Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Lord of The Rings Online ( Officiella )


Citerar Jonten_:
Citerar Spel token ch det behöver man inte göra om man är VIP?

Nej. Är du VIP så betalar du månadskostnad och då har du allt. Förutom MoM och Mirkwood om du inte har köpt det då.


Blir nog att köpa en månad snart, var ett tag sedan jag körde.
  • 0
Någon på Evernight som känner för att köra igenom GB: The Maze ikväll ?
  • 0
Någon på Evernight (^lolz) som är sugen på att köra Sambrog och lite annat GB imorgon?
  • 0
Äntligen ett komplett Helegrod sätt !
  • 0
Citerar Spel token:
Någon på Evernight (^lolz)


Jag är där, men jag är bara lvl 19 än.


Oerhört bra spel dock. Det bara växer och växer.
  • 0
Känns underligt att se låglevlade Loremasters springa omkring i Champions 'The Rift'-set. :/
Stor tabbe från Turbines sida, om du frågar mig.
  • 0
Jag är sugen på att börja spela det här nu när det är gratis. Men det är några saker jag måste fråga er, om jag skapar ett account som är gratis att spela på, kommer det att vara gratis hela tiden då eller kommer det att komma en tid i spelet då jag måste betala för att spela? Alltså kommer det alltid att vara gratis för mig att spela?

Och sen det sista hur vet jag att jag inte gör något i spelet som kostar riktiga pengar om jag nu skapar ett account? Det skulle vara tråkigt om jag gör ett sådant misstag och får hem en fet räkning (lol)
  • 0
Citerar Halo Reach:
om jag skapar ett account som är gratis att spela på, kommer det att vara gratis hela tiden då eller kommer det att komma en tid i spelet då jag måste betala för att spela?


Det är alltid gratis. Viss content kan kosta som quests etc på ett särskilt område. Men det är inget du måste betala för.

Citerar Halo Reach:
Och sen det sista hur vet jag att jag inte gör något i spelet som kostar riktiga pengar om jag nu skapar ett account?


Alltså om du inte fyller i någon info om kort eller liknande så kan de ju omöjligt dra pengar från dig. Man behöver inte fylla i någon info för att betala heller.

Så nä, de kommer aldrig dra pengar ifrån dig av misstag och du kommer aldrig behöva börja betala.
  • 0
  • 669
  • 669
Spelade LOTRO efter det blev F2P, själva spelet är det inget direkt fel på. Det är ett ganska bra MMORPG, men jag blev väldigt irriterad på hur dem använde microtransactions i det här spelet, i princip allting kostar, man måste köpa varenda lilla grej för att kunna spela spelet normalt, efter jag inte ens kunde questa mer pga av att jag blev tvingad till att köpa quest-områden så tog jag bort spelet från datorn.
"It's only after you've lost everything, that you're free to do anything."
  • 0
Citerar 669:
efter jag inte ens kunde questa mer pga av att jag blev tvingad till att köpa quest-områden så tog jag bort spelet från datorn.


Lone Lands eller? Du kan ju alltid questa på andra ställen.
  • 0
  • 669
  • 669
Citerar Costae Cavea:
Citerar 669:efter jag inte ens kunde questa mer pga av att jag blev tvingad till att köpa quest-områden så tog jag bort spelet från datorn.

Lone Lands eller? Du kan ju alltid questa på andra ställen.

Jag kommer inte ihåg, jag slutade spelet för över en månad sedan och har inget intresse av att komma tillbaks, jag kan hantera microntransactions i många spel (även om jag ogillar det) men LOTRO är nog det värsta exemplet i min åsikt.
"It's only after you've lost everything, that you're free to do anything."
  • 0
Citerar 669:
LOTRO är nog det värsta exemplet i min åsikt.
Citerar 669:
jag slutade spelet för över en månad sedan


Aha, för de har i vinteruppdateringen gjort så att man kan spela mycket mer gratis nu. Men med tanke på att spelet är helt gratis kan man inte klaga. Jag har haft riktigt kul med det, helt gratis, än så länge.
  • 0
Köp en månad VIP, man har kvar ganska mycket när man går tillbaka till f2p.
  • 0
Citerar Spel token:
Köp en månad VIP, man har kvar ganska mycket när man går tillbaka till f2p.


Om ni är nya spelare, följ detta råd.

Spela upp till ungefär level 20, så lång man kan komma utan att behöva betala för att låsa upp nya områden. Om du fortfarande gillar spelet, så köp en månads VIP (knappt 120 kronor, skulle jag gissa) och få upp er karaktär till högsta leveln (det hinner ni, utan problem.) När denna månaden är slut så kommer ni automatiskt att ha 5 väskor, alla trait platser, samt ingen guldbegränsning (vilket man annars måste betala dyrt för.)
Tycker ni fortfarande att spelet är roande, så lägg ut 300 kronor (eller vad det nu kostar) för Mines of Moria samt Siege of Mirkwood, och vips, nu har ni ett ställe att njuta av "end-game content" på, helt gratis.
  • 0
Citerar Sudden Death:
Tycker ni fortfarande att spelet är roande, så lägg ut 300 kronor (eller vad det nu kostar) för Mines of Moria samt Siege of Mirkwood


De går att spela gratis nu.

Tillagt 2010-12-14 01:23:
Citerar Spel token:
Köp en månad VIP


Hur och var gör man det?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Citerar Sudden Death:Tycker ni fortfarande att spelet är roande, så lägg ut 300 kronor (eller vad det nu kostar) för Mines of Moria samt Siege of Mirkwood

De går att spela gratis nu.

Tillagt 2010-12-14 01:23:
Citerar Spel token:Köp en månad VIP

Hur och var gör man det?


På clienten, välj account och logga in så står det något om subscription där.
  • 0
Citerar Spel token:
På clienten, välj account och logga in så står det något om subscription där.


Ah okej, låter värt ändå.
  • 0
Jag punga ju ut 1500 eller nåt för lifetime back in the days + expansioner

Tillagt 2010-12-19 01:16:
btw Min wow tid tar slut imorgon så ska bli skönt att få komma tillbaka och spela igenom allt nytt som kommit
Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör
  • 0
Vill någon lira på Evernight så är det bara säga till. Har en lvl 10 Hob Guardian och en lvl 28 Människa Champion där. Byter gärna grejer och så. Är artisan projektor så jag har lite resurser.



En fråga då. I fylke(The Shire), var finns craftingstället så man får välja craft? Eller måste jag åka ända in till Bree?

Tillagt 2010-12-19 07:48:
Citerar Kaurajuoma:
så ska bli skönt att få komma tillbaka och spela igenom allt nytt som kommit


Har du lifetime sen tidigare så lär du ha grymt mycket turbine points att köpa grejer för.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
En fråga då. I fylke(The Shire), var finns craftingstället så man får välja craft? Eller måste jag åka ända in till Bree?



Det finns i michel delving om jag minns rätt

Citerar Costae Cavea:
Har du lifetime sen tidigare så lär du ha grymt mycket turbine points att köpa grejer för.


Japp har 5500 typ eller nåt vette tusan va ja ska göra med det. Får väl ta och köpa såna där slayer deeding boostar prylar och kanske virtues...

Tillagt 2010-12-21 20:32:
Citerar Sudden Death:
Känns underligt att se låglevlade Loremasters springa omkring i Champions 'The Rift'-set. :/
Stor tabbe från Turbines sida, om du frågar mig.


vafalls?! Hur tusan kan dom göra det???
Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör
  • 0
Citerar Kaurajuoma:
vafalls?! Hur tusan kan dom göra det???


Tack vare det nya "wardrobe"-systemet. Just nu springer min level 13 Champion runt i hunters "The Rift"-set ._. Man slipper i alla fall se ut som ett färgglatt stolpskott på de lägre levlarna.
  • 0
2010 var ett riktigt skit lotro år, är grymt beskiven. Trots det så lirar jag fortfarnde lotro, det charmar mig på nått sätt som inget annat MMO har gjort.

2011 verkar dock bli väldigt bra, med ny raid nu i April-Maj? Med Rise of isengard i Höst/vinter, som kommer innehålla ett nytt PVP område! Ser mycker framemot PVP updates
Ron Paul 2012!
  • 0
Jag och min kompis har problem med att betala för Turbine Points / VIP. Någon annan som har problem med just det?
Tjena fan
  • 0
Jag är extremt uttråkad. Någon som vill hitta på något kul på Evernight?

Innan ni frågar: Nej, skirmishes räknas inte som "kul"...
  • 0
Ska bli kul med nya instanser och en ny raid och allt annat nytt med echo of the dead uppdateringen
Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!