Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar Lordbeijer:
En Terran nerf alltså?

Patch 1.5 will decrease the amount of Fps for Terrans due to complaints of splitting being too easy


Hahaha, skulle inte förvåna mig.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jämn match mellan IdrA och Taeja, kul att se!
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Alltså Sase hade kunnat vinna den här matchen för läääänge sedan...
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Körde just en laddersession på 2h, var ett tag sedan man gjorde det

Svettigare nu än vad jag är efter gymmet dock.
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Jag kan fan inte spela mer än två matcher utan att ta 1h paus, blir psykiskt utmattad av att spela Sc2.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Någon som såg Teaja droppa 25 MULES på samma bas och få 4000 minerals i Income från en expansion?
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Nån mer som sitter och kollar Streamen från ROG Assembly summer? Sortof ska spela sista matchen för dagen nu: direkt avgörande för om han ska gå vidare eller åka ut. Spänningen stiger.
  • 0
Jävla efterblivna patch, fattar seriöst inte varför man ska patcha något som inte är trasigt, går ju knappt att spela, förlorade seriöst, tre matcher pga det jävla lagget.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
När jag uppdaterade till 1.5 ställde den om alla mina grafiska inställningar till ULTRA. Laggade för mig också innan jag upptäckte det och satte tillbaka på medium/high.
  • 0
Citerar Darsidian:
När jag uppdaterade till 1.5 ställde den om alla mina grafiska inställningar till ULTRA. Laggade för mig också innan jag upptäckte det och satte tillbaka på medium/high.


Men jag har alltid spelat på ultra.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Men sänk så du slipper lagg då? ^^

Tillagt 2012-08-04 19:32:
Det är la bättre att spela på lite lägre inställningar för att slippa förlora pga lagg. Det är dessutom inte så stor skillnad på grafiken i spelet. Det är ju inte supersnyggt till att börja med.
  • 0
Jojo, men innan patchen kunde jag lira med ultra utan något lagg.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
HAHA, blev bannad 30 dagar på TL för en liten trollkommentar om hur creator fuskade mot Select, dafuq
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Yes, där så måste man faktiskt tillföra något. :3


Ska komma ifrån dig.

Om TL var ett land hade det varit Nordkorea. Man får aldrig kritisera auktoritet, och casters måste alltid snacka som om spelet är 100% balanserat, även när spelet favoriserade terran första halvåret 2011 och det ska alltid suger-coat'a allting. Som när naniwa skrev "congrats you play zerg" när han förlorade mot JonnyRecco, Chill avslutar matchen med "And naniwa says congrats! ". Får mig att tänka på en totalitär stat som försöker dölja alla hemskheter för folket.

Stör mig också på att de ska banna folk hela tiden, det är inte så att folk beter sig bättre pga det.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Haha, försök inte. Jag må vara en fitta, men jag tillför mer än "BÖH STORMS BORDE PATCHAS UR".


Ne, för du spelar inte Terran. Jag vet inte vilken bild du har av dig själv, men du tillför ingenting till det här forumet. Att starta den här diskussionen t.ex, det är vad du tillför, dvs i stort sett ingenting, inget utav värde i varje fall.

Citerar -Ando:
Hahah, det var ett skämt, ease up there.


Säkert.

Sedan så förstår jag inte vad som är så fel med att diskutera balans, det är ett forum där sådan ska diskuteras, att man inte får klaga på balansen på TL är så jävla töntigt att det inte finns.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar M7Jagger:Jag vet inte vilken bild du har av dig själv, men du tillför ingenting till det här forumet. Att starta den här diskussionen t.ex, det är vad du tillför, dvs i stort sett ingenting.

Ta't lugnt. Du började gnälla på TL, och jag gav min åsikt om TL. Easy as that, ingen anledning att bli defensiv.


Din kommentar gav inte bara din åsikt om TL, din kommentar antydde att jag inte tillför något och att jag blir bannad för att jag itne gör det på TL. Det är du som inte tillför något.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar M7Jagger:tillför något och att jag blir bannad för att jag itne gör det på TL

Citerar M7Jagger:för en liten trollkommentar om hur creator fuskade mot Select,

Jag tror inte att moderatorerna skulle anse att det tillförde något till ämnet, nej.


Nej, men det finns något som kallas för yttrandefrihet, fattar inte varför allt man postar ska vara något positivt eller intelligent. Förstår inte varför inte kan vara mer som på GR.

Tillagt 2012-08-05 01:51:
Du som verkar vara erfaren inom TL, varför får man inte diskutera balans på TL?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
Citerar M7Jagger ka komma ifrån dig.

Haha, försök inte. Jag må vara en fitta, men jag tillför mer än "BÖH STORMS BORDE PATCHAS UR".


Indeed, Taeja good player.

Tillagt 2012-08-05 02:17:
Citerar M7Jagger:
Tillagt 2012-08-05 01:51:
Du som verkar vara erfaren inom TL, varför får man inte diskutera balans på TL?


Du får diskutera balans om du gör det konstruktivt.
PS: Att böla om att storm borde patchas ut spelet är inte konstruktivt.
  • 0
Hoppades själv nästan på att Taeja inte skulle vinna, just eftersom det vore på tiden att Terran fick en buff.


Men allvarligt talat, angående balansen är det på sätt och vis lite synd att de bästa Koreanska Terran-spelarna fortfarande klarar sig rätt ok (trots en halvtaskig GSL-säsong) eftersom utländska Terrans knappt gjorde det ens innan Queen-buffen. Jag läste på TL att Terrans vann runt 18,5% av WSC-kvalen och att nästan hälften av kvalturneringarna har bara en eller ingen Terran i top 8...

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=35728
7


(Missuppfattade först statistiken lite, ändrade ordföljden ovan lite grann)
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar M7Jagger:
men det finns något som kallas för yttrandefrihet

Gäller inte på hemsidor, nej.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Nej, men det finns något som kallas för yttrandefrihet, fattar inte varför allt man postar ska vara något positivt eller intelligent. Förstår inte varför inte kan vara mer som på GR.


Nog för att jag håller med om att attityden på TL är underlig, men de förklarar rätt tydligt i regelverket man är tvungen att läsa när man skaffar ett konto att We are not obligated to observe anyone's notions of "free speech" or even "fairness." Hela idén att man har rätt att säga vad man vill överallt gäller inte på hemsidor med eget regelverk.

Tillägg:

Fy fan vad det har gått illa i TSL 4, föresten. I princip alla spelare jag hejade på har blivit utslagna.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Fy fan vad det har gått illa i TSL 4, föresten. I princip alla spelare jag hejade på har blivit utslagna.


Awesome match mellan Taeja och Bischu.
Yeah!
  • 0
Citerar -Ando:
Haha, samma här. Nu är en Coca - Creatormatch bland de absolut coolaste möjligt, men inte på Sases bekostnad.


Håller med. Jag blir så ledsen när jag ser Sase spela. Han hittar alltid på kreativa och imponerande genomtänkta builds och sen lyckas han på något sätt slarva till det, kanske på grund av nerver. Han kanske helt enkelt borde strunta i att sova, det verkade fungera för honom på MLG...

Men ja, Coca all-killade väl Prime för inte så länge sen? Kan tänka mig att det blir trevligt med en rematch.

-----------------------------------

Nån som har sett Naniwas Realtalk-avsnitt, föresten? Han pratade inte bara om varför han lämnade Quantic utan också om sin historia med alla (åtta!) lag han varit med i. Riktigt bra och intressant, han framstod iaf där som lite mer sympatisk än många i communityt verkar se honom som.

http://www.youtube.com/watch?v=3xdJRmGWtik
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Men allvarligt talat, angående balansen är det på sätt och vis lite synd att de bästa Koreanska Terran-spelarna fortfarande klarar sig rätt ok (trots en halvtaskig GSL-säsong) eftersom utländska Terrans knappt gjorde det ens innan Queen-buffen. Jag läste på TL att Terrans vann runt 18,5% av WSC-kvalen och att nästan hälften av kvalturneringarna har bara en eller ingen Terran i top 8...


Finns en rätt intressant build som inkluderar en timingpush som inte är all-in alls. Om du håller dina första 4 hellions vid liv så skaffar du blueflame, ett par marines, 2 medivacs och 2 Seigetanks. Skitsvårt att hålla som Zerg!
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Finns en rätt intressant build som inkluderar en timingpush som inte är all-in alls. Om du håller dina första 4 hellions vid liv så skaffar du blueflame, ett par marines, 2 medivacs och 2 Seigetanks. Skitsvårt att hålla som Zerg!


Tack för tipset, men mitt balansgnäll gäller hur den utländska proffsscenen och laddern ser ut i stort, inte mitt eget spel. TvZ är just nu min bästa MU och jag har inga bekymmer med Queen-buffen eftersom jag ändå spelar så defensivt mot Zerg och mest förlitar mig på drops för att mala sönder deras ekonomi medan jag helt enkelt turtlar bakom en siege-mur på 3 eller 4 baser. Det fungerar förvånansvärt bra eftersom de flesta Zergs på min nivå inte är bra på att försvara mot drops, särskilt inte två stycken samtidigt. Jag kan tänka mig att det blir svårare sen när de får bättre simultankapacitet, men som det är nu kan jag vinna många TvZ-matcher utan att nånsin marschera en armé över mitten av kartan.


Hellions använder jag i stort sett aldrig.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!