Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar noobspree99:
Någon som provat modda till ps3???
Tänkte prova någon gång!


Går inte. Vad jag vet.

Citerar Mysko-Munken:
Dom var bara osynliga och väldigt, väldigt tysta.


Ja, eller någon slags dvala. The Akatosh Chantry sägs ha gömt undan drakar under tredje och fjärde eran. En ska tydligen ha gömt sig i ruinerna av Vvardenfell. Men majoriteten var ju "utslagna" tills det att Alduin kunde återuppväcka dem.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Mcgeady:
Blir att starta en helt ny karaktär inför dawnguard Hoppas få in en 50h innan jag ger mig på dawnguard på allvar. Vill dock ha tillgång till crossbow hyfsat tidigt. Måste man bli involverad i dawnguard för att att få tag i en?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Tanken slog mig just (efter att ha sett Sauron/vapen moddar) att om någon gjorde hela Midgård, med vapen/kläder/ruiner och allt i Skyrim med Creation Kit - vore det mest ambitiösa men också bästa som hänt i världshistorien. LOTR Skyrim-style är ju så rätt.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Klara dawngaurd i söndags bra dlc exspansion.
Och blev som mest glad när jag möte en viss npc ^^ säger ej för mycket då jag ej vill spoila för mycket ..
Har dock bara klarat dawnguard med den goda sidan // Dawnguard.
Ska klara det sedan med en ond ranger ^^ som blir vampierlord.
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Citerar The LOL object:
Tanken slog mig just (efter att ha sett Sauron/vapen moddar) att om någon gjorde hela Midgård, med vapen/kläder/ruiner och allt i Skyrim med Creation Kit - vore det mest ambitiösa men också bästa som hänt i världshistorien. LOTR Skyrim-style är ju så rätt.


Har också tänkt den tanken. Vore väldigt trevligt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Humanisten:
Har någon av er haft (och löst) problemet med det gula blinkandet när man pausar ibland?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Har någon av er haft (och löst) problemet med det gula blinkandet när man pausar ibland?


Aldrig hört talas om.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar The LOL object:Tanken slog mig just (efter att ha sett Sauron/vapen moddar) att om någon gjorde hela Midgård, med vapen/kläder/ruiner och allt i Skyrim med Creation Kit - vore det mest ambitiösa men också bästa som hänt i världshistorien. LOTR Skyrim-style är ju så rätt.

Har också tänkt den tanken. Vore väldigt trevligt.


Inte vore det ju mindre trevligt om de moddade om raserna också. Typ Gondor's folk istället för Imperials, Rohan > Nords och Orcher > Orsimer.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Inte vore det ju mindre trevligt om de moddade om raserna också. Typ Gondor's folk istället för Imperials, Rohan > Nords och Orcher > Orsimer.


Precis. Och Whiterun skulle bli ett perfekt Edoras.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Level 8 Wood Elf, 53 i Bow Skill. Heter Celeborn på skyrim.

Jag skulle vilja att Wood Elfs var lite mer människoliknande i ansiktet så kunde man göra en Mirkwood-armé.

Jag har dessutom lär mig Sindarin en del iaf. Uel re
och Namarie m.m. och mitt alvnamn är Amras.

(Bågskytte är det enda som får mig att spela Skyrim just nu)
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar The LOL object:
Inte vore det ju mindre trevligt om de moddade om raserna också. Typ Gondor's folk istället för Imperials, Rohan > Nords och Orcher > Orsimer.


Precis. Och Whiterun skulle bli ett perfekt Edoras.


Ni måste ha missat den här modden.. Samma team som jobbade på lotr för Oblivion. Sjukt ambitiösa, och när den är färdig om typ fem år eller något kommer det vara den bästa modden till något spel, alla kategorier.

http://www.moddb.com/mods/merp-middle-earth-roleplaying-proje
ct#comments


Kollar in den sidan varje dag!
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Calle92:
Ni måste ha missat den här modden.. Samma team som jobbade på lotr för Oblivion. Sjukt ambitiösa, och när den är färdig om typ fem år eller något kommer det vara den bästa modden till något spel, alla kategorier.

http://www.moddb.com/mods/merp-middle-earth-roleplaying-proje
ct#comments

Kollar in den sidan varje dag!


Oh! Det hade jag faktiskt missat. Tack för tipset.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Calle92:
Citerar Sideshow95:Citerar The LOL object:
Inte vore det ju mindre trevligt om de moddade om raserna också. Typ Gondor's folk istället för Imperials, Rohan > Nords och Orcher > Orsimer.


Precis. Och Whiterun skulle bli ett perfekt Edoras.

Ni måste ha missat den här modden.. Samma team som jobbade på lotr för Oblivion. Sjukt ambitiösa, och när den är färdig om typ fem år eller något kommer det vara den bästa modden till något spel, alla kategorier.

http://www.moddb.com/mods/merp-middle-earth-roleplaying-proje
ct#comments

Kollar in den sidan varje dag!


När den modden kommer köper jag en ny dator som klarar av det. Enbart för det.
  • 0
Det är du nog inte ensam om Braff.. Sjukt ambitiösa.
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Calle92:Ni måste ha missat den här modden.. Samma team som jobbade på lotr för Oblivion. Sjukt ambitiösa, och när den är färdig om typ fem år eller något kommer det vara den bästa modden till något spel, alla kategorier.

http://www.moddb.com/mods/merp-middle-earth-roleplaying-proje
ct#comments

Kollar in den sidan varje dag!

Oh! Det hade jag faktiskt missat. Tack för tipset.


Hittade precis en motivation till att köpa en fet PC före en fedt TV eller ny mobil. Shaitz!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Ser så jäkla bra ut!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Känns gött att ta tag i skyrim igen, väldigt mycket nytt, smådetaljer Har kört 10h men har inte hört nåt från dawnguard, ganska skönt då kan jag bygga upp min karaktär
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Jag klarade färdigt huvud-questen i ''Dawnguard'' igår. Helt OK i mitt tycke med både spännande uppdrag och mer information om diverse mysterier i Skyrim etc. En bra expansion! Nu fortsätter jag på det ''övriga'' som kom med expansionen.
Entering zero gravity
  • 0
Fan, varje gång jag ser en video av Trendkills klasstips på Youtube vill jag starta om. Börjar tappa intresse för min Conjuration-Archer, och har startat en Battlemage (ska precis möta första draken), men känner redan hur jag vill pröva lite mer Thief/Assasin/Nightblade stuk typ. Gav Tvåhandsvapen chansen en gång men sparfilen fuckade upp och då tröttnade jag på det. Får väl spela och se vart jag hamnar, pröva något helt nytt till Dawnguard kanske?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Fan, varje gång jag ser en video av Trendkills klasstips på Youtube vill jag starta om.


Själv tänker jag "aha, en sån klass kanske man borde testa".

Trendkills klasstips och diverse forum där man diskuterar "rollspelsklasser" i Skyrim har gjort att jag har lite väl många karaktärsidéer...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Trendkills klasstips och diverse forum där man diskuterar "rollspelsklasser" i Skyrim har gjort att jag har lite väl många karaktärsidéer...


Håller med. För tillfället rollspelar jag en Hedge Knight som jag har ungefär 50 timmar på, men man blir ofta sugten på att testa nya grejer.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Hedge Knight


Vilket innebär?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Håller på att pilla på en handelsresande karaktär just nu. Behöver bara ett par moddar som ändrar värde på saker. Fungerar ju inte att handelsresa om allt är värt exakt lika mycket precis överallt.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar The LOL object:
Vilket innebär?


En kringvandrande riddare, utan mästare. Tjänar den som betalar bäst. En väldigt enkel roll att spela. "Hedge" kommer från att de oftast sover utomhus under en häck eller så. Har laddat ner en modd som gör att man kan placera ut Portable Bedrolls var som helst i världen, för just det syftet. Sen så bär jag bara runt på så mycket som en normal människa skulle orka, jag har alltså bara med mig ett svärd, en sköld och en kniv. Samt en uppsättning med armor och lite proviant. Jag försöker följa en någorlunda realistisk dygnsrytm, så jag vandrar omkring på dagarna och slår läger på nätterna. Väldigt kul sätt att spela på faktiskt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!