Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS3 sämre än väntat eller??


Citerar 360-Mannen:
Man kan ju inte se ett skit på en SD-TV.


Ifall den är avstängd. Men jag kan se massor och spelet är fortfarande ett av de snyggaste som finns även fast det är i SD.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Citerar 360-Mannen:Man kan ju inte se ett skit på en SD-TV.

Ifall den är avstängd. Men jag kan se massor och spelet är fortfarande ett av de snyggaste som finns även fast det är i SD.


Men nu när jag har haft en HD i ett år och när jag kommer hem till en kompis som har en SD så blir jag lika chockad varje gång.
  • 0
Citerar 360-Mannen:
Men nu när jag har haft en HD i ett år och när jag kommer hem till en kompis som har en SD så blir jag lika chockad varje gång.


Så chockad så du inte ser något?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
SD tvs kan jag inte se på längre och absolut inte på vanliga videoband som har extremt dålig kvalité. Nu är det bluray som gäller och canal+ serier med bra bildkvalité. Det ska vara minst 42 tummare och minst vanlig HD. Det är också viktigt när man set på DVD att DVDn och tvn har Hdmi och ingen 80talsscart.
  • 0
Men snälla Ribcage!

Citerar 360-Mannen:
Man kan ju inte se ett skit på en SD-TV.


Notera smilen, klart han var ironisk eller överdrev. Varför måste du ta meningen så bokstavligt? Tell me, thanks.

Om man bokstavligen inte ser ett skit på en SD-TV så har man inga ögon eller så är teven från -67 och har misshandlats många gånger...
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Notera smilen, klart han var ironisk eller överdrev. Varför måste du ta meningen så bokstavligt? Tell me, thanks.


Okej, för att folk ofta överdriver skillnaden mellan HDTV och SDTV med smiley eller utan. Sen är GoW hur snyggt som helst utan HDTV så att den personen som sa att han itne tyckte att spelet var tekniskt snyggt eller vad för skitsnack kommer nog inte att ändra på sig om han ser det på HDTV eftersom spelet är så grymt snyggt på HDTV med.

Även om jag på senare dagar blivit less på den där lite för gråa designen.

Sen så vet jag självklart att han överdrev och inte menade att han inte såg något.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Sen är GoW hur snyggt som helst utan HDTV


Jag spelar GoW och det är skitsnyggt utan hdtv X)

PS3 lär också förlora spelare p.g.a. det höga priset och få riktigt bra spel!
Men ps3 HAR skitbra titlar men inte riktigt så många och väldigt många kommer det ta tid för att få fram!
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
PS3 lär också förlora spelare p.g.a. det höga priset och få riktigt bra spel!
Men ps3 HAR skitbra titlar men inte riktigt så många och väldigt många kommer det ta tid för att få fram!


Men den går ju ner i pris nu. Lär börja ta fart snart ändå. Håller kanske inte med om att PS3 HAR skitbra titlar än, alltså såna man köper maskinen för. Men MGS4 och FF13 samt GT5 och liknande lär ju sälja en del konsoler.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Men MGS4 och FF13 samt GT5 och liknande lär ju sälja en del konsoler.


Så sant som det är sagt!

Citerar Ribcage:
Men den går ju ner i pris nu.


Ja men inte enligt mig tillräckligt för att vara värdt maskinvaran!


Citerar Ribcage:
HAR skitbra titlar än


Virtual Fighter 5 och Motorstorm äru två skitbra titlar
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
Ja men inte enligt mig tillräckligt för att vara värdt maskinvaran!


Nej, samma här. Det är jättemkt för en spelkonsol som har varit ute ett tag. Men de som har tvekat om de ska köpa en eller inte köper nog en hellre nu,

Citerar PlayIt:
Virtual Fighter 5 och Motorstorm äru två skitbra titlar


Jag fastnade aldrig för Motorstorm. Det var inte det Wow som folk hade sagt och saknade split-screen. Något som varje racingspel SKA ha.

Virtua Fighter 5 kommer ju snart till ett annat format i en bättre version. Men ändå ser jag inte vad som är så skitbra med det. Kanske om man är fan av serien. Ser ut som vilket fightingspel som helst. SCIV däremot tror jag blir något extra
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Jag fastnade aldrig för Motorstorm. Det var inte det Wow som folk hade sagt och saknade split-screen. Något som varje racingspel SKA ha.

Virtua Fighter 5 kommer ju snart till ett annat format i en bättre version.


Du har övertalat mig, PS3 har inte för tillfället några vidare jättebra titlar, men kommer att få!

Citerar Ribcage:
Virtua Fighter 5 kommer ju snart till ett annat format i en bättre version. Men ändå ser jag inte vad som är så skitbra med det


Har längtat efter det spelet rätt så länge nu!
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
Har längtat efter det spelet rätt så länge nu!


Perfekt för dig då. Du får möta spelare online med bättre grafik och AI samt annat tillagt.

Visst, PS3 har bra titlar. Men inte dessa OMG VILL HA titlar som flyttar konsoler än.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Visst, PS3 har bra titlar. Men inte dessa OMG VILL HA titlar som flyttar konsoler än


Som däremot Xbox 360 har, gears of war, halo 3, forza2/PGR3(för den racing-galna), bioshock, dead rising, och många mer som jag inte kommer på, även så kommer t.ex. rollspel som ser ut att bli kalasbra! Lost Odyssey, Eternal Sonata, Mass Effect och mycket mer..
Så från min synvinkel ser det ut som om Xbox 360 ligger före PS3 i många punkter!
My soul will haunt you!
  • 0
Oblivion var ju även ett sånt spel när det släpptes. Det drog nog många köpare.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Oblivion var ju även ett sånt spel när det släpptes. Det drog nog många köpare.


Jag själv köpte dock det efter men jag håller med om att det var ett stort spel!
PS3 versionen hanna ju i to 10 eller 20 listan i Japan har jag för mig Lite udda att ett västerländskt rollspel kommer på den österländska marknaden ;)
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
Lite udda att ett västerländskt rollspel kommer på den österländska marknaden ;)


Mm, bra att de har börjat ta till sig åtminstone lite västerländska spel.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Mm, bra att de har börjat ta till sig åtminstone lite västerländska spel


Lär väl bli mer hoppas man!
Men jag är förvånad av hur dåligt xbox 360 har sålt fast det har haft riktigt bra västerländska rollspel! Som antagligen Japan diggar?

vad vet du om rollspelet Cry On? Jag vill veta mer om det spelet
My soul will haunt you!
  • 0
Citerar PlayIt:
Lär väl bli mer hoppas man!
Men jag är förvånad av hur dåligt xbox 360 har sålt fast det har haft riktigt bra västerländska rollspel! Som antagligen Japan diggar?


Nja, kass marknadsföring. Japaner gillar inte MS överlag verkar det som med.

Citerar PlayIt:
vad vet du om rollspelet Cry On?


Jag vet att han har sagt att man kommer att gråta var femtonde minut i det spelet. Det verkar som att man spelar som en tjej i spelet. Det är exklusivt till XBox 360. Det är så mkt jag vet. Men det hör inte till denna tråd PM om det är någon diskussion om sånt.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Nja, kass marknadsföring. Japaner gillar inte MS överlag verkar det som med.


Men de kanske har fördomar också? Vem vet!

Citerar Ribcage:
Men det hör inte till denna tråd


oj just det, nu kom jag bort ifrån ämnet XD
Men jag ska kolla runt lite imorgon om det finns någon cry on tråd, annars gör jag en! Jag pm:ar XD Nu ska jag sova! Natti Natti!
My soul will haunt you!
  • 0
PS3 är dyr men den äger sönder Xbox 360...
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Nä, det tycker jag inte att den är. PS3 är en bättre konsol än jag hade väntat mig faktiskt, däremot ser det riktigt illa ut för Sony som har klantat sig något enormt gång på gång nu.

Inga kioskvältarspel, sämre grafik än Xbox 360, dyr hårdvara, plastig och hemsk handkontroll... m.m... men själva konsolen känns bra tycker jag.
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
  • 0
tycker då att ps3 inte har gjort något specielt eftersom 360 fortsätter att leverera medans sony står i ett hörn och surar som en liten skitunge
Hot Kool aid
  • 0
På tal om illa... reklamerna för prisänkta PS3 har redan förpestat forumet.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
I USA sålde 360 100 000 ex mer än PS3 förra veckan. PS3 är fortfarande för dyr.
The right man when things go wrong
  • 0
Citerar moviefreak:
På tal om illa... reklamerna för prisänkta PS3 har redan förpestat forumet


Ja det ser inte direkt spec snyggt ut!

Citerar Mr_Clint:
PS3 är dyr men den äger sönder Xbox 360...


På vilka sätt?
Citerar Macgyver001:
I USA sålde 360 100 000 ex mer än PS3 förra veckan. PS3 är fortfarande för dyr.
My soul will haunt you!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!