Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Jepp spelet krashar inte för mig längre heller, och ljudbuggarna verkar vara fixade. Kul men spelet är en seg och långsam grind. Jag är lite bitter av vi spelare tillät dem att fortsätta med miljoner unlocks, attachment och att tvingas börja om igen varje gång man får ett nytt vapen... Ibland önskar jag att man vågade erbjuda hela arsenalen direkt med ett par grundläggande attachments och bara några som man kunde låsa upp etc. Hela Xp ideen är verkligen något som drar ner serien, när man inte vågar låta mp aspekten stå på egna ben.

Anyway ska börja spela China Rising som har ett par vackra och hyfsat underhållande sådana.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Hmm då kanske man ska ta och köpa det då
i'll Be Back
  • 0
Det borde du göra, spelet är riktigt underhållande och har en mycket varierad spelstil och miljöer.
  • 0
Testade Commander Mode för första gången igår. Inte direkt det mest underhållande spelläget av dem alla, men det känns skönt att kunna bidra till laget ordentligt. Ska ta och testa China Rising-banorna ikväll också. Ska bli trevligt att få fyra nya banor att välja mellan, har nämligen varit relativt tråkigt att spela originalbanorna efter ett tag.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Hur funkar BF4 till Xbox One, lite sugen på att köpa det men lite osäker då BF3 till Xbox 360 var fruktansvärt buggigt.
  • 0
Trombley var det du som joinade min klan Semper-Fidelis?

Du kan gärna adda mig på Origin XeNtroZ-II
Evil Is Back
  • 0
Folk som kör på PS4 får gärna adda mig. Jag gillar att köra själv och bara slappna av lite oftast men det är alltid kul med lite strukturerad teamplay då och då.

PSN: Teizen
PSN: Teizen
  • 0
Noob här som precis har börjat spela. En fråga: kommer China Rising bli tillgängligt för alla precis som Bark to Karkand blev i BF3 vid nåt tillfälle eller måste man köpa Premium för att få det?
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Den är tillgänglig för alla sedan 17 december har jag för mig.
  • 0
Citerar Th3 End:
Den är tillgänglig för alla sedan 17 december har jag för mig.


Det har varit tillgängligt för premium 2 veckor före som i Bf3 eller ja en tid tidigare. Sedan den 17 är det tillgängligt för de som förhandsbokade och eller köpt det separat. För att ladda ner det gå in i origin klicka på i symbolen på spelet i biblioteket och under där finns China rising som du manuellt måste ladda ner sedan sköter origin resten.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Ah, tack! Verkar som att jag har standard-utgåvan, dock .
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Det har varit tillgängligt för premium 2 veckor före som i Bf3 eller ja en tid tidigare.


Jag vet, är själv premium medlem.

Men var osäker på om man fick dlc:et om man köpt utgåvan utan förhandsbokning.
  • 0
Har installerat Chinas Rising på ps4 men hur kör man dom banorna?
i'll Be Back
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar felixen:
Har installerat Chinas Rising på ps4 men hur kör man dom banorna?

Nu har jag själv inte dom banorna än, men antar att det är på samma sätt som man spelar andra banor man gillar. Serverbrowser/R3(eller L3)/maps och sen klicka i dom banorna man vill spela.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Citerar ZooN:
Citerar felixen:Har installerat Chinas Rising på ps4 men hur kör man dom banorna?
Nu har jag själv inte dom banorna än, men antar att det är på samma sätt som man spelar andra banor man gillar. Serverbrowser/R3(eller L3)/maps och sen klicka i dom banorna man vill spela.


Okej tackar!
i'll Be Back
  • 0
Det gör mig fortfarande så jävla arg att jag alltid måste spendera minst 15 minuter med min vän att söka matcher, byta lag, leta upp varandras squad och behöva lämna för servern blir full innan den ena kommer in eller vi hamnar på olika lag. Ska det verkligen vara så svårt att kunna slås ihop i ett squad i förväg och kunna söka matcher tillsammans? ffs.

sdkfjlksdjflksjd

Har till och med fått för mig att DICE inte planerar att inkludera en sådan funktion i framtiden.

@!&%#=€#!$@!%
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
Citerar original:
Det gör mig fortfarande så jävla arg att jag alltid måste spendera minst 15 minuter med min vän att söka matcher, byta lag, leta upp varandras squad och behöva lämna för servern blir full innan den ena kommer in eller vi hamnar på olika lag. Ska det verkligen vara så svårt att kunna slås ihop i ett squad i förväg och kunna söka matcher tillsammans? ffs.

sdkfjlksdjflksjd

Har till och med fått för mig att DICE inte planerar att inkludera en sådan funktion i framtiden.

@!&%#=€#!$@!%


Just det där fattar inte jag... en utav de bästa funktionerna med bf3 var ju att skapa en squad med polare i battlelog och sedan hoppa in i en match redan startklara. Det övergår mitt förstånd att man tog bort den. Måste vara att de inte kan få det att fungera annars är vet jag inte alls hur man tänker.

Tillagt 2013-12-21 19:02:
Citerar Th3 End:
Citerar Patrikseve et har varit tillgängligt för premium 2 veckor före som i Bf3 eller ja en tid tidigare.

Jag vet, är själv premium medlem.

Men var osäker på om man fick dlc:et om man köpt utgåvan utan förhandsbokning.


Nej tyvärr standardgåvan har inget dlc med. Tyvärr känns det som att mycket av dlc materialet redan är klart... och jag är ganska bedrövad att man säljer banpaket något som DIce tidigare specifikt utryckt att de inte är för. Basspelet känns lite styckat och jag är fortfarande bitter på unlocksystemet.

Jag ser dock ingen förändring i sikte och jag tror dels pga släppet här och hur arkadiserat serien mer och mer blir så kommer jag att hoppa över nästa del. Dock är jag sjukt sugen på battlefront 3 så den tror jag att jag möjligen köper tillsammans med andra serier från Dice, men Battlefield 4 saknar djup och känns mycket mer som ett f2p än ett eget spel pga boosterpacks, grindunlock system, betala för att passera förbi alla andra och få övertag... vissa vapen är bättre än andra och helt nakna vapen utan attachment är en plåga att få sikten mm. När spelet fungerar som det ska, dvs man har ett vapen med grundläggande attchement och squaden är hyfsad lyser spelet.

Btw är det någon som haft problem med fuskare, jag har mött fuskare på 5 olika servrar... nu pratar vi inte duktiga spelare utan, insta shot kill spelare som ser en genom väggar och ja träffar blixtsnabbt med första skottet oavsett räckvidd... Det förstör ganska så mycket och jag tyckte inte bf3 hade så mycket som jag stött på i Bf4... även om det naturligtvis fanns.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Shoo boys

Är spelet spelbart på PS4? får spelet på tisdag.
  • 0
Funderar starkt på att ta mitt Battlefield 4 och kasta åt skogen, för att ersätta det med Call Of Duty: Ghosts. Hur drastiskt det än må låta!
  • 0
"Funderar starkt på att ta mitt Battlefield 4 och kasta åt skogen, för att ersätta det med Call Of Duty: Ghosts. Hur drastiskt det än må låta!"

Låter som ett ut ur askan in i elden köp Red Orchestra 2 eller Arma 3 istället ;)
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Bf4 har fungerat felfritt för mig, bara det att jag var värdelös i början när man bytte från killzone till bf4 så nästan att jag skulle bytta skiten mot Ghosts.
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Bf4 har fungerat felfritt för mig, bara det att jag var värdelös i början när man bytte från killzone till bf4 så nästan att jag skulle bytta skiten mot Ghosts.


Fortsätt spela. Till slut blir du bra.

Ett tips är att du börjar spela Domination/Team Death matcher och håller dig till samma klass och vapen tills du låst upp alla saker till den specifika vapnet. Det hjälper. Byt inte vapen, utan håll dig till samma primära och sekundära vapnet under en lång tid. Så att du hinner bekanta dig med just det vapnet och om du är tålmodig, låser du upp även alla de resterande vapen i den kategorin.

Conquest och alla dessa spellägen som kräver större banor och mer taktik kan du börja spela på när du känner att du fått grepp i det hela.
  • 0
Citerar Shishko:
Shoo boys

Är spelet spelbart på PS4? får spelet på tisdag.


För mig har BF4 varit väldigt spelbart ända sedan jag fick spelet (release). Däremot har jag blivit frustrerad minst en gång varje gång jag startar spelet, men så länge du kan leva med det så går det absolut att spela och njuta.

Sedan har jag förstått att det är olika för alla. Många rapporterade förut vid lansering att spelet kraschade konstant för dem. När det bara kraschade runt en gång per dag.

Idag är väl egentligen mitt enda problem med spelet att jag upplever problem med framedrops ibland samt att när man flyger så skakar flygarkabinen ofta vilket gör det oftast omöjligt att sikta ordentligt.
Bring your drink, leave my knife.
  • 0
Fick 25-2 med Recon 17 kills med tank på Siege of Shanghai
Evil Is Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!