Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Skaal Village verkar riktigt coolt. Jag ska nog kopa Heljarchen Hall (Huset i The Pale Whiterun). Tack for tipset Imperial Scout!
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Vet nagon om Dawnguard eller Volkihar Clan ar best?


Beror mycket på hur du vill spela din karaktär. Vampyrer är ganska ordentligt onda medan Dawnguard bara är arslen. Tyvärr känns vampyrerna ganska klena.

I vilket fall funderar bägge på samma sätt; bägge sidor sitter i respektive borg och fikar medans du själv gör allt jobb.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Mysko-Munken:
I vilket fall funderar bägge på samma sätt; bägge sidor sitter i respektive borg och fikar medans du själv gör allt jobb.


Hehe
  • 0
Citerar Mysko-Munken:
I vilket fall funderar bägge på samma sätt; bägge sidor sitter i respektive borg och fikar medans du själv gör allt jobb.


Så jäkla sant! Känner mig korkad som inte alls tänkt på det tidigare.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
via mobil

Om jag har en sparfil på Skyrim till ps3 och köper Legendary Edition på skiva till ps3 kan jag då fortsätta på samma sparfil och köra Legendary Edition även fast det är en annan skiva?
  • 0
Tar och länkar min karaktär så som den såg ut innan jag började med expansionerna. Jag skulle lägga upp en video av hur den ser ut efteråt, men jag orkar inte med allt lagg på PS3-versionen.

http://www.youtube.com/watch?v=l6HXQbp0EN0
Protect ya neck
  • 0
Detta betyder inte att jag ändrar ställningstagande i konflikten i Skyrim utan jag stödjer fortfarande Imperiet eftersom jag tror att dem har bäst chans att rädda Skyrim från Thalmor och övrigt skit såsom kriminella, Frostbite Spiders, skeevers och drakar (utom Odaahviing för han är ju fett cool). Men jag förstår att Nords vill vara fria.

Min lösning på konflikten i Skyrim och sättet att lösa den är såhär. General Tullius kommer överens med Ulfric Stormcloak att Imperiet och Stormcloaks ska gå ihop för att nita Aldmeri Domionion en gång för alla. Såhär går det till: Imperiet och Stormcloaks inleder ett samarbete och rekryterar alla de kan som tex. invånare i Skaal Village, The Companions, Vakterna i alla Holds, Dark Elfs i the Grey Quarter och College of Winterhold medlemmar. Dragonborn kan använda alla kontakter han har såsom Jarl Baalgruf, Odaahviing och även sin housecarl.

Dragonborn kan även få med sig Dawnguard eller Volkihar Vampire Clan om han är med där och har avancerat och kanske till och Armored Trolls. Thieves Guild och Dark Brotherhood är för korrupta och onda för att ta med.

Det blir ungefär såhär då:

Stormcloaks
Imperiet
Skaal Village Invånare
Frivilliga invånare i Skyrim
Dawnguard (ev. Volkihar)
Dragonborn
Dragonborns Housecarl
Companions
Armored Trolls
College of Winterhold medlemmar

VS

Aldmeri Domionion

Vad säger ni?
  • 0
Aldmeri är ju inga veklingar precis. Och vad jag kommer ihåg var imperiet enat förra gången, och dom åkte fortfarande på pisk. Så det borde betyda att imperiet är oerhört försvagat, speciellt eftersom dom har problem med rebeller i Skyrim. Jag har också för mig att en annan provins (Hammerfell?) redan separerat från imperiet.

Det verkar inte särskilt troligt att någon skulle kunna rå på alverna för tillfället. Om AD bara var lite mindre rasistiska skulle dom nog kunna bli bättre än imperiet faktiskt.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
via mobil

Mysko-Munken: Sant
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Om jag har en sparfil på Skyrim till ps3 och köper Legendary Edition på skiva till ps3 kan jag då fortsätta på samma sparfil och köra Legendary Edition även fast det är en annan skiva?


Du ska kunna fortsätta på samma sparfil. Det är liksom samma spel, skillnaden är bara att Legendary Edition har allt DLC förinstallerat på skivan (eller om de följer med som kod, har faktiskt ingen aning i och med att jag inte äger den utgåvan. Men i och med att allt DLC är förinstallerat på skivan till GOTY-utgåvarna till både Oblivion och Fallout 3 så skulle jag räkna med att det är så i Legendary också).
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Citerar NintendorRemote m jag har en sparfil på Skyrim till ps3 och köper Legendary Edition på skiva till ps3 kan jag då fortsätta på samma sparfil och köra Legendary Edition även fast det är en annan skiva?

Du ska kunna fortsätta på samma sparfil. Det är liksom samma spel, skillnaden är bara att Legendary Edition har allt DLC förinstallerat på skivan (eller om de följer med som kod, har faktiskt ingen aning i och med att jag inte äger den utgåvan. Men i och med att allt DLC är förinstallerat på skivan till GOTY-utgåvarna till både Oblivion och Fallout 3 så skulle jag räkna med att det är så i Legendary också).


Okej, tack jag chansar isåfall på att det funkar!

Tillagt 2013-11-04 19:17:
Jag tänker göra en nationalistisk Nord/Nordman samt viking på heltid som stödjer Ulfric Stormcloak och även är medle av The Companions och Dawnguard. Han hatar magiker och alver som ras, men han kan respektera enskilda individer men ser både Imperiet och Aldmeri Dominion som fiender. Han är bosatt på en gård norr om Whiterun (Heljarchen Hall The Pale) och är gíft med Mjoll The Lioness tänkte jag, har två adopterade barn och så. Han är modig och så men är rädd för tre saker: Magi, Frostbite Spiders och Frost trolls. Hans favoritvapen är Two-Handed och Pilbåge/Armborst.
  • 0
The Reach är verkligen vackert.
  • 0
Knight Paladin är cool.
  • 0
Jag vill gärna spela på en hög svårighetsgrad men problemet med Skyrim är att högre svårighetsgrader också innebär tråkigare strider. På Legendary difficulty ser fienden ut som nåldynor innan man är klar med dem.

Därför började jag förra veckan spela med Requiem igen och jag måste säga att Skyrim blir ett helt annat spel, speciellt nu när de gamla "felen" med tidigare versioner av modden har blivit fixade eller enkelt kan ändras genom MCM. Ni som är fans av de gamla spelen (arena, daggerfall, morrowind) och uppskattade deras mer rollspelsnära drag lär liksom jag älska requiem.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/19281
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
via mobil

Dawnguard var coolt. Coolt med Snow Elfs som Ärke-Kurator Vyrthur och Riddar Paladin Gelebor
  • 0
Någon på forumet som är kunnig när det kommer till Skyrim och krascher?

Spelar på PC och kan inte klara ut Dawnguard. Skyrim envisas med att krascha utan varningstecken till skrivbordet. Detta hände regelbundet fram till striden med Vyrthur (Inner Sanctum) och nu under striden med Vyrthur så kraschar det konstant... Vad jag testat:

Har tagit bort alla moddar.
Satt igång loggar och googlat, de fixes jag hittat vill sig icke.

Någon som har erfarenhet av krascher, mer specifikt i Dawnguard?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Någon som har erfarenhet av krascher, mer specifikt i Dawnguard?


Har du testat den här?

http://skyrim.nexusmods.com/mods/23491//?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag antar att det är för tidigt att försöka sig på Frost Troll?

Jag är i level 4. Dog vid första slag, bara sådär. Ibland överlevde jag en träff så att det krävdes två totalt. Mötet skedde när jag var på väg till Greybeards , för att ta reda mer om dragonborn. Det är alltså tidigt inne i spelet, känns trist att redan nu möter man en fiende som verkar vara alldeles för hög i level. Hur ska man kunna veta det egentligen?. Nu är det dock så att jag sket i Trollen och bara gick vidare, men vill gärna veta vilken level man bör vara på när man vanligtvis konfronterar denna jäkelskap.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag antar att det är för tidigt att försöka sig på Frost Troll?

Jag är i level 4. Dog vid första slag, bara sådär. Ibland överlevde jag en träff så att det krävdes två totalt. Mötet skedde när jag var på väg till Greybeards , för att ta reda mer om dragonborn. Det är alltså tidigt inne i spelet, känns trist att redan nu möter man en fiende som verkar vara alldeles för hög i level. Hur ska man kunna veta det egentligen?. Nu är det dock så att jag sket i Trollen och bara gick vidare, men vill gärna veta vilken level man bör vara på när man vanligtvis konfronterar denna jäkelskap.


Jag hoppade runt bergskanten åt vänster när jag mötte honom första gången.

Kastade frost spells och lurade honom åt andra hållet. En överraskning att man var chanslös mot en fiende så tidigt in i storyn vid närkamp ja.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jag hoppade runt bergskanten åt vänster när jag mötte honom första gången.


Jag gjorde likadant. Förr eller senare kommer jag att slå ner honom med bara ett slag.
  • 0
via mobil

The3 End: Ja level 20 är det lätt att döda trolls.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag antar att det är för tidigt att försöka sig på Frost Troll?


Kommer inte ihåg vilken lvl jag var, men det måste ha varit någonstans under 10, när jag mötte den jäveln första gången. Kommer inte ihåg hur jag tillslut lyckades ha ihjäl trollet, men jag minns att jag vart oerhört glad.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Som nämnt tidigare är requim verkligen att rekommendera om ni vill ha det svårare utan att det blir tråkigare. Var beredd på att allt i princip dödar dig på 1-2 slag i början försöker nu för första gången köra en magiker när jag känner det är dags att lämna in stridsyxan. Har också installerat deadly dragons och dragon combat overhaul. Någon som tycker man ska kolla på deadlier dragons också/istället för tidigare nämnda moddar ??
  • 0
Citerar zunjin:
Som nämnt tidigare är requim verkligen att rekommendera om ni vill ha det svårare utan att det blir tråkigare. Var beredd på att allt i princip dödar dig på 1-2 slag i början försöker nu för första gången köra en magiker när jag känner det är dags att lämna in stridsyxan. Har också installerat deadly dragons och dragon combat overhaul. Någon som tycker man ska kolla på deadlier dragons också/istället för tidigare nämnda moddar ??

Behövs deadlier dragons när man har requiem installerat?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!