Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Citerar Playarn:
http://roguelegacy.com/ Rätt så billigt på deras hemsida just nu


Sweet! Inte illa att dom t.o.m. slänger med en fri ""steam-key", det slår jag till på. Tackar!

Citerar Playarn:
Köpte förövrigt Fez och Nether lite tidigare idag. Planerar inte att köra Nether på ett tag då jag har andra "survival" spel för tillfället. Dock så kunde jag inte låta bli nu när det var relativt billigt


Fez har jag, fast tyvärr inte hunnit spela än. Fast av allt jag läst ska det vara väldigt bra, så det ska absolut snart bli av! Nether...funderade jag lite på, men det verkar bara vara MP (om jag inte såg fel), då jag mest gillar SP så blir det nog inget köp...

Tillagt 2013-12-20 22:33:
Citerar Playarn:
Känns lite fel att hålla på att tipsa om andra sidor hela tiden här i Steam tråden, men GMG rear ut det för 75% nu. Och så finns det en kupong som ger dig -20% på det också, den bör fungera på Alpha Protocol
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/alpha-pr
otocol/


Lol, Tackar x2! Otroligt att dom kan sälja det för så lite som som £2.49....
Även om spelet hade sinaa svagheter så tyckte jag det var ett riktigt kul "spion-rpg".
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Nether...funderade jag lite på, men det verkar bara vara MP (om jag inte såg fel), då jag mest gillar SP så blir det nog inget köp...


Ja, det är ett "MMO", tyvärr. Köpte dock nyligen Rust vilket också är ett slags "MMO" spel och det är riktigt kul att leta resurser och bygga små byar tillsammans. Dock så avskyr jag när det kommer till PvP, men det finns servrar som det inte går att döda varandra och hoppas att Nether fungerar någorlunda likadant. Även fast det verkar ha mer fokus på att döda istället för att bygga.

Tillagt 2013-12-20 22:59:
Citerar Mort2:
Baldur´s Gate II


Ha, sedär ja. Hittade även ett ställe som reade ut detta spel (via reddit) http://digital.gamefly.co.uk/#!/download-baldur%2527s-gate-ii-enh
anced-edition/5007090
Använd koden GFDDEC20 också, för ännu -20%
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Shogun 2, värt att köpa? Hur lätt är det att komma in i spelet?
  • 0
Cities XL Platinum -80%, buy/pass?
Är det bra?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Haha vilken bullshit! Skyrim V på flashrea, men naturligtvis är inte Dragonborn-expansionen det! Det är nästan exakt lika billigt att köpa Legendary versionen av Skyrim där alla expansioner ingår (även Dragonborn) som att köpa Dragonborn för sig själv! :/ Jävla båg!
  • 0
Citerar Iqaros:
Shogun 2, värt att köpa? Hur lätt är det att komma in i spelet?


Tja det beror på. Om du är bekant med "Total War" spelen sen tidigare, så tar det knappast så lång tid att komma in i. Gillar du också RTS, så är det nog en nästan säker fullträff. (dystert nog så tycker jag *mycket* bättre om "turn-based" strategy)


Citerar Iqaros:
Haha vilken bullshit! Skyrim V på flashrea, men naturligtvis är inte Dragonborn-expansionen det! Det är nästan exakt lika billigt att köpa Legendary versionen av Skyrim där alla expansioner ingår (även Dragonborn) som att köpa Dragonborn för sig själv! :/ Jävla båg!


Lol, jag har för mig att det såg exakt likadant ut när jag köpte expansionerna på rea i våras. Fast då hade jag lite flyt och "Dragonborn" dök upp på "Flash-sale" innan rean var slut. (jul-rean pågår ju till den tredje, så det är bara att hålla tummarna)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Har någon spelat "DARKOUT" eller "Papers, Please", förresten?

Två spel som jag går och funderar på...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Har någon spelat "DARKOUT" eller "Papers, Please", förresten?

Två spel som jag går och funderar på...


Papers please är fenomenalt minimalistiskt spel som ställer svåra moraliska dilemman och etiska frågor på sin spets med sin spelmekanik. Spelet är simpelt utformat men genialiskt. Musiken är bra, charmig grafik, lite stressigt men ett riktigt bra spel. Papers Please är ett utav de bästa indiespelen jag spelat tillsammans med FTL, State of Decay, Brothers och Bastion.

Darkout är inte hyllat av kritikerkåren precis. En del tycker det är bra, andra anser att man skippa det. Om du gillar spel som Minecraft, terraria, Starbound, kanske du kan gilla spelet? Någon beskrev det som ett lite mörkare terraria och det kanske stämmer. Har personligen inte spelat detta spel men är du sugen på det så kör på.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Papers please är fenomenalt minimalistiskt spel som ställer svåra moraliska dilemman och etiska frågor på sin spets med sin spelmekanik


Great, det låter som något som absolut är värt att pröva på! Till prisnivån som det kretsar runt, så känns det som en riktig "no-brainer" att plocka till sig.

Citerar Patrikseve:
Darkout är inte hyllat av kritikerkåren precis. En del tycker det är bra, andra anser att man skippa det. Om du gillar spel som Minecraft, terraria, Starbound, kanske...


Hmm, kanske bör vänta tills det blir en aning billigare alltså. Tydligen skulle det ju expanderas med mer "story & content" också, så jag tror jag avvaktar.

Thank You!
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Är State of decay värt att köpa?
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Är State of decay värt att köpa?


Jag håller just på och spelar det (8 timmar hittills) och jag tycker det är hyggligt bra. Gillar du 3:rd person zombie-smashing med skapligt snygg grafik & design samt lite RPG & basbyggande element inbakade, så blir du nog nöjd.

De enda saker jag ogillar är att det bara har auto-save, som alltid för en tillbaka till hemmabasen (kartan är ganska stor). Manuell save som i tex. Skyrim/Fallout hade varit mycket bättre.

Det är också lite retsamt att spelet inte gör paus när man inspekterar kartan eller tar upp inventory/character-screen/building-screen, ofta attackerar zombies just när man håller på och inspekterar kartan och försöker bestämma sig vilket uppdrag man ska göra näst. Har man volymen nedskruvad så kan man dödas utan att ens veta om det....

Fast som sagt, spelet är i övrigt roligt. Med ganska mycket variation och stora miljöer att utforska.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Jag håller just på och spelar det (8 timmar hittills) och jag tycker det är hyggligt bra. Gillar du 3:rd person zombie-smashing med skapligt snygg grafik & design samt lite RPG & basbyggande element inbakade, så blir du nog nöjd.

De enda saker jag ogillar är att det bara har auto-save, som alltid för en tillbaka till hemmabasen (kartan är ganska stor). Manuell save som i tex. Skyrim/Fallout hade varit mycket bättre.

Det är också lite retsamt att spelet inte gör paus när man inspekterar kartan eller tar upp inventory/character-screen/building-screen, ofta attackerar zombies just när man håller på och inspekterar kartan och försöker bestämma sig vilket uppdrag man ska göra näst. Har man volymen nedskruvad så kan man dödas utan att ens veta om det....

Fast som sagt, spelet är i övrigt roligt. Med ganska mycket variation och stora miljöer att utforska.

Låter perfekt, jag köper!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Är State of decay värt att köpa?


Rätt så kul spel, men har inte spenderat allt för mycket tid i spelet. Tycker inte alls kontrollen fungerar med tangenbord + mus utan är typ tvungen att koppla in PS3 dosan i datorn för att få kontroll över situationen. Tycker också att det känns som om bilden inte riktigt hänger med alla gånger... Har provat att ställa ner grafikinställningarna men det hjälper inte direkt. Man märker att det är utvecklat till, och att de har fokus på, Xbox 360. Dock så ligger det ju runt hundralappen just nu och det är det värt ändå skulle jag säga.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Rätt så kul spel, men har inte spenderat allt för mycket tid i spelet. Tycker inte alls kontrollen fungerar med tangenbord + mus utan är typ tvungen att koppla in PS3 dosan i datorn för att få kontroll över situationen. Tycker också att det känns som om bilden inte riktigt hänger med alla gånger... Har provat att ställa ner grafikinställningarna men det hjälper inte direkt. Man märker att det är utvecklat till, och att de har fokus på, Xbox 360. Dock så ligger det ju runt hundralappen just nu och det är det värt ändå skulle jag säga.

Tur att jag har en Xbox 360 kontroll till PC:n, installerar spelet nu, ska bli spännande att testa

Tillagt 2013-12-24 21:59:
Fan va illa, State of Decay fungerar inte till PC:n verkar det som, det blir en svart skärm efter att jag startat det, sedan ploppar skrivbordet fram. Verkar inte som att det finns någon lösning till problemet heller
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
DayZ känns väldigt lockande...

Är Gaming Dragons en säker återförsäljare?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar Playarn:Rätt så kul spel, men har inte spenderat allt för mycket tid i spelet. Tycker inte alls kontrollen fungerar med tangenbord + mus utan är typ tvungen att koppla in PS3 dosan i datorn för att få kontroll över situationen. Tycker också att det känns som om bilden inte riktigt hänger med alla gånger... Har provat att ställa ner grafikinställningarna men det hjälper inte direkt. Man märker att det är utvecklat till, och att de har fokus på, Xbox 360. Dock så ligger det ju runt hundralappen just nu och det är det värt ändå skulle jag säga.
Tur att jag har en Xbox 360 kontroll till PC:n, installerar spelet nu, ska bli spännande att testa

Tillagt 2013-12-24 21:59:
Fan va illa, State of Decay fungerar inte till PC:n verkar det som, det blir en svart skärm efter att jag startat det, sedan ploppar skrivbordet fram. Verkar inte som att det finns någon lösning till problemet heller


Tråkigt verkligen! State of Decay flyter på ruskigt bra för mig och är ett utav mina favoritspel i år (PC). Hmm... Jag har ingen lösning på det prova greja lite om orken och tiden finns... ominstallera spelet, verifiera installera dx vc+ osv... Hoppas det ordnar sig!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Patrikseve:
Tråkigt verkligen! State of Decay flyter på ruskigt bra för mig och är ett utav mina favoritspel i år (PC). Hmm... Jag har ingen lösning på det prova greja lite om orken och tiden finns... ominstallera spelet, verifiera installera dx vc+ osv... Hoppas det ordnar sig!

Lyckades lösa det nu, däremot tycker jag spelet flyter på riktigt dåligt, kanske 10-20 fps som max. Har en dator som spelar de flesta spelen på HIGH med bra framerate.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Lyckades lösa det nu, däremot tycker jag spelet flyter på riktigt dåligt, kanske 10-20 fps som max. Har en dator som spelar de flesta spelen på HIGH med bra framerate.


Ledsamt att höra...det flyter bra för mig och då har jag det ändå inte installerat på min Spel/vardagsrumsdator, utan på min mycket svagare "sovrumsdator": AMD FX 4100 (klenaste fx cpu:n) asus geforce 650 (svagt/medelmåttligt grafikkort)

Om du inte fått flyt på det hela än, så finns det en inofficiell patch som påstås förbättra prestandan (och snygga upp spelet) kanske värt att pröva? :

http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/864979455
705424435/?l=english
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Enbart köpt Ducktales Remastered hittills! Jag känner mig aning stolt över min avhållsamhet!
  • 0
Citerar Mort2:
Om du inte fått flyt på det hela än, så finns det en inofficiell patch som påstås förbättra prestandan (och snygga upp spelet) kanske värt att pröva? :

http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/864979455
705424435/?l=english


Den ska nog även jag ladda ner vid något tillfälle i alla fall, för det flyter inte på bra för mig heller.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Mort2:
Ledsamt att höra...det flyter bra för mig och då har jag det ändå inte installerat på min Spel/vardagsrumsdator, utan på min mycket svagare "sovrumsdator": AMD FX 4100 (klenaste fx cpu:n) asus geforce 650 (svagt/medelmåttligt grafikkort)

Om du inte fått flyt på det hela än, så finns det en inofficiell patch som påstås förbättra prestandan (och snygga upp spelet) kanske värt att pröva? :

http://steamcommunity.com/app/241540/discussions/0/864979455
705424435/?l=english

Ska testa detta, tack!

Citerar Playarn:
Den ska nog även jag ladda ner vid något tillfälle i alla fall, för det flyter inte på bra för mig heller.

Kan vara så att så att spelet är dåligt optimerat. Läst om fler som har problem med framraten även fast de har grymma datorer.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Kan vara så att så att spelet är dåligt optimerat. Läst om fler som har problem med framraten även fast de har grymma datorer.


Jo men precis. Min dator klarar av bra mycket mer avancerade spel utan några problem, så det är spelet som är felet.

Citerar Aaandy:
Enbart köpt Ducktales Remastered hittills! Jag känner mig aning stolt över min avhållsamhet!


Jag har också hållit igen rätt så bra i år. Blivit Fez och Nether, varav den andra var ett impulsköp. Har också köpt Nation Red, men det köpte jag med pengar som jag tjänat ihop från att sälja steam kort
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Någon mer som inte kommer in på Steam?
  • 0
Citerar Aaandy:
Någon mer som inte kommer in på Steam?


Error Code: -118

Unable to connect to server. Server may be offline or you may not be connected to the internet.


Joråsåatteee...
Är väl för att Left 4 Dead 2 är gratis för alla att plocka hem. Överbelastning
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Aaandy:
Någon mer som inte kommer in på Steam?


Citerar Playarn:
Joråsåatteee...
Är väl för att Left 4 Dead 2 är gratis för alla att plocka hem. Överbelastning


Ja.....ursäkta då.

Det känns faktiskt lite pinsamt att jag iom. L4D2 meddelandet, blev som besatt att jag skulle få tag i det inom tidsramen. Särskilt eftersom jag redan har det första spelet och eg. inte alls hade något intresse av 2:an.

Lol, temporärt drabbad av "gratis är gott"-sjukan.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!