Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


Spelat Gwent hela natten.

Nu ska jag sova.
Indecent exposure is fun.
Inte spelat en sekund Gwent
Är alltid rädd för kortspel :')

Tillagt 2015-05-23 12:04:
Citerar Chuckyflash:
Yeah, det var Sharpen som sänkte prestandan, tur det, gillar inte överdriven skärpa.


Men det ser så krispigt ut nu :'D
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Men det ser så krispigt ut nu :'D


Fööör krispigt. Tycker för skarpa bilder framhäver artefakter.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Fööör krispigt. Tycker för skarpa bilder framhäver artefakter.


Iofs, men ändå :')
Kan inte låta bli att ställa mig och glo på allt ibland.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Inte spelat en sekund Gwent


Väldigt kul faktiskt.

När man väl kommer igång och börjar få lite bra kort.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Humanisten:
Kan inte låta bli att ställa mig och glo på allt ibland.


Oh yeah. Ibland blir man verkligen tagen av hur vackert allt är. Bland det snyggaste jag har sett är när solstrålarna träffar den bortre sidan av de vita träden (ser ut som körsbärsträd) under en solnedgång. Breathtaking är ordet.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar LordUlf:
Spoiler:


Jag hatar mer att man måste växla mellan Igni och Yrden var femte sekund.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Aldrig spelat witcher förut men det här är bara ett för bra spel. Älskar det
  • 0
  • Räv
  • Räv
Nu när jag äntligen orkat jobba mig förbi den äckligt lilla texten (kopplade in PS4-an i min datorskärm istället, så sitter såpass nära att all text är läslig nu) så njuter jag av spelet, av fulla muggar.

Har också kommit förbi den rätt tråkiga början, och spelet börjar plocka upp fart. Har just nu riktigt roligt med Geralt.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Hittade en liten Pulp Fiction-referens i "The Bloody Baron's" källare.
Protect ya neck
  • 0
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
https://www.youtube.com/watch?v=c390bEPKy0w

Dasbooschitt.


Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Är det någon som vet om det blir fler nya områden efter act 1? Eller blir det kanske att man gör någon stor ändring på banorna?
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Citerar El Luchador:
Är det någon som vet om det blir fler nya områden efter act 1? Eller blir det kanske att man gör någon stor ändring på banorna?


Menar du utöver White Orchard?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Mr Clint:
https://www.youtube.com/watch?v=c390bEPKy0w

Dasbooschitt.



Blev paff när det segmentet tog så pass mycket hälsa. Som tur var hade jag återställt livmätaren innan jag granskade väggmålningen. Men det var ju bara ren tur asså.

Spoiler:Har jagat rätt på den kompletta Griffin -gearen nu. Är väl egentligen lite lite överlevlad för den, är lvl 12 just nu. Men den är så sjukt snygg så tänkte köra med den ett tag nu.
  • 0
Citerar LordUlf:
kompletta Griffin -gearen


Jag med! Fast uppgraderad till enchanted såklart.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Jag med! Fast uppgraderad till enchanted såklart.


Måste man hitta en specifik manuscript för det? :3
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Måste man hitta en specifik manuscript för det? :3


Jepp!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Tjena, är det bara jag som tycker att man är väldigt underlevlad i början? är level 7 och möter level 11 monster i storyn, hur levlar man ens upp? Eller löser sig det med tiden?
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar KurtBengtsson:
Tjena, är det bara jag som tycker att man är väldigt underlevlad i början? är level 7 och möter level 11 monster i storyn, hur levlar man ens upp? Eller löser sig det med tiden?


Gör sidoquest, leta places of power och utforska många frågetecken på kartan. Finns ofta större grupperingar av fiender där, så du lär dig stridssystemet ordentligt och nöter upp XP-mätaren.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Har hunnit spela 5timmar riktigt bra, lär bli många fler.
Evil Is Back
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar El Luchador:Är det någon som vet om det blir fler nya områden efter act 1? Eller blir det kanske att man gör någon stor ändring på banorna?

Menar du utöver White Orchard?


Nej, utöver novigrad/velen och Skillige island. Blir det kanske bara att uppdragen kommer vara mestadels på andra delar av kartan eller?
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Citerar El Luchador:
Citerar Humanisten:Citerar El Luchador:Är det någon som vet om det blir fler nya områden efter act 1? Eller blir det kanske att man gör någon stor ändring på banorna?

Menar du utöver White Orchard?

Nej, utöver novigrad/velen och Skillige island. Blir det kanske bara att uppdragen kommer vara mestadels på andra delar av kartan eller?


Jag har inte kommit till Skilinge Islands än även om jag kan, dock så pågår det mycket quester i huvudvärlden den största av de 3, både andra primära, sekundära och massvis med monster jakter. Sen finns det ett typ semi scriptat random quest aktiga uppdrag, där någon vill ha hjälp med små saker för lite guld. Jag vet inte om questerna kommer att fortsätta tillbaka till andra, första och kanske Kaer Morhen (witcher slottet) därefter när man klarat av questlinjen på Skillinge. Däremot så är det världarna man är bunden till och de förändras beroende på val du gör och när tiden fortlöper i spelet.

Så det blir ändringar på banorna och innan expansionen med en helt ny karta kommer så är du bunden till de som finns på världskartan, men de förändras under spelets gång.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Vilken tur att man kunde ställa om sina skills. Jag hade spelat två timmar av spelet innan jag insåg att jag hade importerat fel save från The Witcher 2 (varför låter de en kunna importera sparningar ända från Foltests militärläger?) så när jag började om hade jag avaktiverat tutorials och missade helt hur skills fungerade.

Märkte inte hur de fungerade förrän jag var i grottan med Keira.

Tillagt 2015-05-24 17:45:
Btw, i Gwent, jag älskar när motståndaren lägger spioner på min armé och får dra två kort, för då lägger jag bara Decoy-kortet på spionen vilket låter mig plocka upp spionen, lägga den på hans armé och så får jag dra två kort också.

Luv dis gehemn.

Tillagt 2015-05-24 17:46:
Citerar Humanisten:
Inte spelat en sekund Gwent
Är alltid rädd för kortspel :')


Har märkt att man inte förlorar något om man blir besegrad i Gwent. Inte mer än 2-40 crowns iaf.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Btw, i Gwent, jag älskar när motståndaren lägger spioner på min armé och får dra två kort, för då lägger jag bara Decoy-kortet på spionen vilket låter mig plocka upp spionen, lägga den på hans armé och så får jag dra två kort också.


Haha, älskar det. Brukar bli att jag lägger en spion -> motståndaren plockar upp den med decoy och spelar spionen mot mig -> jag plockar upp den med decoy och lägger den igen.

Citerar Mr Clint:
Vilken tur att man kunde ställa om sina skills.


Någon slags potion, va? Var hittar man den?
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!