Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dragon Age: Inquisition


Började om som human warrior (2-handed), känner att jag måste ge spelet en ärlig chans. Hade inte kommit så långt innan heller så gör inget att göra om det igen (Hade bara kommit till uppdraget när man ska på balen/dansen/grejen).

Dock tyckte jag det var roligt när Varric spoilar vad som händer några timmar in i spelet innan det hänt, Spoiler:dvs när Corypheus attackerar Haven. Ännu en bugg i detta spel alltså. x)
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Nu har jag köpt spelet
Evil Is Back
  • 0
köpte deluxe Versionen precis. längtar tills man är hemma i Berlin för att spela!
Gamertag: WirreXx
  • 0
Gillar spelet. Men nu när jag låste upp Advanced Classes så blev jag aningen besviken. Förmodligen för att jag spelar Rogue (Archer) och känner inte direkt att någon adv.class passar med pil och både, utan att dual daggers är vägen att gå. Men jag kanske har fel?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
känner inte direkt att någon adv.class passar med pil och både


Artificer har en focus ability som enbart går att använda med pil och båge. Annars fungerar det ändå minst lika bra om inte bättre med Assassin och Tempest.
hånobing
  • 0
Citerar ICApåse:
Men jag kanske har fel?


Ja! Spelade som en Assassin Archer. Helt galen kombination.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Har spelat i 40 h nu och vad jag tror kommit halvvägs i huvudstoryn. Jag trodde verkligen inte att detta spelet skulle vara såhär bra och svårt att slita sig ifrån. Första DA-spelet jag ger mig på och flera gånger har storyn ihop med spelets storslagna soundtrack fått mig att vrålrysa.

Jag är grymt överraskad!

Jag spelar som en Rogue Elf med pilbåge förövrigt.
Entering zero gravity
  • 0
Jag testade spelet hoppa en kompis en sväng, och även om jag tyckte att det åtminstone var måttligt underhållande, så var det en sak som störde mig likt en nagel i ögonen; den suddiga "auran" som uppstår runt karaktären när man rör sig (eller rättare sagt, när kameran rör sig)... Förstår inte riktigt syftet med det och så fort jag märkt det så gick det inte att undvika se sen...
  • 0
TotalBiscuit kan man lita på, iallafall.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
TotalBiscuit kan man lita på, iallafall.
Det påminner mig jag måste prova Elite även om det är lite off topic. Jag håller dock med Tb i det han säger trots att jag gillar spelet. Inqusition är ett spel med för mycket filler material... jag struntade i det mesta sånt, och då var upplevelsen väldigt bra för mig, gjorde bara det nödvändigaste. Jag hoppas framtida titlar minskar på MMo inslagen... Hellre mindre skräp quester och mer kvalitativa quester med dialog.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Akahz:
Imorgon kommer en trailer för spelets första DLC: Jaws Of Hakkon

https://twitter.com/dragonage/status/580067361329385472


Spännande! En DLC vore inte fel. Har inte spelat detta på säkert 2 månader snart och nästan gått i tankarna att sälja det för någon omspelning känner jag mig inte sugen på.
Entering zero gravity
  • 0
"Nobody expects the Dragon Age Inquisition" eller något sådant antar jag passar här då det visade sig att det inte bara är en trailer som kommer imorgon, utan även själva DLC.
  • 0
Citerar Akahz:
"Nobody expects the Dragon Age Inquisition" eller något sådant antar jag passar här då det visade sig att det inte bara är en trailer som kommer imorgon, utan även själva DLC.


Haha häftigt ändå att de skippar veckor (månader?) av marknadsföring och bara släpper bomben 24 timmar innan release!
Entering zero gravity
  • 0
håller på att ladda ner detta spelet via ea-acess. några tips om spelet?
  • 0
Är det någon som laddat ner och börjat spela på nya DLC:n The Descent än? Jag håller på med Witcher 3 just nu men planerar att ladda ner denna dlc framöver för att riktigt klämma ut det sista ur DA: Inquisition innan jag känner mig färdig med det och antagligen säljer det.

Jag gillade verkligen spelet men kommer antagligen inse när jag börjar spela det igen hur stora skillnaderna är gentemot Witcher 3 - Ta bara det faktum att jämföra vapen mot det man redan bär? Fanns inte när jag spelade DA: INquisition senast haha.

Anyway, om någon laddat ner och håller på och spelar berätta gärna hur det verkar!
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Ta bara det faktum att jämföra vapen mot det man redan bär?


Men det finns ju i DA? Man trycker bara på compare? Förstår att många tycker att Witcher 3 är bättre dock, men det är väldigt olika spel kan jag tycka.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar GhostofCain:Ta bara det faktum att jämföra vapen mot det man redan bär?.


Hmm, det kanske det gör.. Men det fanns väl ingen knapp för att jämföra sina kompanjoners utrustning mot sådant man kunde skapa (vapen och armor)? I så fall är den knappen extremt bra gömd för jag fick gå i och ur menyer 25 gånger för att undersöka allas vapen/armor kontra det jag kunde skapa och sedan kolla vem som borde ha vad/vad som är bättre eller sämre. Av alla mina 110 timmar spelade så är säkert 5 timmar ren och skär tid jag lagt med "gå in i meny, gå ut ur meny, gå in i meny igen och kolla stats, gå ur meny och in i nästa meny" haha.

Snälla, säg inte att det finns en jämföra-knapp för kompanjoners utrustning vid forging?
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Men det fanns väl ingen knapp för att jämföra sina kompanjoners utrustning mot sådant man kunde skapa (vapen och armor)?


Det är jag mindre säker på däremot. Såvida man inte kan byta karaktär i forge. Även något som jag stör mig på är crafting där det kan vara svårt att veta vad som passar vem och vad det ger osv. De kunde ha gjort det mycket bättre.
  • 0
Nu har jag spelet. Rätt så trevligt spel.
  • 0
Ett bra spel. Roligt med lite frihet i spelet. Man kunde gå lite mer var man ville istället för att bara följa denna väg!
Men funktionen att kunna hoppa hade kunnat varit bättre! Ställena man behövde komma till genom att hoppa är inte alltid helt uttänkta tyckte jag. Många gånger fick jag lov att hoppa flera gånger om och om igen för att komma upp.
Tycker dom kunde ha haft speciella ställen där man trycker kanske på mellanslag så klättrar ens karaktär upp av sig själv. Enligt mig iaf.

Men spelet är då definitivt bättre än Dragon Age 2 men inget slår Dragon Age: Origins än så länge!
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Ikväll måste jag väl ändå fortsätta med spelet.

Jag har inte spelat spelet på 3-4 månader och jag hoppas jag minns vad jag gjorde.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!