Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bra ninjaspel?


Är det bara jag som tycker det saknas bra ninjaspel? Visst, det kryllar av ninjor i olika spel men väldigt få spel som erbjuder ett äventyr som traditionell ninja i dess rätta omgivning. Istället är spelen hack n' slash-varianter i nutid/framtid eller dylikt.

Det enda spel jag kommit i kontakt med som jag anser vara ett värdiga ninjaspel är Tenchu-serien. Tycker den är helt OK (har inte spelat alla spelen) men inte så mycket mer. Skulle gärna se att det kom fler liknande spelserier som denna fast bättre genomförda.

Finns det några andra ninjaspel som liknar Tenchu som jag missat?
  • 0
Testa Mark of the Ninja! Det är ett mycket bra spel med stealth och action.
  • 0
Ninja Gaiden: Sigma

Om du vill face the challenge så att säga.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
De första Ninja Gaiden är ju sinnesjukt bra. Annars borde du testa Mark of the Ninja. Annars kommer jag inte på så mycket.
"Fuzzy pickles!"
  • 0
Är inte Ninja Gaiden lite av ett God of War i ninjakläder?! Har som fått för mig det. Det är säkert ett bra spel men jag kanske är mer ute efter ett spel med lite mer smygande osv än att slåss mot drakar mm...men jag kan ha fel.
  • 0
Ja, Ninja Gaiden är mer ren action än vad du vill ha, därför nämnde jag det inte i listan. Dock är första spelet fortfarande mycket bra om man gillar sådant.

Jag skulle nog säga att de första Splinter Cell spelen och även Thief serien kan vara något för dig. Inte rena ninjor, men fortfarande den stilen med smygande, ta ner fiender tyst och liknande.
  • 0
Tenchu: Wrath of Heaven
Ett av dem bästa ninja spelen som finns
Nee
  • 0
Citerar Akahz:
Ja, Ninja Gaiden är mer ren action än vad du vill ha, därför nämnde jag det inte i listan. Dock är första spelet fortfarande mycket bra om man gillar sådant.

Jag skulle nog säga att de första Splinter Cell spelen och även Thief serien kan vara något för dig. Inte rena ninjor, men fortfarande den stilen med smygande, ta ner fiender tyst och liknande.


That!

Antar att du redan har spelat Assassin's Creed-serien, som är lite ninjaaktig(?).

Som flera redan har nämnt så är Mark of the Ninja ett utmärkt spel för dig om du är ute efter stealth-aspekten från ninjaspel. Om det inte är så viktigt att ha just titeln ninja så är Akahz förslag riktigt bra (framförallt Thief).

Ett spel som inte är att förglömma är Dishonored, där man faktiskt iträder sig en roll som är väldigt ninjalik. Man är även klädd likt en ninja och har rörelsekapacitet som en, plus ett antal superkrafter. Sedan skadar det inte att spelet är riktigt övergrymt bra!

Det självklara valet om du är ute efter något Tenchu-liknande är dock Shinobido-serien. De är praktiskt taget samma sak när det kommer till gameplay och miljö.
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
Last Ninja C64
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar esse123:
Det självklara valet om du är ute efter något Tenchu-liknande är dock Shinobido-serien. De är praktiskt taget samma sak när det kommer till gameplay och miljö.
Shinobido verkar vara sånt jag är ute efter, tack för tipset!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!