Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox 360 och Wii


Wii har inte bara familje och äventyrspel
XB360 puckon som säger att 360 har massa fina mördarspel o Wii har bara barnspel.

Wii har varit ute i vad några månader så den har inte lika mycket spel för övrigt är inte resident evil ett barn spel inte the godfather heller....blazing angels, heat seeker, PoP, Metroid prime osv är inga barnspel heller
Wii har mycket bredare sortiment och kontrollen äger 360 kontrollen.
360 är förra generationen fast med bättre grafik.

pucko antalet är högt bland fanboys.

jag har både Wii och 360, men spelar mest på datorn.

om jag skulle välja väljer jag Wii för det kommer inte några wii spel till datorn men det kommer 360 spel till PC och PC har mycket bättre action spel än 360.

PC->Wii->360 imo ....jag är nöjd med alla 3 alla har sin egna kvalitet
  • 0
Citerar unknown:
Wii har mycket bredare sortiment

Ta tillbaka det där, för det stämme absolut inte
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
unknown:
Mycket bra inlägg trots alla stavfel och den stundtals bristfälliga grammatiken.

Spelande FTW, fanboys (hateboys) FTL!

Citerar The_gunners:
Citerar unknown:
Wii har mycket bredare sortiment

Ta tillbaka det där, för det stämme absolut inte

Fel sak att hänga upp sig på, kanske?

Wii är utan tvekan den som har flest genrer i sortimentet.
There's no place like ::1
  • 0
Spel du missar om du inte införskaffar dig en X360:
Colin Mcrade Dirt, Fable 2, Mass Effect, Forza Motorsport 2, Bioshock, Grand Theft Auto 4, Army of Two, Resident Evil 5, Halo 3, Assassin's Creed, Alan Wake, osv.
  • 0
360 fanboys ägd by The_gunners...

Citerar unknown:
Wii har mycket bredare sortiment

Ta tillbaka det där, för det stämme absolut inte

om det inte stämmer är 360 ett barn konsoll med? om wii är en barn konsoll enligt 360 fanboys??

spel som man SKA ha ti xlådan360

Assassins creed
Mercs 2
Halo 3
GTA...
RE5

ok ja har en list men ja hittar den inte men de var några fler

Spel man SKA ha ti Wii

Zelda
Metroid
SSBB
FE GoD
RE uc

som sakt hittar inte listan...
  • 0
Citerar secuda:
Tillagt 2007-03-05 15:57:
360 mannen: Crysis kommer inte till 360 det är Farcry2.


Nu är det ju faktiskt så att Crysis har varit utannonserat till Xbox 360 sedan en tid tillbaka, säkert 2-3 månader.

Citerar Missuppfattad:
Wii är utan tvekan den som har flest genrer i sortimentet.


Jo hittils så ser det ju ut som att det enbart kommer partyspel och minispelssamlingar till Wii. Förövrigt ett mycket ogenomtänkt uttalande från din sida då Wii knappt har funnits på marknaden medans 360 har funnits i snart 1 ½ år, och Wii är således inte i närheten utav 360's breda sortiment. Vänta 1-2 år så kanske ditt uttalande stämmer.



Robert(Posingpanda), om du skaffar 360 så får du inte missa: Gears Of War, Rainbow Six Vegas, GRAW 1&2, Guitar Hero 2, Mass Effect trilogin, Crackdown, Halo 3, Halo Wars, Bioshock, Crysis, Too Human trilogin, Stranglehold, Assasins Creed, Call Of Duty 3, Condemned, Kane & Lynch: Dead Men, GTA 4.

Det får räcka där, kan ju tillägga att det finns ett stort antal arkadspel som bara blir större(Worms, Castlevania, Tennage Ninja Turtles m.m), samt uppföljare till ett flertal utav de nämnda spelen.
  • 0
Citerar PosingPanda:
Ni som inte är nöjda varför är ni inte nöjda? Mer än en enstaka mening tack, är ju några tusenlappar det handlar om. Ni andra (och min kompis som också har 360) har nästan fått mig att vilja köpa 360 mer men osäkerheten finns kvar så vill bli av med några frågetecken kring de dåliga sidorna av 360.


det som kan vara dåligtär väll att den lätt repar skivor om det ligger någon i läsaren och man råkar stöta till den... men den skall ffs ligga ner som en polare sa till mej... en annan sak är väll att den kan frysa i spelen men då är det fel på hårdvaran och bör lämnas in på reperation (gjorde jag) kom tillbaks frisk... annars är det väll inte så mycket att tillägga mer än att online delen till viss del är gratis (1 månad) när du reggar dej men när du vill lira spel så måste du pröjsa som du gör på månadskostnaden för wow.

unknown: oj har jag sårat dej? . ja för portningar gör ju en konsoll till icke "barnspel" medans du stämplar andra konsoller som mördar maskiner .

men det var inte skjälva frågan som sagt inge flood... tycker att 360in är värd sitt pris frånsett vad Wiin är... vänta ett halvår till den har gått ner till 1500:- på blocket eller någon inköps sida.
Islam+frihet=lol
  • 0
http://www.gamereactor.se/brev/64376/Tystare+360+nu%3F/
http://www.gamereactor.se/brev/64486/Ang%E5ende+tystare+360
%3F/


Eftersom ljudet från 360:n inte stör mig när jag spelar så kan ju självklart inte de 360:n som säljs nu ha högt ljud. Så jag tycker vi släpper det där om att den låter nu.

Jag har både Wii och Xbox360 och självklart behåller jag hellre mitt 360 än mitt Wii. Jag ser iallafall Wii som något extra lite roligt och nytt att ha därhemma. Liksom jag kan inte bara ha Wii istället för en nästa generations konsoll, jag har redan tröttnat på det nya sättet att styra,vilket många andra här säkert har gjort. Det är inte kul längre bara. Inte gör det bättre att det har släppts en massa massa skitspel till den med låga betyg. Undantag Zelda TP då som egentligen är ett av de bästa äventyrsspelen jag spelat men som jag ändå inte tycker klår Gears of War till 360. T.ex. jag kan köra det online med mina kompisar och fy f*n va kul vi har haft.
Detta är alltså vad jag tycker.
  • 0
Ehh, vafan, köp båda två vetja! Det kommer iaf jag göra
wHOOPS, I OD'd!!!!
  • 0
Fast Unknown har rätt på en punkt
"jag är nöjd med alla 3 alla har sin egna kvalitet"
Islam+frihet=lol
  • 0
Secuda förutom att jag inte fattar vad du skrev så har jag ingen anning om vad du menar

och nej jag är inte sårad jag blöder iaf inte nånstans

jag tycker att Båda konsoller är bra men man kan inte jämföra dom eftersom dom är så olika och för att Xlådan360 kom ut för ett bra tag sedan, så den har lite mer spel.

men om dina polare har 360 så kan du skaffa en 360 o låna spel av varann..

Wii-mote är inte en trådlös mus, utan en trådlös 3D mus...som är kraftigt överhypad och rätt kul.
  • 0
  • FLAM
  • FLAM
Köp 360 först. Sen köper du Wii. Anlednigen till att du ska köpa wii, tror jag, är att du kommer att kunna spela spelen så jävla länge.. typ som man plockar fram sitt nintendo 64 ibland och lirar igenom Mario 64 och zelda .. jag ska iallafall göra så fast med ps3 istället för 360
Tack för alla plastgorillor
  • 0
Citerar Rheingold:
Citerar Missuppfattad:
Wii är utan tvekan den som har flest genrer i sortimentet.

Jo hittils så ser det ju ut som att det enbart kommer partyspel och minispelssamlingar till Wii.

Jaha?

Från maj 2006:

"Activision:
Tony Hawk's Downhill Jam
Marvel: Ulatimate Alliance
Call of Duty 3

AQ Interactive:
Boxing Action

Atari:
Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 2

Atlus:
Trauma Center: Second Opinion

BANPRESTO:
Family action game

Buena Vista Games:
Disney's Chicken Little: Ace in Action Disney's Meet the Robinsons

Capcom:
Resident Evil series

D3Publisher:
SIMPLE series
Original Action Game

Eidos:
Title TBD

Electronic Arts:
Madden NFL '07
Medal of Honor Airborne

EPOCH:
Title TBD

From Software:
Action Game

Genki:
Title TBD

Hudson:
Bomberman
Flight game

JALECO:
Title TBD

Koei:
Sengoku Action

Konami:
Elebits
'Soccer game

Majesco:
Bust-a-Move Revolution

Marvelous Interactive / Natsume:
Harvest Moon Heroes
Legend of the River King original simulation

Mastiff:
Mr. D Goes to Town

Midway Games:
The Ant Bully
Happy Feet

Milestone:
New vertical scroll shooting game
New Action Game

MTO:
Character Action game
SAN-X All-star Revolution

Namco Bandai:
Final Furlong
Mobile Suite Gundam
Digimon
One Piece Ulimited Adventure
New action game
New RPG
Tamagotchi
Title TBD

Nintendo:
Disaster: Day of Crisis
Excite Truck
Fire Emblem
Metroid Prime 3: Corruption
Project H.A.M.M.E.R.
Super Mario Galaxy
Legend of Zelda: Twilight Princess
WarioWare: Smooth Moves
Wii Sports

SEGA:
Super Monkey Ball Banana Blitz
Sonic Wild Fire

SNK Metal Slug Anthology

Spike:
Necro-Nesia
Jawa

Square Enix:
Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors

Taito:
Turn it around!
Let's go by train!
Cooking Mama -Cooking with International Friends-

Tecmo:
Super Swing Golf Pangya

The Game Factor:
Title TBD

THQ:
Avatar: The Last Airbender
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
Disney/Pixar Cars

TOMY:
Action Game
Battle Action

Ubisoft:
Open Season
Rayman Raving Rabbids
Red Steel

Vivendi Universal Games:
Title TBD

Warner Bros. Interactive:
Entertainment Title TBD"

Många fler titlar är på väg...

Citerar Rheingold:
Förövrigt ett mycket ogenomtänkt uttalande från din sida då Wii knappt har funnits på marknaden medans 360 har funnits i snart 1 ½ år, och Wii är således inte i närheten utav 360's breda sortiment. Vänta 1-2 år så kanske ditt uttalande stämmer.

Förövrigt ett mycket ogenomtänkt uttalande från din sida då jag sa GENRER!
There's no place like ::1
  • 0
Listan imponerar inte på mig iallafall

Kvantitet slår inte kvalitét
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
-- Kolla in Androidspelet bClever som jag har varit med och skapat: https://market.android.com/developer?pub=ToxicTowerStudios --
  • 0
Det är riktigt prisvärt ja.
En dålig förlorare är någon som förlorar för att han är sämre.
  • 0
lol nää den listan hade typ 5 fina spel bara....men hur många dunder spel hade 360 när den kom?? oj oj 2 ? ?
  • 0
Citerar Missuppfattad:
Förövrigt ett mycket ogenomtänkt uttalande från din sida då jag sa GENRER!
'

Och jag menade genrer, och som jag sa, i stort sett partyspel och spel bestående utav minispel, och något enstaka rpg/action och racing. Tack för listan
  • 0
Citerar The_gunners:
Listan imponerar inte på mig iallafall

Titta närmare...

Rayman Raving Rabbids - Bra betyg och skitkul.
Tony Hawk's Downhill Jam - Verkar bli bra
Boxing Action - Spöar de boxingspelen som finns till 360!
Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 2 - Varför skulle det bli dåligt?
Trauma Center: Second Opinion - Titta på DS-versionen och säg sedan något som kan misslyckas...
Resident Evil - Hänvisar til RE 4 till GC
Madden NFL '07 - Verkar bli bra
Medal of Honor Airborne - Flygkrigsspel
Bomberman - Läs om det i nyheterna här på GR

Nintendo - Här behövs inga motivationer...
Disaster: Day of Crisis
Excite Truck
Fire Emblem
Metroid Prime 3: Corruption
Project H.A.M.M.E.R.
Super Mario Galaxy
Legend of Zelda: Twilight Princess
WarioWare: Smooth Moves
Wii Sports

Super Monkey Ball Banana Blitz - Yay!
Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers - Det har sålts ganska många spel i den serien som har sålt bra...

Och fler spel kommer.

Tillagt 2007-03-05 21:37:
Citerar Rheingold:
Citerar Missuppfattad:
Förövrigt ett mycket ogenomtänkt uttalande från din sida då jag sa GENRER!

Och jag menade genrer, och som jag sa, i stort sett partyspel och spel bestående utav minispel, och något enstaka rpg/action och racing. Tack för listan

Jaha?
Även om det är flest partyspel så betyder det inte att även vissa av dem kan vara riktigt bra eller att det nite finns andra spel.
Jag ser verkligen fram mot Spore!

Citerar The_gunners:
Listan imponerar inte på mig iallafall

Kvantitet slår inte kvalitét

Och det är därför som Wii spöar 360 trots dess försprång.
There's no place like ::1
  • 0
Problemet med Nintendo Wii är att dagens utbud i princip bara består av minispels-spel, vilket man kan tröttna på efter ett tag...

Problemet med Xbox 360 är definitivt konsolens förmåga att gå sönder när man minst anar det. Än så länge lever min, men kanske inte länge till.
Till hur många personer räcker 1 liter sås?
  • 0
Citerar PosingPanda:
Är det här ett prisvärt 360 paket?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgi
gantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgi
d=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000NqxUytFc?ProductID=iYfD4Q
FH66EAAAEQ2l5bjOo6&CatalogCategoryID=sfPD4QFHLzUAAAEOEo
9ZtSz0&Selected=Specifications#t_category_tabcontent

Jag tänker ju ändå köpa GoW sedan så det känns rätt bra och det är billigare än mitt Wii+wii play(med handkontroll) som jag har bokat.



Förtillfället så är det nog det mest prisvärda premiumpaketet du kan hitta, att få GoW med för det priset är riktigt bra
  • 0
Rayman Raving Rabbids - nej tack
Tony Hawk's Downhill Jam - har det d var kul i 1 timma
Boxing Action - låter skojit
Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 2 - inget för mig
Trauma Center: Second Opinion - doktor simulator nej tack
Resident Evil - självklart
Madden NFL '07 - NFL glöm det vi bor i swe
Medal of Honor airborn - ska titta lite va de e förnått kan va fint
Bomberman - glöm det

Nintendo
Disaster: Day of Crisis - låter och ser bra ut
Excite Truck - nej tack
Fire Emblem - ska inskaffas utan någon tvekan
Metroid Prime 3: Corruption - metroid en av anledningarna att ha Wii
Project H.A.M.M.E.R. - ??
Super Mario Galaxy - nej tack
Legend of Zelda: Twilight Princess - barn enkelt spel
WarioWare: Smooth Moves -
Wii Sports -

Super Monkey Ball Banana Blitz - ney
Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers - oj det spelet e ju gullit
  • 0
Citerar Missuppfattad:
Jaha?
Även om det är flest partyspel så betyder det inte att även vissa av dem kan vara riktigt bra eller att det nite finns andra spel.
Jag ser verkligen fram mot Spore!


1). Du sa ju själv att Wii hade flest genrer i sortimentet, bestäm dig!

2). Att du ser fram emot Spore är väl inte riktigt relevant när vi snackar om Wii och Xbox 360, då Spore är utannonserat till i stort sett varenda plattform som är tillgänglig förtillfället.

3).
Citerar Missuppfattad:
Och det är därför som Wii spöar 360 trots dess försprång.


Läs igen, gör om gör rätt.

4). This thread delivers..not! Nu när du ändå har hittat ett bra och prisvärt paket Rupie, så är det lika bra att någon låser tråden, innan ett onödigt fanboy krig bryter ut på allvar.
  • 0
  • Too
  • Too
Jag väljer Wii iaf. Det gör jag av den anledningen att jag tycker att spelen som kommer till Wii är roligare än de som kommer till X360. Jag tycker att alla ska gå efter det och välja därefter.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar Too:
Jag väljer Wii iaf. Det gör jag av den anledningen att jag tycker att spelen som kommer till Wii är roligare än de som kommer till X360. Jag tycker att alla ska gå efter det och välja därefter.


Absolut, det är ju ens egna smak som egentligen betyder något när det kommer till sådana här frågor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!