Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Ingen aning men jag tror jag håller mig till deadly dragons och combat overhaul efter lite googlande
  • 0
Får lite smått panik att jag inte klarat ut detta massiva spel ännu! Har inte klarat ut Main Quest, vilket jag håller på med just nu. Precis som när Oblivion kom, så tar man flera år på sig tills man klarat ut hela spelet.
Lycklig ägare av ett Xbox One!
  • 0
Citerar pixet:
Får lite smått panik att jag inte klarat ut detta massiva spel ännu! Har inte klarat ut Main Quest, vilket jag håller på med just nu. Precis som när Oblivion kom, så tar man flera år på sig tills man klarat ut hela spelet.


Hur mycket har du spelat? Finns ju ändå massa annat än main questen man kan göra.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag antar att det är för tidigt att försöka sig på Frost Troll?

Jag är i level 4. Dog vid första slag, bara sådär.


Om du använder destruction magi och har den där "dual cast attacks stagger opponents" perken kan du besegra i stort sett vad som helst i vilket lvl som helst, bara du har potions att fylla på magicka med.
Till och med drakar och drakpräster blir enkla.


Citerar Sideshow95:
Den här har jag väntat länge på.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/48375/?


Oooh, den där skulle vara extremt bra att ha. Slippa glömma bort bra loot bara för att man inte var stark nog att besegra vad som vaktade det, måste definitivt skaffa den modden.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Eddan:Någon som har erfarenhet av krascher, mer specifikt i Dawnguard?

Har du testat den här?

http://skyrim.nexusmods.com/mods/23491//?


Nexusmods har haft problem de senaste dagarna, men lyckades precis få ner den...

Det första som händer när jag laddar upp min senaste save är att jag får ett Word of Power (kan väl ta det som en bekräftelse på att den är aktiverad då det inte hänt förut). Men spelet kraschar fortfarande efter någon minut.

Tack för hjälpen iaf.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Happ! Problemet är löst. Satte igång en äldre sparfil, spelade om allting på lägsta inställningar (uäh!) och stötte inte på några krascher. Då är det väl bara att installera om alla moddar igen...
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Happ! Problemet är löst. Satte igång en äldre sparfil, spelade om allting på lägsta inställningar (uäh!) och stötte inte på några krascher. Då är det väl bara att installera om alla moddar igen...

Problemet som du erfarar är någon alla erfarar efter en tid av äventyrande i Skyrim. Todd Howard har själv sagt att detta beror på att alla saker som du gör i spelet, t ex skjuter iväg en pil som fastnar i en vägg eller att du på annat sätt flyttat omkring föremål är information som spelet måste hålla reda på och desto längre du spelar en karaktär, desto mer information måste riggen din hålla reda på. Efter en tid blir det helt enkelt för mycket och spelet crashar ständigt och blir ospelbart. Detta är ett problem som hängt med serien sedan Morrowind och något Bethesda inte verkar bry sig om att fixa.

Borde inte vara svårt tycker jag...
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Problemet som du erfarar är någon alla erfarar efter en tid av äventyrande i Skyrim. Todd Howard har själv sagt att detta beror på att alla saker som du gör i spelet, t ex skjuter iväg en pil som fastnar i en vägg eller att du på annat sätt flyttat omkring föremål är information som spelet måste hålla reda på och desto längre du spelar en karaktär, desto mer information måste riggen din hålla reda på. Efter en tid blir det helt enkelt för mycket och spelet crashar ständigt och blir ospelbart. Detta är ett problem som hängt med serien sedan Morrowind och något Bethesda inte verkar bry sig om att fixa.

Borde inte vara svårt tycker jag...


Fast om jag tar fram en gammal sparfil och spelar igenom exakt samma delar som innan, så borde jag väl ändå få samma fel igen?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Mysko-Munken:
Om du använder destruction magi och har den där "dual cast attacks stagger opponents" perken kan du besegra i stort sett vad som helst i vilket lvl som helst, bara du har potions att fylla på magicka med.
Till och med drakar och drakpräster blir enkla.


Kanske kör på den taktiken när jag väljer att köra med magi. Just nu kör jag i princip som krigare där fokuset ligger på stamina och lite annat.
  • 0
Försöker modda Skyrim på Mac, snälla hjälp.
"För det får man ju inte säga i det här jävla landet längre!"
  • 0
Citerar Fläderlappen:
Försöker modda Skyrim på Mac, snälla hjälp.


Om du har det på Steam så lär det väl inte vara svårare än på Windows. Vad är det som inte fungerar?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Om du har det på Steam så lär det väl inte vara svårare än på Windows. Vad är det som inte fungerar?


Jag har stulit det. Kör det på någon emulator. Det är en massa snack om textredigerare och dylikt, jag är f.ö en otroligt oteknisk människa.
"För det får man ju inte säga i det här jävla landet längre!"
  • 0
Citerar Fläderlappen:
Jag har stulit det. Kör det på någon emulator. Det är en massa snack om textredigerare och dylikt, jag är f.ö en otroligt oteknisk människa.


Varför använda en emulator? Man kan väl köra Windows på Mac?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Varför använda en emulator? Man kan väl köra Windows på Mac?


Nope.
"För det får man ju inte säga i det här jävla landet längre!"
  • 0
Citerar Fläderlappen:
Nope.


Boot camp.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Boot camp.


Så det är smidigare att bootcampa än att trilskas med textredigeraren?
"För det får man ju inte säga i det här jävla landet längre!"
  • 0
Citerar Fläderlappen:
Så det är smidigare att bootcampa än att trilskas med textredigeraren?


Lagligare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Fläderlappen:
Så det är smidigare att bootcampa än att trilskas med textredigeraren?


Förmodligen. Så länge det inte rör sig om simpla .ini redigeringar, i så fall är det ju bara att köra på. Det bästa vore såklart att bara köpa det.

Skulle spara mycket tid.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
köpa


Satan. Haha, aja, tack för era råd hursomhelst!
"För det får man ju inte säga i det här jävla landet längre!"
  • 0
Någon som vet vad som händer på Nexus? Varit problem att gå in där rätt länge nu. :/
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Snart har jag nog ett helt set Daedric armor. Jag måste bra levla upp smithing med fem poäng och hitta ett par deadra hearts.
wats the wecoomended amout of de-dedodated WAM (i sould hab to my sevur?)
  • 0
Kör som khajiit eller hur det nu stavas, kattfolket iaf hehe. Är närapå klar med thieves guild-questet och är nu en jävel på att smyga och sno. Dock känner jag för ett karriärsbyte och ska slå mig in på banan som bard! Någon som kan förtälja om barduppdragen är något att ha?
http://www.fyndadirekt.se
  • 0
Citerar Murmeldjuret:
Kör som khajiit eller hur det nu stavas, kattfolket iaf hehe. Är närapå klar med thieves guild-questet och är nu en jävel på att smyga och sno. Dock känner jag för ett karriärsbyte och ska slå mig in på banan som bard! Någon som kan förtälja om barduppdragen är något att ha?

Nä inte direkt. Du kommer inte få sjunga eller spela instrument iaf, det var min besvikelse haha..
Men ganska stor dungeon med en bossfight.
Men man är knappt bard alls.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Citerar Murmeldjuret:Kör som khajiit eller hur det nu stavas, kattfolket iaf hehe. Är närapå klar med thieves guild-questet och är nu en jävel på att smyga och sno. Dock känner jag för ett karriärsbyte och ska slå mig in på banan som bard! Någon som kan förtälja om barduppdragen är något att ha?
Nä inte direkt. Du kommer inte få sjunga eller spela instrument iaf, det var min besvikelse haha..
Men ganska stor dungeon med en bossfight.
Men man är knappt bard alls.


Ååfan, jag såg framför mig hur man drog runt över skyrim och sjöng och drack bärs Jag var egentligen på väg för att köra dark brotherhood-questlinen då jag stötte på bardstoryn och tänkte att jag kunde köra den först, är lite mätt på att smyga och ha sig för tillfället.
http://www.fyndadirekt.se
  • 0
För er som ännu inte testat Requiem finns här en introduktionsvideo som jag hoppas gör er sugna:

http://www.youtube.com/watch?v=z1AVfsqMFZg
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!