Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS3 sämre än väntat eller??


Jag jobbar på en återförsäljare som säljer PS3 och det är våran bästa säljande konsol, vi säljer väl minst en om dagen, bara premiär dagen så sålde vi 20 st och vi hade bara 15 så vi tog handpenning på det.
Nu när det har lungnat ner sig så säljer vi runt 5 i veckan och det är mer än vad vi säljer XBOX360 eller Wii på en månad.
Så att den inte säljer bra i Sverige är bara dålig propaganda för att trasha konsolen, vilket direkt spelar ingen roll för den har bäst kvalite spel och bäst bild och ljud, du får HD utan att köpa ett tillbehör och så har du ingen RING OF DEATH, vi har fått in en service på den på 5 månader och det enda felet var att kunden råkade välja kinesiska på menyerna.. hahah
Läste något från en insändare angående att Utvecklarna sviker PS3 och det håller jag med om, dom som klankar ner på den är dom som inte har testat, jag hade tur, fick testa den innan jag köpte den och om man jämför med vad den har så är den sjukt billig, bara en BLURAY spelar kostar 5000-7000 kr om du ska köpa den löst.. så Sony backar massa pengar på att göra konsolen, Dom tjänar in det på alla tillbehör man behöver..
Och så kostar PS3 lika mycket som en dator.. köp det istället!!
  • 0
Ps3 är fan bättre än väntat, köpte min för längesen, aldrig ångrat köpet. Och nu är Haze på g;=) kommer bli riktigt stort tillsammans med Killzone 2.

Sen lite Tekken 6 också^^

Och ladies and gents..Metal Gear solid 4..

Behöver jag säga mer?;9
Ingen ger bort något, Man måste ta det..
  • 0
Försäljningen kommer ta fart nu när de sänkt priset. När storspel som MGS4, Devil May Cry 4 och FF XIII kommer så kommer det säljas ännu mer! Själv ska jag införskaffa en PS3 när lönen kommer. För mig känns PS3 som enda alternativet. Wii har typ två bra spel så det känns inte ens lite intressant, var på väg att köpa en men då såg jag det fattiga spelutbudet och bestämde mig för att köpa en PS3 istället. 360 är ju en bra konsoll med flera intressanta titlar men då jaginte är allt för rik så får man välja en konsoll och då knns det som att PS3 har mest intressanta titlar
  • 0
Citerar amerex:
Sen lite Tekken 6 också^^


Ja det gillar jag ^^

Men vad är det för spel ni spelar (ni som har ps3) som är riktigt feta titlar för tillfället.
För jag tror som många andra att det kommer gå ännu bättre med försäljningen av PS3 nu när de stora titlarna kommer som MGS4, Killzone 2 och FF XIII
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar amerex:
Behöver jag säga mer?;9


ja, tyvärr.
  • 0
Citerar PlayIt:
Citerar moviefreak å tal om illa... reklamerna för prisänkta PS3 har redan förpestat forumet

Ja det ser inte direkt spec snyggt ut!

Citerar Mr_Clint S3 är dyr men den äger sönder Xbox 360...

På vilka sätt?
Citerar Macgyver001:I USA sålde 360 100 000 ex mer än PS3 förra veckan. PS3 är fortfarande för dyr.


amerikanerna är för fattiga och ganska dumma så dom inte veta vad som bäst för dem. Ok kanske inte dumma men mycket påvärkade av propaganda. + att jag köpte min ps 3 på realesen
  • 0
Citerar simonfh:
amerikanerna är för fattiga och ganska dumma så dom inte veta vad som bäst för dem.


Ja, alla vet ju att amerikaner är de fattigaste människorna i världen. Det är därför de är så smala.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar amerex:
Ps3 är fan bättre än väntat, köpte min för längesen, aldrig ångrat köpet. Och nu är Haze på g;=) kommer bli riktigt stort tillsammans med Killzone 2.

Sen lite Tekken 6 också^^

Och ladies and gents..Metal Gear solid 4..

Behöver jag säga mer?;9


Ja, betydligt mer för att övertyga mig. 360 t.ex. får ju fler stora spel under två månader än det där...


Citerar simonfh:
amerikanerna är för fattiga och ganska dumma så dom inte veta vad som bäst för dem. Ok kanske inte dumma men mycket påvärkade av propaganda. + att jag köpte min ps 3 på realesen


Haha, återigen bevisar du att du är en av de i särklass dummaste på hela forumet...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
man köper bara 360 om man vill värma sig när den brinner upp. PS3 är kvalitet och prestanda
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Haha, återigen bevisar du att du är en av de i särklass dummaste på hela forumet...


And again:

Citerar simonfh:
man köper bara 360 om man vill värma sig när den brinner upp. PS3 är kvalitet och prestanda
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar simonfh:
man köper bara 360 om man vill värma sig när den brinner upp. PS3 är kvalitet och prestanda


hahahaha
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar simonfh:
man köper bara 360 om man vill värma sig när den brinner upp. PS3 är kvalitet och prestanda


Eller så köper man en 360 när man vill njuta av spel till ett rimligt pris.
  • 0
Citerar simonfh:
amerikanerna är för fattiga och ganska dumma så dom inte veta vad som
bäst för dem. Ok kanske inte dumma men mycket påvärkade av propaganda.
+ att jag köpte min ps 3 på realesen


Och vad är vi då? Vi är också påverkade av propaganda! Men USA litar på Microsoft. Det är mycket lättare som amerikan att köpa en 360 än t ex en PS3, det känns mer tryggt. Om det fanns en svensk konsol på marknaden och den var i ungefär samma klass som PS3 och 360 hade ni då inte övervägt att köpa den då? Man köper lättare det som är från ens eget land! Jag hade övervägt det i alla fall!
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar Pardon:
Man köper lättare det som är från ens eget land! Jag hade övervägt det i alla fall!


Mm, så kanske 360 hade sålt bättre om inte så många länder var så USA-fientliga.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Sen handlar det ju om spelsmak, ni kan ju inte neka att Japaner och Amerikaner har ganska olika spelsmak.
  • 0
eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden

Tillagt 2007-10-11 16:40:
konstigt att folka hatar USA

det är liksom ingen nyhet att dom gör det mesta fel

Tillagt 2007-10-11 16:40:
hur får man häftiga stjärnor som ni har?
  • 0
Citerar simonfh:
eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden


Så de ska köpa PS3or för att tänka på andra? Undrar hur såna som du tänker egentligen.

Tillagt 2007-10-11 16:41:
Citerar simonfh:
hur får man häftiga stjärnor som ni har?


Man slutar bete sig som en idiot. Man skriver många och långa meddelanden. Då har du stjärnor inom kort.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar simonfh:
eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden


Sluta med dina dumma kommentarer...

Det är alltså synd om Sony för att USA hellre vill ha 360 från Microsoft. Jag håller med dig, fyfan vad själviska dem är (IRONI)

Citerar ludde1991:
Sen handlar det ju om spelsmak, ni kan ju inte neka att Japaner och Amerikaner har ganska olika spelsmak.


Jaa, joo, det har dem ju
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar simonfh:
eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden


Jaha, så dem ska köpa en spelkonsol för att tänka på någon annan än sig själv. Låter rimligt
  • 0
Citerar simonfh:
Tillagt 2007-10-11 16:40:

konstigt att folka hatar USA



det är liksom ingen nyhet att dom gör det mesta fel



Det gör dem ju inte!

Tillagt 2007-10-11 16:43:
<quote author="Ribcage">Citerar Pardon:Man köper lättare det som är från ens eget land! Jag hade övervägt det i alla fall!



Mm, så kanske 360 hade sålt bättre om inte så många länder var så USA-fientliga.


Probably
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Citerar simonfh:
eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden


Konstigaste inlägget jag nånsin sett?
Någon som handlat på crimemedicine.com? Själv har man köpt lite braja där redan, trodde öfrst att dom var ironiska på reklamen, men inte!
  • 0
Citerar messerjunker:
Citerar simonfh:eller så hade amerikanerna kunnat köpa mer ps3or istället för bara tänka på sig själv hela tiden



Konstigaste inlägget jag nånsin sett?


Jepp...
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Jag tycker faktist det gått sämre än väntat. Men jag tror ändå försäljningssiffrorna kommer att öka ju mer bra spel som släpps. Jag menar, snart kommer Ratchet And Clank, sedan Killzone 2, Final Fantasy XIII och för att inte prata om Metal Gear Solid 4.
Tyvär är den fortfarande för dyr.
complications of a mastermind
  • 0
Citerar simonfh:
hur får man häftiga stjärnor som ni har?


Man uppför sig inte som en ovanligt dum femåring...
"Varför skall man ha anledningar till allting? Kan man inte bara få hata?" - Regnskog.
  • 0
Citerar Lotus Assassin:
Man uppför sig inte som en ovanligt dum femåring...


Yay jag har två stjärnor, alltså är jag inte fullständigt pantad XD

Citerar Exity_:
Jag menar, snart kommer Ratchet And Clank, sedan Killzone 2, Final Fantasy XIII och för att inte prata om Metal Gear Solid 4.


Ja men samtidigt har 360 vädligt många bra titlar som kommer framöver som kan tävla emot några av dessa titlar!
My soul will haunt you!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!