Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tom Clancy's The Division


En öppen beta för The Division startar den 19:e (fredag), men det går att förladda spelet redan nu via Uplay. 26.32 gigabyte är det att hämta hem.
Citerar Akahz:
En öppen beta för The Division startar den 19:e (fredag), men det går att förladda spelet redan nu via Uplay. 26.32 gigabyte är det att hämta hem.

Tack för förvarningen, hade jag kunnat skulle du fått en kyss!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Jag har spelat betan nu under fem timmar och måste erkänna att det är bättre än förväntat. Med det sagt vet jag inte hur hållbarheten är på det, men hittills har jag haft väldigt roligt tillsammans med The Division. Det återstår att se om det trots allt blir ett köp på release. Spelet har verkligen åkt upp och ned på min förväntningslista.
  • 0
Jag vet inte riktigt hur jag känner för The Division. Visst verkar det vara roligt, men samtidigt väldigt tomt. Jag gick ner i den övergivna tunnelbanan och undersökte den ett tag. Det enda som fanns var något echo och loot, inte en enda NPC eller fiende.

Samma sak nere i kloakerna/servicetunnlarna. Stora tunnlar som breder ut sig under staden som man kan vandra runt i, men det fanns åter igen ingenting där nere.

I ett hyreshus fanns en maskin för att mäta virusinfektion i området. När den aktiveras har man strax över fem minuter på sig att hitta de andra två maskinerna i husen, sedan nå en terminal på taket för att skicka informationen vidare. Här kände jag att den härliga spelstressen började komma och förväntade mig några tuffa strider medan jag sökte igenom byggnaden. HA! Huset är 100% tomt med undantag för maskinerna och lite loot. Det är först på taken som två thugs står vid terminalen, men de kan du ta hand om snabbt.


Sedan att vi inte fick se något utav crafting är trist, det hade varit bra ifall vi kunde få fler intryck av hur djupt spelet kan vara.

Så just nu känns The Division helt ok, dock inte fantastiskt. Det blir att kolla in några recensioner senare och se vad det har att erbjuda i de andra zonerna, om det finns "dungeons", "raids" med mera, inte bara Dark Zone vid hög level.
  • 0
Pass för mig... betan övertygade mig inte och detta är inte vad jag eftersöker i ett Tom Clancy spel. Ok spelmekanik, visuellt snyggt men statiskt, stelt och en ability baserad rpg siffer mmo spelmekanik som jag har svårt för. Plus då att spelet inte verkar vara så starkt för solo spelaren utan mer squad baserat och där det skiner är i Co-op med vänner.
Do what you can, with what you have, where you are.
Citerar Akahz:
Så just nu känns The Division helt ok, dock inte fantastiskt. Det blir att kolla in några recensioner senare och se vad det har att erbjuda i de andra zonerna, om det finns "dungeons", "raids" med mera, inte bara Dark Zone vid hög level.


Du sammanfattade det hela väldigt bra. Egentligen hade jag roligt med The Division... de gånger det fanns nya och spännande saker att göra. Tyvärr är det mycket tomma områden och ibland känns det som att man bara joggar omkring i en söndersprängd stad.

Med betydligt mer "random events" i staden, ännu mer allmänna händelser och ett gäng kompisar för Dark Zone kan det dock vara riktigt roligt. Men i dagsläget? Nej, det är inte värt fullpris, på långa vägar. Det känns oroväckande nog halvfärdigt, åtminstone för den som spelar ensam.
Citerar Aaandy:
andom events" i staden, ännu mer allmänna händelser och ett gäng kompisar för Dark Zone kan det dock v


Kommer antagligen på sikt, mmo/rpg och spel i ren allmänhet idag byggs ofta som plattformar. Beroende på betyg och försäljning så kommer spelet säkert att få rätt mycket sådant. Jag kan inte tala för massive (utvecklaren) men Elite m.fl mmo esque spel jag spelar lite då och då inklusive vanliga sp spel med online aspekter se Dying Light m.fl. kör en del random events, tävlingar och liknande. Jag har svårt att tänka mig något annat än att spelet vid släpp är en plattform av vad det kan potentiellt bli med tiden.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Så... vad säger ni som köpt spelet? Värt att köpa eller inte?
  • 0
Citerar Aaandy:
Så... vad säger ni som köpt spelet? Värt att köpa eller inte?


Du kan få köpa en voucher key av mig för hela spelet till PC. Min PC klarar inte av det
En hundring under det lägsta priset på prisjakt.
Vm Kaos Gatvm Ok Kosmos
  • 0
Citerar the_svart:
Du kan få köpa en voucher key av mig för hela spelet till PC. Min PC klarar inte av det
En hundring under det lägsta priset på prisjakt.


Vilken schysst deal! Jag får lön på fredag, kan jag återkomma med besked då?

Tråkigt att din dator inte klarat spelet. Det verkar ju bra!
Baserat på vad de första recensionerna och kommentarer på olika forum verkar det som om spelet ligger mellan "Helt okej" till "Mycket välgjort", lite beroende på vilken spelstil du gillar.

Jag har inte köpt det själv än, men blir not ett inköp när jag hittar ett bra erbjudande på PC-versionen.
  • 0
Citerar Akahz:
Baserat på vad de första recensionerna och kommentarer på olika forum verkar det som om spelet ligger mellan "Helt okej" till "Mycket välgjort", lite beroende på vilken spelstil du gillar.

Jag har inte köpt det själv än, men blir not ett inköp när jag hittar ett bra erbjudande på PC-versionen.


För mig kvalar det in under "mycket välgjort" utan tvekan. Har skitkul. Inte ens nått maxlvl än utan är 27, men haft riktigt kul hela vägen. Ser fram emot att nöta lite svåra uppdrag med polare samt att ge sig in i Dark Zone med dem när jag blivit lvl 30.

Som med alla spel är det förstås inte för alla, men för mig är det spot on iaf.
  • 0
Fyra timmar in och jag stortrivs. Riktigt kul det här!
  • 0
Efter alla positiva recensioner väntar bara på att se ett bra erbjudande så skaffar jag det själv.
  • 0
Kommer mest troligt att inhandla det idag (24/3) någon som vill lira lite i helgen och snacka över PSN? Lirar på PS4.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Akahz:
Efter alla positiva recensioner väntar bara på att se ett bra erbjudande så skaffar jag det själv.

Samma här. Funderade först på att förhandsboka men ångrade mig efter att jag har börjat bli misstänksam mot Ubisoft och all deras reklam och löften om den ena efter det andra!
Och alla dessa betal DLC:er som dom släpper nån månad efter spelet. Full pris för ett spel för att sen betala 200kr ungefär till för DLC. Blir rätt så mycket i slutändan.
Förhoppningsvis så hittar man kanske Gold Edition, med Season Pass till ett rimligt pris!
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Citerar lepsyl73:
Varning till alla som spelar division var försiktig med att crafta backpack


http://forums.ubi.com/showthread.php/1418016-Connectivity-Infinite-Loading-Crafting

Det var nog den konstigaste buggen som leder till lockout på ett account jag nånsin läst om!
Crafta en backpack och sen bli utelåst från ditt account....
Ja, hoppas Ubisoft fixar det fort.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Ikväll kommer Massive Entertainment att visa Incursions, spelets första större uppdatering med nytt material.

In April, the first free update will introduce the first incursion, a new challenging end-game activity developed specifically for squad play. Teams will be able to test their skills as they face seemingly unstoppable enemies to gain high-level weapons and equipment. This update will also add one of the community's most-wanted feature, loot trading; allowing players in the same group to trade loot collected during a co-op game session.


Eller som Magnus Jansen har sagt:
"An Incursion is a PvE end-game activity for a group of four players at max level. Incursions require preparation and coordination as they are extremely challenging. The first incursion will be available in the first free update. More Incursions are in development."

Kolla in Twitch klockan 21:00
https://t.co/tHgKY8BPry
  • 0
The grind is real.

http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-GB/news/detail.aspx?c=tcm:154-245851-16&ct=tcm:148-76770-32

Crafting
Increased costs for converting crafting materials and crafting High-End items:
10 Standard (Green) materials instead of 5 to craft 1 Specialized (Blue) material
15 Specialized (Blue) materials instead of 5 to craft 1 High-End (Gold) material
10 High-End (Gold) materials instead of 8 to craft 1 lvl 31 High-End (Gold) item

Changed deconstruction yield of Standard (Green) and High-End (Gold) items:

Deconstructing a Standard (Green) item yields 1 Standard material instead of 2
Deconstructing a High-End (Gold) item yields 1 High-End material instead of 2
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Se till att logga in under helgen, då får du 150 Phoenix Credits.
Citerar Akahz:
Se till att logga in under helgen, då får du 150 Phoenix Credits.


Tack för tips!
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Känns som att The Division inte riktigt biter tag i mig som andra spel, känner inget driv till att gå in och grinda, speciellt inte när Falcon Lost verkar vara en rätt trist historia. Finns liksom inget man grindar för och Dark Zone var aldrig så engagerande i mina ögon. Får försöka ge mig in i det igen och åtminstone göra klart alla uppdrag och hitta alla meddelanden och så.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
Har The Division blivit bättre de senaste månaderna /månaden? Sist jag spelade så sög det som fan. Mötte inga spelare alls
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!