Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Citerar Th3 End:
Kan inte ens spela spelet av någon anledning. Den står stilla vid loading skärmen, svart skärm. Man hör att man är i servern, men ingenting händer.

Om du har en SSD så installera om spelet där. Fungerade för mig. Är precis som BF3, på en vanlig hårddisk så är laddningstiderna hysteriskt långsamma. I fallet BF4 så tar det så lång tid att servern fryser eller kastar ut dig.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Th3 End:
Kan inte ens spela spelet av någon anledning. Den står stilla vid loading skärmen, svart skärm. Man hör att man är i servern, men ingenting händer.

Som Baathen sa, uppdatera punkbuster.
  • 0
Som tidigare visat är det ingen stor skillnad mellan Medium och High-inställningar när det gäller FPS för min del. Däremot körde jag en runda på Ultra för några minuter sedan, på dem inställningarna märker jag rätt stora skillnader.

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
46936, 988235, 20, 83, 47.495

I genomsnitt 20 FPS mindre gentemot High och Medium!

Dator-specs:
Gigabyte-990FXA-UD3
AMD FX 8350 @ 4,4 Ghz
Sapphire Radeon 7950 3GB 1075 core clock / 1375 mem clock
Corsair Vengeance CL9 1600 mhz 16GB
Samsung 830-SSD
Cooler Master V700

Är det förövrigt någon som tycker AK5C är lite väl svag? Det känns som om PP-2000 gör lika bra skada, fast med ett 15 skott större magasin, dock med något sämre effektivitet på distans. I jämförelse med AK12:an är den ett skämt dessutom, och Assault-gevären är lika överbra som de alltid varit. Har inte fått tag i ACW-R än så kan inte uttala mig om det vapnet, som var ett av mina favoriter i BF3.

Största skämtet är dock fortfarande Ultimax, supportbössan. Maken till sämre vapen får man leta efter med seeeg eldhastighet kombinerat med oförutsägbar rekyl och låg skada. Inte konstigt att så få spelar Support i betan.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
När BF3 släpptes fick jag intrycket av att ULTRA på dator skulle vara hästlängder före konsolversionerna. Jag har aldrig spelat BF3 på PC dock. Men jag har nu spelat BF4 betan på PC med ULTRA och det ser nästan exakt likadant ut som BF4 betan på Xbox.

Om jag tar Trackmania 2 som exempel. Det spelet ser 10 gånger så bra ut på max inställningar jämfört med på medium/low. Men BF4 betan Low VS Ultra är ingen skillnad alls typ.
  • 0
Citerar internethandlare:
När BF3 släpptes fick jag intrycket av att ULTRA på dator skulle vara hästlängder före konsolversionerna.

Det är den.

Citerar internethandlare:
Men BF4 betan Low VS Ultra är ingen skillnad alls typ.

Det är en beta.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar internethandlare:När BF3 släpptes fick jag intrycket av att ULTRA på dator skulle vara hästlängder före konsolversionerna.
Det är den.

Citerar internethandlare:Men BF4 betan Low VS Ultra är ingen skillnad alls typ.
Det är en beta.


Jo det är väll så.
  • 0
Citerar internethandlare:
Men jag har nu spelat BF4 betan på PC med ULTRA och det ser nästan exakt likadant ut som BF4 betan på Xbox.


Inte för att vara otrevlig, men e du go eller? .


Citerar internethandlare:
Men BF4 betan Low VS Ultra är ingen skillnad alls typ.


Skillnaderna kommer definitivt vara större i den färdiga produkten, men ingen skillnad alls?

Battlefield 4 Low Vs Ultra Comparison Video: http://www.youtube.com/watch?v=Z747k18h4Ws

Titta framförallt på skillnaden på vattnet och mjukheten i texturer osv. Det finns definitivt en skillnad, och den är ännu större innan YouTube förstör kvaliteten på klippen.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
jag tycker om vågorna i vattnet. Ser ut som gelé när folk simmar i det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar baathen:
Citerar internethandlare:Men jag har nu spelat BF4 betan på PC med ULTRA och det ser nästan exakt likadant ut som BF4 betan på Xbox.

Inte för att vara otrevlig, men e du go eller? .


Citerar internethandlare:Men BF4 betan Low VS Ultra är ingen skillnad alls typ.

Skillnaderna kommer definitivt vara större i den färdiga produkten, men ingen skillnad alls?

Battlefield 4 Low Vs Ultra Comparison Video: http://www.youtube.com/watch?v=Z747k18h4Ws

Titta framförallt på skillnaden på vattnet och mjukheten i texturer osv. Det finns definitivt en skillnad, och den är ännu större innan YouTube förstör kvaliteten på klippen.


Visst kan jag se skillnad, men jag tycker det är helt obetydlig skillnad. I princip likadant. Vilket jag tycker är riktigt dåligt. Vilken privat moddare som helst kan ju lägga till snygga effekter och bättre texturer, men tydligen inte DICE.

Men det kanske bara är betan.
  • 0
Är det bara för mig som det laggar så att det knappt får att spela?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar internethandlare:
Vilken privat moddare som helst kan ju lägga till snygga effekter och bättre texturer, men tydligen inte DICE.


Jag har själv jämfört konsolversionen (Ps3) av Betan och PC-versionen och det är enorma skillnader i antalet föremål på kartan, texturerna, partikeleffekterna och så vidare
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Är tveksam till ett köp. Kändes som bf3 fast lite putsat. Mycket pengar att lägga ut för ett spel som inte känns helt nytt.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar internethandlare:Vilken privat moddare som helst kan ju lägga till snygga effekter och bättre texturer, men tydligen inte DICE.

Jag har själv jämfört konsolversionen (Ps3) av Betan och PC-versionen och det är enorma skillnader i antalet föremål på kartan, texturerna, partikeleffekterna och så vidare


Det är väll en smaksak, helt obetydliga skillnader enligt mig. Jag ser ju skillnad, men jag tycker inte skillnaderna är värda någonting, och ganska enkelt kan ju moddar skapas som gör det mycket mycket snyggare. Och därför undrar jag varför de inte lägger till lite sådana effekter direkt.

Hela min besvikelse handlar nog om att jag vill ha snygga ljus effekter. Jag hade förväntat mig det. Men det kanske finns i fullversionen. Själv köper jag inte fullversionen dock, är trött på militärspel.

GTA V är ofattbart bra just nu.
  • 0
Citerar internethandlare:
Det är väll en smaksak, helt obetydliga skillnader enligt mig.


Smaksak och smaksak, det är ett faktum att Battlefield 4 ser bättre ut på en kompetent speldator jämfört med en konsol.
  • 0
Citerar internethandlare:
Det är väll en smaksak, helt obetydliga skillnader enligt mig.


Grafik är inte så mycket en smaksak nu när det handlar om samma spel. Det är ganska enorma skillnader mellan versionerna. Partikeleffekterna (gnistor, flis, puffar), fysiken, texturenma, shaders och även belysningen. Eldgivning avger ljus som reflekteras på ytor med mycket högre kvalité och precision detsamma med smällar och explosioner.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar internethandlare:
Hela min besvikelse handlar nog om att jag vill ha snygga ljus effekter. Jag hade förväntat mig det. Men det kanske finns i fullversionen. Själv köper jag inte fullversionen dock, är trött på militärspel.


Tänk på att betan är en riktigt gammal version av spelet. Tror dessutom att grafiken är låst på high, även om du kör på ultra. Var så i BF3 betan också.
  • 0
Citerar Iqaros:
Som Baathen sa, uppdatera punkbuster.


Aha! Nu funkar det! Tack!
  • 0
via mobil

Banan är dock svintrist designad.
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Citerar Th3 End:
Citerar Iqaros om Baathen sa, uppdatera punkbuster.

Aha! Nu funkar det! Tack!


You're welcome!
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Tänkte på en sak, vilken konsol ska man köpa Battlefield 4 till om man nu kan välja? alltså mellan 360 och ps3. Någon som vet om det kommer vara skillnad mellan konsolerna?
Kanske är det någon skillnad redan nu på Battlefield 3 som man kan utgå ifrån att de blir något liknande på Battlefield 4? Ja jag vet inte?
  • 0
Så, vad gör BF4 till mycket bättre än 3an? En scriptad event som raserar en byggnad? En ny fiende? Bättre stöd för samarbete inom laget? Mindre nerdummat på grund av konsol? NYA BANOR?

Just nu hyser jag samma respekt för DICE som jag gör för Call of Duty-utvecklarna.

Nä, jag ska nog fortsätta spela Battlefield 2.
not one step back
  • 0
Citerar sweedensniiperr:
Så, vad gör BF4 till mycket bättre än 3an? En scriptad event som raserar en byggnad? En ny fiende? Bättre stöd för samarbete inom laget? Mindre nerdummat på grund av konsol? NYA BANOR?


Du missar det viktigaste- det är roligt!

Ärligt talat så är Battlefield 4 det spelet som Battlefield 3 borde ha varit från första början. Skillnaderna är inte så mycket mer än vad du nämner, dock är småsaker finputsade såsom gunplay, ljud, atmosfär osv. Det är tillräckligt för mig.
Det är lätt att bli en skitstövel.
  • 0
Hur många spelare kommer det vara till nuvarande generation av konsoler? Vissa hävdar 32 spelare men inget bekräftat.
  • 0
Är det bara jag eller är prickskyttegeväret enklare att använda i 4:an än i 3:an? Känns som att jag träffar fienden hela tiden. Lyckades t.o.m skjuta ihjäl en från nära håll via "hip fire".

Annars är spelet rätt maffigt, fick uppleva en skyskrapa falla ner framför mig, vilken mäktig upplevelse!
  • 0
Citerar Th3 End:
t maffigt, fick uppleva en skyskrapa falla ner framför mig, vilken mäktig upplevelse!


Jag tycker det är märkligt krypskytte geväret är makalöst enkelt på medeldistans och kortdistans... men svårare på längre håll. Mitt problem är laggspikarna som konstant drbbar en oavsett inställningar. Vilket bitvis gör det omöjligt att njuta utav spelet/betan.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!