Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Sideshow95:
Det är en bugg. Har haft samma problem i alla mina genomspelningar. Prova att ladda en gammal sparfil eller byt till ett annat vapen, har funkat för mig.

Kom ihåg att du måste använda Dragonrend också.


Tack för tipset! Använder självklart Dragonrend.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Jag har varit seg med questen, men nu är jag där vid Alduin. Och vad jag än gör på honom så skadas han inte, vet inte om det är någon bugg eller något men det är skumt. Han dödar mig på 5 sekunder och han förlorar inte ens en millimeter av sitt liv.


Hade samma problem, prova göra en quicksave i början och sedan ladda den tills han börjar ta skada.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Jag har problem med min ps3 version av Skyrim. Ska iväg och prata med någon scholar om en elder scroll ovanför Winterhold. Kommer dock ej hela vägen fram till destinationen, spelet fastnar, nån slags osynlig vägg. Hela spelet hänger sig och jag måste stänga av konsolen. Har försökt gå olika vägar men det går inte. Kan med andra ord inte klara main quest.
Tacksam för svar.
  • 0
Citerar knutte123:
Jag har problem med min ps3 version av Skyrim.


Don't we all.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Hjälp sökes!

Rea på alla skyrim DLCer på xbox. Vilken bör jag köpa? (tänker bara köpa en, så säg den jag ska köpa i första hand)
  • 0
Citerar williamcool:
Hjälp sökes!

Rea på alla skyrim DLCer på xbox. Vilken bör jag köpa? (tänker bara köpa en, så säg den jag ska köpa i första hand)


Hm, om du bara ska köpa en enda så skulle jag nog säga Dragonborn. En ny ö att utforska (om du inte spelat Bloodmoon-expansionen till Morrowind), flera nya uppdrag, nya rustningar, vapen, böcker och besvärjelser, nya fiender (Rieklings är nog de skönaste) och en hyfsat intressant huvudberättelse.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar williamcool:
Hjälp sökes!

Rea på alla skyrim DLCer på xbox. Vilken bör jag köpa? (tänker bara köpa en, så säg den jag ska köpa i första hand)


Jag håller med Imperial Scout, Dragonborn är verkligen köpvärd!
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Sideshow95:
http://img854.imageshack.us/img854/4184/njvb.png


Imponerande!

Själv sitter jag på 168 timmar. Antalet stiger dock ganska snabbt, är inne i en Skyrim-period just nu och spelar i princip inget annat.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Antalet stiger dock ganska snabbt, är inne i en Skyrim-period just nu och spelar i princip inget annat.


Samma här, har tagit en paus från spelet de senaste tre-fyra månaderna. Började spela det ordentligt igen för ett par veckor sedan. Fortfarande lika underbart.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
http://img854.imageshack.us/img854/4184/njvb.png


Damn, ligger också någonstans över 1000-timmarssträcket (tror det var runt 1100 eller något sånt). Jag ångrar ingenting.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Själv ligger jag på 270 timmar! Vill hemskt gärna spela mer, men det känns som jag har gjort allt många gånger om. Kanske inte skulle ha använt fast-travel så maniskt under de första omgångarna.
  • 0
Citerar Imperial scout:
Damn, ligger också någonstans över 1000-timmarssträcket (tror det var runt 1100 eller något sånt). Jag ångrar ingenting.


Du har väl dessutom spelat det på PS3? Alltså en helt icke-moddad version. Ännu mer imponerande.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Du har väl dessutom spelat det på PS3? Alltså en helt icke-moddad version. Ännu mer imponerande.


Sega laddningstider, lågupplöst grafik, frame drops och irriterande buggar biter inte på mig... Moddarna vill jag dock verkligen ha.

Har dock haft i tankarna att skaffa det till PC under en lång tid nu, då flera av moddarna är sådant som borde ha varit med från början i någon form av Hardcore-mode (Realistic Needs, Frostfall). Jag misstänker dock att jag aldrig mer kommer få se solens ljus om jag installerar det till PC...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Sideshow95:
http://img854.imageshack.us/img854/4184/njvb.png
Jag är också uppe i lite drygt 1000 timmar! Timmar väl spenderade!
Jag lirar på 360, btw.uote>
Be careful, I bite.
  • 0
Lider med er. Hade aldrig velat vara utan mina 180+ moddar som ger hundratals lorevänliga vapen och armors, grafiskt godis, dynamisk HUD, bättre interface, lykta på höften, inbördeskrig, farligare monster, tjockt gräs överallt, total overhaul av skillsystemet, bandolier-väskor, bättre hästar, ett fort uppe i bergen med plats för alla unika vapen... Listan är lång och ett vaniljskyrim känns otroligt tomt...
  • 0
Sitter fast på det uppdraget man ska samla ihop 24 lila/rosa stenar. Orkar inte springa runt och leta efter de.

Hade jag bara orkat ta tag i de så hade jag lätt fortsatt att spela Skyrim, utan tveka. Vet någon om det kommer ett till Elder Scrolls spel?
  • 0
Citerar Dominus Albanae:
Vet någon om det kommer ett till Elder Scrolls spel?


Självklart kommer det mer, ingen vet när dock.
Protect ya neck
  • 0
Ska snart inhandla Legendary Edition. Vill inte missa DLC fast jag trottnat pa originalet.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar NintendorRemote:
Ska snart inhandla Legendary Edition. Vill inte missa DLC fast jag trottnat pa originalet.


Jag tycker att det har varit riktigt värda DLCs till Skyrim faktiskt. Speciellt Dawnguard.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tycker att det har varit riktigt värda DLCs till Skyrim faktiskt. Speciellt Dawnguard.


Harligt isafall. Jag tycker att alla de verkar spannande. Jag ar inte sa sugen pa mer story utan mer stader och sa. Dawnguard verkar vara bra och Heartfire med. Dragonborn ar nog det coolaste.
  • 0
Citerar Dominus Albanae:
Sitter fast på det uppdraget man ska samla ihop 24 lila/rosa stenar. Orkar inte springa runt och leta efter de.


Åh, det är ett uppdrag som jag verkligen inte tyckte om. Det finns dock listat på UESP var alla stenarna är, skickar med en länk.

Och om du inte orkar hitta alla stenarna, så kolla nere i buggsektionen på sidan...

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:No_Stone_Unturned#Finding_the
_Gems


Citerar NintendorRemote:
Ska snart inhandla Legendary Edition. Vill inte missa DLC fast jag trottnat pa originalet.


Citerar kraz:
Jag tycker att det har varit riktigt värda DLCs till Skyrim faktiskt. Speciellt Dawnguard.


Instämmer helt med kraz, Skyrim har fått riktigt bra DLC (har dock inte kommit igång med Hearthfire alls). Jag kan nästan garantera att du kommer tycka spelet känns mycket fräschare med allt DLC.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Instämmer helt med kraz, Skyrim har fått riktigt bra DLC (har dock inte kommit igång med Hearthfire alls). Jag kan nästan garantera att du kommer tycka spelet känns mycket fräschare med allt DLC.


Au. Ser framemot att utforska Solstheim, bygga ett eget hus och bli en Master Vampire.

Vet nagon om Dawnguard eller Volkihar Clan ar best?

Vilket stalle ar det bast att bygga hus?

Tillagt 2013-10-31 12:42:
Ska ta och gora en High Elf Mage och satsa pa Healing, Destruction och nat mer.
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Vet nagon om Dawnguard eller Volkihar Clan ar best?


Tror inte någon av de egentligen är bättre än den andra, men tror det är lite svårt för mig att säga eftersom jag än så länge endast gått med i Dawnguard. Men om du hade tänkt köra som Mage så passar nog Volkihar-klanen kanske bättre, eftersom vampyrer rent generellt brukar syssla en hel del med magi. Dock så kan Dawnguard också vara något för en Mage, eftersom du får tillgång till ett par schyssta Restoration-spells som underlättar vampyrslaktandet.

Men för en Mage-karaktär så tror jag att Volkihar-klanen är det bättre valet mellan de två, då jag tror att deras bonusar kommer vara mer till nytta för dig än vad Dawnguard har att erbjuda.

Tillagt 2013-10-31 13:38:
Citerar NintendorRemote:
Vilket stalle ar det bast att bygga hus?


Återigen, finns inget som är bättre än de andra, men det kan vara värt att nämna att du endast kan bygga hus i Falkreath Hold, Hjaalmarch (Morthal) och the Pale (Dawnstar). Så det bygger lite på vilken av miljöerna som du gillar mest. Men som förslag skulle jag säga Morthal, det passar att bo i ett trösk om man är en surmulen magiker.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!