Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Si, kryssa i alternativ och om speltimmar/ras/spelstil typ. Och vilka questlines man startat/avslutat samt sitt level. Kanske sweet faktiskt.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Skulle vara coolt om de någonstans i expansionen gömmer en piska, som är extra effektiv mot alla onda monster. Skulle kännas som ett riktig vampyrdräparvapen.
White whale, holy grail
  • 0
Lite off-topic från Dawnstar snacket kanske, men Archery + Conjuration är fasiken underbart. Har en Breton (lv21 atm) som använder sig av Atronarch's, och sedan gömmer sig med sin Bound Bow. Helt sjukt kul och kraftfullt än så länge.

Ska ge mig in mer i Alteration / Illusion för saker som Mage Armor och Invisibillity/Calm senare. Ska även maxa Conjuration för att få en permanent Zombie med mig. Funderar också på att totalt ignorera Smithing i denna klass och enbart Enchanta hittat Armor / Clothes.

Sen så har denna klass också gjort att jag spelar i tredjeperson istället för första som jag alltid gjort innan.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Besmundu:
Skulle vara coolt om de någonstans i expansionen gömmer en piska, som är extra effektiv mot alla onda monster. Skulle kännas som ett riktig vampyrdräparvapen.


All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Vet inte varför, men kom att tänka på Blade filmerna och att han kallas The Daywalker. Vore coolt om man kunde göra något sådant i Dawnguard.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Jag hoppas (och tror) vi får besöka Coldharbour. Skulle vara väldigt passande. Dessutom vore det relativt enkelt för Bethesda att presentera det på ett tillfredsställande sätt. Skulle jag tro.

En del av trailern ser till och med ut att kunna utspela sig i just Coldharbour.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Det är soul cairn det utspelar sig i!
leakat info här!
http://www.youtube.com/watch?v=8h8obHJc8jQ

Fy vad glad jag blir varulvs ochvampyr perk tree!!! ändra sitt utseende i ratway!
Massor med nya grejer! jag är så uppselt! kan inte skriva riktigt bra!!! BLAHRG!
  • 0
Coolt! Lite glad att det inte behöver ha med någon Daedric Prince att göra. Åh! Riktigt riktigt pepp hur som helst.
  • 0
Varför kalla vampyrerna för Volkihar när dessa lever under isen och inte i borgar, dessutom bör de kunna attackera mig från under isen.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Sen är det ju inte säkert att man kan lite helt på Immortal Blood, den kan väl mycket väl innehålla myter eller?
  • 0
  • Trog
  • Trog
Min khajiit har verkligen utvecklats under spelet gång. Till en början var hon en simpel tjuv som livnärde sig på att tjuva och jaga i det vilda med både. Hon blev senare upplockad av Thieves Guild, där hon lärde sig konsten att försvinna. Det blev naturligt för henne att sedan söka upp Dark Brotherhood för att se va de kunde erbjuda. Men efter Dark Brotherhoods fall så beslöt hon sig för att söka sitt öde som dovahkiin. Hon bytte från Light Armor och kniv, till Blades Armor som hon hittade i Sky Tempel.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Vikkan:
Sen är det ju inte säkert att man kan lite helt på Immortal Blood, den kan väl mycket väl innehålla myter eller?


Nja jag tycker att man kan lita på den boken eftersom att Movarth Piquine som i slutet av boken har blivit en vampyr finns i Skyrim.

Men den kan antagligen innehålla visa myter som författaren berättar men dessa verkar däremot stämma.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Fast om om det inte blir så i Dawnguard så stämmer det väl helt enkelt inte... Jag menar spelet är ju ändå "verkligheten" medan boken bara är en bok.
  • 0
Citerar Vikkan:
Fast om om det inte blir så i Dawnguard så stämmer det väl helt enkelt inte... Jag menar spelet är ju ändå "verkligheten" medan boken bara är en bok.


Man får väl anta att de har utvecklats och slutat leva i frusna sjöar (men egentligen beror det antagligen på att båda grupperna ska ha ett slott och begränsningar från Cretion engine)
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Gillar att man ska kunna ändra sitt utseende och pratat om Spoiler:bättre svårare drakar.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar Zaibarr:
Det är soul cairn det utspelar sig i!
leakat info här!
http://www.youtube.com/watch?v=8h8obHJc8jQ

Fy vad glad jag blir varulvs ochvampyr perk tree!!! ändra sitt utseende i ratway!
Massor med nya grejer! jag är så uppselt! kan inte skriva riktigt bra!!! BLAHRG!


Soul Cairn. Det är alltså The Ideal Masters vi ska få tampas med. Eller iallafall deras själar. Förhoppningsviss betyder det att vi får träffa på Morphoid Daedras och Vatasha också. Om Soul Cairn fortfarande är någorlunda likt det som presenterades i Battlespire så lär det bli en del pusselmoment också. På gott och ont. Sen så ska man ju inte kunna döda de själar som lever i Soul Cairn. Så jag antar att vi kommer få användning av Illusion magi i kommande DLC. Målet måste alltså vara att döda skaparen av Soul Cairn. Eftersom det möjliggör dödandet av själarna som lever där. Om det nu inte är så att någon annan kan genomföra ceremonin som Kirel Aman erbjöd.

Angående Volkihar-slottet vet jag inte riktigt vad jag ska tro. För det första ska ju de enligt legenden vara ut döda. Movarth Piquine ska ju som sagt ha utrotat dem. Sen kan det ju vara så att borgen har döpts efter Volkihar-folket, det måste inte nödvändigtvis betyda att de fortfarande existerar.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Hoppas att jag kommer kunna reseta mina perks på Xbox.

Tillagt 2012-06-03 14:12:
Citerar Sideshow95:
Angående Volkihar-slottet vet jag inte riktigt vad jag ska tro. För det första ska ju de enligt legenden vara ut döda. Movarth Piquine ska ju som sagt ha utrotat dem. Sen kan det ju vara så att borgen har döpts efter Volkihar-folket, det måste inte nödvändigtvis betyda att de fortfarande existerar.


Jag hade rätt...

Tillagt 2012-06-03 14:15:
Jag funderar på att ologiskt nog spela MQ med min assassin/tjuv, eftersom min karaktär som jag har tillägnat MQ egentligen suger.
  • 0
Citerar Lurkman:
Jag hade rätt...


Det vet vi inte än!

Jag var bombsäker på att Volhikarerna skulle vara med redan innan Skyrim släpptes. Sen läste jag Immortal Blood och ändrade mig. Det kan ju vara så att Movarth Piquine lämnade kvar någon... Men jag tror snarare att borgen enbart är döpt efter Volhikar-klanen. Jag menar Volhikarer i en borg? Pfft. Sen tror jag helt klart att Volhikar-klanen kommer ta stor plats. Att bygga upp en historia om vampyrer i Skyrim, men inte ha med någonting om Volhikar-klanen vore väldigt konstigt. Vi lär nog få reda på mer om dem, men jag tvivlar på att vi faktiskt får träffa på dem inom Tamriels gränser. Eftersom de förmodligen är döda. Det kan dock hända att vi får integrera med dem i "efterlivet" eller något liknande. Kanske via Soul Cairn. Men vem vet.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag menar Volhikarer i en borg? Pfft.


De kan ju inte leva under isen bara för att!
  • 0
Citerar Lurkman:
De kan ju inte leva under isen bara för att!


Global uppvärmning har tvingat dem att flytta?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Global uppvärmning har tvingat dem att flytta?


Nja. Men varför levde de under isen från första början? För att det var mörkt där? För att ingen skulle hitta dem? Har svårt att tro att det skulle vara den bästa lösningen.
  • 0
Jag tror det har att göra med deras egenskap att kunna gripa tag människor ovanför isen underifrån.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Citerar Guitar_Player:
Jag tror det har att göra med deras egenskap att kunna gripa tag människor ovanför isen underifrån.


Jaha. Vad märkligt. Låter inte som en särskilt hållbar lösning, förstod varför de flyttade in i borgar.
  • 0
Citerar Lurkman:
Nja. Men varför levde de under isen från första början? För att det var mörkt där? För att ingen skulle hitta dem? Har svårt att tro att det skulle vara den bästa lösningen.


Förmodligen inte. Movarth Piquine hittade dem.

Citerar Lurkman:
Jaha. Vad märkligt. Låter inte som en särskilt hållbar lösning, förstod varför de flyttade in i borgar.


Anledningen till att de levde under frusna sjöar var ju främst eftersom det var deras naturliga miljö. De var ju "isvampyrer" eller vad man ska säga. De lämnade väldigt sällan sina hem under isarna. Enda anledningen till att de alls tog sig upp va för att jaga. Därför har jag väldigt svårt att tro att de (om de fortfarande existerar vill säga) skulle få för sig att flytta in i en borg. Att borgen i fråga är döpt efter Volhikar-vampyrerna är dock fullt möjligt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Förmodligen inte. Movarth Piquine hittade dem.


Simmande han ner i ett isvak...? Nåja.

Citerar Sideshow95:
Anledningen till att de levde under frusna sjöar var ju främst eftersom det var deras naturliga miljö. De var ju "isvampyrer" eller vad man ska säga. De lämnade väldigt sällan sina hem under isarna. Enda anledningen till att de alls tog sig upp va för att jaga. Därför har jag väldigt svårt att tro att de (om de fortfarande existerar vill säga) skulle få för sig att flytta in i en borg. Att borgen i fråga är döpt efter Volhikar-vampyrerna är dock fullt möjligt.


Happ. Jag tror att det är möjligt att du har större respekt för loren än vad Bethesda har.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!