Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Citerar Mort2:
Det känns faktiskt lite pinsamt att jag iom. L4D2 meddelandet, blev som besatt att jag skulle få tag i det inom tidsramen. Särskilt eftersom jag redan har det första spelet och eg. inte alls hade något intresse av 2:an.


Hehe, Left 4 Dead 2 var faktiskt bra på sin tid. En skön uppdatering som lade till allt som borde varit med i tvåan. Annars var det i princip samma sak, igen, så hållbarheten var inte den bästa.

Nu längtar jag efter ett Left 4 Dead 3 gjort i ny grafikmotor som verkligen får mitt nya R9 280X att svettas. Tyvärr verkar inte Valve kunna räkna till tre, så vi får väl helt enkelt se hur det blir.
  • 0
Citerar Playarn:
Jo men precis. Min dator klarar av bra mycket mer avancerade spel utan några problem, så det är spelet som är felet.

Spelet har flutit på 1000 gånger bättre de senaste dagarna utan att jag gjorde nån fix. Tappade dock lusten totalt nu då jag dog, blev överöst av 20 zombies i ett litet hus och alla vapen gick sönder, alla karaktärer man lärt känna dör för evigt, så jäääävla tråkigt
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Jag har köpt Nether på Steam men jag får det inte att fungera. Det står att jag måste synka mitt Steam med deras server, eller något liknande. Detta trots att jag redan varit in på deras hemsida och gjort detta flertalet gånger. Jag har kontaktat support men ej fått svar ännu, men jag hade gärna velat kunna spela det i helgen. Därför kollar jag om någon har haft samma fel som jag och lyckats lösa det? Tack på förhand!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Citerar Avoca:
Jag har köpt Nether på Steam men jag får det inte att fungera. Det står att jag måste synka mitt Steam med deras server, eller något liknande. Detta trots att jag redan varit in på deras hemsida och gjort detta flertalet gånger. Jag har kontaktat support men ej fått svar ännu, men jag hade gärna velat kunna spela det i helgen. Därför kollar jag om någon har haft samma fel som jag och lyckats lösa det? Tack på förhand!


Jo det vet om problemet, det bästa är att kanske läsa Nether forumet på steam och följa deras facebook page där de skriver lösningar.
i'll Be Back
  • 0
Väntar spänt på att The Stanley Parable och Brothers: A Tale Of Two Sons ska komma på rea.
  • 0
Det har faktiskt känts lite små-segt med min shopping de senaste dagarna. Inga stora intressanta titlar som jag fastnat för och inte heller många titlar som jag gått och väntat på. Trots det, så har det blivit en liten hög med riktigt billiga inköp (indies & oldies mestadels):

Eador: Masters of the Broken World
Deus Ex: Invisible War
Deus Ex: Game of the Year Edition
Rogue Legacy
Blackguards
Papers, Please
Spelunky
Sanctum 2 Complete Pack
Left 4 Dead 2 (gratis!)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Aaandy:
Väntar spänt på att The Stanley Parable och Brothers: A Tale Of Two Sons ska komma på rea.


http://store.steampowered.com/news

Vet inte varför, men man har skrivit vilka spel som kommer reas ut dag 11 och 12. Dina önskemål står ej med, så du får nog hoppas på flash rean!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
http://store.steampowered.com/news

Vet inte varför, men man har skrivit vilka spel som kommer reas ut dag 11 och 12. Dina önskemål står ej med, så du får nog hoppas på flash rean!


Dock håller väl rean på till den tredje januari?

Och måste vara någon som klantat sig och lagt upp kommande reorna.
  • 0
Citerar Aaandy:
Dock håller väl rean på till den tredje januari?


Jaha, det är fullt möjligt. Antog att dag 12 var den sista pga av att denna "läcka" bara visade till dag 12.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Aaandy:
Dock håller väl rean på till den tredje januari?


Dock brukar de sista dagarna bestå av repriser på de populäraste spelen.
  • 0
Citerar Playarn:
Jaha, det är fullt möjligt. Antog att dag 12 var den sista pga av att denna "läcka" bara visade till dag 12.


Det står i Steam att det är till den tredje januari, men då är det kanske som Akahz säger.

Citerar Akahz:
Dock brukar de sista dagarna bestå av repriser på de populäraste spelen.


Större chans för mig då att något av de spel jag vill ha kommer.
  • 0
Skulle GTA IV gå på rea imorgon? Av någon anledning har jag tappat förmågan att tyda deras blogg. Om jag någonsin kunde det, det vill säga. Sugen på GTA är jag dock.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Skulle GTA IV gå på rea imorgon?


Jajamensan!

Tillagt 2013-12-28 19:06:
Citerar Playarn:
http://store.steampowered.com/news


Den där listan stämmer ju ej...
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Haha, nej, den stämde inte alls... som tur var. Brothers för 40 kronor. Jag tackar, jag!
  • 0
Den stämmer tror jag. Det är dag 10 idag, 11 är i morgon. Om ni kollar så var gårdagens deals desamma som delasen dag 9 enligt bloggen.

Citerar Aaandy:
Jag tackar, jag!


Samma här.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Är Gunpoint värt 30 kronor? Jag såg en video om det, och det verkar riktigt roligt, men också riktigt svårt. Någon som kan bekräfta?
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Aaandy:
Är Gunpoint värt 30 kronor? Jag såg en video om det, och det verkar riktigt roligt, men också riktigt svårt. Någon som kan bekräfta?


Gunpoint är riktigt, riktigt bra. Lätt på min topp fem i år.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Gunpoint är riktigt, riktigt bra. Lätt på min topp fem i år.


Jag litar på dig, Räv!

Så, inhandlat.

Satan med indiespel jag köpt... dock den bästa sortens spel, så ska inte klaga.
  • 0
Citerar Aaandy:
Satan med indiespel jag köpt... dock den bästa sortens spel, så ska inte klaga.


Indiespel är trevliga och det är roligt att det finns många sådana på Steam men själv tycker jag inte att det är den bästa sorten. De är ofta väldigt korta och kan kännas lite billiga, vilket inte är så konstigt. Om det är fler personer som jobbar med ett spel och de har mycket pengar är chansen större att spelet blir bättre. Emellertid finns det ju vissa indiespel som jag tycker bättre om än andra större titlar. Till exempel gillar jag Braid mer än Crysis. Nu ska jag sluta skriva.
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Citerar Shabedooba123:
Indiespel är trevliga och det är roligt att det finns många sådana på Steam men själv tycker jag inte att det är den bästa sorten. De är ofta väldigt korta och kan kännas lite billiga, vilket inte är så konstigt. Om det är fler personer som jobbar med ett spel och de har mycket pengar är chansen större att spelet blir bättre.

Håller inte med där. I och med att AAA-spel idag utvecklats till självspelande filmer mer än någonting annat så framstår Indiemarknaden som en härlig oas av kreativitet och fikus på spelbarhet.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Håller inte med där. I och med att AAA-spel idag utvecklats till självspelande filmer mer än någonting annat så framstår Indiemarknaden som en härlig oas av kreativitet och fikus på spelbarhet


Du kan mycket väl ha rätt där för jag har inte spelat särskilt många nya stora titlar. Det är på senare tid jag börjat spela mer och jag kör lite äldre AAA-spel som Bioshock, Half-Life 2 och Oblivion, vilka är kungliga spel.

TILÄGG: Att indiespelen är kreativa och nyskapande beror säkert på att utvecklarna inte har så stora krav på sig och inte behöver följa strömmen. När man gör AAA-spel vill man gärna tillfredsställa alla, vilket inte alltid är så bra.
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Ta sådana ärenden i köp- och säljtråden. /mod
  • 0
Citerar noiseman:
Nån som vill köpa mitt konto?


Får man sälja sitt konto?
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Citerar Shabedooba123:
Att indiespelen är kreativa och nyskapande beror säkert på att utvecklarna inte har så stora krav på sig och inte behöver följa strömmen. När man gör AAA-spel vill man gärna tillfredsställa alla, vilket inte alltid är så bra.

Det är tveklöst en ekonomisk fråga. Att göra ett AAA-spel som säljer till 1 miljon hardcorespelare räcker ofta inte ens för att få tillbaka utvecklingskostnaderna. Därför gör man överdrivet simpla spel mest bestående av yta för att locka till sig de som är mindre intresserade av spel också. Undantag finns dock, såklart.

Roligt att så många av mina Steam-vänner köpt Brothers.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Roligt att så många av mina Steam-vänner köpt Brothers


Funderar själv på att köpa det... men jag tror det får bli till PS3. Kostar inte mer än 45kr nu under januari rean som PS Store har
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!