Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Jag skulle nog säga Dragon Age 1. Ta dock inte och använd Dragon Armor som följer med som DLC, den är på tok för bra och gör spelet obalanserat.

Men Witcher 2 är även det bra och ser brutalt snyggt ut, så vilket du än väljer kommer ge dig många många timmar av rollspelande.
  • 0
Nu när rean närmar sig sitt slut, vilka spel har ni lyckats införskaffa? För min del blev det dessa:

Rayman Legends
Fallout 3 GOTY (tack Inkvoterad)
Gone Home (tack Jonte)
XCOM: Complete
Wolfenstein: The New Order
Brothers - A Tale of Two Sons
Max Payne 3
Battleblock Theater
Castle Crashers
Metro: Last Light
Tropico 4: Collector's Bundle
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Köpte under Summersale:

Skyrim
Dragon Age: Origin

sen Sniper Elite 3 på releasen
Evil Is Back
  • 0
ska man skaffa Dayz eller arma 3? vilket rekommederar ni?
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Keyman:
ska man skaffa Dayz eller arma 3? vilket rekommederar ni?


Utav de två är Arma 3 helt klart det mer färdiga och stabila spelet, åtminstone vad jag hört. Har bara spelat tre timmar av DayZ. Det är ett spel som man antingen älskar eller hatar känns det som, speciellt då det är early access och har mängder av buggar. Sen återstår ju det viktigaste - vad är du mer sugen på? Militärsimulator eller överlevnad i en postapokalyptisk värld?
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
  • over
  • over
Citerar Keyman:
ska man skaffa Dayz eller arma 3? vilket rekommederar ni?


beror på vad du vill.. dayz är den bästa zombie survival spelet medan arma 3 är bästa militärsimulatorn med en okej zombie survial mod.

så vill du ha mer olika saker o göra så välj arma 3.. men dayz kan underhålla dig i många timmar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Keyman:
ska man skaffa Dayz eller arma 3? vilket rekommederar ni?


beror på vad du vill.. dayz är den bästa zombie survival spelet medan arma 3 är bästa militärsimulatorn med en okej zombie survial mod.

så vill du ha mer olika saker o göra så välj arma 3.. men dayz kan underhålla dig i många timmar.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Känner mig tvungen att tipsa alla om the Last Remnant. Kostar typ 2.49euro i 12 timmar till.
Jrpg som känns som känns väldigt rts inspirerat. I combat så styr du flera unioner varav du får customiza precis varje, i stil med valkyria chronicles.
combat i sig är turnbaserat, men istället för att du kontrollerar person efter person så kontrollerar du ledaren över en grupp, och sedan ger order över resten av männen i sin grupp. Här blir det viktigt med förberedelser också, då mycket attacker baseras på chans, om du inte vill att en soldat möjligtvis ska göra en viss attack så måste du avaktivera dem i karaktärsmenyn och liknande. är inte alls långt in och kommer nog vara mycket mer att lära sig, men det här jrpgt är det enda sedan valkyria chronicles och valkyrie profile: Lenneth där jag faktiskt har haft sjukt roligt under combat.

Men öö, köp.

Tillagt 2014-06-30 07:03:
Massa stavfel och skit men det är 7 på morgonen fuk u

Tillagt 2014-06-30 07:06:
Bra exempel https://www.youtube.com/watch?v=MYMkUDz3c6U
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Colabaronen:
Nu när rean närmar sig sitt slut, vilka spel har ni lyckats införskaffa? För min del blev det dessa:


Ja nu tror jag det får vara färdighandlat för den här gången:

Tex Murphy Complete Pack
Planet Explorers
Warlock 2: The Exiled
Banished
Cold, Cold Heart (DLC till Batman Arkham: Origins)
Brütal Legend
Kentucky Route Zero
Age of Wonders III Deluxe Edition
Resident Evil 4 HD
The Brigmoore Witches (Dishonored DLC)
Transistor
Killer is Dead
The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
Enslaved: Premium Edition
Batman Arkham Origins: Blackgate
Cognition: An Erica Reed Thriller
The Bureau: XCOM Declassified

Känner mig på det hela taget mycket nöjd, då jag fick tag i det mesta som jag verkligen ville ha och en hel del annat billigt. De enda besvikelserna från sommarrean var följande:

Stalker-serien Hade gärnat velat ha den tillgänglig på steam, fast det var evigheter sen den reades sist, tror det kan vara något slags rättighets strul, då enbart "clear sky" hade ett rea pris.
GTA IV Samma som ovan, ett spel jag redan har, men hade gärna sett det i mitt steam-library också, Dock, så hade jag hoppats på ett avlägsnande av GfWL först och vanlig integrering med steamworks innan köp (kanske tom. achievments)
Xenonauts Nyversionen av gamla original xcom, inte med på rean...
The Age of Decadence Intressant RPG under utveckling, inte med på rean...
Divinity: Original Sin Lovande rpg, dock spelade jag aldrig igenom de tidigare spelen i serien, så rea priset på över 30 euro kändes väl högt...
Wolfenstein: The New Order Verkar bättre än jag från början trodde, men en nedladdning på nästan 50GB ids jag inte med nu, så det får vänta.
Goat Simulator Frestad att köpa, men jag lyckas inte övertyga mig själv om att det hela inte är en gimmick som man ledsnar på efter 25 minuter...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Kommer knappt ihåg vad jag köpt...

Enslaved
Octodad
Dead RIsing 3
FORCED
Banished
Planetary Annihilation
FTL
Battleblock Theater

Tror jag fick med allt.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Hade jag inte redan varit backer för Wasteland 2 och därmed fått spelet för $15 hade jag antagligen köpt det nu på rean.

Det blev det inte allt för mycket den här gången. Köpte Endless Space: Gold Edition när det var 75% på spelet. Som ägare av Dungeon of the Endless fick jag sedan ytterligare 50% på det priset. Kändes ganska ok. Blir nog att köpa det mycket intressanta 4x spelet Endless Legend lite senare då utvecklaren gör mycket bra spel.

Insurgency hade jag tittat på tidigare, så det blev det ett inköp av. Steamwold Dig och Marlow Briggs för $1 styck gjorde att jag inhandlade dom två.

Mest blev det faktiskt DLC till spel. PlanetSide 2 har tre mycket prisvärda paket med vapen och exp bonus, Ghost Recon: Phanoms har 80% rea på lite vapen och utseende etc.

Jag hade tänkt köpa Catan, då jag älskar XBLA- och Androidversionerna, men avstod när jag läste hur många det var som avrådde från köp på grund av buggar och krascher.
  • 0
Passade på att köpa Divinity: Original Sin innan rean tog slut. Verkar vara ett förbaskat bra RPG med mycket taktiskt tänkande.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Passade på att köpa Divinity: Original Sin innan rean tog slut. Verkar vara ett förbaskat bra RPG med mycket taktiskt tänkande.


Hehe, du menar med sina quest givers: https://www.youtube.com/watch?v=7mnvuoLs2wY
  • 0
Under rean så skaffade jag, få se nu (kollar upp mitt steam-bilbiotek). Förresten, jag skriver spelen med betyg, på en skala mellan 1-10, däremot har jag spelat alla spelen relativt lite, så lita inte för mycket på dem. Jag skriver också speltid brevid dem, och om jag klarat dem eller inte. Se det lite som mina personliga rekommendationer. Tyckte bara att det vore en kul grej. Här är dem i vilket fall:

9.03m 9/10 14 min Avklarat
Brothers: A tale of two sons -/10 Ej spelat
Don't Starve 7/10 37 min
Frozen Synapse 9/10 2h
FTL: Faster Than Light 9/10 5h
Gone Home 10/10 5h Avklarat
Gunpoint 8/10 2h
Papers, Please 8/10 2h
Proteus 9/10 1h Avklarat
The Stanley Parable 9/10 2h Avklarat (vet däremot inte hur många av sluten jag fått)
Indie Game: The Movie 9/10 2h "Avklarad"
Rising Storm 8/10 6h
Borderlands 2 + Mängder av DLC 9/10 21h
wats the wecoomended amout of de-dedodated WAM (i sould hab to my sevur?)
  • 0
Citerar Colabaronen:
Nu när rean närmar sig sitt slut, vilka spel har ni lyckats införskaffa?


Eftersom jag nästa vecka ska pussla ihop en spel- och videoredigeringsdator och till slut ta steget från konsol till PC-spelande, skaffade jag mig ett Steam-konto lagom till sommarrean. Min backlog är total när det gäller spel på PC, så jag tankade inte mindre än 50 titlar (!) under årets rea:

Age of Empiers II: HD Edition - En vän påstår att detta strategispel är en riktig klassiker!
Battlefield: Bad Company 2 - Roligaste online-multiplayern jag varit med om!
Bioshock - Otrolig estetik, story och budskap!
Bioshock 2 - Har inte spelat det förut då det inte är Ken Levine som ligger bakom det, men uppföljaren ingick i Bioshock-paketet så...
Bioshock infinite - Ett av de bästa slut jag någonsin varit med om, även om Bioshock (1) är bättre överlag.
Brothers: A tale of two sons - Verkar helmysigt, spelmekaniskt originellt och överlag sagolikt!
Crysis - Dags att se hur snyggt detta ö-äventyr är, såhär sju år efter att det släpptes. Nanodräkten verkar grym också!
Dark Souls - Mitt favoritlir för tillfället, det som gjort mest intryck på mig sedan jag spelade Red Dead Redemption!
Dark Souls II - Uppföljaren ska tydligen vara minst lika bra som originalet!
Dead Space - Det spel som petade ner Resident Evil från survival horror-tronen under förra generationen.
Don't Starve - Testade det hos en vän och är mäkta sugen på multiplayerdelen som kommer i sommar!
Dragon Age: Origins - Jag älskar Mass Effect, så risken är stor att jag kommer falla pladask för Dragon Age likaså...
The Elder Scrolls V: Skyrim - Det spel jag ägnat mest tid åt på min 360. Nu ska här moddas!
Fallout 3 - V.A.T.S-systemet. Mer behöver jag inte säga!
Fallout: New Vegas - Har alltid haft detta spel i bakhuvudet, och när det hamnade på rea var det ingen tvekan om att slå till!
Outlast - Ett skräckspel där man bara ska överleva, utan vapen? Verkar hur coolt som helst!
The Stanley Parable - Vad kan detta vara? Det spel jag ser mest fram emot att avnjuta!
Star Wars: Knights of the Old Republic II - Testade det för länge, länge sedan ("i en galax far, far away"...) och var på den tiden helt ointresserad av RPGs. Sedan förändrade Fallout 3 allt, och därför ska KotOR II liras med nytt hopp ("A new hope"...)
System Shock 2 - Skaparen av Bioshock. ´Nuff said!
Tomb Raider - Äntligen ett bra Lara Croft-spel?! Mitt näst mest eftertraktade spel just nu!
The Walking Dead - Peka och klicka kanske är något ändå?
The Witcher 2: Assassin of Kings - En vän rekommenderade detta, och jag får se om jag blir frälst eller fylld av avsmak.
Valve Complete Pack - Allt som Valve någonsin har släppt! Det ska bli redigt nice att äntligen få sätta tänderna i Half-Life, men de övriga spelen i det här paketet är minst lika intressanta!

En himla massa spel till en fjuttig summa; jag tror att jag inte kommer behöva göra några spelinköp på ett par år nu
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Känner mig tvungen att tipsa alla om the Last Remnant.

Borde kanske ha köpt det. Kunde ha stödköpt det bara för att vara del av att visa Square Enix att vi vill ha fler JRPG:n på PC. Men den supertråkiga designen i The Last Remnant har avskräckt mig hittills.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Det blev dessa under rean.

Payday 2
The Last Remnant
Shadowrun Returns
Chivalry Medieval Warfare with Chivalry Deadliest Warrior
Angry Video Game Nerd Adventures
Mitsurugi Kamui Hikae
Castle Crashers
Urban Trials
One Way Heroics
DuckTales Remastered
Game Dev Tycoon
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
via mobil

If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar Myggornas Herre:
Age of Empiers II: HD Edition - En vän påstår att detta strategispel är en riktig klassiker!


Påstår? Det är ett jävla dunderklassiker.
  • 0
Det är kungligt!
  • 0
Nu till helgen kommer tio spel vara gratis att spela och ifall du gillar som så har de fulla versionerna kraftiga rabatter. Jag antar att även DLC och expansioner kommer ha kraftigt reducerade priser.

Spelen Ni kan testa helt gratis från imorgon torsdag klockan 19:00 till måndag klockan 18:59 är följande:

Awesomenauts
Blade Symphony
Company of Heroes 2
Don't Starve
Grid 2
Injustice
Killing Floor
Payday 2
Trine 2
XCOM: Enemy Unknown
  • 0
  • over
  • over
Citerar Akahz:
Don't Starve

Enda som intresserar mig av dessa.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Ska man köpa Witcher 3 på Steam lr ?
Evil Is Back
  • 0
Steam: €60 = 557kr - http://store.steampowered.com/app/292030/

GMG: £37 = 480kr - http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/witche
r-3-wild-hunt/


GOG: €60 = 557kr (dock €6 rea på nästa köp) - http://www.gog.com/game/the_witcher_3_wild_hunt_preorder

ElGiganten skiva (antagligen GOG varsionen): 399kr - http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PCCD
WITCHER3/the-witcher-3-wild-hunt-pc


Helt upp till dig var du vill köpa det...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!