Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

E3 2013 - Diskussionstråd


= = =

Söker du tider och/eller länkar till presskonferenserna? Klicka här!

= = =

11 juni slår portarna upp och en av världens största spelmässor öppnar för 18:e året rad. Tiden innan, mellan 6 och 11 juni, hålls samtliga presskonferenser, på vilka vi kan förvänta oss mer om nästa generations konsoler såväl som vad vi kommer spela i höst.

Vilken konsol kommer kännas hetast och vilket spel kommer man längta efter mest tror ni, när dörrarna slår igen för det här året den 13 juni?

Diskutera!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
First!

Mest sugen på: nästa Mass Effect!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag är väldigt sugen på att höra vad Square har att säga om Final Fantasy. Ett drömscenario vore fräsch och intressant gameplay från Final Fantasy versus XIII (som om ryktena stämmer numera heter Final Fantasy XV).
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Jag är väldigt sugen på att höra vad Square har att säga om Final Fantasy. Ett drömscenario vore fräsch och intressant gameplay från Final Fantasy versus XIII (som om ryktena stämmer numera heter Final Fantasy XV).


*Yawn*

Lever den spelserien än alltså? Hur står den sig, dels gentemot sina kultförklarade föregångare, dels gentemot dagens konkurrens inom JRPG-genren?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Lever den spelserien än alltså?


Jadå, Final Fantasy XIII såldes exempelvis i strax över 6 miljoner exemplar, vilket var nytt rekord för serien.

Citerar torbli79:
Hur står den sig, dels gentemot sina kultförklarade föregångare, dels gentemot dagens konkurrens inom JRPG-genren?


XIII och XIII-2 har enligt många av fansen av de äldre spelen varit katastrofer, och även om jag är lite mer positivt inställd till dem än så, så kan Final Fantasy helt klart bättre. Och det tror jag att Final Fantasy versus XIII kommer visa eftersom skaparen av det är samma person som skapade Kingdom Hearts. Problemet är bara att det spelet utannonserades redan 2006 (utvecklingsteamet gick direkt från Kingdom Hearts II till Final Fantasy versus XIII), och har därmed varit i utveckling absurt lång tid. Men ska man tro ryktena beror det på att spelet bytte titel till Final Fantasy XV och att det numera kommer släppas till nästa generation istället.

Det finns faktiskt en del som pekar på att det kan komma att bli Sony-exklusivt dessutom, som exempelvis ryktet att Sony ska ha gått in och hjälpt till med utvecklingen av spelet det senaste året.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Hoppas på något intressant från Sony som kan få mig att fundera om ett framtida köp av PS4.
  • 0
Citerar zwqase:
Jadå, Final Fantasy XIII såldes exempelvis i strax över 6 miljoner exemplar, vilket var nytt rekord för serien.


Jeflar!

Mest i Japan, förmodar jag?

Citerar Forzum:
Destiny


Ska bli spännande! Spelar för tillfället figurspelet Infinity, vilket är snarlikt. Ju mer info desto bättre!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Jeflar!

Mest i Japan, förmodar jag?


Jag antar det, minns att det hade sålts i över miljonen innan det släpptes utanför Japan. Vet dock inte hur försäljningsfördelningen var efter det.

Tillagt 2013-05-23 21:54:
http://www.gamereactor.se/nyheter/106581/Mirror%27s+Edge+2+
listat+hos+%E5terf%F6rs%E4ljare/


Åh, hoppas, hoppas, hoppas!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Åh, hoppas, hoppas, hoppas!


Helt plötsligt så blev jag sugen på nästa generation.

Ny lista över förhoppningar på E3:

1. Mirror's Edge 2 (förutsatt att det går i ettans fotspår).
2. Nästa Mass Effect.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Helt plötsligt så blev jag sugen på nästa generation.

Ny lista över förhoppningar på E3:

1. Mirror's Edge 2 (förutsatt att det går i ettans fotspår).
2. Nästa Mass Effect.


Exklusiva till Xbox One
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag är mest intresserad av vad Nintendo kommer visa då nästa Super Smash Bros.-titel samt en ny Super Mario-titel, bland mycket annat, kommer debutera. Men mer information gällande PS4 och Xbox One blir riktigt vajert det också.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Rösti:
Jag är mest intresserad av vad Nintendo kommer visa då nästa Super Smash Bros.-titel samt en ny Super Mario-titel, bland mycket annat, kommer debutera.


Tunga spel på väg, indeed! Känns som om det kommer vara ganska så avgörande för konsolens framtidsutsikter.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Red Dead Redemption 2! Rockstar brukar dock aldrig ha något på E3, åh. Ja då vette tusan vad jag ska peppa. Jag hoppas på nya spelserier som ser häftiga ut. Kanske Dragon Age 3 men mjaae, jag känner inte så mycket kärlek för BioWare nowadays tyvärr.

Mirror's Edge 2 vore fantastiskt (:
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar dimentio:
Hoppas på något intressant från Sony som kan få mig att fundera om ett framtida köp av PS4.


Kommer köpa PS4 i vilket fall som helst, om inte Sony kommer med något väldigt dåligt på E3.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar zwqase:
http://www.gamereactor.se/nyheter/104431/Rockstar+kommer+int
e+vara+med+p%E5+E3/


I know, önsketänkande från min sida.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Square Enix har avslöjat att man kommer hålla i små egna live-sändningar från sitt bås.

http://youtu.be/X2gbLaZRPoI

Självklart är att Lightning Returns och Final Fantasy XIV kommer dyka upp där. Dessutom har man pratat om ett "next gen Final Fantasy" samt att ryktena kring att versus ska visas blir allt starkare - mitt tips är att "next gen Final Fantasy" = Final Fantasy versus XIII = Final Fantasy XV.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Är mest spänd på att få veta mer om Destiny. Känns som att man inte riktigt fått grepp om det ännu. Det har absolut potentialen för att bli hur bra som helst känns det som. Men kan lika gärna floppa stenhårt.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Någon som har mer koll än mig; Tror någon att vi får se gameplay av Destiny?

Läste precis på deras hemsida att de ska visa gameplay.
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
Jag skulle gärna höra lite mer om The Last Guardian och Shinji Mikamis nya survival horror.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar zwqase:
https://www.facebook.com/events/186454011510894/


Ska bli intressant att se om Seabass och Co har lyckats göra något vettigt av den kommande generationens potential för PES 2014. Håller tummarna men inte andan.

Annars är jag oerhört sugen på att se om Second Son blir något att hänga upp i julgranen. Infamous-spelen har ju varit oerhört roliga men haft sina tydliga brister. Om dessa fixas så kommer jag bli glad som ett barn.
So the floodgates open but nothing comes out.
  • 0
Ser fram emot att få veta mer om Destiny och sen hoppas jag på ett bilspel i vilket man kan köra fritt. Men mest ser jag fram emot att äntligen kunna avgöra vilken konsol jag ska bli så kallad fanboy av.
  • 0
Thief och åter Thief. Kommer bli äckligt spännande. Vad gäller övriga spel så är min förhoppning att så få flashigt klippta trailers som möjligt visas och att det istället kommer att visas upp massvis med gameplay i form av live-demos.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!