Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Call of Duty: Ghosts


Redan i mars dök den första riktiga läckan upp och nu har alltså Activision tillkännagivit det hela, nästa titel blir mycket riktigt Call of Duty: Ghosts.

Utvecklare: Infinity Ward
Utgivare: Activision
Släppdatum: 5/11-13
Format: PC/PS3/X360/PS4/X720
Omslag: http://bit.ly/ZoTtwi
Teaser: http://youtu.be/SQEbPn36m1c
Trailer: http://youtu.be/Zxnx3W-HA18
BTS-video: http://youtu.be/B00xKmtyfaY
SP gameplay: http://bit.ly/12bSnts

Kan det här vara den friska fläkten i spelserien som många suktar efter? Det verkar onekligen så, men inte bara pga. dess titel, nej, utan för att denna gång få en ny, hett efterlängtad spelmotor;

Citerar pressmeddelande:
All-New World, Story, Characters and Experience, All Powered by New, Next Gen Call of Duty Engine from the Developer that started it all, Infinity Ward.


På förhand känns det här riktigt spännande. Jag är officiellt redo.

Call of Duty: Ghosts ska visas upp under #XboxReveal den 21:a maj.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Efter att ha bojkottat Call Of Duty sedan några år tillbaka är jag nu redo för att bli hänförd igen. Jag hoppas innerligt att ett sådant här initiativ gynnar serien och tar den i en ny riktning.

Fast, innan jag säger för mycket, måste de visa lite gameplay. Helst multiplayer. Frågan är också vad Microsoft har för något ess i rockärmen gällande spelet, för annars hade det inte premiärvisats på deras konferens om nya generationens Xbox.
  • 0
Frågan är vad de väljer att göra med en ny motor också. Ett ultralinjärt spel med en B-story och avsaknad av tyngd/kontext för sitt våld/action är fortfarande samma sak även om man bara ger det en ny motor. Med tanke på att spelet även kommer till nuvarande konsoler så kan man troligen inte sträcka på sig och nyttja de nya musklerna ordentligt ändå, om man nu inte utvecklar två olika spel i princip.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Grymt med ny motor! CoD4 är det spel jag har bäst minnen från. Spelet som bjöd mig på den bästa underhållningen, mycket tack vare CoGR! Hoppas Ghosts går tillbaka till det simpla och atmosfärrika koncept som CoD4 hade, fast med den nya motorn då. Håller faktiskt hoppet uppe på denna. Allt efter CoD4 har enligt mig inte varit mer än medelmåttigt.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Det kan bli intressant. Hoppas att precis som ovanstående personer säger, att det blir fräscht och nytt. För nu behövs det verkligen. Inte bara en uppdatering utav grafikmotorn. Utan av hela spelserien. Gärna lite simplare, i stil med CoD4 precis som The Vision säger.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Jag är ytterst skeptisk. Såg teaser-trailern och det är alltid någon mörklagd soldat på omslaget. Tråkigt... Skeptisk.
History will be kind to me, for I intend to write it. "Winston Churchill"
  • 0
Det mest spännande på Xbox One visningen var när de visade hunden i CoD:G.
Om Ni vill ha mer information om hunden är det bara att följa honom på Twitter: Call of Duty Dog - @CollarDuty

  • 0
Härligheter att hunden är med ju, det fett kul i Fable 3 och användbart, men mest mysigt.
  • 0
Om någon vill spela på ps4 så kan ni adda mitt psn id: Drugs_bunny89
  • 0
Call of Duty: Ghosts är enligt mig det bästa CoD som släppts sedan MW2.
Storyn i kampanjen är spännande och följer inte samma spår som tidigare spel i serien, vilket jag finner skönt eftersom omväxling är något jag (även om det har funnits där till viss del) har saknat i CoD.
Jag tycker att tidigare spel har varit typiska actionspel medan Ghosts känns mer som ett filmiskt äventyr.

Multiplayer-delen fängslade mig helt och hållet. Den innehåller många förändringar och förbättringar som bidrar till att Ghosts är det, för mig, bästa spelet i serien.
Att få skapa egna karaktärer istället för att spela som en slumpmässigt genererad soldat höjer värdet grymt mycket då detta är ett element som jag älskar.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar Sarge:
Call of Duty: Ghosts är enligt mig det bästa CoD som släppts sedan MW2.
Storyn i kampanjen är spännande och följer inte samma spår som tidigare spel i serien, vilket jag finner skönt eftersom omväxling är något jag (även om det har funnits där till viss del) har saknat i CoD.
Jag tycker att tidigare spel har varit typiska actionspel medan Ghosts känns mer som ett filmiskt äventyr.

Multiplayer-delen fängslade mig helt och hållet. Den innehåller många förändringar och förbättringar som bidrar till att Ghosts är det, för mig, bästa spelet i serien.
Att få skapa egna karaktärer istället för att spela som en slumpmässigt genererad soldat höjer värdet grymt mycket då detta är ett element som jag älskar.


Håller delvis med att skapa en egen karaktär är en bra tanke men det är för simpelt gjort i ghost. Där emot tycker jag mulstiplayern är riktigt bra och jag älskar att man dör så fort. Nu slipper jag spela bara hardcore.
  • 0
Helt otroligt att någon kan säga att Ghosts har ett bra flerspelarläge. Det är skrattretande dåligt. Banorna kan vara det värsta jag någonsin varit med om. Kan inte utesluta teorin om att hela IW-teamet var höga när de gjorde spelet, det känns på riktigt nästan sannolikt - så konstigt som det är.
  • 0
Citerar Luke:
Håller delvis med att skapa en egen karaktär är en bra tanke men det är för simpelt gjort i ghost. Där emot tycker jag mulstiplayern är riktigt bra och jag älskar att man dör så fort. Nu slipper jag spela bara hardcore.


Det är en aning simpelt ja, men ändå stort jämfört med tidigare spel i serien. Skönt att det inte bara är jag som gillar Ghosts-multiplayern. Vilken konsol spelar du på?
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Hur är spelet till ps4, är FPS bra och så eftersom det skulle vara strul med den?
i'll Be Back
  • 0
Är det någon här som kan tänka sig försöka sig på Extinction trophysarna? På ps4. Känner att man bör komunicera om man ska klara av dom
  • 0
Vet någon när FPS problem ska fixas till ps4?
i'll Be Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!