Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

StarCraft 2


Citerar -Ando:
bonjwhat?


Jag skrev ju att jag hade fel.

Citerar -Ando:
Nani kommer möta Parting eller tvåan ifrån Grupp D ifall han vinner mot MVP.


Right.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
Sådär, ÄNTLIGEN nytt avsnitt av Silver League Adventures:

http://www.youtube.com/watch?v=y4luiHts_20

Ursäkta dröjsmålet. Semester, följt av skola, och allt det. Ta gärna en kik och säg vad ni tycker, om ni har lust.


Om jag bygger en massa turrets i late game så gillar jag att bygga dom i en någorlunda samlad klump (utan att mutalisk-skotten kan hoppa). Sprider man ut dom så pass som du gjorde kommer mutalisk kunna ta ut dom en och en och knappt ta någon skada.

Och mot burrowed banelings är raven ett måste. En mule samlar in 240-270 mineraler, så varje scan kostar så mycket. Ravens är också väldigt bra för harass. En turret vinner mot en naken queen men det är det knappt någon som vet så de tror det räcker med att skicka expansionens queen om det är en expansion långt från deras armé.

Annars, ja väldigt bra spelat, kommenterat och så vidare.
Do you have any good old ham?
  • 0
MKP än en gång ute ur GSL. För att citera mig själv;

Citerar sofanboy:
MKP är inte där än, långt ifrån. Han har inte tagit sig förbi GSL ro16 på snart ett år heller, hans meriter är inte där och inte hans nuvarande skicklighet heller.


EDIT: Hade mer än gärna velat äta upp mina egna ord, men den här grabben klarar verkligen inte trycket i GSL hur man än vänder och vrider på det. Jag har aldrig riktigt velat sätta mina slantar på honom, han är alltid ett wildcard. Och förmodligen därför han har så stor fanbase skulle jag vilja påstå.
  • 0
Alltså jag fattar inte, varför i helvete får jag möte spelare i diamond? High diamond dessutom, en kille som var masters två säsonger sedan. Har ju inte en chans.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Alltså jag fattar inte, varför i helvete får jag möte spelare i diamond? High diamond dessutom, en kille som var masters två säsonger sedan. Har ju inte en chans.


För att dom nyss ändrade matchmakingsystemet.
  • 0
Citerar Sqweek:
För att dom nyss ändrade matchmakingsystemet.


Jaha. Varför gjorde dom det?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -Ando:
En mer varierad ladderupplevelse as far as I'm aware.


Låter vettigt i teorin men det suger i praktiken. Inget roligt att bli totalt ägd.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Qatsi ->

Tack för kommentarerna.

Angående muren så tycker jag sällan att det brukar behövas om man har två bunkrar, och jag vet inte om det hade varit värt slösa mineraler på extra barracker, men det är klart, hade han varit lite snabbare hade hans Zerglings kommit in, så det är värt att ha i åtanke.

RadiuZ ->

Tornen är inte tänkta att göra fantastiskt mycket skada, utan bara fördröja mutalisks tills mina marines hinner dit. Vet inte riktigt vart du brukar sätta din klump med torn, men min tanke med tornplaceringen var att lämna så få luckor som möjligt. Sätter man alla torn nära varandra blir det lättare för mutalisks att flyga in någon annan stans och förstöra add-ons, o.s.v.

I övrigt håller jag med dig; jag brukar tyvärr slarva med mina Ravens och förlora dem på korkade sätt. Det är oftast värt att ha med en i sin armé om man misstänker att något är nedgrävt/cloakat.

Tack för synpunkterna, iaf.

Citerar -Ando:
Fast ganska kul att äga något totalt.


Jag tycker faktiskt inte det. Spelar jag mot någon som jag märker inte är lika bra som mig spelar jag slött och okoncentrerat, vilket i bästa fall leder till en tråkigare match, och i sämsta fall leder till att jag förlorar matcher jag egentligen borde ha vunnit. Igår t.ex. spelade jag mot en Protoss som tog en halvminut på sig att reagera när jag droppade i hans main (vilket jag gjorde 4-5 gånger), så jag utgick från att jag var lite bättre än honom, slappnade av, och förlorade när hans Colossi kom stampande.

Matchen efter spelade jag mot en riktigt bra Zerg (som visade sig vara high gold) som jag märkte ganska snart på vissa sätt var bättre än mig. Jag koncentrerade mig, slet som ett as i 40 minuter, och lyckades vinna. Sjukt rolig, och relativt jämn, match.

Jag ska inte döma ut systemet riktigt än (de införde det ju i början av säsongen, tog bort det, och införde det igen alldeles nyligen, något modifierat), men själva idén är jag inte så förtjust i.

--------------------------------

Synd för övrigt att MKP åkte ut. :/ Jag hann bara se lite av sista matchen mot Parting, och den sistnämndes Stalker-micro var helt hysteriskt bra.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
http://www.teamliquid.net/video/streams/IGNProLeague

HAHAHAHA, Blizzard ville verkligen inte att vi skulle expandera förr i tiden!
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar RaZorwire:
Tornen är inte tänkta att göra fantastiskt mycket skada, utan bara fördröja mutalisks tills mina marines hinner dit. Vet inte riktigt vart du brukar sätta din klump med torn, men min tanke med tornplaceringen var att lämna så få luckor som möjligt. Sätter man alla torn nära varandra blir det lättare för mutalisks att flyga in någon annan stans och förstöra add-ons, o.s.v.


Tänkte på din (tredje) expansion där du satte torn långt utanför mineral line. En någorlunda stor muta-boll kunde ta ut varje torn var för sig och det är mycket värre för dig än om de var mer samlade runt expansionen.
Do you have any good old ham?
  • 0
Fuck det här nya matchamakingsystemet, skit tråkigt att möta diamonds hela jävla tiden.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Tänkte på din (tredje) expansion där du satte torn långt utanför mineral line. En någorlunda stor muta-boll kunde ta ut varje torn var för sig och det är mycket värre för dig än om de var mer samlade runt expansionen.


Du har en poäng, ska ha det i åtanke.

Citerar M7Jagger:
http://www.teamliquid.net/video/streams/IGNProLeague

HAHAHAHA, Blizzard ville verkligen inte att vi skulle expandera förr i tiden!


Wow, jag hade glömt hur kartorna brukade vara... Helt otroligt.

Ska erkännas att jag saknar Scrap Station dock, den var så jävla konstig att den var svår att inte tycka om. Helt hysteriskt enkel ö-expansion man kunde ta som Terran, också.

Stephano får Code S-invite, föresten:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=33225
5
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar M7Jagger:
Fuck det här nya matchamakingsystemet, skit tråkigt att möta diamonds hela jävla tiden.


Dra lärdom av det! Bättre spelar exploitar dina misstag mer effektivt!
  • 0
Citerar Sqweek:
Dra lärdom av det! Bättre spelar exploitar dina misstag mer effektivt!


Till viss del kan man naturligtvis lära sig något av att spela mot bättre spelare, men det finns någon slags gräns där skillnaden i skicklighet blir så stor att man inte lär sig ett dugg utan bara blir frustrerad när blir utplånad gång på gång av builds man inte visste fanns.

Jag förstår inte riktigt tanken med matchmaking-ändringen, om jag ska vara ärlig. Vad är det de hoppas uppnå? I stället för att matcher ska vara jämna och roliga ska hälften vara tråkiga för att man är överlägsen och andra vara tråkiga för att man inte har en chans?

Ok, det där är lite av en överdrift, men jag har svårt att förstå hur de resonerar kring det här.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Stephano får Code S-invite, föresten:


Fyfan vad sweet!

Citerar Sqweek:
Dra lärdom av det! Bättre spelar exploitar dina misstag mer effektivt!


Jo jag vet att det är bra egentligen, men man får så dåligt självförtroende när man förlorar alla matcher.

Tillagt 2012-04-25 22:35:
Fan, så jävla nice med fler foreigners i Code S, hoppas Thorzain blir bättre så att han också en dag kan delta.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Fan, så jävla nice med fler foreigners i Code S, hoppas Thorzain blir bättre så att han också en dag kan delta.


Thorzain nämnde i samband med Red Bull-Lanet att han bara tränar riktigt mycket när det är en turnering på gång, så jag antar att det är det han gjorde inför Dreamhack.

Med andra ord: Han HAR kapaciteten, men han bryr sig bara tillräckligt mycket för att använda den ibland.

Vilket är rätt badass, när man tänker efter.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Jag älskar det nya matchmaking systemet, möter ju GMs nu!
Ibland möter jag dock diamonds vilket är udda...
  • 0
Citerar RaZorwire:
Med andra ord: Han HAR kapaciteten, men han bryr sig bara tillräckligt mycket för att använda den ibland.


Han sa i en intervju att han sökt in till universitet. Inte för att han skulle börja studera dock, bara se ifall han kommer inte någonstans. Det är väl inget problem egentligen men det tyder ändå på att han har andra planer. För att bli bland dom bästa så måste man dedikera allt till Sc2, titta på Naniwa t.ex. Det reflekteras i deras framgång liksom.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Han sa i en intervju att han sökt in till universitet. Inte för att han skulle börja studera dock, bara se ifall han kommer inte någonstans. Det är väl inget problem egentligen men det tyder ändå på att han har andra planer. För att bli bland dom bästa så måste man dedikera allt till Sc2, titta på Naniwa t.ex. Det reflekteras i deras framgång liksom.


Jo precis. Som sagt så tror jag att han har kapaciteten, det handlar bara om huruvida han vill fokusera på det fullt ut eller inte. Jag vill minnas att han sa under Dreamhack att han vill försöka hålla sig på en hög nivå och inte bli en spelare som bara kan prestera en gång eller något i den stilen, så han kanske gör en större satsning nu.

Naniwa är en sån spelare som är villig att offra mycket för att ta sig någonstans, men han sa under DH att han ser sig själv som ganska lat och att det är Sase som är den flitige av dem.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
Stephano får Code S-invite, föresten:



Snabb notering, han har haft en S-invite ett bra tag, men gång på gång sagt nej då han ville fortsätta plugga till läkare. Nu skippade han det för åtminstone ett år till, sticker till Korea, och kan då vara med i Code S.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Hoppas bara det inte blir som med Naniwa och failar totalt första gången.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Hoppas bara det inte blir som med Naniwa och failar totalt första gången.


Antar att det kanske inte var det du menade, men Naniwa har inte varit i Code S förut så vitt jag vet, hans tidigare GSL-äventyr har bara varit i Code A och i Blizzard Cup.

Citerar Gamesrule:
Snabb notering, han har haft en S-invite ett bra tag, men gång på gång sagt nej då han ville fortsätta plugga till läkare. Nu skippade han det för åtminstone ett år till, sticker till Korea, och kan då vara med i Code S.


Det visste jag faktiskt inte. Det står inget om det på hans Liquipedia-sida så vitt jag kan se, var har du fått reda på det?
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Va? Älskar det nya matchmakingsystemet! Mycket lättare att få högre mmr nu genom att krossa på ladder istället för att harva mot mid diamond i 3 veckor...
Folkhushållningsminister, ledare för Folkhushållningsdepartementet i Gamereactorpartiet
  • 0
Citerar Lordbeijer:
Va? Älskar det nya matchmakingsystemet! Mycket lättare att få högre mmr nu genom att krossa på ladder istället för att harva mot mid diamond i 3 veckor...


Är det inte roligare att spela bra matcher än att klättra i rankingen, dock...?

TSL 4 utannonserat nu, föresten. Thorzain, Naniwa och Kas är seedade, tydligen:

http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=33229
5
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
Citerar RaZorwire:
TSL 4 utannonserat nu, föresten. Thorzain, Naniwa och Kas är seedade, tydligen:


När börjar det? Jag hittar det inte någonstans på siten.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!