Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Steam

Citerar Jakkal:
Pojkar och flickor, vad heter ni på Steam? Har haft tjänsten sedan Half-Life 2 men vänlistan är kusligt tom.

Feist

Citerar Keyman:
skaffade Ys serien

Jag tog en chansning på den också. Vet inte ett dugg om den och jag har mest haft dåliga erfarenheter av de jrpg:s jag köpt men nån gång måste ju turen vända.

Citerar Playarn:
Se det som en förhandsbokning och så får du ett demo på köpet

Jäpp, man får se det på det viset. Det blir nästan enklare när det är nån titel som man är lite tveksam över, när det är något man är jäkla sugen på (som Wasteland2) så är det rena tortyren att ha det installerat men ospelat.

Ännu en lite små-seg kväll, med inte en enda "Daily/Flash/Community" av intresse, antingen så har man spelet eller så lockar det inte...

Funderade dock ett tag på "Interstellar Marines", det verkar snyggt & ambitiöst, fast det tycks ha ett himla starkt fokus på co-op/multiplayer och jag föredrar oftast SP.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Just Cause 2 ska man ha!

Citerar Jakkal:
Pojkar och flickor, vad heter ni på Steam? Har haft tjänsten sedan Half-Life 2 men vänlistan är kusligt tom.

TheMysteryMan
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Nej, instämmer med Mort2, kvällens deals var verkligen ingenting att hänga i julgranen. Är det inte så att imorgon kväll kommer de sista dealsen för den här gången?
  • 0
Även jag håller med om att det var riktiga skräp deals idag. "Damned" som går att rösta på som kommande community choice lät dock rätt så.. roligt!

Damned: A Randomized Online Horror Game - What is Damned? Damned is a randomized online horror game for up to 5 players (4 survivors and 1 monster). You'll be able to play as one of four people trapped in different haunted places (hotels, hospitals, etc).

Nu tål ju jag visserligen inte skräckspel för fem öre, så jag står nog över

Citerar Jakkal:

Playarn. Eller är det "profil namnet" man lägger till? Var så länge sen jag la till en vän på Steam. Hah! I sådana fall så är det Oba som gäller!
Fast det är inte allt för ofta jag spelar på PC. Har bara en massa spel
Ni andra kan också lägga till det om ni vill
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Verkar som att rean tar slut imorgon 19:00, om man ska tro på alla spelens affärssidor. Hoppas verkligen att Papers, Please, Rogue Legacy, System Shock 2 och Trials Evolution Gold Edition hamnar som flash sale eller CC.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Köpt och spelat igenom Brothers: A tale of two sons. Underbart och mysigt spel med intuitiv spelkontroll och gripande story-telling. Lägg till en charmig (trots sin enkelhet) grafik och storslagna miljöer så har vi ett av årets bästa indie-spel. Spelet är relativt kort men med tanke på att det kostade ca 40kr på rean så anser jag det är acceptabelt.
  • 0
Citerar Colabaronen:
Rogue Legacy

Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Oooooch då var Rogue Legacy köpt. Ytterligare ett mirakel från Gaben!

http://youtu.be/bUo1PgKksgw
  • 0
Det blev en del köp, trots att jag tänkte att jag inte behövde något när rean drog igång:

Wargame: Airland Battle
Oddworld: Abe's Oddysee
Shadowgrounds
The Walking Dead Season 2
La-Mulana
  • 0
Finns det några spel som kan rekommenderas här? Har cirka 41 euro i Steam-plånkan.
  • 0
Citerar Colabaronen:
Finns det några spel som kan rekommenderas här? Har cirka 41 euro i Steam-plånkan.

Defense Grid: The Awakening - Överlägset bästa tower defense spelet på marknaden. Snyggt, roligt och underbar stämning. Även om TD inte är något du brukar spela är det här något att kolla in.
Deus Ex - Ett av de bästa FPS/RPG som någonsin gjorts. Gammalt med fortfarande oöverträffad. Ladda hem mods för snyggare grafik.
Mark of the Ninja - Ett av de bästa 2D spelen på Steam. Mycket bra kombination av action och stealth.
Witcher 1 & 2 om du vill ha djupa och snygga rollspel. Rekommenderar tvåan över ettan.
Civilization V med Gods and Kings ELLER Brave New World om du vill ha bra strategi. Obeservera att alla funktioner (men inte civilisationer) som finns in Gods and Kings är med i Brave New World.
Path of Exile - Gratis och brutalt bra. :p
FTL: Faster Than Light - Mycket bra rogue like spel (ska det vara särskrivning på det, när det är två engelska och ett svenskt ord?) i rymden. Kommer få en stor uppdatering snart.
FarCry 3 - Snyggt öppen FPS med en av de coolaste badguys på flera år.
Natural Selection II - Bra multiplayer FPS som är vad Aliens kunde blivit om de haft kompetenta utvecklare.
Orcs Must Die 1 & 2 - Action och humor. Tycker ettan är bäst men tvåan erbjuder härligt co-op.
Sleeping Dogs - GTA i Hong Kong. Extremt snyggt på kraftfulla datorer och bra spel i allmänhet. Har ett bra stridssystem med mycket närstrider.
Spec Ops: The Line - Spelet i sig är en helt ok shooter, men helvete vilken bra handling och karaktärsutveckling. Heart of Darkness/Apocalypse Now som ett spel. Mår du inte illa efter **** scenen i spelet bör du uppsöka psykolog.
Trine 1 & 2 - Mycket snygga och roliga spel i en 2D värld med mycket fysik. Upp till tre spelare kan samarbeta och då blir det en mycket bra upplevelse.
Warhammer 40000: Space Marine - Mycket bra tolkning på den mörka 40K världen. Massor av action och blod. PURGE THE UNCLEAN IN THE NAME OF THE EMPEROR!
Warhammer 40000: Dawn of War 1 & 2 - Bra strategispel där tvåan är mer att styra mindre grupper på specifika uppdrag.
Dust: An Elysian Tail - Mycket vackert och välgjort metroidvaniaspel gjort av en enda person (plus hjälp med lite musik och röster).
Thomas Was Alone - Simpel grafik men underbar berättelse och bra spelvärde.
Race The Sun - Ett lite annorlunda racingspel med nya banor varje dag. Värt att kolla in.
Just Cause 2 - En enorm värld är öppen för dig och dina galna actionstunts.
  • 0
Rean är väl idag klockan 7 också? Rean slutar väl imorgon?
i'll Be Back
  • 0
Citerar felixen:
Rean är väl idag klockan 7 också? Rean slutar väl imorgon?

Står på Steam, lite ovanför "Daily deals" texten, att rean pågår tills den 3:e :=

@Akahz

God amongst men? I think so atleast.
Finns väl inte ett spel du inte kan någonting om!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Colabaronen:

La-Mulana och Ys Origin/Oath in Felghana om du vill ha något som är lite mer utmanande. Första Company of Heroes rekommenderas med, bra ingångspunkt till strategispel om man inte spelat sånt innan.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Hm, funderar på att avsluta min indie-frossa med the walking dead season 2, även om det bara har kommit en episod.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Passade på att köpa Papers, please.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Colabaronen:

fortune summoners kanske
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
<quote author="Kanutus">Citerar felixen:Rean är väl idag klockan 7 också? Rean slutar väl imorgon?

Står på Steam, lite ovanför "Daily deals" texten, att rean pågår tills den 3:e :=

Jo men såg på steam att man inte kunde rösta på spel längre så trodde den kanske skulle vara över idag.
i'll Be Back
  • 0
Citerar Kanutus:
Citerar felixen:Rean är väl idag klockan 7 också? Rean slutar väl imorgon?

Som vi misstänkte tidigare, idag är det bara en repris. Men bra om man missade något. Får se om det blir ett Borderlands 2 GOTY eller ej....

Citerar Kanutus:
@Akahz

God amongst men? I think so atleast.
Finns väl inte ett spel du inte kan någonting om!

Titeln du tänker på är "God walking amongst mere mortals", från Guild Wars 1 när man har klarat av att maxa alla utmaningar (vilket är brutalt svårt). Har tyvärr inte lyckats skaffa den än. ;)

Jag läser mycket och kollar in sidor med nyheter. Även om jag inte läser själva artikeln angående spel som jag saknar intresset för läser jag ofta sammanfattningen som är till för att locka oss att läsa mer.
Och som två chefer har sagt "Du suger i dig information som en jävla tvättsvamp" :p
  • 0
Citerar Akahz:
Får se om det blir ett Borderlands 2 GOTY eller ej....

http://www.g2play.net/store/Borderlands-2-Game-of-the-Year-Editi
on-Steam-Key.html

Billigare där, det är dock en daily deal som tar slut om 12 timmar.
G2Play har även en helt sjuk "slut på året rea" https://www.g2play.net/store/Year-end-Clearance/ Finns riktigt, riktigt bra erbjudanden
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Ah, med det priset är jag redo att köpa det utan att fundera allt för mycket.

Har handlat där några gånger tidigare, riktigt fina priser. Dock ska man se till att man inte köper spel som kräver VPN server för att aktiveras (ryska nycklar).

Såg att de har Ride To Hell: Retribution för 18 kronor. Om jag så fick 18 kronor för att lägga till spelet på min Steamlista så skulle jag tacka nej.
  • 0
Citerar Akahz:
Såg att de har Ride To Hell: Retribution för 18 kronor. Om jag så fick 18 kronor för att lägga till spelet på min Steamlista så skulle jag tacka nej.

Nej det kan man nog klara sig utan
  • 0
Arma 2
Arma 2: Operation Arrowhead
Call of Juarez: Gunslinger
Dark Souls: Prepare to Die Edition
Natural Selection 2
PixelJunk Eden
Portal 2
Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad
Rising Storm
Shadowrun Returns
Sleeping Dogs
The Stanley Parable

Ganska nöjd, även om jag förmodligen inte kommer spela hälften.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ganska nöjd, även om jag förmodligen inte kommer spela hälften.

Haha, Steam-reor i ett nötskal alltså.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy