Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar kraz:
Hoppas att det inte blir så jäkla buggigt bara. Hearthfire funkade ju rövdåligt för mig :/ försöker inreda mitt hus men allt flyger bara omkring där inne och saker försvinner spårlöst.


Har laddat ner det, men inte vågat ta minsta steg till att bygga ett hus eftersom det ska vara så trasigt. Hoppas verkligen Bethesda tar och fixar en mängd buggar efter Dragonborn.
  • 0
Citerar Frasse6:
Har laddat ner det, men inte vågat ta minsta steg till att bygga ett hus eftersom det ska vara så trasigt. Hoppas verkligen Bethesda tar och fixar en mängd buggar efter Dragonborn.

Jag har inte upplevt några som helst problem med Hearthfire annat än att UFO-modden krånglat.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Frasse6:
Har laddat ner det, men inte vågat ta minsta steg till att bygga ett hus eftersom det ska vara så trasigt. Hoppas verkligen Bethesda tar och fixar en mängd buggar efter Dragonborn.


Ja det har funkat kasst för mig lyckades bygga ett stort hus men har inte lyckats inreda det eller få dit en bard t.ex. Saker jag har lagt där inne har försvunnit så jag har fått ladda om gamla saves osv.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Vad är det för mysko vita zombier vid 1:04 i trailern?

OCH SJUUUKT TAGGAD! Gött som fan med mer Dragonborn moment. Antar att de där små sakerna är typ Goblings?

Svider dock i plånboken då man nyss köpte Halo 4 Limited och Guld, nu måste man öka på med fler points...

Det är det dock värt. Vinter är räddad.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Vad är det för mysko vita zombier vid 1:04 i trailern?


Ser ut att vara ett par Flesh Atronach's.

Citerar The LOL object:
Antar att de där små sakerna är typ Goblings?


Rieklings.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Skapade en ny karaktär tidigare idag efter att ha köpt mig Dawnguard till PC. Valde denna gång att spela på en lite högre svårighetsgrad och insåg direkt hur mycket roligare det var att spela. Det var plötsligt lättare att bli glad åt det lilla, som att hitta ett bättre vapen eller att få en finishing move, för att det faktsikt betydde något. Alltid spelat på högre svårighetsgrad då jag spelat Fps och rå action men alltid lirat på en lite lägre nivå i RPG och äventyr då jag intalade mig att det gjorde det lättare att uppleva storyelement etc på ett bättre sätt.

Det var tydligen inte sant. Nu blir det att lira på högre svårighetsgrader i framtiden!
Your health is low...
  • 0
Hoppas att man får tillgång till en hyfsat stor del av morrowind. Efter ungefär 1200 timmar i Skyrim ser man fram emot en utökning av landmassan.
Be careful, I bite.
  • 0
Citerar The LOL object:
Vad är det för mysko vita zombier vid 1:04 i trailern?

OCH SJUUUKT TAGGAD! Gött som fan med mer Dragonborn moment. Antar att de där små sakerna är typ Goblings?

Svider dock i plånboken då man nyss köpte Halo 4 Limited och Guld, nu måste man öka på med fler points...

Det är det dock värt. Vinter är räddad.

Du borde införskaffa Morrowind GOTY Edition, tanka hem http://morrowind.nexusmods.com/mods/36945 och tagga inför Dragonborn genom att uppleva Solsteim som det såg ut för 200 år sedan.

Tillagt 2012-11-07 11:08:
Citerar KuffKuff Cafe:
Det var tydligen inte sant. Nu blir det att lira på högre svårighetsgrader i framtiden!

Du behöver Requiem

http://skyrim.nexusmods.com/mods/19281
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Du borde införskaffa Morrowind GOTY Edition, tanka hem http://morrowind.nexusmods.com/mods/36945 och tagga inför Dragonborn genom att uppleva Solsteim som det såg ut för 200 år sedan.


Skulle utan tvekan göra det om inte min egna dator hade kraschat, använder mig av skoldatorn
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Witch King:
http://morrowind.nexusmods.com/mods/36945


Måste se till att testa den snart.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Bethesda "Close" On PS3 Skyrim Content

Vilket innebär att de miljoner Microsoft gav Bethesda för tidsexklusivitet på expansioner var helt bortkastade.

Rätt åt dem!
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Bethesda "Close" On PS3 Skyrim Content


"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Witch King:
Citerar Sideshow95:Bethesda "Close" On PS3 Skyrim Content
Vilket innebär att de miljoner Microsoft gav Bethesda för tidsexklusivitet på expansioner var helt bortkastade.

Rätt åt dem!


Förstår inte riktigt vad du menar. Tidsexklusiviteterna som Microsoft betalade för har gjort det dem ska. Med andra ord, sett till att DLC till Skyrim kommer till Xbox 360 1-2 månader innan det anländer till PC och PS3. Att det äntligen kanske kommer till PS3 snart gör ju inte deras exklusiviteter onödiga?

Sen kan man ju diskutera huruvida det är värt att betala miljonbelopp för att få ett gäng DLC-paket till sin konsol först, eller inte. Men de har helt klart spelat den funktion som det hela tiden varit tänkt.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Förstår inte riktigt vad du menar. Tidsexklusiviteterna som Microsoft betalade för har gjort det dem ska. Med andra ord, sett till att DLC till Skyrim kommer till Xbox 360 1-2 månader innan det anländer till PC och PS3. Att det äntligen kanske kommer till PS3 snart gör ju inte deras exklusiviteter onödiga?

Det är främst tidsexklusivitet gäntemot konkurrenten Sony Microsoft var ute efter, inte gäntemot PC-markanden. De tekniska problemen med DLC't till PS3 hade de fått gratis.

Däremot missförstod jag fullständigt länken ovan (fråga mig inte hur). Jag tolkade det som att de "stängde" för möjligheterna att fixa DLC't till PS3, inte motsatsen.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Installerar Dawnguard nu. Några tips på måste ha-moddar till det? Buggfixar eller liknande? Finns det några moddar som absolut inte fungerar med Dawnguard?

Tillagt 2012-11-08 19:38:
Citerar Witch King:
Däremot missförstod jag fullständigt länken ovan (fråga mig inte hur). Jag tolkade det som att de "stängde" för möjligheterna att fixa DLC't till PS3, inte motsatsen.


Gjorde precis samma sak först.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Witch King:
Däremot missförstod jag fullständigt länken ovan (fråga mig inte hur). Jag tolkade det som att de "stängde" för möjligheterna att fixa DLC't till PS3, inte motsatsen.


Du erkänner ett misstag? På INTERNET?! Tänker du förgöra hela världen pöjk?
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Installerar Dawnguard nu. Några tips på måste ha-moddar till det? Buggfixar eller liknande? Finns det några moddar som absolut inte fungerar med Dawnguard?

Ta god tid på dig att vandra i forgotten vale!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Mcgeady:
Ta god tid på dig att vandra i forgotten vale!


Det ska jag göra!
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mcgeady:
Ta god tid på dig att vandra i forgotten vale!

Det gjorde jag! Spelade dessutom med TRO - Basic Needs och höll på att dö. Ett riktigt äventyr med andra ord!
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Ett års jubileum idag!

Tiden har gått fort.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ett års jubileum idag!

Tiden har gått fort.


I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work
  • 0
Lockpicker, kungligt inlägg. Rätt tid och allt, planerat antar jag? ;)

Jag stötte på en hemsk bugg för ett tag sedan, nästan värsta tänkbara (spelar på Xbox så jag kan inte modda bort det)... Gör questet "The Break of Dawn", klarar av det och blir sedan skickad tillbaka till Skyrim. När jag väl är uppe bland molnen börjar Meridia aldrig tala med mig. Jag kan inte heller fast travel:a, vilket innebär att jag är fast där uppe. Jag kan röra mig en kort sträcka men efter ett tag tar det också stopp.

Har inte spelat på ett tag så jag är inte medveten om det har uppdaterats. Buggen har trots allt funnits i elva månader...
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Ett års jubileum idag!

Tiden har gått fort.


Ja, tiden är verkligen gått oerhört fort. Kommer ihåg när jag spelade Skyrim för första gången, för precis ett år sedan. Hade inte en susning om, ja, ingenting egentligen. Men efter närmare 600 timmar har jag varit med om så oerhört mycket. Jag är inte speciellt mycket för att "fira" ett spel, men samtidigt kan jag inte ignorera de upplevelser jag haft i Skyrim.

Tror att jag ska skriva någon text som hyllning till spelet.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!