Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


  • Tast
  • Tast
Körde nyss en Terran v Protoss, där muppen byggde osynliga muppar.. Vad göra?
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Tast:
Körde nyss en Terran v Protoss, där muppen byggde osynliga muppar.. Vad göra?


Antar att du var Terran? Då ska du uppgradera ditt command center, så att du får en slags radar (kommer inte ihåg exakt vad den heter), sen är det bara ta radarn över de osynliga så kan du döda dem.
KiNG
  • 0
Citerar Tast:
Körde nyss en Terran v Protoss, där muppen byggde osynliga muppar.. Vad göra?


Eller så kan du bygga watchtowers.
When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.
  • 0
Citerar Tast:
Körde nyss en Terran v Protoss, där muppen byggde osynliga muppar.. Vad göra?


Orbital Command, Missile turrets, Ravens
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Ja!

Vann min första 1 vs 1 match hehe
  • 0
  • Tast
  • Tast
Okej, tackar för snabba svar
PSN: Mr Tast
  • 0
Citerar Iqaros:
Där ser man, jag hade fel. Lite kasst måste jag säga, gasen borde vara bättre också vid guld-expansionen.


Tror att du har rätt faktiskt, gasen vid highyield minerals är "rich vespene". Dessa går att bygga iallfall via mapeditorn.

Men såg nu att de används ännu inte i någon bana, inte enligt sc2wikin iallfall.
Argg! That wench be as ugly as a fox!
  • 0
Citerar Inarion:
Hur gör ni när ni bygger en extra bas? Ser ni till att ha den försvarad?
Citerar Inarion:
Hur gör ni när ni bygger en extra bas? Ser ni till att ha den försvarad?


Det är lite av en avvägning, men ett generellt svar, ja, man försvarar den.

Ett mer invecklat försvar: Det är viktigt att alltid veta var fiendens arme är (iaf på ett ungefär), och placera sin egen arme mellan denna och sin bas så han inte kan anfalla något oförsvarat.

Om du däremot vet att fiendens arme är förstark för dig att förstöra, och han anfaller en epansion kan du låta han förstöra expansionen medan du får de nödvändiga enheterna för att lyckas försvara. Försök dock alltid rädda dina arbetare.

Det är bättre att förlora en expansion än att förlora hela sin arme / matchen, men du ska bara förlora expansionen om du måste, eftersom det onekeligen är ett bakslag. Hoppas du förstår vad jag menar
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Okej, någon här som vill lira lite 2v2 eller 3v3 med mig? Jag lirar protoss i guldligan. Adda min Grimmshaw med character code 425

Förlåt om jag låtar som ett rövhål, men viss skill required , men ta inte spelet för seriöst. Det är bara ett spel!
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts.
  • 0
Citerar Tast:
Körde nyss en Terran v Protoss, där muppen byggde osynliga muppar.. Vad göra?

Antingen:

1: Bygg ett Orbital Command Center (från ditt vanliga command-center, det kräver att du har en barrack byggd) och scanna där du misstänker att hans osynliga muppar är.
2: Bygg Missil-Turrets, det kräver att du har en engineering bay.
3: Bygg en Raven från Starporten, det kräver att du har techlab addonet.
  • 0
Citerar Biffo:
Antar att du var Terran? Då ska du uppgradera ditt command center, så att du får en slags radar (kommer inte ihåg exakt vad den heter), sen är det bara ta radarn över de osynliga så kan du döda dem.


Citerar John_Mclane:
Orbital Command, Missile turrets, Ravens


Använd aldrig scanner sweep om du inte har överdrivet med cash, är vad jag fått höra. Energin skall gå till super-miner.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Använd aldrig scanner sweep om du inte har överdrivet med cash, är vad jag fått höra. Energin skall gå till super-miner.


Man måste använda det man har, om man har dark templars/ DTs / ghosts i sin main som dödar ens scv's så ska man självklart offra en scan (räkna med att en mule ger 300 mineraler).

Oftast kommer en cloak attack göra mer skada än 300 mineraler, alltså använder man scan för att få bort den, eller iaf fördröja attacken så man kan få upp mer permanenta anti-cloak.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Det går även att använda EMP med ghosts för att reveala. Lite scans och ghosts brukar räcka men om motståndaren är riktigt envis är det bara att fixa en raven. På en bana som lost temple kan man även bygga en missile turret nedanför sin natural så inget kan smita förbi där.
  • 0
Undrade om man i quick match bara möter folk från sin egen grupp. någon som vet?
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Undrade om man i quick match bara möter folk från sin egen grupp. någon som vet?


Nej, sällan man möter folk från sin egen grupp.
Good Morning Starshine, The Earth Says Hello !
  • 0
Skulle någon veta vad StarCraft 2 kostar på MediaMarkt i kungens kurva?
  • 0
Citerar Grale:
Skulle någon veta vad StarCraft 2 kostar på MediaMarkt i kungens kurva?


Var där på releasedagen och då kostade standardversionen 299 kr.
  • 0
Citerar WaltX:
Var där på releasedagen och då kostade standardversionen 299 kr.



Sinnesjukt billigt, här hemma kostar det 499 kr på GameStop, 849 för Collector's. Har dem postorder?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
400 på elgiganten i jönköping...
  • 0
Citerar Grale:
Skulle någon veta vad StarCraft 2 kostar på MediaMarkt i kungens kurva?


Säkert billigt, köpte Killzone 2 där för bara 450 spänn månaden efter det kom ut.
ROLFMAO xDD
  • 0
Nån som vet vad som händer med battle.net?
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Nån som vet vad som händer med battle.net?


Bnet is down , få vänta och se vad som händer.
Good Morning Starshine, The Earth Says Hello !
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Nån som vet vad som händer med battle.net?


Skönt att inte bara jag har problem. Jag ska precis avancera till guldligan när den vill att jag ska spela placement matcher
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0
försökte med att logga ut och sen in, men det går inte. får spela som gäst nu...
  • 0
http://www.youtube.com/user/SCLegacy

Här har ni medans ni väntar.
Oh yeah, and Deathwing knows how to divide by zero. This is the whole reason of the cataclysm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!