Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam


Jag måste fråga...har precis fixat steam. Köpte mitt första spel där idag nämligen,Amnesia
Men när jag ska fixa min profil så kastas jag konstat ut när jag ska ladda upp en avatar. Någon som vet hur fasiken jag ska lyckas med något så simpelt utan att kastas ut?
  • 0
Nu kommer jag inte på fler spel att köpa från rean. Dessa fick det bli:

Guacamelee! Gold Edition
The Stanley Parable
Spelunky
Rogue Legacy
System Shock 2
Papers, Please
Natural Selection 2
Chivalry: Medieval Warfare
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Rätt nöjd
far cry 3
eryi's action
Ys The Oath in Felghana
Ys Origin
Ys I and II Chronicles
Kerbal Space Program
Rising Storm
Braid
Hitogata Happa
Outlast

Hade antagligen köpt Damned också om det inte hade varit för att steam glitchade.
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Spelen jag köpte var

Shadow Warror

Alan Wake: American Nightmare

Magic 2014

Kingdoms Rise

Dark Souls

Verdun fick jag också av en polare.
i'll Be Back
  • 0
Blev endast Nether och Fez för min del. Nöjd att jag kunde hålla i pengarna för en gång skull
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag köpte the Stanely Parable, Gone Home och Chivalry. Sen fick jag dessutom Papers, Please. Så det blev lite smått och gott
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Denna rean köpte jag:
Game Dev Tycoon
Godus
Titan Quest: Immortal Throne
World in conflict
Far cry 3:Blood Dragon
Gone Home
Bioshock Infinite Season Pass
Metro Last Light Season Pass

Sen köpte jag till några polare World in Conflict, TQ: Immortal Throne, Super Meat Boy, Outlast och något mer som gifts.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Inköpen skenade iväg ganska ordentligt de sista dagarna, fast trots det, så var det ändå väldigt många andra titlar kvar på min "wishlist" när erbjudandena slutade. Nu är bara frågan om jag ska köpa "TWD Season2" innan rean avslutas...

Alpha Protocol
Batman: Arkham Origins
Blackguards
Deadly Premonition: The Director's Cut
Drakensang
Drakensang: The River of Time ROW
Drakensang: Phileasson's Secret
Deus Ex: Invisible War
Deus Ex: Game of the Year Edition
Eador: Masters of the Broken World
FATE
Left 4 Dead 2 (gratis!)
Long Live The Queen
Mirror's Edge
Papers, Please
Rogue Legacy
Sang-Froid - Tales of Werewolves
Sanctum 2 Complete Pack
Slender: The Arrival
Spelunky
To The Moon
Ys I and II Chronicles

EDIT: Jäklar vad STEAM trilskas idag...ända sen i morse har det varit stört omöjligt för mig att komma in på såväl "forum", "market" och mitt eget "Inventory". Steam-Store & nedladdning funkar dock fint.

Himla tur att jag sålde alla mina överblivna "Snowglobes" igår, vete fasen om det hade funkat idag.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Sålde cirka fem snowglobes på mindre än en minut
Fick den fantastiskt stora summan av 0,55 eur för det
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Mort2:
Jäklar vad STEAM trilskas idag...ända sen i morse har det varit stört omöjligt för mig att komma in på såväl "forum", "market" och mitt eget "Inventory". Steam-Store & nedladdning funkar dock fint.


Samma jävla muppgäng som hållit på och DDoS attackerat olika spelföretag har gett sig på Steam idag också. Kan vara därför det går segt..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Samma jävla muppgäng som hållit på och DDoS attackerat olika spelföretag har gett sig på Steam idag också.


Ja, sannolikt så var det dom idioterna som orsakade strulet, idag fungerar allt normalt igen.

Shop-a-holic känslan har dock inte riktigt släppt greppet om mig än. Jag funderar just nu på om man skulle köpa "Skulls of the Shogun" samt det nysläppta "Driftmoon", både verkar som dom kan vara kul.

Citerar Keyman:
Sålde cirka fem snowglobes på mindre än en minut
Fick den fantastiskt stora summan av 0,55 eur för det


Jag tjänade nästan en euro på mina, fast jag var lite i valet och kvalet om jag skulle "crafta" en level eller sälja, sen läste jag om den här personen:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140103/nagon-har-handlat-ste
am-badges-for-19-000-kr


....och avstod från fler snowglobes.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Jag tjänade nästan en euro på mina, fast jag var lite i valet och kvalet om jag skulle "crafta" en level eller sälja, sen läste jag om den här personen:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140103/nagon-har-handlat-ste
am-badges-for-19-000-kr

....och avstod från fler snowglobes.


Vilken galning. Han har, i princip alla spel, level fem på den vanliga "badgen" och level ett på "foil badgen"...
  • 0
Citerar Aaandy:
Vilken galning. Han har, i princip alla spel, level fem på den vanliga "badgen" och level ett på "foil badgen"...


Lol, jovisst, det hade varit kul att läsa en intervju med den typen. (eller kanske ett psykolog utlåtande)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Någon som kört Starbound? Skulle ni säga att det är värt sina kronor?
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Någon som kört Starbound? Skulle ni säga att det är värt sina kronor?


Har du spelat Terraria? Gillar du det så är Starbound absolut värt det.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Sen men köpte faktiskt bara 4 spel under rean:

Papers Please minns inte men mindre än 7 euro tror jag
Shadow Warrior 10+ men mycket rea en dag där
Natual Selection 2 för runt 2 euro som jag köpte gratis pga att jag sålt cs skins...
Rainbow Vegas 2 1,6 euro (sämst i serien men det var för billigt)

Plus dlc som jag egentligen inte normalt gör men:
Season Pass för Bioshock infinite... det kostade under 5 euro ett tag... dlc paketet för rapture kostade då 16 som vanligt. Jag kände att betala runt 5 för det paketet plus nästa gratis var inget att prata om. Bara första expansionspaketet var värt 5 euro... Nu får jag båda större för mindre än en pizza. Jag tycker förövrigt att runt 3h dlc kanske kortare tog det för mig inte är värt 16 euro det är på tok för mycket för vad man erbjuder.

Sen köpte jag två Theatre of War paket till Company of Heroes 2. Jag gillar dem utmanande, plus lite co-op var också nedsatt ganska rejält. Men jag hade inte betalat fullpris för dessa dlc.
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Har du spelat Terraria? Gillar du det så är Starbound absolut värt det.


Har tyvärr aldrig slagit slag i saken och köpt Terraria
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Har fått ett anslutningsproblem med vissa steam-spel nu på senare tid, gäller främst cs:go. Det är så att när jag joinar en match så tar det ungefär 1 min och sedan fryser bilden och så dyker det upp en klocka i högra hörnet där det står "anslutningsproblem, disconnectar auto om 25 sek". Vet inte vad jag ska göra för att fixa detta problem, har kollat i steam faq och forum men där sägar alla att man ska installera om spelet och cache vilket inte fungerar för mig. Någon som har tips på hur jag kanske kan fixa detta här?
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
Har fått ett anslutningsproblem med vissa steam-spel nu på senare tid, gäller främst cs:go. Det är så att när jag joinar en match så tar det ungefär 1 min och sedan fryser bilden och så dyker det upp en klocka i högra hörnet där det står "anslutningsproblem, disconnectar auto om 25 sek". Vet inte vad jag ska göra för att fixa detta problem, har kollat i steam faq och forum men där sägar alla att man ska installera om spelet och cache vilket inte fungerar för mig. Någon som har tips på hur jag kanske kan fixa detta här?




Problemet visade sig vara den där upnp (eller något liknande) funktionen för spel som man hittar i gatewayen, stängde bara av den så slutade problemen. Om någon får samma problem s kan det alltså vara värt att prova.
Scoreacek scores again
  • 0
http://steam-wallet-cards.com/?click=eb3050

någon som testat och fått det att fungera. Tristan i min klass (studerar Game art design i Berlin) har tydligen fått det att fungera.

säger att efter 20 klick så låses första bilden upp med en kod att använda.

Just nu är han uppe i 49 tryck.
Gamertag: WirreXx
  • 0
Citerar wirrexx:
någon som testat och fått det att fungera. Tristan i min klass (studerar Game art design i Berlin) har tydligen fått det att fungera.


Bör nog ta det lite lugnt med den där grejen.

Min webbläsares "bedrägeriskydd" aktiverades av den länken med medföljande varning att sidan har rapporterats för just stöld & bedrägeri.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
skit sida. survey. tryck inte på länken!
Gamertag: WirreXx
  • 0
Sniper Elite V2 är helt gratis på Steam idag. Det är bara att trycka på "Installera Spel" knappen så läggs spelet till permanent i ditt Steambibliotek (du behöver inte ens ladda hem spelet). Det handlar alltså inte ett gratis prova på demo för ett dygn, utan ett 100% komplett spel som är 100% gratis.

http://store.steampowered.com/app/63380/

Observera att erbjudandet bara gäller idag den 5/6 2014 och slutar under kvällen, inte vid midnatt.
  • 0
Citerar Akahz:
Observera att erbjudandet bara gäller idag den 5/6 2014 och slutar under kvällen, inte vid midnatt.


Plockade ner det igår. Vem vet, man kanske blir sugen någon dag...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!