollywood, en unken b-film som kan göras underhållande.


GTA IV kändes som ett teknikdemo med påklistrad story.
En gnutta förlorad självrespekt från att kissa i flaskor
  • 0
Halo 3
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Börja med Morrowind, håller än idag. Särskilt om du slänger på ett par grafikmoddar. Kan rekommendera senaste versionen av MGSO. Blir snyggare än Skyrim, i vissa avseenden.


Ne, fast med tanke på att jag aldrig spelar pc-spel och min gamla Xbox inte fungerar längre så lär det nog ej bli något Morrowind för min del. Jag kommer nog att börja med Skyrim så får jag se ifall jag tycker om det. =)

Citerar AsdfRtu6H:
GTA IV kändes som ett teknikdemo med påklistrad story.


Verkligen inte! Jag skulle inte klassa det som generationens bästa men nog att det var riktigt bra.

Citerar TSL Luke117:
Gears of War


Så förvånansvärt få som faktiskt nämnt detta. Har kanske att göra med att det kom så tidigt att många glömt bort det.

Jag ska nog använda den här tråden som en köpguide. Ska gå igenom många av spelen och "rensa" klart inför nästa generation. =)
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Tyvärr är det ju faktiskt så att Blood Money tillhör en annan generation...


Nu vet jag inte om du märkt att Blood Money även finns på PS3 och Xbox 360, så visst kan man räkna det till den här generationen också
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Okej som jag fattar syftar du på den nuvarande (ps3, 360)

De jag skulle välja är följande:

Battlefield Bad Company 1 & 2
Här tar jag Singleplayer från ettan och två.
Ettan gave BF singplayer med en story, inte bästa men ändå kul
Två tåg det vidare, roligare story, fast kändes kortare.
Med co-op som kom senare var ju också kul.

Ettan var ju kul eftersom då fick man första frostbite och två game mer.

Battlefield 3
Senaste BF spelet och änn så himla kul. Dock inte spelat ett tag.
Mycket bättre story i singleplayer och att kunna ändra tillbehöver till vapen.
Ser framemot BF4.

Elder Scrolls
Utmärkt bra singleplayer RPG och ett kommande MMO. Så mycket att göra, lek och testa. Mods, skins etc. Inte hittat ett bättre singleplayer RPG ännu.

Last of us äger inte detta men kollat på youtube (ja jag ver spoilers och var av jag tittat då då). Men från recenstion och vänttiden. Kommer bli ett klart köp senare.

Grand Theft Auto
Har föjlt alla utom San Andreas och det är lika om inte mer underhållande. Sista var jag nästan klar med tills jag råka ta bort den spar filen. Väntar på nästa.

Halo 3
Inte spelat den eller de nya, men halo har en plats i mitt hjärta och är min motsats för killzone.

Killzone 3 och 4
Eftersom xbox har halo har vi Killzone. Intressant singleplayer med härliga strider. Multiplayer är lika kul, men det var inget jag satte mig in i då jag la mer tid på battlefield istället.

Half-Life
Här får jag ta alla spelen, bra story intressant att de är så populärt. Inte ett spel som håller din hand och vissar vart man ska gå etc. Väntar på resten.

Mirrors Edge
Verkligen, Verkligen ett spel för sig.. Otroligt underhållande och när man har bra tempo gäller det att regera snabbt. Väntar på 2an.

Portal 1 & 2
Portal också ett spel för sig. Och väldigt tänkade när man är trött efter bra par timmar. 2 var ennu roligare och har en mer berättande story och dessa gel gjorde det roligare.

Call of Duty 4: Modern Warfare
Denna var nog den bästa av nuvarande CoD spel. Eftersom jag tycker att de senaste och så känns samma som den innan. Om den kommande inte kommer med nya och då menarar värkligen nya grejer än att uppdatera grafikmotorn och lägga till några enstaka saker. Men det jag tycker håller bra försig är singleplayer storyn. Nu har jag inte spelat alla.. dock är jag intresserad att köpa de just för story.

Det finns säkert några till.
"Allways relay on yout teammates, no mather how hard the fight is"
  • 0
Det finns många spel den här generationen som har varit riktigt bra men det spel jag alltid tänker på när det kommer till det bästa spel jag spelat är det Super Maro Galaxy

Det är något så otroligt lekfullt med det spelet på ett sätt som bara Nintendo kan göra och där man bara var nyfiken av varje värld man besökte.

Andra som är värda att nämna:
Bioshock
Journey
Mass Effect-serien
Gears of War
Super Meat Boy
Fez
  • 0
Citerar AsdfRtu6H:
GTA IV kändes som ett teknikdemo med påklistrad story.


Oh! Sorry CoD-fanboy!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Spelade nyss igenom The Last of Us och det kommer utan tvekan med på den här listan. Jag skulle absolut inte klassa det som generationens bästa men utan tvekan med på topp 5. Rekommenderar det starkt till alla som inte spelat det ännu. Booker DeWitt är ju till och med med i spelet.
The fuzz is here!
  • 0
Oerhört vårt att välja, men:

The Last of Us
Halo 3
Mass Effect 1-3
Skyrim
Red Dead Redemption
Bioshock
Uncharted 3

Lite kul att det bara var Skyrim som jag spelade på min dator. Konsoler är härligt.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Mass Effect 1-3


Jag skäms verkligen över att jag ännu inte spelat tvåan och trean. Speciellt med tanke på hur många som har den här serien på en lista som denna.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag skäms verkligen över att jag ännu inte spelat tvåan och trean.


Dafaq?!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
The Last of Us
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Jag väntar tills GTA V släppts innan jag bidrar till denna tråd.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Little Big Planet, Red Dead Redemption, Skyrim och CoD 4. Flower är också ett av mina favoritspel från denna generation, men knappast det bästa. Minecraft, Portal 2, Super Mario Galaxy 1-2, Mario Cart Wii, Burnout Paradise. För att inte nämna Far Cry 3, Battlefield Bad Company, Sleeping Dogs och FM11.

Hade kunnat rabbla titlar hela natten. Sjunde generationen är förmodligen den bästa generationen.

Med reservation för GTA V.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Hmm räknas Half-Life 2: The Orange Box? Flera spel i ett men kommer inte på något som är speciellt nära. Finns lite andra bra spel.

Forza Horizon
Battlefield Bad Company 2
Dragon Age Origins
Crysis
Halo 3
Burnout Paradise
Skyrim
Bioshock
Dead Space 2

etc etc...
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Bioshock, Bioshock Infinite, Last of Us och Mass Effect-serien
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!