Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dark Souls II


Ja, titeln känns ganska självklar. Uppföljaren till hyllade Dark Souls blev ju nyligen utanonnserat under VGA 2012.

Diskutera, bråka och smeka.

Vi kan börja med det här: http://www.youtube.com/watch?v=d2aerD-fqjQ

I intervjun så nämns det att spelet ska bli mer "accessible" för nya spelare samt en mer klar story. Det här tycker jag låter jättejättejättedumt.


Vad tycker du?
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Blir säkert grymt. Jag vill ha det nu.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Mycket tveksamt. Känns som studion may or may not göra pannkaka av det hela.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Mycket tveksamt. Känns som studion may or may not göra pannkaka av det hela.


Jag var såld vid den pälsklädda rustningen. <3
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Det kommer nog att bli väldigt casual.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Det kommer nog att bli väldigt casual.


Kanske. Dark Souls är ju något mer nybörjarvänligt än Demons Souls. Så det är nog mycket möjligt att man fortsätter på det spåret.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Nejdå! Varför skulle det bli det?


Läs artikeln.
this is not even my final form
  • 0
Citerar NoFanboy:
Läs artikeln.


Såg det nu. Redigerade inte mitt inlägg snabbt nog.

Nåja. Tror inte att de skulle göra det allt för lätt. Hela grejen med serien är ju att det ska vara jättesvårt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Ja, får väl hoppas att det inte blir ett DragonsAge II.
this is not even my final form
  • 0
Vet inte, dem har ju bytt ut Hidetaka Miyazaki och ersatt honom med två nya gubbar.. Farliga är att detta är en order från toppen i studion - dem strävar efter större vinst gissar jag.
Känns som dem vill rida på IPt dem byggt upp och göra spelet mer "casual" för att locka en bredare publik, just detta får mig att spu.

EDIT: Jag siar mest. Teorier.
A very well-tailored person suit.
  • 0
Dark Souls II Edge Info

http://www.gamespot.com/forums/topic/29330452/dark-souls-ii-ed
ge-info


* Dynamic lighting
* huge graphical leap ready for next gen
* Edge says PC version it's on par with the fidelity of Watch Dogs and Star Wars 1313
* Miyazaki says straight forwardly he won't be involved but will be a supervisor
* Miyazaki says he regrets sending Dark Souls out ahead of time, won't happen for Dark Souls 2
* The decision was made by From Soft and Namco for him to step aside.
* The reason given is for the I.P to evolve it needs fresh blood
* He is working on something else but wouldn't say what
* New director wants to make the covenants and other areas that were difficult to adapt to more accessible
* Story will be more clear
* In development Since September 2011
* bigger team working on the game
* morality system
* 2014 Release date
* Only 25% complete
* Early parts are restricted, so it won't be too hard. After a ceartain time, you'll expierence the true Dark Souls

Neogaf Summary

Edge says they were shown a 10 minute playthrough of Dark Souls 2, and it is a huge step forward graphically. It looks on par with Watch Dogs and Star Wars 1313 in terms of "next-gen"-ness, or so they claim.

- Miyazaki is not working on the development of Dark Souls 2. He is not a director or producer, and is merely a "supervisor".

- Even as a supervisor, he isn't making any development decisions. He only tried to reinforce the team's commitment to releasing things on time, because of the bad experience they had with the patches in Dark Souls, and he also recommended the return to server-based gameplay ala Demon's Souls.

- The new directors, Tomohiro Shibuya and Yui Tanimura, are indeed the From Software staff who previously directed the Another Century's Episode series. The decision to have the two directors replace Miyazaki was a company decision made by both From Software and Namco Bandai Games to help move the series forward in a fresh direction.

- Miyazaki is working full time on directing a new game. He will not disclose if it is a new IP or a sequel to something else.

- Darks Souls 2 will be a direct sequel, and have an open world of about the same size, but more dense with content.

- It does not take place on Lordran. The name of the world is the key of the story, they will reveal it at a later date.

- One thing Shibuya wants to enhance is the action in the game. He feels that he can contribute because of his experience working on action games in the past.

- Shibuya says he wants to make things like the Covenant system clearer and more accessible, and he wants to make the story and messaging less subtle.

- He promises there will still be "hidden" elements in the story and world which can be missed.

- Development started in September last year, and was done in parallel with some of the Dark Souls patches and DLC content.

- The game is 25% complete, and the team is substantially larger than Dark Souls. The world creation internal staff for the sequel is nearly double that of the first game.

- The game might not make it for 2013.

- They showed a fat grotesque creature, which Shibuya said was the result of the fusing of different creatures by a mad scientist character in the game, like Frankenstein.

- Another new enemy is a Nazgul-like black rider, who apparently serves as an executioner of evil doers. Shibuya confirms there is some sort of morality system in the game.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Har du någon idé om när dem kommer visa trailern för allmänheten?
(den med gameplay)
A very well-tailored person suit.
  • 0
Citerar f0mpy:
Har du någon idé om när dem kommer visa trailern för allmänheten?
(den med gameplay)


När är nästa någorlunda stor spelmässa? Skulle gissa på nästa stora spelmässa.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Tyvärr känns det som mer och mer går de från det som gör Demon's souls till det fantastiska spel det är.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar cromoz:
Tyvärr känns det som mer och mer går de från det som gör Demon's souls till det fantastiska spel det är.


Hmm, ja man får lite den känslan.
  • 0
Hela grejen med serien är ju att det ska vara jättesvårt.

Jag tvivlar starkt på att det är Froms tanke med spelen. Tyckte jag läste att bossen var "ledsen" över att folk klagar på svårigheten i Dark Souls, eller att folk låter bli att köpa det pga ryktet om att det är för svårt. Har du läst att de uttalat sig om motsatsen, får du gärna länka.

Visst, det kräver mer tålamod än de flesta spel som släpps idag men jag tycker varken DSS eller DKS är svårare än valfri linjär shooter på de högre svårighetsgraderna. Att man kan blåsa igenom flera ng+++ i SL1 säger väl inte lite.

Det finns så oerhört många olika sätt att spela Souls spelen på, jag önskar verkligen att de inte ändrar på det.

Ska de ändra på något får de gärna ta bort backstab, för min del..det där funkar helt enkelt inte med allt lagg. Att springa i cirklar är det enda jag upplevt i PvP i Dark Souls.
Sallad i Dallas
  • 0
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/12/17/dark-s
ouls-ii-director-on-making-the-sequel-more-accessible.aspx


Tillagt 2012-12-17 23:13:
Citerar theMerc:
Jag tvivlar starkt på att det är Froms tanke med spelen. Tyckte jag läste att bossen var "ledsen" över att folk klagar på svårigheten i Dark Souls, eller att folk låter bli att köpa det pga ryktet om att det är för svårt. Har du läst att de uttalat sig om motsatsen, får du gärna länka.


"Prepare to Die" var ju själva försäljningsfrasen. Tyder inte det på att man var ganska medveten om hur svårt spelet var?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Svårighetsgraden är tveklöst hela grejen med spelet! Jag hade aldrig blivit intresserad om det inte ryktades vara "det svåraste spelet". Jag hoppas verkligen att utvecklarna förstår detta (taglinet "prepare to die" skvallrar om att de förstår precis vad det handlar om). Ninja Gaiden III är ett bra exempel på vad som händer om man lättar på svårighetsgraden i en serie som gjort det till sin trademark.
  • 0
Men den största delen till av att folk dör är väl slarv vid omgivningen, trillar ner för stup osv och...lagg. När det gäller mobsen: spelare blockar, mob slår, spelare dödar. Lägg till lite strafe. Jag har inte spelat Ninja Gaiden men jag kan tänka mig att det kräver mer svåra knappkombinationer än LB/RB eller nu L1/R1 princip hela spelet igenom. Jag gillar det, det är simpelt och känns bra när man utför criticals. Släpp upp block när fienden slår och dö. Är det svårt för det?

Jag älskar alla olika vapen, deras moveset, deras för och nackdelar. Jag gillar verkligen miljöerna, designen är skäl nog att hoppa in och spela. Coop:en tycker jag är roligare än i många andra spel. Av dessa anledningar spelar det.

Spelar du dumt, dör du, men jag vill inte kalla spelet svårt bara för man glömmer hålla ner blockknappen. Eller så har jag missat något. Glöm inte att alla mobs står på exakt samma spot alltid. Det blir som om man läser en bra bok om och om igen, vid varje genomspelning, vilket jag gillar.

Klart man dör av bossarna (förutom Pinwheel) första gångerna men när man lärt sig nu känner jag det inte är så skicklighetskrävande. På något sätt känner jag att de gett oss unlimited healing items oxå.

Man kan dessutom dö 179063 gånger utan att förlora någonting egentligen. Det du förlorar är ändå lätt farmat. Dagens spel ger antagligen spelet rätt att kallas "jättesvårt". Jag tycker de kan skippa det snacket och låta spelaren avgöra. Jag fick som tips att spelet är "jättebra" så jag köpte det. Sen läste jag på nätet att det är så himla svårt, men jag fattar inte att det ska vara anledningen till att man spelar det så mycket. Om "Prepere to Die" ökar försäljningen so be it. För det finns så mycket mer än "svårt" att uppleva.

Så de bör absolut inte göra Dark Souls II enklare genom combat, inställningar eller så. En lättare eller längre tutorial kan jag köpa, men ska de visa med stor pil var alla covenants finns och en långa lista på vad de gör så ser jag hellre de behåller det "mystiska" och låta oss hitta mer info själva.
Sallad i Dallas
  • 0
Det som förstört Dark Souls är deras nerfande av både fiender samt utrustning. Vid releasen var bla capran som den idag är vid NG+.

Varför de inte behöll statsen för den utrustning som de nerfat samt en högre svårighetsgrad är ett mysterium. Visst, idag skiftar man oftare sitt gear beroende på vilken boss man möter, men personligen blev Dark Souls mer ointressant efter senaste patchen. En stor miss av dem att "fjäska" för dem som inte klarar spelet i originalutförandet!

Själv har jag föredragit att hållit mig runt sl 40-50 då jag främst spelar pvp. Idag får man gå högre upp level och tyvärr i större utsträckning möta de som mest viftar runt och bär skandalöst dåligt armor. Allt ska visst endast gå till phys-deff..
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Ja igår tog det 30 min för mig att börja spela med en vän i Sen's. Ibland hjälper det att starta om spelet och ibland att placera om sitt märke men det räcker inte alltid. Ska bli intressant att se hur de hanterar onlinedelen i nästa spel! Hade varit grymt om man kunde förlita sig på riposte mer!
Sallad i Dallas
  • 0
EDGE-artikeln, scannad, som det mesta av infon vi känner till kommer ifrån. Lite bilder samt koncept på fiender. Gillar "spindelparasiten", grym design (trots likheten med Dead Space).

http://www.swiftpic.net/50cc747bebb234.16980651
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar theMerc:
Four Kings ng+, de blev väl dock något vassare efteråt


Vad From gjorde med sin patch är att de sänkte MAG-Deff på vissa armor. Det som idag är bäst att ha om du vill ha högt försvar mot magi är exempelvis Dingy Robe. Dels för att vikten spelar större roll nu sedan de nerfat Dark Wood Grain Ring.

Vill du ha hög defence mot eld så är exempelvis Gold-Hemmed Black Cloak bra.

Tillagt 2012-12-19 12:17:
En av de saker jag hoppas de verkligen tar tag i är onlinesystemet. Hoppas det återgår då det är så knökigt att spela med vänner idag.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Jag gillar faktiskt inte alls den där Dead Space saken. Den ser så jävla tråkig ut.
Någon jag dock gillar är den där dvärgen ner till höger. Samt den där kvinnan som verkar sitta på någon spira eller något... kan bli intressant.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Bartman:
Svårighetsgraden är tveklöst hela grejen med spelet! Jag hade aldrig blivit intresserad om det inte ryktades vara "det svåraste spelet".


Nej.

Det är långt ifrån det svåraste spelet, och det är inte det som gör det bra. Det bara förstärker upplevelsen.
A very well-tailored person suit.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!