Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Betan är stängd.
Triv
  • 0
Betan stängdes inatt vid 00.00.
  • 0
Jag har Starcraft abstinens, kommer bli en fruktansvärt långsam vecka nu när betan är stängd.
Diablo III <3
  • 0
Har en kort fråga här.

Går det att installera SC2 på mer än 1 dator?

Kan låta löjligt, men blizzard har verkligen blivit galna med den hela "anti-pirati" grejen så jag är nyfiken om jag ska köpa en nyare dator nu och installera på den eller om det är fritt fram att göra hur jag nu vill.
År 2150 kommer världen gå under
  • 0
Du kan installera den på så många datorer du vill, dock så är det ditt konto som är begränsat, 1 Battlenet account -> 1 cd key -> 1 "character" i starcraft 2. Ens konto kan (tror jag) dock hålla flera characters om man köper flera cdkeys.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Det ska inte vara något problem, eftersom du loggar in med hjälp av ditt battle.net-konto.

Något annat vore konstigt. Har aldrig sett ett spel som inte går att installera på mer än en dator totalt.
  • 0
Hoppas det kommer funka som WoW, så man slipper sätta i skivan. Ja, jag är bekväm av mig. :p

Kommer inte att kunna spela det nånting alls nästa vecka, ska jobba. :/
Ze magic... I has it.
  • 0
Citerar Puncture:
Hoppas det kommer funka som WoW, så man slipper sätta i skivan. Ja, jag är bekväm av mig. :p

Eftersom betan var så är ju chansen stor för att även det färdiga spelet kommer vara CD-fri.
  • 0
Ah okej.

Finns ett spel vad jag vet som krånglar med det, och det är Spore. Man kan bara installera det på 5 datorer, sen måste man köpa om spelet.

Det gick ju... bra för dom för att hålla borta pirater... Blev ju bara 2007's mest piraterade spel.
År 2150 kommer världen gå under
  • 0
Nu vet jag inte hur fallet var med Spore, men med alla andra spel som har haft en begränsat antal installeringar har haft villkoret att de ska vara installerade samtidigt. Det vill säga, avinstallerade du spelet på en dator så fick du tillbaka den och kunde installera på en annan.
  • 0
SLÄPPS NÄSTA TISDAG! SJUKT TAGGAD!
  • 0
Någon som vet om det är värt att boka collector's edition för bara starcraft pet'et till WoW?

Nej men jag undrar om man betalar överpris för collector's edition eller om det är värt priset?
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Någon som vet om det är värt att boka collector's edition för bara starcraft pet'et till WoW?

Nej men jag undrar om man betalar överpris för collector's edition eller om det är värt priset?


Tänkte precis fråga samma sak. Är såååå nära på att byta från Standard till CE.
  • 0
Om man får med en musikskiva så är det nästan värt det, för jag har märkt att det var väldigt bra musik i betan.
Ze magic... I has it.
  • 0
Ganska taggad nu! Jag fyller år snart, så det blir att hoppas att man får SC2 då!
"You did good son, you did good"
  • 0
Musiken blev ändrar i patch två (inte till det bättre enligt många), så om ni köper CE på grund av musik ni hört i fas 1 av betan kanske ni ska tänka om :p.

Hursomhelst, jag tycker inte CE är värt pengarna, fast på andra sidan har jag inget intresse av att spela sc1, har inget wow konto aktivt och brukar inte lyssna på musik

Så bara tänk efter om ni har "nytta" av allt custom matrial... så får ni nog veta om det är "värt" det.
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Citerar Puncture:
Hoppas det kommer funka som WoW, så man slipper sätta i skivan. Ja, jag är bekväm av mig. :p

Kommer inte att kunna spela det nånting alls nästa vecka, ska jobba. :/

Köp det på steam så slipper du garanterat skiva.

Eller det kanske inte finns nu när jag tittar efter?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Köp det på steam så slipper du garanterat skiva.

Eller det kanske inte finns nu när jag tittar efter?


Nej, men Blizzard ska själva släppa det för nedladdning i deras online-affär eller något i den stilen.
Where are your friends tonight?
  • 0
Har lagt en beställning på CDON, 399 och fraktfritt, hoppas jag får det på release bara.
You called down the Thunder, now reap the whirlwind.
  • 0
För er som ej vet så finns det en speciell grupp för Starcraft 2 som jag har skapat.

Här är länken till gruppen: http://www.gamereactor.se/grupper/1437/
Time is like a fuse. It's short and burning fast!
  • 0
Citerar WaltX:
Launch trailer!!!
http://www.youtube.com/watch?v=C_E83GfWM-A


Den var episk!

För övrigt så har jag inhandlat första Starcraft och expansionen. Blir att spela nu!!
"You did good son, you did good"
  • 0
Holy shit kolla in hylsan som flyger ut från Raynors sniper i slutet
Time is like a fuse. It's short and burning fast!
  • 0
Och hur fan har den nissen fått tag på den redan? Inte ens spelsajter får spelet förens den 27e
Time is like a fuse. It's short and burning fast!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!