Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Rösta på Hotline Miami!
  • 0
Citerar Aaandy:
Rösta på Hotline Miami!


Verkligen inte. Hotline Miami - som är superbt, ja - har redan haft åtskilliga 33-50% reor under hösten.

Primordia, som enbart har 15% ordinarie rea, och det faktumet att det är Wadjet Eye Games, är det självklara valet den här gången. Fler bör spela deras fina peka-och-klicka.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Citerar Aaandy:
Rösta på Hotline Miami!

Håller med!
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Jag känner att jag återigen måste slå ett slag för To the Moon. Ett väldigt mysigt litet spel, med en fanstastiskt story som mest troligt kommer få er att gråta. Jag gjorde det iallafall. Jag menar... Det var ju väldigt manliga tårar och så, men ändå.

http://store.steampowered.com/app/206440/
Garçon means boy.
  • 0
Någon som känner för att slänga iväg ett PM ifall ni ser att Garry's Mod + Counter-Stike: Source-paketet är på 75%, eller om Star Wars Battlefront II tar sig ned till 75%?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
Någon som vill byta The Walking Dead mot:

THQ bundle, inklusive SR3
Red Faction Guerilla
Mirrors Edge
Killing Floor

PM:a alternativt citera inlägget om ni är intresserade
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Åsikter på Universe Sandbox?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Det här med att byta spel på steam.

Hur funkar det egentligen?
Måste man köpa spelen som en form av gåva man har i sin "mailbox" ? För jag antar att man inte kan byta bort spelen man redan har i sitt bibliotek...
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
  • Mahe
  • Mahe
Citerar Kanutus:
Det här med att byta spel på steam.

Hur funkar det egentligen?
Måste man köpa spelen som en form av gåva man har i sin "mailbox" ? För jag antar att man inte kan byta bort spelen man redan har i sitt bibliotek...


Precis. Du köper spelet som en gåva och väljer hel enkelt att inte skicka gåvan. Då har du kvar den i inkorgen, och kan nu byta bort spelet.
"You're not gonna believe this. The guy killed 16 Czechoslovakians. He was an interior decorator."
  • 0
Vad hände med röstningen där bland annat Hotline Miami fanns med? Inget spel som gick att rösta på valdes tydligen fram.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Funderar på om man ska ta och köpa Total War: Shogun 2. Värt sina slantar? Är det ungefär som Age of Empires?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Danny 217:
Inget spel som gick att rösta på valdes tydligen fram.


Det var Ace of spades some vann.
PSN: X-rayZero , SSBB FC: 3180-4729-5887
  • 0
Nej, Total War: Shogun 2 är inte ett dug likt Age of Empires, dock är det ett mycket bra strategispel.
Jag rekommenderar att du laddar hem demot så ser du vad det är.
  • 0
Civ V eller Total War: Shogun 2 ?

Har inte kört någon av dom
  • 0
Citerar AtastyCookie:
Civ V eller Total War: Shogun 2 ?

Har inte kört någon av dom


Beror på vad man föredrar. Antingen Civ, där det är mer fokus på att bygga, utveckla och hålla ihop ditt rike på ett relativt avancerat sätt. Självklart finns det arméer och allt möjligt men det är mindre fokus och jag tycker att det är rätt mediokert.
Eller Total war, som fokuserar mer på slagen där du faktiskt själv får bestämma över dina trupper i "real time" Dock är basbyggandet lite casual.
Total war= Casual strategispel där det är fokus på slag
Civ= Mer fokus på att faktiskt bygga ett rike.
  • 0
Båda två verkar ju vara fantastiska på sitt vis,

AAARGHH.

Beslutsångest... Tar båda istället.

Tack för hjälpen!
  • 0
Hur är Alpha Protocol till PC?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur är Alpha Protocol till PC?


Ganska dålig koll på det personligen, men hade en kompis som gillade det skarpt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Ganska dålig koll på det personligen, men hade en kompis som gillade det skarpt.


Okej
*Lägger det i kundvagnen*

Är inte sugen på några av de stora titlarna nu efter jag skaffade XCOM, så jag letar lite äldre spel som jag missat och blivit billiga.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Okej, se till att rösta på Deadlight till nästa runda av Gemenskapens Val!
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Okej, se till att rösta på Deadlight till nästa runda av Gemenskapens Val!


Pff, redan röstat på Walking Dead så att fler ska köpa det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur är Alpha Protocol till PC?


Det är ett action RPG.
Action delen är ganska trist och har inget nytt att erbjuda. En besvikelse.
RPG delen är mycket välgjord med både handling och konsekvens. Det finns nyckel NPC, uppdrag och hela kartor som du inte kommer besöka om du gjort vissa val. Ett exempel är en rysk kvinnlig legosoldat som var med i flera trailers för spelet. Om du tar de ryska uppdragen i en viss ordning och gör vissa val kommer du aldrig att träffa henne, då du inte har någon anledning till att besöka kartan/uppdraget där ni träffas första gången.
Andra saker är att du kan välja om vissa fiender/NPC ska leva eller bli dödade. Detta ger olika resultat i spelet då du kan få tillgång till nya allierade eller kanske fiender.
Även minispelen när man dyrkar upp lås eller hackar datorer var överraskande roliga.

Så det jag kan säga är att första intrycket kommer nog vara en besvikelse då eldstriderna inte är så bra, men när du vant dig med dom och ser var spelet verkligen erbjuder kommer allt bli bättre. Efter några timmar tyckte jag till och med att eldstriderna var helt ok och inte så dåliga som mitt förta intryck.
  • 0
Rösta på Bastion nu.
  • 0
Vet inte vad jag ska handla, några tips? Budgeten ligger väl på runt 15 euro.

Ps. Är Mount & Blade bundle värt att köpa? ;)
I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work
  • 0
Det är många som älskar Mount & Blade över allt annat, så vill du ha några EXTREMT öppna spel är det kanske något för dig.

Vill du ha ett liknande spel fast i Sci-Fi miljö är det X serien du ska kolla in.


När det gäller tips är det svårt att säga något utan att veta vad du är ute efter, men förslag:
Dawn of War pack för €10. Mycket bra köp om du vill ha våldsamma RTS spel.

The Walking Dead hyllas av många tidningar och websidor som ett av årets bästa spel. Mycket bra äventyrsspel med lite action och val som sedan påverkar hela spelet (vem ska du hjälpa, vem kommer kanske dö etc)

Vill du ha ett bra Tower Defense spel, och det vill du, så ska du köpa Defense Grid: The Awakening. Själv har jag över 100 speltimmar i det.

STALKER är även det en mycket hyllad serie för sin öppna och brutala värld.

Dragon Age 1: Origins är den bästa i serien och är ett perfekt rollspel om du vill ha bra handling och en snygg värld.

Spec Ops: The Line är det perfekta spelet om du vill må illa av dina egna handlingar. Spelet är ok, handlingen och hur den berättas krossar så gott som allt annat: http://www.youtube.com/watch?v=HNhPMjbgkXA

Vill du bara ha lite multiplayer action, kolla då in Chivalry ifall du vill ha mycket brutal medeltidsmiljö eller Natural Selection 2 för Alien liknande krigande.

LEGO Lord of the Rings för $15 på GMG som du sedan aktiverar på Steam:
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/adventure/le
go-lord-rings/


På fantastiska GOG.com hittar du:
Witcher 1 för under 3 dollar! KÖP!!!!
Witcher 2: Assassin of Kings för $12. Kom igen, super hyllade och snygga action rollspel för det priset!!!

FTL: Faster Than Light för $7,50. Ett svåt Rogue liknande spel som blivit en super hit, först på Kickstarter och sedan på både försäljningslistorna och på YouTube.

Sedan får vi inte glömma Humble Bundle som pågår just nu. Betala $6.50 eller mer och du får snygga 2D action spelet Shank 2, rollspelet Legend of Grimrock som är en modern version av Eye of the Beholder, Lands of Lore och liknande.
Du får även Dungeon Defenders MED ALL DLC, ett populärt Tower Defense spel med multiplayer och massor av action.
Plus lite mer härligt: http://www.humblebundle.com/


Till sist måste jag även påminna om och rekomendera några Free 2 Play spel:
PlanetSide 2 - http://www.youtube.com/watch?v=Fb90FBLfPBA
Super Monday Night Combat - http://www.youtube.com/watch?v=Ixl6yOde-58
Blacklight: Retribution - http://www.youtube.com/watch?v=ju6Pi9Nbugk
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!