Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Den officiella PES-tråden


  • vinc
  • vinc
Jag har pes5 och pes6. Jag tycker dom är jätteroliga, för att dom har bra grafik och har många saker som dom andra fotbolls spelen inte har. Här snckar vi om alla pes spel och jämför dom med andra spel som fifa eller manager spelen.
"Hur många tjejer gör dig glad?" marabo
  • 0
Kanske byta rubriken? Lite mer välstavat och lite bättre skrivet..
Annars bra ide
GRAND CHAMPION
  • 0
Jag tycker FIFA är mycket bättre än PES p.g.a två saker.

Först och främst, licenser, för mig är det allt, faktiskt, viktigare än spelkänslan. Inget kul om man inte får spela som toppklubbarna och spelarna, det är därför jag köper spelet.

Sedan Manager Mode gör FIFA överlägset bäst, det finns inget roligare än att vara manager åt sin egna klubb med stjärnspelare som Ronaldo, och sedan vinna Serie A osv.

Men det är även kul att vara manager i storklubbar som Real Madrid och dominera, det saknas i PES och därför gillar jag inte det.

Visst jag har spelat båda, och tycker ändå FIFA känns bättre på alla vis. Det skall inte vara förverkligt, för då kan man inte göra alla snygga mål osv.

Men det hela är ju självklart smaksak.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
Citerar Marfy:
Men det hela är ju självklart smaksak.

Låter som om du skulle ha roligare med Football Manager 2007. Det är väll ändå spelkänslan som är viktigare än licenser och manager mode.
  • 0
Citerar Durden:
Låter som om du skulle ha roligare med Football Manager 2007.



Football Manager äger alla andra fotbollsspel lätt.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Durden:
Citerar Marfy:Men det hela är ju självklart smaksak.
Låter som om du skulle ha roligare med Football Manager 2007. Det är väll ändå spelkänslan som är viktigare än licenser och manager mode.


Nja, FM2007 saknar ju dock själva fotbollspelet om man säger så, och jag tycker det är roligast om man kör mot några kompisar i en turneringsform och vinner "Champions League" i sitt eget rum mot ens kompisar som hejar på andra lag, och därmed ger sitt favoritlag en fin, men inte en riktig (det är ett spel trots allt ) vinst.

Manager Mode osv kör jag endast när jag inte har kompisar hemma eller är hos dem, men visst är FM också otroligt kul.
Those without evidence shouldn't open their mouths.
  • 0
  • J
  • J
Håller med Marfy ja, + att jag tycker Fifa har bättre känsla (vilket inte många verkar tycka )... är det nått EA kan så är det att göra Sportspel
  • 0
Funkar inte PES-trådarna för varje enskilt spel?
Storm shadow, let's battle.
  • 0
Citerar Marfy:
Jag tycker FIFA är mycket bättre än PES p.g.a två saker.

Först och främst, licenser, för mig är det allt, faktiskt, viktigare än spelkänslan. Inget kul om man inte får spela som toppklubbarna och spelarna, det är därför jag köper spelet.

Sedan Manager Mode gör FIFA överlägset bäst, det finns inget roligare än att vara manager åt sin egna klubb med stjärnspelare som Ronaldo, och sedan vinna Serie A osv.

Men det är även kul att vara manager i storklubbar som Real Madrid och dominera, det saknas i PES och därför gillar jag inte det.

Visst jag har spelat båda, och tycker ändå FIFA känns bättre på alla vis. Det skall inte vara förverkligt, för då kan man inte göra alla snygga mål osv.

Men det hela är ju självklart smaksak.


Visst, hela upplägget och alla licenser gör FIFA till ett grymt bra spel. Men efter att ha spelat PES så går det inte att njuta av FIFA, hur mycket man än försöker!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Det jag ogillar med Pes:
- Offside regeln, vafasen, han är ju inte delaktig i spelet feldömt!
- Licensen, Kobrowski dribblar och dribblar och här kommer Henry.. hrm hrm förlåt Kobrowski.
- Tröga reaktionsförmågan, Men jag vill springa ditåt!, man måste kunna ändra rikting i högfart som proffsspelare.
- Frisparkarna, Lättare att göra mål vid frispark från halvcirkeln!

Men jag gillar massa saker:
- Onlineläget, Så ballt med ranking o grejor, dock kommer det till Strikers också så jag tror de flesta onlinespelen inför det snart.
- Motoriken, Det ser nästan ut som på riktigt
- Spelkänslan, Groooovy xD


Föresten har ni tänkt på bollfysiken på Fifa 07, den studdsar ju högre än förra studsen!

Hörni ni som har PES 6 till Xbox360 kan ni inte skriva er Ranking här?
Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
  • 0
Konami strikes hard! Winning Eleven 2008 coming soon

http://ps3.qj.net/Konami-strikes-hard-Winning-Eleven-2008-coming
-soon/pg/49/aid/92935


Not too long after Winning Eleven 2007 hit the shelves, German gaming website Gamefront.de already reports that WE 2008 will be revealed soon.

The series is known to make improvements very slowly, making minor changes every installment (and sometimes backtracking). Some fans often complain, but it's undeniable that Konami's football franchise delivers a great experience.

GameWave magazine lobbed a few details on their cover, and here's the list:

Game will be released in multiple platforms (even on the PS3)

Improved defense

More realistic and changed dribbling animations

1 on 1 tackles and offside traps will have better results (controversial calls)

Better online service, no lag

Full HD support with 18GB storage

Just like the rumors on WE: Pro Evolution Soccer 6, this latest instalment is said to be at its best on the PS3, according to PlayStation Universe. Retailer Game claims that Konami licensed the entire Premiere League and the German League for its iteration on Sony's console. While still a rumor, it could be confirmed on June 23 when more info is out.

PSU's educated guess says Pro Evolution Soccer 7 (European title) is likely to be released in October, while North America will get it (as Winning Eleven 2008 ) early 2008.

../.

Låter som en hel del förbättringar, om det nu är sant.
Do you have any good old ham?
  • 0
En kinesisk tidning som rapporterar om att japanska KONAMI fått de licenser som FIFA har exklusivt fram tills 2011. Låter inte som någon höjdare. För övrigt är det samma rykten som jag filosoferar om på allsvenskanpes.blogg.se

Bring on June!
  • 0
Har kommit fram till att PES är ett skitspel. Helt omöjligt att åstadkomma något alls. Backarna är övermänskliga och springer ifatt vilken anfallare som helst.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Är det bättre om anfallarna är övermänskliga och springer ifrån vilka försvarare som helst då?
  • 0
SM-titeln skulle vara min om jag bara visste hur man tar sig dit... Jag är bäst på PES!!!!!
  • 0
Citerar gustengroda:
Är det bättre om anfallarna är övermänskliga och springer ifrån vilka försvarare som helst då?



Det kunde ju vara lite mer balanserat. Jag menar, ofta Teddy Lucic springer ifatt David Villa och Fernando Torres.

Tillagt 2007-05-21 15:45:
Sedan undrar jag också hur man dribblar. Har inte lyckats lista ut det än.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Denari:
Har kommit fram till att PES är ett skitspel. Helt omöjligt att åstadkomma något alls. Backarna är övermänskliga och springer ifatt vilken anfallare som helst.


Nej, det är ju helt tvärtom. TIll nästa spel så måste dom göra bättre backar så att det blir lite utmanande. Försvarets AI är det som är allra sämst i spelet enligt mig!
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Citerar Janis_Joplin:
Nej, det är ju helt tvärtom. TIll nästa spel så måste dom göra bättre backar så att det blir lite utmanande. Försvarets AI är det som är allra sämst i spelet enligt mig!


Då måste du vara elite. Har skitsvårt att ens komma till avslut när jag lirar demot.
"The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant."
  • 0
Citerar Denari:
Citerar Durden:
Låter som om du skulle ha roligare med Football Manager 2007.



Football Manager äger alla andra fotbollsspel lätt.


håller med
Why change when you can have the same? *Avatarriddarna*
  • 0
Citerar Denari:
Då måste du vara elite. Har skitsvårt att ens komma till avslut när jag lirar demot.


samma här. Fick stryck med 3-0 mot tjeckien när jag var italien på demot. Helt omöjligt att komma igenom deras gförsvar
kädR
  • 0
Citerar putteman92:
Citerar Denari:
Då måste du vara elite. Har skitsvårt att ens komma till avslut när jag lirar demot.


samma här. Fick stryck med 3-0 mot tjeckien när jag var italien på demot. Helt omöjligt att komma igenom deras gförsvar


Visst, jag är bra på PES6, spelar faktiskt spelet alldeles för mycket. Höll även på med femman och fyran så jag är relativt van med hela spelsättet.

Men jag kan lova att det inte var lätt från börja i del sex. Höll på att bryta sönder skivan under den första veckan eftersom det var riktigt svårt att komma till avslut och få igång ordentligt spel...Och då spelade jag bara på den mellersta svårighetsgraden

Nu är spelet dock alldeles för enkelt, och jag saknar verkligen en ytterligare svårighetsgrad. På Master League har jag inte förlorat en match på två och en halv sösong och alvarligt talat så har jag börjat tappa intresse för spelet.

Tycker dock inte att försvaret är det stora problemet i sexan, utan det känns som motståndarnas anfall är där det brister...Dom kan ju praktiskt taget inte göra mål...Av någon konstig anledning så söker dom sig alltid ut på inlägg och verkar vara helt emot att ta skott eller ordentlige genomskärare...

...Dock så är det fortfarande världens bästa spel
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Kan man fixa Kerzahkov till Sevilla på något sätt? Han finns i ryska landslaget om jag icke minns fel.
  • 0
I pes 8 kommer Hammarby medverka, med riktiga spelare, hoppas jag, då kanske det blir ett köp.
Till now I always got by on my own, I never really cared until I met you. But now it chills me to the bone, how can I get you alone?
  • 0
Citerar Mattias:
Det jag ogillar med Pes:
- Offside regeln, vafasen, han är ju inte delaktig i spelet feldömt!
- Licensen, Kobrowski dribblar och dribblar och här kommer Henry.. hrm hrm förlåt Kobrowski.
- Tröga reaktionsförmågan, Men jag vill springa ditåt!, man måste kunna ändra rikting i högfart som proffsspelare.
- Frisparkarna, Lättare att göra mål vid frispark från halvcirkeln!

Men jag gillar massa saker:
- Onlineläget, Så ballt med ranking o grejor, dock kommer det till Strikers också så jag tror de flesta onlinespelen inför det snart.
- Motoriken, Det ser nästan ut som på riktigt
- Spelkänslan, Groooovy xD


Föresten har ni tänkt på bollfysiken på Fifa 07, den studdsar ju högre än förra studsen!

Hörni ni som har PES 6 till Xbox360 kan ni inte skriva er Ranking här?

Man kan ändra riktning snabbt ditt jävla snöre. pröva att trycka ner r2 kanppen när du svänger
  • 0
Haha credits till dig, "ditt jävla snöre"! Jag ska prova det men jag har för mig att det inte funkade på nåt sätt när jag testa men jag ska prova och sen om det funkar tar jag bort det där
Voglio Super Mario Galaxy, adesso!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!