Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Citerar beat_strandh:
så här bra fungerar spelet på PS4 just nu
http://www.youtube.com/watch?v=R5dujLCYlB0&feature=youtu.be

men trots detta är spelet roligt att lira. kanske för att jag är ny med Battlefield. Har mest spelat COD och Killzone.


Är det så i varenda match??
Mountain Dew <3
  • 0
Jag gillar de nya banorna, speciellt Caspian Boarders. Herregud vad snyggt!

En anledning till varför jag ställer följande fråga:

Hur tar man skärmdumpar via Origin? På Steam kunde man enkelt trycka på F12. En sådan funktion saknas och när jag trycker på print screen medan jag är inne i spelet och lirar så tar den en skärmdump på skrivbordet och webbläsaren. Förstår inte varför.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag gillar de nya banorna, speciellt Caspian Boarders. Herregud vad snyggt!

Caspian var den överlägset bästa kartan till BF3. Tråkigt dock att de valt att inkludera Metro, riktigt sömnpiller.
  • 0
Citerar Iqaros:
Tråkigt dock att de valt att inkludera Metro, riktigt sömnpiller.


Metro tyckte jag om i Bf3. Den hade ett bra tempo och kaotisk på ett kul sätt.

Till skillnad från Operation Locker...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar BenDöver:
Citerar beat_strandh:så här bra fungerar spelet på PS4 just nu
http://www.youtube.com/watch?v=R5dujLCYlB0&feature=youtu.be

men trots detta är spelet roligt att lira. kanske för att jag är ny med Battlefield. Har mest spelat COD och Killzone.

Är det så i varenda match??


mer eller mindre händer det varje match. jag är dock van med det från alla år med COD så det är inget jag blir jätte sur på men det är irriterande och jag trodde inte det hände i ett spel med dedikerade servrar (så länge man hamnar på en server med bra ping eller vad det kallas). Trodde det var ett p2p fenomen men men...
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
provade på att köra sniper i söndags. fick bli ett litet montage. var ju riktigt kul att snipra i detta spel. väldigt belönande

http://youtu.be/9q8udZa7VT4
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar neostar:
Är Call of duty ghosts bättre än bf4 ?

Vilket ska jag köpa till ps4:an ?


Står inför precis samma val. Hur "trasigt" är egentligen bf4 till ps4 ?
  • 0
Citerar EliPet:
Citerar neostar:Är Call of duty ghosts bättre än bf4 ?

Vilket ska jag köpa till ps4:an ?

Står inför precis samma val. Hur "trasigt" är egentligen bf4 till ps4 ?


det är inte så trasigt längre. Dem buggarna som har med det egentliga gameplay att göra så som, one-shoot kills samt lagg så att du dör trots att du sprungit förbi en vägg och liknande pga nätkoden/server tickrate finns fortfarande kvar i spelet..

MEN dessa problem finns även i COD (har alltid funnits där pga p2p och lagcompensation).

så då är frågan, vill du ha ett lite mer komplex spel med förstörelse och svårare inlärningskurva till vapnena och ha valmöjligheten till spelsätt med fordon etc... ?

eller vill du ha ett lite lättare spel att komma in i och mer lätthanterliga vapen samt lite mer fart och mindre banor?
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Jag är innerligt trött på att försöka låsa upp en GOL Magnum då det ser ut som i filmen på de flesta servrarna.

http://www.youtube.com/watch?v=GEZ6zm_sSGM

Är det några som vill hoppa in på en tom server och fixa "Eagle´s nest"-uppgiften för att låsa upp vapenskrället? Jag spelar på PS4 och ni behöver såklart ha ett premiumkonto då vapnet finns i Second Assault. Jag vill helst fixa det innan Second Assault släpps till alla då kaoset lär tillta än en gång.

I så fall, lägg till mig, ghytrewq. Jag spelar BF4 på mitt amerikanska nonsenskonto då jag köpte spelet från amerikanska PS-store, därav mitt superfina namn.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Jag låste upp GOL efter en match på Firestorm. Det var ett riktigt elände.
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar Th3 End:
Jag låste upp GOL efter en match på Firestorm. Det var ett riktigt elände.


Men en match får ju ses som överkomligt. Som det är nu så bryr jag mig inte ens om att försöka. Jag ser ju hur mycket folk det är i tornet på Firestorm. Och Caspian Border ska vi inte prata om, det är som ett getingbo på marken så bara att ta sig till tornet är ett aber och sen har man knappt två minuter innan någon tar ner tornet.

Är det någon som vet om man kan ta sina "kills" i tornets nedervåning eller måste man vara ovan jord? Rent tekniskt tycker jag ju att det borde räknas som tornet, oavsett våning.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Citerar Vebe:
Är det någon som vet om man kan ta sina "kills" i tornets nedervåning eller måste man vara ovan jord? Rent tekniskt tycker jag ju att det borde räknas som tornet, oavsett våning.


Du måste vara på minst en våning ovan jord. Sedan spelar det tydligen ingen roll om du får kills med prickskyttegevär eller något annat vapen.

Sedan menade jag inte att jag tog den på en match dock. Skrev fel. Dröjde ett par matcher, anledningen är för att det finns andra som redan låst upp vapnet som gillar att göra narr av spelare som försöker låsa upp det. De liksom sitter långt borta bland stenarna och prickar en.

Caspian Boarder ska man undvika. Det är många som är ute efter att spränga sönder den.
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Citerar Th3 End:
Du måste vara på minst en våning ovan jord. Sedan spelar det tydligen ingen roll om du får kills med prickskyttegevär eller något annat vapen.


Det låter ju rimligt då uppgiften heter Eagle's nest och inte Badger's nest. Att man inte behövde använda prichskyttegevär kände jag till, jag såg att någon rekommenderade att stå ovanför stegen och bara kasta ned C4 eller att försöka ta ned en transporthelikopter med Stinger för att sen ta "sniper ribbon" på annan plats.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
Fixat spelet nu till PC letar efter folk att lira med har skype och allt , headset osv.
  • 0
Spelar på PC, addera Gazimaluke
Wort, wort, wort!
  • 0
Har problem att komma in på Skiten nu (ps4). Allt har fungerat felfritt sen jag köpte det men nu när jag klickar på "start" för att komma till själva menyn så blir bilden helt svart. Sen stänger jag ner spelet så kommer det ett fel meddelande CE-34878-0. Måste jag radera sparfiler för att få det att fungera? Är dom borta sen "när" det väl börjar funka så säljer jag Skiten. Dom skulle ju ha fixat det här spelet har dom ju sagt, pajaser!
XBL: Trasig mygga
  • 0
Ni som råkar ut för frysningar av xbox 360 versionen ska prova att ta bort alla multiplayerupdates och ladda ner dem som spelet rekommenderar igen. Enligt utsago ska det lösa en del problem. Ska testa själv så fort jag får tiden.
  • 0
någon som vill lira bf på xone? adda sture127
  • 0
Citerar Gazimaluke:
Spelar på PC, addera Gazimaluke



Åh! Lätt. Heter Bl4cKnWhit3. Vi får lira någon gång.
  • 0
Metro är en helt klart överflödig bana. Den och operation locker ger inget som helst nöje.
  • 0
Någon som vill lira på PS4 ? Adda wishofjumping
WishOfJumping på xbox live & PSN
  • 0
Tja!

Sugen på köpa premium till ps4. Har kollat online på priser då 450kr känns saftigt. Finns några us sidor man kan köpa kod för 50 dollar på. Men den koden fungerar inte i eu va? Finns det något svensk eller eu sida mam kan köpa kod på billigare annars?
  • 0
Varför funkar inte expansionspaketet Naval strike på Xbox one
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!