Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spel till flickvännen?


Tjejen har fått stå ut med mycket spelande på senaste tiden och börjar själv bli sugen att sätta tänderna i något. Hon har knappt spelat något tidigare, knappt Mario och sånna standardspel. Sugen på något spännande äventyrsspel där det inte är för mycket skjutande. Spänning är tydligen nyckelordet och eftersom hon inte spelat så mycket tidigare inte för svårt.

Vad anser ni jag ska köpa? Funderar på Resident Evil serien men vad jag minns så är den rätt så svår.
KO
  • 0
Plants vs. Zombies - Underbar humor, lätt att lära sig och utmanande efter ett tag.
Puzzle Quest - Bra sätt att få henne intresserad av RPG via Bejeweled liknande spelande.
Monkey Island 1 & 2 Nyversionerna är vackra och spelen underbart roliga.
Thomas Was Alone - Mycket vackert plattformsspel med simpel grafik som inte skrämmer bort någon. Inte allt för svårt.
Ticket To Ride - Är ett enkelt och roligt brädspel som nu finns till PC och iOS. Löjligt lätt att lära sig.
Trine - Roligt och vackert spel med pussel och plattformshoppande. Stödjer upp till tre spelare i co-op.
World of Goo - Pussel är alltid bra för att få någon intresserad.
  • 0
Spelar hon på xbox 360 kan du alltid ladda ner Banjo & Kazooie och Banjo & Tooie på xbla. Det är ju gamla guldkorn från Nintendo 64 egentligen!
Entering zero gravity
  • 0
Citerar texmex8:
Sugen på något spännande äventyrsspel


Varför inte TES: Skyrim? Eller det ännu lättare Kingdoms of Amalur?
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Tackar
KO
  • 0
Citerar kahuna:
Varför inte TES: Skyrim?


Men sluta nu, ett spel full av buggar. Hur pallar man?

Jag kan personligen rekommendera Slender: Arrival och Amnesia. Då man spelar blir det kul att se vilkens kärlek som blir rädd först.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Men sluta nu, ett spel full av buggar. Hur pallar man?


Vadå sluta.. bara för att du inte gillar det så kan väl andra? Han frågar om äventyr utan massa skjutande.. Skyrim är väl ett STORT j****a äventyr, eller?
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Jag har lyckats få flickvännen att spela Red Dead Redemption, GTA, Army Of Two, Far Cry och lite då och då så spelar hon andra spel Hon är dock heltokig i Red Dead, även om hon inte spelar så sitter hon mer än gärna och kollar på när jag spelar ( många arga kommentarer när jag skjuter min hjärndöda häst)

Men ja, det är ju skjutspel
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Ocarina of Time 3D?
"Fuzzy pickles!"
  • 0
Tomb Raider! Antingen HD Collection som finns ute, eller senaste från 2013. Om hon är ovan kan hon ju ställa in det på easy. Annars Heavy Rain, det var ett av de första "riktiga" spelen jag själv testade och efter det blev jag spelgalen, hehe.

Citerar Savagemessiah:
även om hon inte spelar så sitter hon mer än gärna och kollar på när jag spelar ( många arga kommentarer när jag skjuter min hjärndöda häst)

Men nej, skjut inte hästen!
"My Wonderland is shattered. It's dead to me."
  • 0
Jag tror Mass Effect kan vara revolutionärt. Som en film, gripande story. Dock lite komplex kanske, sen gillar inte alla Sifi
  • 0
  • kraz
  • kraz
Fable-spelen skulle kanske vara något? Enkla och mysiga iaf.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Portal och Portal 2 verkar vara spel som alla kan uppskatta.
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Min flickvän är väldigt förtjust i LEGO-spelen. De kan man dessutom spela två på, så du kan spela tillsammans med henne. Lego Star Wars är roligt.

Citerar AG Jati:
Men sluta nu, ett spel full av buggar. Hur pallar man?

Jag har då inte upptäckt så fasansfullt många buggar, speciellt inte med tanke på hur enormt spelet är. Åh andra sidan har jag PC-versionen, som både har patchats och kan moddas. Underbart spel, oavsett, och bör rekommenderas ändå.
  • 0
Min tjej har klarat ur uncharted spelen, mycket äventyr med trevlig story, sen kör hon på lätt så striderna inte blir så komplicerade. Hon har också klarat Mafia 2 som har intressant story och inte taket mycket skjutning.

Resident Evil 5 är kanon co-op..

Om man vill lira spel utan pang pang så finns ju rayman origins, littlebig planet, modnation racers eller littlebig planet karting. Eller The Sims 3 =)
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar kahuna:Varför inte TES: Skyrim?

Men sluta nu, ett spel full av buggar. Hur pallar man?


Att tjata på frugan att spela Skyrim var det bästa jag gjort vad gäller spelrekommendationer, enligt henne. Hon blev helt fast och spelade i timtal utan paus, så det är nog visst ett riktigt hett tips, för vilket kön som helst. Ingen av oss har upplevt att buggarna förstört spelupplevelsen, snarare roat oss.

Hon älskar också att kasta lasso runt prostituerade i Red Dead Redemption, lägga dem på spåret, luta sig tillbaka och njuta av sin skapelse. Älskar den kvinnan.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Min fästmö som verkligen inte är något fan av FPS gillar verkligen BioShock sen jag berättade om dess story. Två exempel: Uncharted och Fable.
Nu var det dags igen...
  • 0
  • hl2
  • hl2
The Last of Us!
Metal up Your Ass
  • 0
Fable, Portal, Alice: Madness Returns, Skyrim, Kingdom Hearts, Zelda och Eternal Sonata brukar uppskattas (:
  • 0
Nu är det The Last of Us som gäller för frugan. Nabbarna hårt greppandes om kontrollen, som hon förövrigt hatar med hela sitt stora hjärta, sedan kommer krigsvrålen och profaniteterna haglande, och jag älskar varje sekund av det vackra spektaklet.
Tänk på mig när du hackar lök din jävel.
  • 0
Uncharted spelen kanske?
To be, or not to be, that is the question
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!