Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Tom Clancy's The Division


Sist på Ubisofts presskonferens inför årets E3 var överraskningen The Division. Ett MMORPG spelat som ett TPS. Spelet är inspirerat av Operation Dark Winter samt Directive 51 - verkliga händelser, där spelet tagit det hela några steg längre och försatt New York i totalt kaos. The Division är utvecklat av svenska Ubisoft Massive och kommer släppas under 2014 till Playstation 4 och Xbox One.

http://youtu.be/uiaRSuyQ7zA

http://tomclancy-thedivision.ubi.com/game/en-us/home/index.aspx
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Nog för att tekniken imponerade, men det var inte det som fick mig att bli sugen. Även om jag inte vet så mycket just nu så lockar konceptet i stort mest av allt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
The Division är just nu nog det spel jag ser mest fram emot inför näste generation. Vet man vilken burk som demon kördes på? Vilken fps? Vilken upplösning?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Citerar zwqase:
Ett MMORPG spelat som ett FPS.


Hold your horses, käre vän. Inte var det FPS inte?
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Hold your horses, käre vän. Inte var det FPS inte?


Helt sant! TPS menade jag.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar oskwish:
The Division är just nu nog det spel jag ser mest fram emot inför näste generation.


Håller med till fullo. Utan tvekan det mest spännande vi sett på E3 hittills.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Ett av de mest intressanta spelen på E3. Nu hoppas jag bara att det kommer till PC.
  • 0
Citerar Aaandy:
Ett av de mest intressanta spelen på E3. Nu hoppas jag bara att det kommer till PC.


Från Twitter @TheDivisionGame:
- Will there be a PC version?
- We are optimizing the experience for next gen consoles. However, we are not ruling out any platforms for the future.
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Janis_Joplin:
https://www.youtube.com/watch?v=Pb6W-SZkjC0

Samma demo, fast med lite intressanta frågor och svar. Sjukt taggad på detta spel.

Grymt! Helt klart det mest intressantaste spelet som visades upp på E3.
  • 0
Det mest intressantaste spelet från E3.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Playarn:
http://www.dsogaming.com/news/ubisoft-asks-pc-gamers-to-show-
interest-about-the-division-petition-almost-hits-its-initial-goal/


Ja, kom igen nu, PC-spelare!
  • 0
Handlar mest om smart marknadsföring från Ubisoft.

The Division är en systemsäljare för PlayStation 4 och Xbox One så både Sony och Microsoft kommer använda spelet och dess fantastiska grafik som ett argument till att skaffa nästa generations konsol. Därmed kommer Ubisoft få gratis reklam från dom och kanske även lägre licenskostnader. Xbox- och Playstationtidningar kommer skriva artiklar och förhandstittar på spelet.

Samtidigt sitter vi PC-spelare och bönar, ber och hotar om att få en version till våra datorer och det enda Ubisoft säger är att de funderar på det eller har inte uteslutit det, men inget direkt svar.

Sedan kommer de meddela att The Division kommer till PC och vi kommer att älska Ubisoft. Vi kommer på forum och bloggar tacka dom för att de lyssnar på sina fans och vi ger dom massor av fin och gratis reklam. Samtidigt kommer nu PC-tidningarna att börja skriva artiklar, förhandstittar och intervjuer om spelet medan konsoltidningarna har lite ont om nyheter att skriva. Så utan att släppa massor av nytt material kan Ubisoft hålla sitt spel aktuellt i pressen och få extra hype gratis.



Låter det jag skriver osannolikt? Tänk då tillbaka på Assassin's Creed 1. Det presenterades som ett PlayStation 3 spel. Medan Ubisoft aldrig sa att det var exklusivt så var det bara PS3 versionen de pratade om och det var bara på PS3 det visades. Sony hjälpte till och visade spelet de med samtidigt som Xbox 360 ägare bönade och bad om spelet till deras konsol.

Sedan kom ryktena... I ett foto från en intervju med en av utvecklarna till Assassin's Creed kunde man i bakgrunden se handkontroll till en Xbox 360 bredvid en skärm som visade spelet. Forum var fyllda med spekulationer och förhoppningar och medan Ubisoft vägrade ge ett direkt svar så gav de små ledtrådar genom att prata om spelet till "nästa generation" och inte säga "endast till PS3".

Tillslut blev det officiellt att Assassin's Creed skulle komma även till Xbox 360 och Ubisoft hyllades av Xbox 360 fans, nya tidningar skrev långa förhandstittar och liknande.


Så hur som helst, det är min analys och teori till varför vi inte har hört mer om The Division till PC.
  • 0
Citerar Akahz:
Så hur som helst, det är min analys och teori till varför vi inte har hört mer om The Division till PC.


Det låter väldigt sannolikt, faktiskt. Dock förändrar det inte faktumet att jag faktiskt väldigt gärna bönar och ber lite så att Ubisoft verkligen inte utesluter en PC-version.
  • 0
Citerar Akahz:
Så hur som helst, det är min analys och teori till varför vi inte har hört mer om The Division till PC.


Har läst att det är fler som tror så, och det låter fullt möjligt.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Grymt att det kommer till PC!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Ingen överraskning, men ändå trevligt att det är bekräftat. Bra att man har tid på sig att spara pengar till en dator som kan spela det på max.

Och reaktionen är precis som jag förutsåg i mitt tidigare inlägg.
  • 0
Ny information om The Division:

Det är inte ett MMO som många har trott, utan spelet är framförallt PvE och har drop-in co-op samt särskilda zoner för PvP.

Grunden i spelet handlar om att ta som en hemlig specialstyrka tillbaka New York och ta reda på vad som startade viruset och vilka som ligger bakom.

Det gäller att överleva och allt du hittar kan vara nyttigt, så The Division kommer satsa mycket på loot av olika kvalité, från vapen av vanlig stats till legendariska. Det är Ubisofts Red Storm som är med och utvecklar vapnen i spelet.

Som spelare försöker du bygga upp säkra zoner och utveckla dom. Som man kunde se i gameplay trailern så hade basen olika stats:
Security Level: 3.8
Morale: 2.5
Contamination: 4.0
Progression Level: 1.0

Supply Line: Connected
Power Level Personnel:
Travel Connections:
- Mid Town North
- Dark Zone Low

Även följande stats:
Tradestation: Not Operational
Medical: Not Operational
Armory: Operational

Exakt hur det mesta fungerar får vi nog reda på inatt då The Division kommer ha en Q&A på Twitch klockan 05:00 svensk tid.
  • 0
Jag har inte brytt mig om detta tidigare, men gameplay-trailern från E3 såg ju riktigt rolig ut!
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Årsredovisningen från Ubisoft visar att The Division kommer släppas först 2016. Knappast någon överraskning med tanke på att de inte vågat visa något som helst nytt material sedan E3 förra året.

Detta samtidigt som Ubisoft meddelat att Ubisoft Annecy-studion kommer hjälpa Massive med spelet.

Är det ett tecken på att spelet har problem och behöver väldigt mycket extra tid och resurser, eller är Ubisoft så säkra på spelet att de vill göra det till ett äkta mästerverk som kommer dra in de försenade pengarna när det väl släpps?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!