Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Citerar Aaandy:
Funderar starkt på att ta mitt Battlefield 4 och kasta åt skogen, för att ersätta det med Call Of Duty: Ghosts. Hur drastiskt det än må låta!

Börjar också se mig omkring efter ett nytt multi-FPS att spela. BF4 är ospelbart i nuläget.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Kanske en dum fråga men blev premium medlem idag på bf4 till PS3. Hur gör jag för att spela china rising? Körde ett par random maps men ingen ny bana kom upp.
  • 0
Är det någon mer än jag som inte kommer in på servrarna? fick bf4 idag men kommer inte in på multiplayerdelen kommer bara upp en ruta där det står "Lost Connection to the Ea servers"
Jokern
  • 0
Köpte du det till PC? Du kanske måste ladda ner plug-in via browsern.
  • 0
Kommer inte in på PSN, verkar vara underhåll eller något sånt...
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar ChrizZz:
Börjar också se mig omkring efter ett nytt multi-FPS att spela. BF4 är ospelbart i nuläget.


Mm, tyvärr är det så. För mig fungerar det till större delen av tiden, men det är inte roligt. Buggarna duggar tätt, och spelglädjen som fanns i trean är som bortblåst. Känns ibland som att de försökt göra det mer likt Call Of Duty, men misslyckats, och istället fått någon mellanprodukt som varken är snabb och intensiv eller långsam och taktisk.
  • 0
Bara jag som ägt Christmas noobs idag lr? Adda gärna XeNtroZ-II om ni vill lira med mig.
Evil Is Back
  • 0
Citerar Aaandy:
Känns ibland som att de försökt göra det mer likt Call Of Duty, men misslyckats, och istället fått någon mellanprodukt som varken är snabb och intensiv eller långsam och taktisk.

Så tyckte jag att det kändes i 3an också om jag ska vara ärlig. Börja tro att Bad Company 2 för alltid kommer vara mästerverket som Dice aldrig når upp till igen på grund av att det viktigaste är att nå casualpubliken, inte skapa god spelbalans.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Så tyckte jag att det kändes i 3an också om jag ska vara ärlig. Börja tro att Bad Company 2 för alltid kommer vara mästerverket som Dice aldrig når upp till igen på grund av att det viktigaste är att nå casualpubliken, inte skapa god spelbalans.


Det du säger kan tyvärr mycket väl stämma. I dagsläget har Dice tappat helt sina glansdagar inom spelserien Battlefield 4. Som sagt, för mig är det mestadels spelbart, men ack så trist.
  • 0
Jag orkar inte spela det här mer. =/

Ibland undrar jag om Levolution var verkligen nödvändig. Den tillför ingenting. Det ser bara mäktigt ut. Den enda levolution jag gillade var den i Flood Zone. Den ändrar spelmiljön helt och man tvingas att anpassa. Men det är allt i princip. Kunde lika gärna har skippat de övriga.
  • 0
Håller med Aaandy och Th3 End..

Spelglädjen som fanns i BF3 räcker inte riktigt hela vägen fram i BF4.
Vet inte om det beror på banorna eller något annat, men något saknas helt klart, eller är det bara mer av samma och man uppskattar inte det på samma sätt längre?
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Jag avskydde bf3. Förmodligen mest för att jag spelade på xbox 360. Nu när jag har bf4 på ps4 med 64 spelare och ett gäng polare har jag skitkul
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag orkar inte spela det här mer. =/

Ibland undrar jag om Levolution var verkligen nödvändig. Den tillför ingenting. Det ser bara mäktigt ut. Den enda levolution jag gillade var den i Flood Zone. Den ändrar spelmiljön helt och man tvingas att anpassa. Men det är allt i princip. Kunde lika gärna har skippat de övriga.


Håller med, trodde innan jag skaffade spelet att levolution var dynamisk att det var mer sakar att ändra kartorna. Kul i början men slutat med att det är mer statiska händelser som man kan trigga ett sett.

China Rising har jag ännu inte sett någon Levolution till.

Flood Zone är nog mest roligast, bara synd att man inte kan dyka så djup. Vorde kul att kunna ta sig in på en del ställen.

Trodde och skulle nu vlija se Levolution där kartor har 3-4 Levolution där bara en kan ända under rundans gång. Klart ska små levolution som i Shanghi där man kan spränga en pelare och vägen rasar in.

Operaction Locker borde ha en Levolution som gör tilgång till mer gångar typ.



Jag är glad att EA få ta sig en bakspark för BF4 (och andra titlar) att släppa buggiga ofärdiga spel. Och att DICE lägger annat åt sidan och lägger full kraft och fokus på att fixa BF4.
"Allways relay on yout teammates, no mather how hard the fight is"
  • 0
Spelar ganska mycket på Xbox One och känner att det nu är riktigt kul. Dels för att nu är spelet stabilt och det har bara kraschat en gång för mig på typ 12 speltimmar. Men sen har jag insett att jag inte är någon bra infanterist utan jag borde hålla mig till forden, mestadels MBT, IFV och stridsbåtarna. Hade ett par riktigt bra matcher häromdagen då jag alltid hade en K på minst 4:1, ibland fick jag finfina poäng som 26-2. Men favoritmatchen var den på Flood Zone då jag fick den efterlängtade nollan, 22-0. Åkte runt i en Lav-25 hela matchen, var alltid i rörelse och tog det hyfsat lugnt. Tyvärr tycker jag folk är lite dåliga på att vara gunners, själv tycker jag det är jättekul om det är en bra spelare.
"Lyssna inte på vad jag säger utan vad jag menar istället"
  • 0
Citerar ChrizZz:
Tycker Levelcap har bra poänger här:

http://www.youtube.com/watch?v=HvQCBCpZSBA


Håller absolut med. Jag anser att Battlefield 3, trots sina stora brister, var ett bättre spel än Battlefield 4.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trombley:
Håller absolut med. Jag anser att Battlefield 3, trots sina stora brister, var ett bättre spel än Battlefield 4.


Instämmer! Jag hade gott om speltimmar i Battlefield 3, både själv och med andra, medan Battlefield 4 legat orört i över en månad nu.
  • 0
Citerar Aaandy:
Instämmer! Jag hade gott om speltimmar i Battlefield 3, både själv och med andra, medan Battlefield 4 legat orört i över en månad nu.


För mig känns BF4 väldigt långsamt, vilket jag inte gillar. Allt från att man behöver få upp farten när man ska sprinta till att man har hip fire spread på vapnet precis efter att man har siktat in. Det känns inte som att det går att vara agressiv på BF4, utan det gynnar passivt spelande. Jag spelade BF3 igår kväll, vilket jag inte har gjort sedan BF4 släpptes, och går 20-0 efter fem minuter och blir bannad från servern medan på BF4 får jag nätt och jämnt 1 i k/d.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Är lite nyfiken på vad som gör att folk tycker BF4 är ospelbart, visst, jag har märkt en del buggar och slarvfel men det körs nästan felfritt på min PC (med undantag för krascher då och då).
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar zodihax:
Är lite nyfiken på vad som gör att folk tycker BF4 är ospelbart, visst, jag har märkt en del buggar och slarvfel men det körs nästan felfritt på min PC (med undantag för krascher då och då).


Det är inte ospelbart just nu, men då jag inte tycker att spelet är speciellt kul från första början multiplicerar alla buggar min negativitet mot spelet.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar zodihax:
Är lite nyfiken på vad som gör att folk tycker BF4 är ospelbart, visst, jag har märkt en del buggar och slarvfel men det körs nästan felfritt på min PC (med undantag för krascher då och då).


Det fungerar bättre nu men var i princip i en månad ospelbart pga krasher, frysningar, disconects, diverse ljudbuggar som plågade banorna, loopande lvl ups som täckte skärmen, uppgraderingar, gadgets mm som aldrig infann sig i ens inventory, vapen som förblev låsta och en myriad av mindre problem som plågade spelet. Idag är det dock spelbart det ursäktar dock inte det sorgliga tillstånd spelet befann sig i så långt efter släpp. Att det fortfarande har en del smärre crash/frysningsproblem är lite risigt kan man tycka. Men men på rätt väg, spelet går nu att spela mer än 3 rundor oavbrytet trots allt.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Jag upplever att det fortfarande laggar lite, speciellt på conquest. hur är era erfarenheter kring det? Jag spelar på Ps4.
oelsnert
  • 0
Trombley & Patrikseve: Ah, okej. Började köra spelet för några veckor sedan så problemen som det hade vid launch(och en tid efter) upplevde jag inte. Den enda buggen som fortsätter att irritera mig är att Multi Talent-assigmenten(?) fortsätter att vara oklar även fast jag har klarat den och fått vapnet.
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Köpte det. Blä, vad tråkigt det är. Känns dessutom som BF 3.5. Och så finns det en tillgänglig expansion vid release. Jag menar, vad fan är det för dumheter?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!