Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

PS3 sämre än väntat eller??


Givetvis är PS3 en grym konsol. Lite fler riktigt bra spel och sänkt pris så kommer den garanterat komma igång. Många likt mig tänker nog köpa den nu i höst.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Bodhisattva_Wov:
Nej det har den inte, bara 1 miljoner, det var bara ett rykte. Gran Turismo 3 sålde mer än vad bådde Halo 1 och 2 sålde tillsammans liksom


bara ett rykte?
Halo2 sålde ca 2 miljoner ex dag1 i NA varför skulle jag inte tro på det ryktet?
Länka plz där det står bara 1 miljon.
Nu har helt plötsligt uppföljaren tappat?
Hah,bs av de 1 miljon som köpte crackdown så var nog 800.000 ute efter betan.-

Angående gran turismo ja och?
Pokémon har sålt 140 miljoner ex,det betyder inte att de flesta här sitter och väntar på pokémon spel.
Av dem 5 mest sålda spelen på ps2 så var 3st av dem GTA spel,men nu har sony tappat GTA serien,ouch.
Medans de 5 mest sålda xbox spelen om jag minns rätt var...

Halo2
Halo <----halo3 till 360
Fable <---fable2 till 360
Kotor <---ME1,2 och 3 till 360
Splinter cell?! <---splintger cell 5 till 360

Iof kommer ju ändå GTA till ps3 ändå,men att tappa GTA serien som sålde i princip lika mkt som gran turismo ,ja alla de tre spelen.
Ouch...
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Suryoyo127:
Man köper en konsol för att spela att sätta in en massa tillbehör som inte handlar om spel är dåligt om man inte behöver en hd-dvd/blu-ray


Ja just därför finns det olika prisklasser för olika konsoller, visste du att spel inte var till för kids från början utan bara blev så? aja för att höja nivon på spelen krävs det att man har ny teknik på sin konsoll, en konsoll kan inte uppgraderas som en dator därför släpper dom med allt "jox" på en gång för att vara säkra på att deras teknik håller i framtiden. kan kännas onödigt i dagens läge men framtiden kommer den säkert att springa i från konkurenterna.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar Bodhisattva_Wov:

bara ett rykte?
Halo2 sålde ca 2 miljoner ex dag1 i NA varför skulle jag inte tro på det ryktet?
Länka plz där det står bara 1 miljon.
Nu har helt plötsligt uppföljaren tappat?
Hah,bs av de 1 miljon som köpte crackdown så var nog 800.000 ute efter betan.-

Angående gran turismo ja och?
Pokémon har sålt 140 miljoner ex,det betyder inte att de flesta här sitter och väntar på pokémon spel.
Av dem 5 mest sålda spelen på ps2 så var 3st av dem GTA spel,men nu har sony tappat GTA serien,ouch.
Medans de 5 mest sålda xbox spelen om jag minns rätt var...

Halo2
Halo <----halo3 till 360
Fable <---fable2 till 360
Kotor <---ME1,2 och 3 till 360
Splinter cell?! <---splintger cell 5 till 360

Iof kommer ju ändå GTA till ps3 ändå,men att tappa GTA serien som sålde i princip lika mkt som gran turismo ,ja alla de tre spelen.
Ouch...


Ja bara ett rykte.

http://www.gamespot.com/news/show_blog_entry.php?topic_id=25
623668


Nöjd?

Bara Insomniac och Naughty Dog har fler miljonsäljare på PS2 än hela xbox hade. Man kan inte gå på förra generationen för att se vad som kommer att bli storsäljare ändå men om du envisas med det så bör du veta att vad gäller första parti spel som är etablerade namn är Nintendo starkast, Sony tvåa och Microsoft en avlägsen trea. Jag har ingen som helst lust att rabla upp dom då det kvittar vad som kommer att ske.

Gran Turismo är otroligt stort, att ignorera den fullkomligt är bara idiotiskt. Pokemon säljer på handhållna konsoller, inte hemmakonsoller. Av dom spelen du nämner kom bara en över 2 miljoner exemplar förutom Halo-spelen. Det var Fable, resten kämpade sig över 1 miljon. Gissa hur mycket Metal Gear, Final Fantasy, Rachet & Clank, Jak & Daxter, Killzone och God of War bland annat sålde.

Playstations varumärke har alltid stått för spelbredd utöver ett stort antal genréer, det handlar inte om ett enskilt spel.
  • 0
Så det har inte skrivits ned 4 miljoner beställningar enligt vem?
Gamestop säger att dem inte får ge ut listan officiellt men nåra butiker ska ha gjort det inofficielt,men även du borde väl förstå att om halo2 sålde ut 2.4 miljoner ex på en dag så är det knappast otroligt ifall halo3 skulle nå 4 miljoner.
Så 4 miljoner bokningar är alltså ett rykte,men mkt troligt sådant dock.
Speciellt när Crackdown var det mest sålda spelet när det kom ut,med över 780.000 ex på nåra dagar,vad kan det ha berott på?
Ajuste halo3 betan.
Hur som helst du kommer få se en helt annorlunda skillnad i spelförsäljning.
Redan nu har vi ca 10 titlar på 360 som sålt vid miljon spärren.

Graw
Dead rising
Lost planet
gears of war
Splinter cell
call of duty 2
Oblivion
Saints'row

Och andra titlar jag glömt.
Du nämner även gran turismo,visst det spelet sålde mkt,men inte säljer det en konsol,eller hur?
Hur många pratar om ett nytt gran turismo online.
Hade kotor eller fable kommit till ps2 så hade det sålt betyligt mkt mer än vad det gjorde på xbox,samma med GTA serien,du har ju själv sett.

För ps2 var mainstream,så att jämföra ps2 spelförsäljning med xbox är bara idiotiskt då xbox hade ca 1/5 mindre gamers hos sitt plattform.

5x2=?? 10 miljoner opps...alltså kunde Kotor och fable hade blivit liknande försäljningsspel.
Denna gång är det ingen enorm skillnad mellan antal sålda konsoler mellan ps3 och xbox360 så nu kommer vi se hur mkt folk verkligen vill ha vissa speltitlar.
För inte fan var gran turismo guds gåva precis...

Vi får se sen hur populärt mass effect 1,2 och 3 blir,tror att det kommer bli enormt populärt nämligen,tror även att Too human 1,2 och 3k an överraska.

Sen angående first party titlar.
Titta vad som kommer till 360 och jämför med ps3.
Tycker verkligen inte att ps3 eller wii har bättre.

Gears of war 2,3
Mass effect 1,2 och 3
Alan wake
Halo3 och upkommande Halo spel
Forza serien
Sakaguchis Blue dragon serie och Lost odyssey,ser mkt mkt fantastiskt ut.

Självklart finns det mer titlar som Rares spel och Too human trilogin osv.
Tycker den knäpper vad sony har på fingrarna ganska hårt.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
nä det var lika dålig som ja trodde
  • 0
Citerar Quezen:
=?? 10 miljoner opps...alltså kunde Kotor och fable hade blivit liknande försäljningsspel.
Denna gång är det ingen enorm


Sålde Fable och KOTOR 5 mil var?
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar gyst:
Sålde Fable och KOTOR 5 mil var?


Nej,2 miljoner.

menade att om xbox sålt 5 gånger så mkt som den gjorde,alltså vad ps2 gjorde så hade dessa spel säkerligen nått liknande siffror som t.ex. ett FF spel,hajar du?

ps! nu sålde iof bara FF12 ca 4 miljoner ex på en konsol som sålt ca 115 miljoner ex
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar gyst:
Sålde Fable och KOTOR 5 mil var?


Nej,2 miljoner.

menade att om xbox sålt 5 gånger så mkt som den gjorde,alltså vad ps2 gjorde så hade dessa spel säkerligen nått liknande siffror som t.ex. ett FF spel,hajar du?

ps! nu sålde iof bara FF12 ca 4 miljoner ex på en konsol som sålt ca 115 miljoner ex


Men jag tror att många av dom 115 mil har gått över till "Next-gen"
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar gyst:
Men jag tror att många av dom 115 har gått över till "Next-gen"


Det har du mkt rätt i,hände samma sak med FF9,där den kom ut när ps2 släpptes och gjorde ff9 till en succé men ändå inte närheten av FF7 och FF8.

Sen tror jag dock att många köpte en extra eller en ny ps2 för att den brakat.

Själv har jag köpt mig 3 st ps2.Och tror knappast att jag är en av de få i världen som betalat för en extra ps2...
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar gyst:
Men jag tror att många av dom 115 har gått över till "Next-gen"


Det har du mkt rätt i,hände samma sak med FF9,där den kom ut när ps2 släpptes och gjorde ff9 till en succé men ändå inte närheten av FF7 och FF8.

Sen tror jag dock att många köpte en extra eller en ny ps2 för att den brakat.

Själv har jag köpt mig 3 st ps2.Och tror knappast att jag är en av de få i världen som betalat för en extra ps2...


Var det inte Ps1 som 33% av alla konsoller gick sönder. Då sa Nintendo att det var därför Ps1 sålde så mycket.
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar Quezen:
Själv har jag köpt mig 3 st ps2.Och tror knappast att jag är en av de få i världen som betalat för en extra ps2...
´

Mm. Min kompis har köpt hela 5st ps2:or. Min gick sönder en gång fast det fixade jag själv. (jag öppnade den och lagade den, även om man inte ska det )
  • 0
Citerar gyst:
Var det inte Ps1 som 33% av alla konsoller gick sönder. Då sa Nintendo att det var därför Ps1 sålde så mycket.


Minns tyvärr inte,men skulle inte förvåna mig om Nintendo hade svarat liknande.
Men då kan man vända på steken om så var fallet,varför ville folk änmdå ha en ps1 över n64?

Iof var ps1 den konsolen som verkligen blev mainstream tack vare chippning dock...
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar gyst:
Var det inte Ps1 som 33% av alla konsoller gick sönder. Då sa Nintendo att det var därför Ps1 sålde så mycket.


Minns tyvärr inte,men skulle inte förvåna mig om Nintendo hade svarat liknande.
Men då kan man vända på steken om så var fallet,varför ville folk änmdå ha en ps1 över n64?

Iof var ps1 den konsolen som verkligen blev mainstream tack vare chippning dock...


Japp, man kan inte chippa en N64, eller kan man
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar Mr Smith:
Mm. Min kompis har köpt hela 5st ps2:or. Min gick sönder en gång fast det fixade jag själv. (jag öppnade den och lagade den, även om man inte ska det )


Du fixa den,nice.

Själv sitter jag hemma och väntar på Rogue galaxy till ps2,ska väl komma 29 juni?
Blir mitt sista ps2 spel köp.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar Mr Smith:
Mm. Min kompis har köpt hela 5st ps2:or. Min gick sönder en gång fast det fixade jag själv. (jag öppnade den och lagade den, även om man inte ska det )


Du fixa den,nice.

Själv sitter jag hemma och väntar på Rogue galaxy till ps2,ska väl komma 29 juni?
Blir mitt sista ps2 spel köp.


Kol inte Rogue Galaxy ut 2005 i Japan ?
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
Citerar gyst:
Kol inte Rogue Galaxy ut 2005 i Japan ?


Kan vara så,men isåfall väldigt sent 05.

kom ut dock tidigt 07 i USA.
Och vår version har en "extra planet".
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Citerar gyst:
Kol inte Rogue Galaxy ut 2005 i Japan ?


Kan vara så,men isåfall väldigt sent 05.

kom ut dock tidigt 07 i USA.
Och vår version har en "extra planet".


Nice, men jag har aldrig sett spelet. Liknar gameplayet Etrenal Sonata?
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0
hmm...

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=40921

Ja,fast utan Turn base,och dina A.I slåss själva,fast du kan kontrollera dem direkt.

Rogue galaxy är ju som starwars fast med anime.
Kanske låter löjligt för vissa,men fine.
Jag ska iallfall köpa spelet lätt.

Spelet gjordes även av skaparna bakom dragon quest8 och dark cloud,dvs Level5.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
hmm...

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=40921

Ja,fast utan Turn base,och dina A.I slåss själva,fast du kan kontrollera dem direkt.

Rogue galaxy är ju som starwars fast med anime.
Kanske låter löjligt för vissa,men fine.
Jag ska iallfall köpa spelet lätt.

Spelet gjordes även av skaparna bakom dragon quest8 och dark cloud,dvs Level5.


Bara ett litet tips här, ni är rätt off-topic.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Quezen:
hmm...

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=40921

Ja,fast utan Turn base,och dina A.I slåss själva,fast du kan kontrollera dem direkt.

Rogue galaxy är ju som starwars fast med anime.
Kanske låter löjligt för vissa,men fine.
Jag ska iallfall köpa spelet lätt.

Spelet gjordes även av skaparna bakom dragon quest8 och dark cloud,dvs Level5.


Har det fått bra betyg av USA och Japnaska tidningar?
Riktiga karlar äter sylt!
  • 0


Men det är spel som rogue galaxy som ps3 behöver,NU.

Tillagt 2007-06-10 00:11:
Citerar gyst:
Citerar Quezen:
hmm...

http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=40921

Ja,fast utan Turn base,och dina A.I slåss själva,fast du kan kontrollera dem direkt.

Rogue galaxy är ju som starwars fast med anime.
Kanske låter löjligt för vissa,men fine.
Jag ska iallfall köpa spelet lätt.

Spelet gjordes även av skaparna bakom dragon quest8 och dark cloud,dvs Level5.


Har det fått bra betyg av USA och Japnaska tidningar?


IGN 1/31/2007 8.7 out of 10 87.0%
GameSpot 1/24/2007 8 out of 10 80.0%
GameSpy 1/19/2007 4.5 out of 5 90.0%

Famitsu japans största speltidning gav det 36/40
Så slutbetyget blir väl på ca 88%
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Men det är spel som rogue galaxy som ps3 behöver,NU.


Heh, när du vinklar det så. PS3 behöver rollspelen ja. Är det bara enchant arms och oblivion som kommit ut än?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Heh, när du vinklar det så. PS3 behöver rollspelen ja. Är det bara enchant arms och oblivion som kommit ut än?


Tror det.

Och även om jag personligen tyckte om EM så måste man vara ganska hardcore för JRPG för att uppskatta det.

Oblivion dock är ju ett fantastiskt RPG men som xbox spelare och pc ägare redan klarat av för över ett år sedan.
Och ärligt talat,har man råd med en ps3 så är risken stor att man hade en pc redan som man kunde spela igenom OB med.
Radiuz är en galen sonyfanboy,varnar folk för inget.
  • 0
Citerar Quezen:
Tror det.

Och även om jag personligen tyckte om EM så måste man vara ganska hardcore för JRPG för att uppskatta det.

Oblivion dock är ju ett fantastiskt RPG men som xbox spelare och pc ägare redan klarat av för över ett år sedan.
Och ärligt talat,har man råd med en ps3 så är risken stor att man hade en pc redan som man kunde spela igenom OB med.


Ja, båda spelen är ju rätt gamla vid det här laget. Så när kommer nästa RPG till PS3?
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!