Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Battlefield 4


Jävlar vilken tid de tar att ladda ner uppdateringen Ligger på typ 50kb/s.
  • 0
Spelet crashar nu efter 3 rundor dvs på 4e eller ibland redan på 3dje... kontra tidigare 1a eller 2a rundan men det går åt rätt håll, patchen löste dock inte ljudbuggen som finns kvar än, men man har gjort om ammo systemet så att det är precis som Bf3 och tidigare battlefield spel :/
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Spelet har kraschat 1 gång för mig. Det är nog väldigt olika de där.
  • 0
Citerar Trombley:
Citerar Xeno-Morpheus:VET någon hur man får tag på AK5C i spelet?

Om du menar låsa upp vapnet till multiplayern via singleplayern, nej, det går inte. Du måste spela som engineer.


Ok, tackar för svaret!
  • 0
Citerar Patrikseve:
Spelet crashar nu efter 3 rundor dvs på 4e eller ibland redan på 3dje... kontra tidigare 1a eller 2a rundan men det går åt rätt håll, patchen löste dock inte ljudbuggen som finns kvar än, men man har gjort om ammo systemet så att det är precis som Bf3 och tidigare battlefield spel :/


Så, de re-designar lite i spelet, men fixar inte krascher och inte minst ljudbuggen som stör mig något enormt. Vad fan håller DICE på med egentligen?

Nu har jag inte spelat så mycket efter patchen, men enligt din beskrivning så verkar ju problemet knappt har upphört.
  • 0
Citerar Th3 End:
Så, de re-designar lite i spelet, men fixar inte krascher och inte minst ljudbuggen som stör mig något enormt. Vad fan håller DICE på med egentligen?


Man börjar ju undra vad de prioriterar egentligen...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Mycket svenska vapen/fordon i BF4, is nice
AK5, Scout-kniv, Stridsbåt 90H, AT-4, CBJ-MS är de ja hittat nu, förhoppningsvis kommer mer med DLC sen

Och kan vi drömma om en bana i Stöckhölm?
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Mycket svenska vapen/fordon i BF4, is nice
AK5, Scout-kniv, Stridsbåt 90H, AT-4, CBJ-MS är de ja hittat nu, förhoppningsvis kommer mer med DLC sen

Och kan vi drömma om en bana i Stöckhölm?


Kan vi drömma om ett fungerande spel?
  • 0
Går inte ens att gå in på en server för att battlelog vill att jag installerar ett plugin jag redan installerat.

Jag trodde inte det kunde bli sämre, men jag hade fel.
  • 0
Citerar Frazer:
Går inte ens att gå in på en server för att battlelog vill att jag installerar ett plugin jag redan installerat.


Den där Battlelog är en del av lösningen till problemet. Tar sekunder att installera den.
  • 0
Citerar xerio:
Kan vi drömma om ett fungerande spel?

Du menar som BF4?
Funkar skitbra!

Citerar Frazer:
Går inte ens att gå in på en server för att battlelog vill att jag installerar ett plugin jag redan installerat.

Jag trodde inte det kunde bli sämre, men jag hade fel.

Prova en annan webläsare bara, alt rensa cashe i den läsare du redan använder
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar Frazer:
Går inte ens att gå in på en server för att battlelog vill att jag installerar ett plugin jag redan installerat.


Jag kan inte ens ladda ned plug in, står bara nätverksfel :/ Mitt internet fungerar fin fint.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar out-now:
Jag kan inte ens ladda ned plug in, står bara nätverksfel :/ Mitt internet fungerar fin fint.

Prova annan webläsare och att tömma cache
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Efter tre matcher på samma server kraschar spelet.
  • 0
Spelet krashar fortfarande ibland på första. Spelet börjar från ingenstans lagga trots att banan flyter på i 60+ fps helt normalt. Sen krashar den. 2 krasher mitt i matcherna på två försök... tror jag lämnar det här spelet ett par veckor och återvänder senare, det finns ingen poäng i att slösa tid på detta.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Nu kan man tydligen låsa upp nya vapen som inte fanns med innan uppdateringen. Förmodligen inför Rise of China expansionen.
  • 0
Hrm, är det överhuvudtaget värt att köpa spelet i dagsläget...? Är det så illa?
Constants and variables
  • 0
Rekomenderar alla att låsa upp MTAR-21, görs genom att få en kill med ett assault rifle, en kill med en sniper, en kill med en LMG samt en granat kill, allt i samma match

Riktigt skönt vapen!
  • 0
När vi ändå är inne i ämnet vapen, kanske borde liva upp stämningen och låta DICE lösa problemet medans.

Jag har spelat i princip enbart som Recon och är snart fått service star 2. Har i princip låst upp alla gevärer. Även om JNG-90 med 7x kikare är min favorit, så gillar jag Intervention eller SRR-61 som det heter i BF4. Sedan starten har jag enbart använt första pistolen, den är så pass bra att jag behöver inte byta ut den mot något annat...än.

Min favoritbanor är Golmud Railway och Floodzone. Sämsta banan jag lirat på är nog tveklöst Operation Locker. Den är så likt Metro, därför begriper jag inte varför de tänker återlansera Metro banan i en av de kommande expansionerna.
  • 0
Citerar Mad_Jack_Churchill:
Hrm, är det överhuvudtaget värt att köpa spelet i dagsläget...? Är det så illa?


Nej, för vissa fungerar spelet superbra för andra är det totalt ospelbart, ytterst slumpmässigt. Alla har dock enstaka crasher, alla har ljudbuggarna mm. Undvik ett tag och spara pengarna! Risken finns att du hamnar i samma fack som oss många som har problem med spelet så att det är totalt ospelbart.

Det är kul när det fungerar men det gör inte det just nu!

Tillagt 2013-11-15 23:17:
Min favoritbana hitills är Parcel Storm
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Spelet har inte crashat någon gång, bara ljudbuggarna som är lite störande.

Evil Is Back
  • 0
Kraschar/opolerat
Squad join är borta
Nästan alla rush banor känns som dom ger defenders en chans att se rakt in på objectives = något smuts ligger och ads:ar det konstant = Plant och sen dö för att se en defuse då ingen vet hur man spelar.


Vad fan tänkte Dice egentligen? Köpte premium så är rätt fast med spelet, men hur jävla kul är det att spela ett spel som kräver teamwork solo?

Samt vad klassas som en duglig SPM? Ligger på 580 som känns sisådär meh, men jag hade kunnat pusha den lite om jag sluppit solo delen

Ska väl dock tillägga att jag föredrar COD i alla lägen, men ändå försöker spela BF ibland. Men när dom fuckar upp spelet på det här sättet så känns det rätt ruttet.
150k+ Gamerscore yo
  • 0
För mig har dock Battlefield aldrig handlat om något annat än 64 large conquest det är där jag spenderar min tid mest även solo utan vänner men i random squads. Rush är fokuserat och tilltalar många som vill ha en snabb intensiv BF upplevelse med ett klart mål. Capture the flag var rätt nice i Bf3 men jag tror tyvärr att vi kan se fram emot det i ett dlc.

Jag älskar dock conquest för att det ger mig en sandlåda att göra lite vad jag vill i, åka dit, cappa det där. Delta i storoffensiver med stridsvagnar och flera squads bombplan och jaktplan, artilleri you name it. Det blir ett arkadigt arma om vi säger så, det känns intensivt och autentiskt (inte realistiskt). Ofta är det lite hullerombuller, men jag tilltalas ändå av friheten och bara leka runt lite. Jag spelar gärna battlefield för ljudet, grafiken hyfsat bra gameplay och den där inlevelsen som allting tillsammans skapar. Det är så jäkla underbart när det fungerar och jag är rätt avis på dem som inte har dessa problem, men ibland drar man det korta strået. Jag klarade mig i princip från alla buggar i Empire och Oblivion samt Skyrim, de spelförstörande buggarna så någongång måste man åka på en nitlott.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Och mina problem fortsätter, nu kan jag inte ens ansluta till servrarna.

"Error
Game disconnected: could not join server."


Nu när jag äntligen kommer in på min server så har jag förlorat alla upplåsta vapen och liknande...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!