Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dragon Age: Inquisition


Citerar Nilas89:
Ögnade mest bara igenom och ursäktar för allmän ouppmärksamhet, men har det kommit något release-datum ännu?


Tror inte det sagts något datum, men hösten 2014 tror jag de har satsat på i alla fall.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Vet inte mycket om detta spel.. men såg just en ingame film där dom slogs mot en drake. Blev genast väldigt sugen på detta spel. Men har lite frågor -

Måste man ha ett helt gäng med sig hela tiden?

Isåfall måste man bry sig om vad dom har för vapen och armor på sig?

Kan man spela vilken klass som helst (alltså typ archer eller warrior)?
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Vet inte mycket om detta spel.. men såg just en ingame film där dom slogs mot en drake. Blev genast väldigt sugen på detta spel. Men har lite frågor -

Måste man ha ett helt gäng med sig hela tiden?

Isåfall måste man bry sig om vad dom har för vapen och armor på sig?

Kan man spela vilken klass som helst (alltså typ archer eller warrior)?


1. Ja, man har ett party på 4 hela tiden.
2. De fungerar i stora drag precis som din skapade karaktär. Du levlar, byter items och du kan även spela som dem.
3. Det finns Mage, Rogue och Warrior samt olika raser. Human, Elf, Dwarf och en "ny" spelbar ras som kallas Qunari. Men det finns en del restriktioner tror jag, du kan inte spela som en dwarf mage.
Varje klass har också speciella kategorier. Vill du spela som en archer väljer du rogue.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Citerar kahuna:Vet inte mycket om detta spel.. men såg just en ingame film där dom slogs mot en drake. Blev genast väldigt sugen på detta spel. Men har lite frågor -

Måste man ha ett helt gäng med sig hela tiden?

Isåfall måste man bry sig om vad dom har för vapen och armor på sig?

Kan man spela vilken klass som helst (alltså typ archer eller warrior)?

1. Ja, man har ett party på 4 hela tiden.
2. De fungerar i stora drag precis som din skapade karaktär. Du levlar, byter items och du kan även spela som dem.
3. Det finns Mage, Rogue och Warrior samt olika raser. Human, Elf, Dwarf och en "ny" spelbar ras som kallas Qunari. Men det finns en del restriktioner tror jag, du kan inte spela som en dwarf mage.
Varje klass har också speciella kategorier. Vill du spela som en archer väljer du rogue.


Ok.. tack för snabbt svar, finns säkert miljoner frågor till.. men nu blev jag ännu mer sugen =)
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Jag är försiktigt nyfiken på Dragon Age 3- hävdar fortfarande att DA2 är det värsta spelet jag kört igenom hela vägen. Det verkar som om de kommer åtgärda de flesta problemen dock. Men deras trailers för de nya karaktärerna var pinsamt cheesy och kliché. Sen kommer The Witcher 3 som ser ut att vara ett 500ggr mer genomtänkt spel. Men håller tummarna- för ingen vill väl att ett spel ska vara uselt?
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Har missat de trailers du nämner. Vart hittar jag dessa?
  • 0
Citerar jonte91n:
Jag är försiktigt nyfiken på Dragon Age 3- hävdar fortfarande att DA2 är det värsta spelet jag kört igenom hela vägen. Det verkar som om de kommer åtgärda de flesta problemen dock. Men deras trailers för de nya karaktärerna var pinsamt cheesy och kliché. Sen kommer The Witcher 3 som ser ut att vara ett 500ggr mer genomtänkt spel. Men håller tummarna- för ingen vill väl att ett spel ska vara uselt?


Jag tyckte Dragon Age 2 var det kanske mest spännande tematiskt. Racism, flyktingvågor, isolation, familj osv, vad rättfärdigar vårat försök att rädda vår grupp, stad osv. Det Bioware petade på i Dao 2 var faktiskt mycket mer intressant än del 1 som låt oss vara helt ärliga var en enda stor fantasy klysha, men så väl sammansatt att det var helt makalöst bra. Jag tyckte också stridssystemet var lite bättre än del 1, det var också roligare att använda. Karaktärerna svängde rejält i kvalite, och man översexualiserade ett par för mycket som i Me3. Däremot fanns ett par riktigt välgjorda karaktärer i spelet. Alvtjejen Merril, jag tyckte också Anders var en bra karaktär tillsammans med Dvärgen Varrick. Jag tyckte också Aveline fungerade bra som kompanjonskaraktär. Många av fienderna och andra npcs var också intressanta just eftersom du stod inte i centrum i det spelet på samma sätt som i Origins. Både templars ledare och Mages ledare var väldigt välgjorda. Det är synd att slutet var lite risigt med artefakten utan den biten hade spelet varit mycket starkare tematiskt, hur långt är vi beredda att gå för att rädda de vi bryr oss om, svurit en ed till eller kämpar för? Just det här kriget mellan faktionerna är väldigt intressant. Jag tycker också att andra karaktärer är helt ok och minnesvärda som Qunari bossen.

Däremot var miljöerna för repetiva, stridssystemet kunde mått bra med lite mer djup. Flera karaktärer saknade det där extra och en del var slarvigt skrivna. Andra saker som questerna kunde gjorts roligare etc. Spelet hade väldigt mycket brister för ett Bioware spel men jag tyckte inte att spelet var dåligt. Jonte får jag rekomendera Robocop, eller Big Rigs: Over the Road Racing, du kommer tycka att Dragon Age 2 är ett mästerverk efter att ha spelat dessa jag lovar. Dragon Age 2 är för mig ett 7/10 spel. Det har mycket brister varvat med många kvaliteer. Jag har spelat igenom det 3 gånger om jag minns rätt.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Dragon Age 2 i sig var ju inte helt förfärligt, men om man jämför det med Origins tycker jag att det är rena rama skräpet. Spelbart, men inte speciellt roligt.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Väl skrivet Patrikseve, håller med dig från punkt A till Ö! Jag tror att det största problemet med kompanjonerna i DA2 är att de flesta går att placera i fack redan wfter första intrycket. Fenris är emo, Avelin syster duktig, Isabella slampa och Merril en tönt. Dock tycker jag att de efter tid utvecklas. Fenris slutar tycka synd om sig själv, Aveline tar itu med en "jobbig" bit, Merril blir något tuffare... Karaktärerna i DA tyckte jag inte var lika lätta att placera i fack från första anblick. Vilket är bra. Tycket jag.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Citerar jonte91n:Jag är försiktigt nyfiken på Dragon Age 3- hävdar fortfarande att DA2 är det värsta spelet jag kört igenom hela vägen. Det verkar som om de kommer åtgärda de flesta problemen dock. Men deras trailers för de nya karaktärerna var pinsamt cheesy och kliché. Sen kommer The Witcher 3 som ser ut att vara ett 500ggr mer genomtänkt spel. Men håller tummarna- för ingen vill väl att ett spel ska vara uselt?

Jag tyckte Dragon Age 2 var det kanske mest spännande tematiskt. Racism, flyktingvågor, isolation, familj osv, vad rättfärdigar vårat försök att rädda vår grupp, stad osv. Det Bioware petade på i Dao 2 var faktiskt mycket mer intressant än del 1 som låt oss vara helt ärliga var en enda stor fantasy klysha, men så väl sammansatt att det var helt makalöst bra. Jag tyckte också stridssystemet var lite bättre än del 1, det var också roligare att använda. Karaktärerna svängde rejält i kvalite, och man översexualiserade ett par för mycket som i Me3. Däremot fanns ett par riktigt välgjorda karaktärer i spelet. Alvtjejen Merril, jag tyckte också Anders var en bra karaktär tillsammans med Dvärgen Varrick. Jag tyckte också Aveline fungerade bra som kompanjonskaraktär. Många av fienderna och andra npcs var också intressanta just eftersom du stod inte i centrum i det spelet på samma sätt som i Origins. Både templars ledare och Mages ledare var väldigt välgjorda. Det är synd att slutet var lite risigt med artefakten utan den biten hade spelet varit mycket starkare tematiskt, hur långt är vi beredda att gå för att rädda de vi bryr oss om, svurit en ed till eller kämpar för? Just det här kriget mellan faktionerna är väldigt intressant. Jag tycker också att andra karaktärer är helt ok och minnesvärda som Qunari bossen.

Däremot var miljöerna för repetiva, stridssystemet kunde mått bra med lite mer djup. Flera karaktärer saknade det där extra och en del var slarvigt skrivna. Andra saker som questerna kunde gjorts roligare etc. Spelet hade väldigt mycket brister för ett Bioware spel men jag tyckte inte att spelet var dåligt. Jonte får jag rekomendera Robocop, eller Big Rigs: Over the Road Racing, du kommer tycka att Dragon Age 2 är ett mästerverk efter att ha spelat dessa jag lovar. Dragon Age 2 är för mig ett 7/10 spel. Det har mycket brister varvat med många kvaliteer. Jag har spelat igenom det 3 gånger om jag minns rätt.


Det fanns definitivt många lovande koncept med Dragon Age 2. Men storyn var fruktansvärt berättad. Det kändes som en mellansekvens mellan två bättre spel. Hawk skulle ju bli den här championen av Kirkwall men mestadels springer han runt och gör helt meningslösa ärenden som i det stora hela inte spelar någon roll. Detta görs inte bättre av att det, förutom Varric, inte finns en enda bra karaktär i hela spelet. Och när man ser tillbaka på gänget i Origins så blir det bara pinsamt uselt. Anders och Merril är enligt mig exempel på just riktigt genuint ointressanta karaktärer. Alla var där för att uppfylla någon sorts klisché som bara måste vara där. Man gjorde det i Origins också till viss del men de var å andra sidan välskrivna. Det fanns et djup, de var trovärdiga, de var lätta att tycka om. I DA 2 tyckte jag att alla kunde dö utan att jag brydde mig. Grafiken är usel och mycket värre än Origins, Designen av Kirkwall är mördande grå och oinspirerad. Det känns mest som ett fängelse. Miljöer återanvändes konstant också vilket mest är lathet. Inget minnesvärt soundtrack heller

Så kort sagt: Usel story, usla klichéartade karaktärer som inte utvecklas eller som går att tycka om, designen och grafiken är vedervärdig, inga vidare bra rollspelsmoment alls. Enligt mig misslyckades det på alla de mest fundamentala punkterna möjliga. Bortsett från stridssystemet som skulle kunna bli bra om de arbetade på det.

Och Patrikseve, jag har kört spel som är mycket sämre än Dragon Age 2, men de har jag slutat köra. Eller så har de haft ett underhållningsvärde i sin uselhet. DA 2 är den värsta sorten av kassa spel- det är tråkigt och oinspirerat. Det misslyckas med att underhålla vilket är det värsta scenariot för ett spel enligt mig. Det verkar som du missa att jag skrev att Dragon Age 2 är det sämsta spelet jag SPELAT IGENOM. Hela vägen. Och det håller jag fast vid. Jag ger det 3/10.

Ja jag skulle hellre faktiskt köra igenom Robocop eller Ride to Hell än Dragon Age 2. Av den enkla anledningen att även om de är värre spel än Dragon Age 2 (mycket värre) så är det underhållande i nån mening hur jävla illa någon kan göra ett spel.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Med bara lite drygt en vecka kvar tills "svenska släppet" tycker jag det borde vara någon aktivitet i den här tråden.

Någon mer än jag som är sugen?
  • 0
Jag var sugen och hade en förbokning ordnad. När jag läste olika recensioner så valde jag att avboka det och vänta på mer info och videos innan jag bestämmer mig.
  • 0
Vad va det som gjorde att du avbokade? Nåt speciellt? Har nästan enbart läst positiva intryck.
  • 0
Blev inte helt övertygad om jag tycker det är värt att vänta på just det spelet när det släpps så många andra stora titlar nu också. Fick känslan av att jag kan vänta med det här spelet till efter jul eller så och satsa på ett annat nu om nån vecka
  • 0
Längtar som fan! Vet dock inte vad jag ska spela. Spelar alltid som warrior men skulle gärna vilja bryta den trenden. Har ingen aning om Archer är roligt men är lite sugen på något inom Rogue. Sugen på dwarf också. Lirade som det i Origins. Dvärgar är coola!
  • 0
Jag har för köpt det (PC) och ska börja ladda ner det imorrn och börja lira på måndag eftermiddag, med hjälp av en Koreansk VPN.

Absolut det spelet jag mest sett fram emot på länge!

Ska köra Qunari med så stort svärd jag bara kan hitta
  • 0
Går ladda ner nu via EA access till xbox one gratis som man får prova i 6 timmar. Alla framsteg sparas om man sen väljer köpa spelet perfekt att få prova om man är osäker på köp.
  • 0
Och nu är spelet förladdat och måndag klockan 16:00 så börjar det
  • 0
Jag har nu kört ungefär 1 timme på Xbox One (EA Access) och ja, inte är det vackert rent tekniskt. Taskig framerate och konstig stuttering ibland. Aliasing/jaggies som gör att bilden känns grötig. Jag är RIKTIGT glad över att jag köpte ny dator nyligen och får uppleva spelet i 1080p@60fps (ja min dator ska klara av det). Tanken var först att köra det på Xbox One men det här fick mig att ändra uppfattning.

En annan detalj är att karaktärerna ser väldigt plastiga ut och konstigt/dåligt ljussatta. Omvärlden ser helt ok ut om man tänker på att det är ett RPG och även själva karaktärsmodellerna/rustningar. Striderna kändes bra och det var lätt att komma in i spelet. Det här kommer det spenderas MÅNGA timmar med!!
www.trinet.se
  • 0
Citerar trifix:
Jag har nu kört ungefär 1 timme på Xbox One (EA Access) och ja, inte är det vackert rent tekniskt. Taskig framerate och konstig stuttering ibland. Aliasing/jaggies som gör att bilden känns grötig. Jag är RIKTIGT glad över att jag köpte ny dator nyligen och får uppleva spelet i 1080p@60fps (ja min dator ska klara av det). Tanken var först att köra det på Xbox One men det här fick mig att ändra uppfattning.

En annan detalj är att karaktärerna ser väldigt plastiga ut och konstigt/dåligt ljussatta. Omvärlden ser helt ok ut om man tänker på att det är ett RPG och även själva karaktärsmodellerna/rustningar.


Det första spelet skulle ha tagit kål på dig låter det som.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det första spelet skulle ha tagit kål på dig låter det som.


Hur då?

Jag körde första och även andra spelet på PC!
www.trinet.se
  • 0
Citerar trifix:
Hur då?

Jag körde första och även andra spelet på PC!


Origins är riktigt bra (ett av mina favoritspel) men samtidigt ett groteskt fult spel

Dragon Age 2 var Dragon Age 2 och var hemskt att se på tack vare sin platta design..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Släpps det 20/11 eller 21/11. Jag hittar båda uppgifterna...
  • 0
På origin låses det upp den 20 november klockan 00:00.
  • 0
Funderar på om jag ska köpa det via US psn imorgon. Är dock inte klar med Unity så kanske lika bra att vänta tills på torsdag och köpa det vanligt.

Ni som ska lira på PC kan låsa upp det idag via VPN
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!