Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Witcher 3


Citerar Mr Clint:
Spelet har vart ute i 3 dagar och redan får vi en fräsig patch på 600mb.


Slängde mig in i spelet så fort jag hörde det innan idag. Tyvärr hjälper den inte med mina krascher, får hoppas att de tar sig an det härnäst. Men kul att veta att de redan är på gång.
hånobing
  • 0
Patcharna har förbättrat en del för mig. Har allt utom AA igång (dock bara i 1200p) och håller mig för det mesta på 60 med vissa dippar mot 50. Ibland kan det sjunka lägre om kameran kommer för nära håret.

Citerar Valerin:
Slängde mig in i spelet så fort jag hörde det innan idag. Tyvärr hjälper den inte med mina krascher, får hoppas att de tar sig an det härnäst. Men kul att veta att de redan är på gång.


Kraschar det ofta? Vad har du för grafikkort?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Kraschar det ofta? Vad har du för grafikkort?


Ja, har nog bara stängt av spelet tre gånger på egen begäran. GTX 680, men problemet verkar vara vanligt för alla sorters Nvidia-kort. Har inte hittat någon lösning än.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Ja, har nog bara stängt av spelet tre gånger på egen begäran. GTX 680, men problemet verkar vara vanligt för alla sorters Nvidia-kort. Har inte hittat någon lösning än.


Igår och i förrgår verkade det krascha en del för mig men idag har jag helt sluppit sådant. Men jag har ett 980 så de kanske optimerat spelets effekter mer för den serien av kort

Tillagt 2015-05-21 22:26:
Att söka över landsbygden efter ingredienser för trolldrycker och uppgraderingar är fruktansvärt underhållande faktiskt, speciellt när man efter ett kort tag lär sig var man hittar de olika sakerna. Drowner brains är vid vattendrag och sjöar, Celandine finns på slätter och blomsterängar och så vidare. Loving it.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Har också hunnit bli GALET irriterad, flertalet gånger, på att texten är såpass minimal på min 50"-TV att jag över huvud taget inte kan läsa den på 2.5 meters håll.

Ser ärligt talat ingen text alls, förutom undertexter och "XY DISCOVERED", pretty much. Gör mig tokig, fixa detta CDPR för guds skull.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Har också hunnit bli GALET irriterad, flertalet gånger, på att texten är såpass minimal på min 50"-TV att jag över huvud taget inte kan läsa den på 2.5 meters håll.

Ser ärligt talat ingen text alls, förutom undertexter och "XY DISCOVERED", pretty much. Gör mig tokig, fixa detta CDPR för guds skull.


Låter som Dead Rising all over again
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Humanisten:
Låter som Dead Rising all over again


Haha, ja, förutom att detta inte har med upplösningen att göra utan att CDPR tycks ha gjort en PC-version till en konsolport, istället för tvärtom som det brukar se ut i spelvärlden.

Men jag verkar inte vara ensam om att tycka det suger balle, så förhoppningsvis fixar de det.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Humanisten:
Att söka över landsbygden efter ingredienser för trolldrycker och uppgraderingar är fruktansvärt underhållande faktiskt, speciellt när man efter ett kort tag lär sig var man hittar de olika sakerna. Drowner brains är vid vattendrag och sjöar, Celandine finns på slätter och blomsterängar och så vidare. Loving it.


Jag älskar det verkligen. Vill bara spela det.

Citerar Räv:
PC-version till en konsolport, istället för tvärtom som det brukar se ut i spelvärlden.


Brukar det inte klagas på konsolportar praktiskt taget hela tiden?
hånobing
  • 0
Liten text måste vara någon slags bugg eller inställning? Upplever inte alls samma sak.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Hallå!
Jag är lite nybörjare med Witcher spelen, men har suttit nu och spelat på bra mycket och det är helt ok spelet men kan någon förklara för mig var jag hittar ny utrustning mm.
Nu är spelet så förbannat svårt att det slå Dark Souls serien på fingrarna, har kommit till level 09 men har samma utrustning som när spelet började och har inte hittat varken försäljare eller loot på ny utrustning (som är bättre eller i samma level), och hitta loot för att bygga egen var ju sjukt svårt att få tag på.

*spoiler

Problemen blir vid tex första wild hunt bossen, där varje hugg tar typ 1 i skada, det tog typ 40 minuter att häva ihjäl fanskapet. Fast uppdraget ska vara level 07 och jag 09 så jag måste ha missat något väsentligt i spelet.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Liten text måste vara någon slags bugg eller inställning? Upplever inte alls samma sak.


Finns i alla fall en inställning på PC där man kan göra texten större. Ligger under HUD-inställningarna. Vet inte om det finns till konsol.

---

En sjukt märklig grej dock. Jag hade glömt uppdatera mina drivers, och fick 50-55fps med allt på Ultra (med ett överklockat 970). När jag uppdaterade sjönk prestandan till 45-50fps. Ännu ett bevis på att Nvidia har en del att jobba på.

Har förövrigt haft exakt NOLL krascher (jinx). Väldigt skönt.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Hallå!
Jag är lite nybörjare med Witcher spelen, men har suttit nu och spelat på bra mycket och det är helt ok spelet men kan någon förklara för mig var jag hittar ny utrustning mm.
Nu är spelet så förbannat svårt att det slå Dark Souls serien på fingrarna, har kommit till level 09 men har samma utrustning som när spelet började och har inte hittat varken försäljare eller loot på ny utrustning (som är bättre eller i samma level), och hitta loot för att bygga egen var ju sjukt svårt att få tag på.

*spoiler

Problemen blir vid tex första wild hunt bossen, där varje hugg tar typ 1 i skada, det tog typ 40 minuter att häva ihjäl fanskapet. Fast uppdraget ska vara level 07 och jag 09 så jag måste ha missat något väsentligt i spelet.


Loot, att köpa hos smeder, och eller bygga det dvs crafta det hos sagda smeder för material du plockar upp.

Bossarna är ofta svåra för att många inte läser om monstren det gör du i bestiary i menyn där kartan, inventory character rubrikerna finns. Alla monster har svagheter såsom vissa oljor, vissa bomber, vissa poitions och vissa signs dvs magierna. För att på ett optimalt sätt hantera dessa behöver du ja bättre svärd, rustningar som du kan få genom ovan, och genom att utnyttja deras svagheter, oljor, bomber och liknande craftar du i alkemi menyn, för att exempelvis använda en olja som ger dig mer skada mot vissa grupper monster så behöver du skapa den och smida in svärdet i den innan striden vilket du kan göra i menyn. Det kan också ibland vara en faktor vilken tid på dagen du strider, specter klassen och vissa monster blir smått ohanterbara på natten exempelvis så där bör man slåss på dagen mot dessa istället. En del flygande monster är inte svaga mot armborsten däremot kan du använda den för att skjuta ner dom från himlen och göra dom sårbara för attacker.

För att lägga till ett lager till på det hela var försiktg med hur du uppgraderar karaktären vid lvl, dvs var du lägger poängen. Om du har samlat på dig "mutagens" av döda monster kan du i samma meny den för lvls gå in på sub menyn mutagens, lägga till en det öppna trädet, mot slutet kan man öppna till två, i detta lägger du en mutagen i någon färg. Obsv att färgerna matchar i lvl trädet... exempelvis är poitions färdigheterna gröna, har du en grön mutagen lägger den i trädet, lägg då in alkemi skillsen i det trädet för en ytterliggare boost i deras förmågor, det ger inte jättemycket men att köra några färdigheter i overdrive dvs boosta dom ytterligare kan vara till stor hjälp.

Använd ovan tips. Var också noga med att läsa vilken lvl questerna kräver det står i menyn. Är du lvl 9 och det står lvl 22 spelar det ingen roll mer eller mindre hur bra du än är. Monstren kommer att vinna oavsett. Questerna du kan klara i din lvl är grön markerade även om de är lite högre rekomenderad.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Tack! Det med mutangen hade jag missat helt och att man skulle sätta ut egenskaperna i trädet för att aktivera dem.

Citerar Patrikseve:
Loot, att köpa hos smeder, och eller bygga det dvs crafta det hos sagda smeder för material du plockar upp.


Men jag ser det här som problemet, om jag hittar en smed (har hittat ett par) som säljer grejer så är det ofta ett svärd som är lika eller sämre än det jag har, jag har inte hitta något bättre än det man får som default i början. Samt att när jag vill crafta eget så är det i princip omöjligt att hitta all loot som krävs, ett exempel är svärdet som wild hunt bossen tappade " -1" än default svärdet...
  • 0
Hmm, skumt att spelet rekommenderar Aard mot Royal Griffin när Igni var mycket mer effektivare. Aard irriterade monstret bara i nån sekund medans Igni tände eld på den i typ 3 sekunder.

Lärde mig från Witcher 2 att varelser med päls eller fjädrar är känsliga mot eld, verkar funka här också.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag har spelat några timmar och jag undrar om det finns ställen/skatter osv som inte är point of interest eller hur ser det ut?
  • 0
Citerar Friiillaan:
Jag har spelat några timmar och jag undrar om det finns ställen/skatter osv som inte är point of interest eller hur ser det ut?


Det finns, men dom som inte är POI har ganska generiskt loot.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Andra Igni-versionen.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Andra Igni-versionen.


Jepp! <3
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar LiquidXenomorph:
Tack! Det med mutangen hade jag missat helt och att man skulle sätta ut egenskaperna i trädet för att aktivera dem.

Citerar Patrikseve:Loot, att köpa hos smeder, och eller bygga det dvs crafta det hos sagda smeder för material du plockar upp.

Men jag ser det här som problemet, om jag hittar en smed (har hittat ett par) som säljer grejer så är det ofta ett svärd som är lika eller sämre än det jag har, jag har inte hitta något bättre än det man får som default i början. Samt att när jag vill crafta eget så är det i princip omöjligt att hitta all loot som krävs, ett exempel är svärdet som wild hunt bossen tappade " -1" än default svärdet...


Olika smeder säljer olika saker, jag har genom loot fått offantligt mycket bättre vapen. Dels ifrån att hitta svärd genom utforskning men också genom att skapa via scheman du plockar upp ibland eller får. Gå till craft hos smeden, alla smeder kan dock inte göra allt så du måste hitta en smed som kan crafta vapen utifrån ritningar du plockat up. Spoiler poiler:I första världen finns exempelvis lite ritningar för witcher viper skolan utspridda, den som Leeto i Witcher 2 tillhör. Två av dessa ritningar är mycket bra svärd i början, både silver och stål. Dessa kan då hittas i värld 1 den lilla prolog världen du börjar spelet i, de kan hittas på varderas utspridda i två stycken av frågetecknen som är markerade på kartan. Jag för vana att damsuga världar så jag letar runt i varje hörn efter föremål, saker osv... upptäckte dock att det blev lite jobbigare i första av de stora världarna haha.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Pinsamt klumpig styrning. Jag gråter mig till sömns över min collector's edition och håller mig till Dark Souls 2 istället.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Chuckyflash:
En sjukt märklig grej dock. Jag hade glömt uppdatera mina drivers, och fick 50-55fps med allt på Ultra (med ett överklockat 970). När jag uppdaterade sjönk prestandan till 45-50fps. Ännu ett bevis på att Nvidia har en del att jobba på.


Senaste uppdateringen förbättrade tydligen texturerna och filtreringen lite, vilket kan påverka frameraten lite.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Inarion:
Pinsamt klumpig styrning. Jag gråter mig till sömns över min collector's edition och håller mig till Dark Souls 2 istället.


Håller The Witcher 3 som i särklass generationens bästa och viktigaste spel. Men, på den här punkten håller jag med dig. Styrningen kan vara lite småfunkig utanför strid. Bara en sådan sak som att plocka upp loot eller kliva upp på hästen kan vara en utmaning ibland. Men, på det stora hela är detta ett jäkligt litet minus, i mitt tycke.
  • 0
den där grottan med en massa gas och wraiths

hatar den sååååååååååååååååååååååå mycket
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
den där grottan med en massa gas och wraiths

hatar den sååååååååååååååååååååååå mycket


Spoiler:Menar du uppdraget Hunting a Witch när man får hjälp av Keira Metz? För i det uppdraget hade jag feta problem med det du beskriver. Sprängdes åt helvet hela tiden!
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Chuckyflash:En sjukt märklig grej dock. Jag hade glömt uppdatera mina drivers, och fick 50-55fps med allt på Ultra (med ett överklockat 970). När jag uppdaterade sjönk prestandan till 45-50fps. Ännu ett bevis på att Nvidia har en del att jobba på.

Senaste uppdateringen förbättrade tydligen texturerna och filtreringen lite, vilket kan påverka frameraten lite.


Yeah, det var Sharpen som sänkte prestandan, tur det, gillar inte överdriven skärpa.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!