Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Det har verkligen varit en kul sommarrea hittills, med ganska mycket inköp i år:

Tex Murphy Complete Pack
Planet Explorers
Warlock 2: The Exiled
Banished
Cold, Cold Heart (DLC till Batman Arkham: Origins)
Brütal Legend
Kentucky Route Zero
Age of Wonders III Deluxe Edition
Resident Evil 4 HD
The Brigmoore Witches (Dishonored DLC)
Transistor
Killer is Dead


Nu tror jag mest på att det blir:

"Baldur´s Gate2 EE"
"The Longest Journey 1 & 2"
"Cognition: An Erica Reed Thriller"
"Enslaved"
...och kanske "Batman™: Arkham Origins Blackgate - Deluxe Edition", innan rean är över. Fast jag är lite tveksam över "Enslaved" och "Batman:Blackgate", finns det någon här som har spelat dom?
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Payday 2 kan vara extremt roligt om ni är 3-4 vänner. Jag älskar co-op och tycker absolut det är en av de bättre co-op-upplevelser (som inte är PvP) jag spelat de senare åren. Dock tycker jag det blev ganska tråkigt efter någon vecka. Men för 5,59 euro som den ligger på nu kommer det lätt vara värt det om du kör med kompisar.
Do you have any good old ham?
  • 0
Skapligt sugen på både Broken Age och Among the Sleep... hmm
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Härligt! Äntligen blev det Baldurs Gate II:EE, för ynkliga 6 euro...rena stölden. Nu är bara frågan om det kan vara värt att slå till på nya Thief och Wolfenstein: The New Order för 15 respekt. 25 euro. Frestande...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
rekommendera chivalry: medieval warfare
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Mort2:
Härligt! Äntligen blev det Baldurs Gate II:EE, för ynkliga 6 euro...rena stölden. Nu är bara frågan om det kan vara värt att slå till på nya Thief och Wolfenstein: The New Order för 15 respekt. 25 euro. Frestande...


Kollade runt lite för att bli övertygad att köpa Wolfenstein. Har inte varit särskilt intresserad av spelet tidigare, men nu när det var 50% av blev jag mer motiverad. Många hyllar det som det FPS-spelet på lång tid. Slutresultatet blev att jag köpte det. Minuset är väl nedladdningen på 44 GB.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Citerar Mort2:Härligt! Äntligen blev det Baldurs Gate II:EE, för ynkliga 6 euro...rena stölden. Nu är bara frågan om det kan vara värt att slå till på nya Thief och Wolfenstein: The New Order för 15 respekt. 25 euro. Frestande...

Kollade runt lite för att bli övertygad att köpa Wolfenstein. Har inte varit särskilt intresserad av spelet tidigare, men nu när det var 50% av blev jag mer motiverad. Många hyllar det som det FPS-spelet på lång tid. Slutresultatet blev att jag köpte det. Minuset är väl nedladdningen på 44 GB.


Njae det är kanske inte det bästa fps spelet på lång tid, men det är ett bra fps minst sagt. Jag tyckte om förra spelet i serien och jag gillade detta ganska mycket. Det är riktigt bra!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Synd att jag missade när Company of Heroes 2 var som billigast. Polarna tjatar om att jag ska skaffa det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Varför kan jag inte logga in på steam? Detta hände för en vecka sedan men det räckte med att jag ominstallerade steam och så funkade det men den här gången verkar det inte fungera, någon som vet vad jag ska göra?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
  • over
  • over
Citerar M7Jagger:
Varför kan jag inte logga in på steam? Detta hände för en vecka sedan men det räckte med att jag ominstallerade steam och så funkade det men den här gången verkar det inte fungera, någon som vet vad jag ska göra?


står det nått nar du loggar in ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Varför kan jag inte logga in på steam? Detta hände för en vecka sedan men det räckte med att jag ominstallerade steam och så funkade det men den här gången verkar det inte fungera, någon som vet vad jag ska göra?


Jag har det problemet ifall jag laddar hem filer eller strömmar en film samtidigt som jag försöker logga in. Ifall min dator närmar sig maxhastigheten av vad mitt bredband klarar av är det nästan omöjligt att logga in i ett flertal program och spel, inte bara Steam.

Men stänger jag ner överföringarna så fungerar det för det mesta igen, bara trycka "försök igen" några gånger.

Annars kan det vara din brandvägg som krånglar, eller någon inställning till nätverkskortet ifall du kör någon avancerad version.
  • 0
Är det värt att köpa Wolfenstein: The New Order när man inte har 64bitar, kostar 229.
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Är det värt att köpa Wolfenstein: The New Order när man inte har 64bitar, kostar 229.


Nej, spelet kräver 4GB minne och det klarar inte ett 32-bitars OS av att hantera. Det krävs 64-bitars Windows för att kunna utnyttja mer än 3GB RAM. Har du mer minne i datorn så används det helt enkelt inte.

Vad har du för OS nu? Windows XP, Vista, 7 eller 8.1?
  • 0
Citerar HellSpawn:
Är det värt att köpa Wolfenstein: The New Order när man inte har 64bitar, kostar 229.


Det är lugnt jag fixade det.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Blir nästa den sista reagrejen? hoppas på något intressant som jag kan försöka leecha till mig, mina pengar är slut :c
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • over
  • over
Citerar Inkvoterad:
Blir nästa den sista reagrejen? hoppas på något intressant som jag kan försöka leecha till mig, mina pengar är slut :c


ah .. och om det e som tidigare reor e det nästan aldrig nått nytt utan bara gamla dealar som varit under rean,
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Blir nästa den sista reagrejen? hoppas på något intressant som jag kan försöka leecha till mig, mina pengar är slut :c


Idag ska vara den sista dagen, ja. Vet inte hur det kommer se ut med flash deals dock.

Som standard är sista dagen en repris på de populäraste spelen de har haft rea på tidigare.
  • 0
Saints IV fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Har bara fyndat Game Dev Story och Dishonored so far. Funderar på att köpa Wolf among us som reas ut idag, värt? Tokälskar Walking Dead-spelen.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Har bara fyndat Game Dev Story och Dishonored so far. Funderar på att köpa Wolf among us som reas ut idag, värt? Tokälskar Walking Dead-spelen.


Då du älskar Walking Dead så måste jag säga att det är värt det. Helt annan värld, men samma spelsystem.
  • 0
Citerar Colabaronen:
Många hyllar det som det FPS-spelet på lång tid. Slutresultatet blev att jag köpte det. Minuset är väl nedladdningen på 44 GB.


Whoa, jag som tycker att 30GB nedladdning är i segaste laget....tror jag väntar till en annan rea med Wolfenstein.

I kväll blev det åtminstone:

The Longest Journey
Dreamfall: The Longest Journey
Enslaved: Premium Edition
Batman Arkham Origins: Blackgate
Cognition: An Erica Reed Thriller

Får se om det kanske hinner bli något mer impulsköp innan måndag kväll.

Tillagt 2014-06-29 20:46:
The Bureau: XCOM Declassified för 3,99€, det fick det vara värt, även om det ju inte ska vara någon höjdare.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Enslaved: Premium Edition


Tror jag kom över halvägs, men gav tillslut upp. Sinnesjukt tråkig combat.

Tillagt 2014-06-29 20:49:
Citerar Mort2:
The Bureau: XCOM Declassified för 3,99€, det fick det vara värt, även om det ju inte ska vara någon höjdare.


Mass effect 2/3 combat i coola miljöer, its ok.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Tror jag kom över halvägs, men gav tillslut upp. Sinnesjukt tråkig combat.
Citerar Inkvoterad:
Mass effect 2/3 combat i coola miljöer, its ok.


Aha, 50% "success rate" alltså...det känns helt ok när det handlar om så billiga inköp. Får man bara ut en handfull hyfsat underhållande timmar av två såna chansningar så är jag nöjd.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Dragon Age lr Witcher 2? 90/100 säger ju allt
Evil Is Back
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!