Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


kan ju vara en del problem nu i och med att Steam säkerligen har dubbelt så mycket användare nu under rean än vad de brukar ha.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Bankar:
För er som inte spelat Max Payne och Max Payne 2 så rekommenderar jag er innerligt att köpa det nu då båda går för 3,74 euro (75%) på Steam.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar Playarn:Jag vet inte om jag vågar kolla runt på steam. Förra året blev det på tok för många köp som jag inte ens har laddat ner än

Kan man köpa spelen på Steam och inte ladda ner dem? Jag har ju ingen speldator än.


Ja, det funkar. Köpte ett spel på min ena dator och laddade ned det senare på min andra.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Bankar:
Aaandy, Portal var fantastiskt. Har nog aldrig stött på en såpass sarkastisk och passiv-aggressiv karaktär i en miljö som var ett ombyte av sällan skådat slag.


Vad roligt att du tyckte om det.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Köp Knights of the old Republic ifall ni inte redan har det! 2,24 euro är ingenting för ett så fantastiskt spel (:
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Köpte det idag och har lirat ett tag nu. Storyn och upplägget känns oerhört intressant och för mig är det huvudsaken i rollspel. Ska bli riktigt skoj att se hur det hela eskalerar!
Your health is low...
  • 0
Citerar kraz:
Köp Knights of the old Republic ifall ni inte redan har det! 2,24 euro är ingenting för ett så fantastiskt spel (:


Jag har länge tänkt köpa det spelet men det har aldrig blivit av av någon anledning, så jag tvingade mig själv att köpa det nu när det ändå var så billigt.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar kraz:Köp Knights of the old Republic ifall ni inte redan har det! 2,24 euro är ingenting för ett så fantastiskt spel (:

Jag har länge tänkt köpa det spelet men det har aldrig blivit av av någon anledning, så jag tvingade mig själv att köpa det nu när det ändå var så billigt.


Grymt spel!
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Civ III för 1,24£. Taget.
  • 0
Arkham City för 90 spänn? Steam reor är ju för tusan gjorda av guld.
  • 0
Citerar Ciriux:
Arkham City för 90 spänn? Steam reor är ju för tusan gjorda av guld.


Hm, kanske ska ändra mig lite. Ser att 9 år gamla Call of Duty också är på rea och kostar nu 140 spänn. Annars 200. Liksom w00t?
  • 0
Citerar Ciriux:
Arkham City för 90 spänn? Steam reor är ju för tusan gjorda av guld.


Vad i, va?!
  • 0
Civilization V eller typ valfritt total war spel?
  • 0
Citerar McEdif:
Civilization V eller typ valfritt total war spel?


Jag skulle säga Civ. V + expansionen Gods & Kings. Mest för att jag själv fastnat för det nu under sommaren.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Civ V är helt ok, men jag tycker att det nästan kräver Gods and Kings då religion gör så mycket för spelet.

Ska Ni köpa Gods and Kings, gör det via http://www.g2play.net/ då det kostar runt 100-150kr där och du får en CD-key som så skriver in i Steam.


Men se till att köpa Civilization IV med expansionen Beoynd The Sword och ladda hem moden Fall From Heaven II. Det är en helt otrolig fantasy mod som vunnit många omröstningar om bästa mod till strategispel.
  • 0
Citerar -Ando:
Två olika spel ju. Civ spelar man för att slappna av medan man spelar Total War för utmaningen.


Vet inte jag. Total war är ganska trevligt med en hel del krigsföring. Civ. är ju nästan bara mikrostyrning. Kanske avslappnande att inte behöva stå på slagfältet iofs.

Civ. på högre svårighetsgrader är inte att leka med.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Hmm... jag är lite sugen på ett nytt strategispel. Europa Universalis 3 eller Crusraider Kings 2 velar jag lite mellan. Någon med lite input som kan hjälpa mig i mitt val?

CK2 gick för 10€ igår och jag räknar även med att det gör det under reans sista dag. EU3 går för 5-6€ tror jag.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Jag föredrar CivIV framför V. Lämpligt nog är det löjligt billigt det med. Nu har jag redan alla delar, men ni andra bör fundera på det.
  • 0
Citerar Spion:
EU3




Hoppas de rear ut någon expansion som jag inte äger för typ 10 kr.
  • 0
Älskar Flash-sales!

Steam säljer Batman Arkham Asylum, Arkham City, Gotham City Imposters och ALL DLC TILL ALLA SPEL FÖR 203 kronor i 4h till!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Spion:
Om du vill börja med Grand Strategy-spel så är det EU3 du bör börja med.


Det blir EU3. Inväntar juste deal på Summer Sale!

Tillagt 2012-07-15 15:04:
Citerar marten1000:
Jag föredrar CivIV framför V. Lämpligt nog är det löjligt billigt det med. Nu har jag redan alla delar, men ni andra bör fundera på det.


Civ. V är lite nedskalat. Lite rakare. Jag tycker det är bättre (förutom när det gäller religion och diplomati, där IV slår det på fingrarna). Men framför allt krigssystemet är avsevärt bättre och det är enklare att kriga. Vägsammanbindingarna (enbart mellan städer) ser jag också som en förbättring.

Och nu kan man spela som Sverige!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Grymt sugen på att köpa Batman Arkham City, och Dead Island. Men jag ska försöka att låta bli!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!