Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Sideshow95:
Nej, om man kan göra det så som Witch King säger så är jag helt med på noterna. Vet dock inte hur det skulle bli med quests och liknande, ska man kunna spela igenom hela äventyret med en polare då? Eller ska det finnas särskilda co-op dungeons med, som du säger, mer flerspelarvänlig miljö? Andra alternativet lockar mer enligt mig.

Så man ska göra två uppsättningar dungeons? Det innebär ju onekligen att enspelarläget blir lidande.

Själv ser jag inga problem med nuvarande dungeons i co-op. Trånga utrymmen lämnar för mer strategisk kreativitet/nytänk, alltså att den strategi man normalt använder (i det öppna) inte funkar längre.

Citerar Dudibay:
Skulle även gärna se möjligheten att gästspela med sina egna karaktärer. Det blir så opersonligt annars.

Ogillade just detta i Fable-spelen då detta innebär att karaktärer färdas mellan parallella världar helt omotiverat. Försörde lite stämningen i Fable tyckte jag.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar jpkillah:
Såååå, gjorde questen "Promises to keep", fick sno en häst åt en snubbe men det resulterade i att jag förlora shadowmere...


Stick tillbaka till pölen där du fick Shadowmere.

Citerar Playarn:
Ny DLC to G? http://myxboxlive.com/gaming/bethesda-teaser/


Troligen den där Dragonborn DLC:n vi fick höra lite mer om? Kanske mer fokuserad på drakarna och deras prästar.
  • 0
Citerar jpkillah:
Har på en timme hunnit bli attackerad av över 10 björnar. Inte ens att göra fast-travel hjälpte då så fort jag spawna så kom två av dessa djur och attackerade vid red belly-mine.


Händer mig med ibland. Massor med cave bears dyker upp hela tiden
  • 0
Problemet med nya DLC är att de fuckar upp gamla modar man använder. Jag kan t ex inte dismissa mina följeslagare (UFO) förrän jag utsett en steward i mitt egenbyggda hus och detta pga Hearthfire.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Problemet med nya DLC är att de fuckar upp gamla modar man använder. Jag kan t ex inte dismissa mina följeslagare (UFO) förrän jag utsett en steward i mitt egenbyggda hus och detta pga Hearthfire.


Tyvärr är ju alternativen till detta antingen inga moddar eller inga DLC. Så jag kan dras med lite buggar och annat mot det utbytet.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Witch King:
Så man ska göra två uppsättningar dungeons? Det innebär ju onekligen att enspelarläget blir lidande.

Själv ser jag inga problem med nuvarande dungeons i co-op. Trånga utrymmen lämnar för mer strategisk kreativitet/nytänk, alltså att den strategi man normalt använder (i det öppna) inte funkar längre.


Kanske. Jag tänker dock att om man gör separata co-op dungeons så behöver man inte co-op anpassa hela spelet. Jag tror singelplayern skulle lida mer av det än av att man lade ner ett par extra månader på att klistra ihop ett gäng co-op anpassade dungeons och quests.

Tillagt 2012-11-03 14:17:
Citerar Playarn:
Ny DLC to G?


Oh! Spännande! Ser ut som en Dragon Priest.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Är det bara jag som är besviken på legendariska karaktärer från äldre Elder Scrolls-spel som gör ett löjeväckande intryck i Oblivion och Skyrim?

Jag tänker främst på The King of Worms som i Oblivion var en altmer som såg ut som nästan alla andra altmers. Även Hircines mänskliga gestalt i Skyrim var en besvikelse för mig (att gämföra med Bloodmoons gestaltning där han faktiskt såg ut som en jaktgud).
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Är det bara jag som är besviken på legendariska karaktärer från äldre Elder Scrolls-spel som gör ett löjeväckande intryck i Oblivion och Skyrim?


Håller med. Movarth Piquine var en rejäl besvikelse. Bland annat.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Håller med. Movarth Piquine var en rejäl besvikelse. Bland annat.

Försök besegra honom med Requiem - då lär du i alla fall inte bli besviken vad gäller svårighetsgrad.

Själv visste jag inte att han nämnts tidigare i Loren förrän du nu nämde det så om han var en besvikelse för mig kan jag inte uttala mig om.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Försök besegra honom med Requiem - då lär du i alla fall inte bli besviken vad gäller svårighetsgrad.


Svårighetsgraden var det inget fel på. Det var mer sättet han presenterades på. Hade väntat mig någonting mer storslaget. Tycker gott han förtjänar en egen questline eller så. Han hade ju iallafall kunnat spela en lite större roll. Hade ju passat perfekt i Dawnguard, till exempel.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Nej, om man kan göra det så som Witch King säger så är jag helt med på noterna. Vet dock inte hur det skulle bli med quests och liknande, ska man kunna spela igenom hela äventyret med en polare då? Eller ska det finnas särskilda co-op dungeons med, som du säger, mer flerspelarvänlig miljö? Andra alternativet lockar mer enligt mig.

Allt skulle vara som när du spelar själv förutom att din follower är utbytt mot en vän. Din vän har alltså ungefär samma restriktioner som en follower, dvs kan inte anta quests och liknande.


Citerar Witch King:
Själv ser jag inga problem med nuvarande dungeons i co-op. Trånga utrymmen lämnar för mer strategisk kreativitet/nytänk, alltså att den strategi man normalt använder (i det öppna) inte funkar längre.

Förstår hur du menar men jag tycker fortfarande att en del tweakande inte skulle skada. Anledningen till att jag vill ha aningen bredare korridorer är för att friendly fire skulle bli väldigt frekvent annars. Det är ju nog irriterande som det är med npc's.
Visst, det kan ju fortfarande förekomma trånga klaustrofobi-framkallande dungeons eller dungeon-segment, men det borde inte vara standardmåttet.


Citerar Witch King:
Ogillade just detta i Fable-spelen då detta innebär att karaktärer färdas mellan parallella världar helt omotiverat. Försörde lite stämningen i Fable tyckte jag.

Antar att det beror lite på hur man spelar och vilken typ av karaktär man spelar. Tror dock inte detta är ett problem för de flesta. Skulle gissa på att majoriteten av spelare har en väldigt ledig inställning till deras karaktärers hur/var/vem/varför...

Lite lustigt att du nämner Fable eftersom att det var just det jag baserade min kommentar om opersonlighet på. Själv blev jag väldigt besviken när jag upptäckte att jag bara kunde spela som en generisk färdigbyggd karaktär i Fable 2's co-op. Om jag nu ska behandlas som en andra-klassens spelare så vill jag åtminstone se bra ut under tiden.
Krax.
  • 0
Wohoo, efter en 7 månaders lång paus har det äntligen kommit uppdateringar från Project Andoran: http://www.andoran.com/en/
White whale, holy grail
  • 0
Att träffa och questa lite med en polare skulle vara skit kul i ett elder scroll spel som är lite mer anpassat för det, tror inte att det skulle förstöra spelupplevelsen alls, tvärtom...
To be, or not to be, that is the question
  • 0
Vilja i Skyrim? Hell yes.

http://skyrim.nexusmods.com/mods/26393/

Modden till Oblivion var skitbra, hoppas den här håller samma klass.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
via mobil

Såg den där Vilja modden. Riktigt bra gjord, gillar att hon integrerar med andra followers. Men HATAR hennes röst. En av de sämsta på hela Nexus, enligt mig.
I haven't failed, I've found 10,000 ways that don't work
  • 0
Ni som testat "Realistic needs and diseases", är den bra nog att tanka hem för en som annars spelar med TRO - Basic Needs?

Citerar Lockpicker:
Såg den där Vilja modden. Riktigt bra gjord, gillar att hon integrerar med andra followers. Men HATAR hennes röst. En av de sämsta på hela Nexus, enligt mig.

Tänkte precis säga samma sak. Tyvärr.

Bra namn dock...

PS. Imorgon släpps nya DLC-trailern
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Lite ny information om kommande Dragonborn:

http://skyrim.nexusmods.com/news/222/
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Lite ny information om kommande Dragonborn:

http://skyrim.nexusmods.com/news/222/


Hoppas det stämmer, bättre kan det inte bli. Tycker att det verkar onödigt med mounted dragons, men om det bara är på begränsade områden så visst.
  • 0
Intressant, intressant...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Aaandy:
http://www.bethblog.com/2012/11/05/watch-the-dragonborn-trailer
/


Feeett. Jag vill ha det idag!!!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Yes! Solstheim! Äntligen!
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Witch King:
Lite ny information om kommande Dragonborn:

http://skyrim.nexusmods.com/news/222/


Fysatan vad najs! Väntar ivrigt på trailern, härligt med ny mark att utforska och spjut är ju bara för trevligt. Hoppas dock att vi får större variation av dem än vad armborsten fick, som egentligen bara vara ett vanligt armborst och ett dwarven. Sedan hoppas jag att det man kan ha både enhands, och dubbelhands-spjut.

Tillagt 2012-11-05 16:20:
Jaha, trailern har redan kommit ut!
White whale, holy grail
  • 0
Jäklar vad bra det ser ut!
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!