Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar gurage:
Spoiler


Yep.
this is not even my final form
  • 0
Är det värt att skita i att lämna in Spoiler:skeleton key?
Mountain Dew <3
  • 0
Jävla Draugr Death Overlord. Efter över 5 försök med olika vapen och sköldar och magier dödade jag honom och hans två Scourge-kompisar. Jag fick leka tittut bakom en pelare för att ens ha chans. Och så kunde han Fos Roh Da-a mig så att jag flög iväg.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Bethesda - probably the worst developers in the world.
  • 0
Citerar Bidoof:
Bethesda - probably the worst developers in the world.


Bidoof - probably the worst forumit in the world.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Inte jag som släpper ett halvfärdigt spel och låter fansen göra färdigt det.
  • 0
Citerar Bidoof:
Inte jag som släpper ett halvfärdigt spel och låter fansen göra färdigt det.


Hur är det halvfärdigt?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Bidoof:
Inte jag som släpper ett halvfärdigt spel och låter fansen göra färdigt det.


Du verkar inte gilla Bethesda särskilt mycket, jag tycker däremot inte att de är en dålig spelstudio. De har gjort 3 spel (som jag har spelat) där jag har lagt ner över 500 timmar i Morowind och Oblivion och över 300 timmar i Skyrim hittills. Sedan att deras spel innehåller buggar och liknande får man räkna med eftersom storleken och de olika uppdragen. Sedan är moddverktygen som de släpper till datorn gratis vilket leder till att spelen får mycket längre speltid. Detta skriver jag även fast jag har spelat Skyrim på ps3 sedan 11 november och köpte det till pc förra helgen.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Citerar Bidoof:
Inte jag som släpper ett halvfärdigt spel och låter fansen göra färdigt det.


This.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Suck vad alla ska hålla på med det här. Dom gör ett bra jävla jobb där dom släpper en massiv jävla content och ger massiv speltid bara för att det skall vara vanilla. Om dom ska göra allting som alla vill ha skulle det ta cirka 20 år att få ett spel gjort bara för att ni småbarn är för kräsna. Ni har ingen aning om hur spelutveckling, proceduren och tiden det tar för att utveckla ett spel. Och ett spel som Elder Scrolls tar en jävla massa tid.
Ni ska fan vara glada att dom ens släpper creation kit era bortskämda luder. Blir bara så jävla trött på den här ständiga "Bethseda är dåliga" tjafset. Håll käften

Så snälla i fortsättningen, håll käften och uppskatta skiten för helvete. Så jävla trött på idioter som jobbar på ICA halvtid och gnäller över att folk släpper "halvfärdiga" saker.
  • 0
Citerar Capodister:
småbarn


Oh, the irony.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Glöm inte att Skyrim utvecklats i fem år. Och med tanke på hur mycket de hann med på GameJam så är det uppenbart att de varit lata. Sen så är Skyrim väldigt tomt på innehåll också - uppenbart att de vill att spelare ska fylla ut tomrummet med mods.
  • 0
Citerar Bidoof:
Glöm inte att Skyrim utvecklats i fem år. Och med tanke på hur mycket de hann med på GameJam så är det uppenbart att de varit lata. Sen så är Skyrim väldigt tomt på innehåll också - uppenbart att de vill att spelare ska fylla ut tomrummet med mods.


Har du ens spelat Skyrim? Kryp tillbaks under din sten.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Bidoof:
Glöm inte att Skyrim utvecklats i fem år. Och med tanke på hur mycket de hann med på GameJam så är det uppenbart att de varit lata. Sen så är Skyrim väldigt tomt på innehåll också - uppenbart att de vill att spelare ska fylla ut tomrummet med mods.


Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Bidoof:
Sen så är Skyrim väldigt tomt på innehåll också


Okej. Du vet inte vad du pratar om. Diskussionen är slut.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Bidoof:
Glöm inte att Skyrim utvecklats i fem år. Och med tanke på hur mycket de hann med på GameJam så är det uppenbart att de varit lata.


Det är en sak att skapa materialet sedan är det en helt annan sak att ta med det i spelet och få det balanserat, få bort glitcher och buggar och liknande. Om materialet hade varit med i spelet men med glitcher och buggar hade folk klagat på det istället.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Ligger på drygt 50 timmar in i spelet och kan ungefär sammanfatta litegran av vad jag tycker om det.

Jag börjar lite enkelt med att säga att jag gillar musiken allra mest med spelet. Eller faktiskt ljudet i överlag. Ljudeffekterna låter skrämmande verkliga, och musiken är magisk. Storyn är jag inte speciellt intresserad av, då den är väldigt tråkig att följa och det är mycket roligare att skapa egna äventyr och göra lite som man vill. Möjligheterna är oändliga, och det är roligt som sagt. Det är dock en konstig kombination med vrålsnygg design och grotesk grafik. (Spelar på PS3) och det är synd. För designen är riktigt, riktigt snygg samtidigt som resten av grafiken är det direkt motsatta. Gillar inte heller hur plottrig kartan blir med alla jävla städer, byar och dungeons.

Vakterna är lite skojiga, men de andra karaktärerna är platta och identitetslösa. Känns snopet medtanke på att det är ett RPG då karaktärer spelar en stor roll... har känns det verkligen inte så.

Sparar resten till en framtida recension. Men det här är vad jag ungefär tycker nu.
The knife master
  • 0
Honeyside är utan tvekan mitt favorithus. Älskar trädgården.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Sideshow95:
Okej. Du vet inte vad du pratar om. Diskussionen är slut.


Det är tomt på unikt och intressant innehåll, vilket vad jag tror var det han syftade till. Det är ju inte konstigt att jag egentligen kan räkna upp antalet intressant karaktärer på en hand.
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Okej. Du vet inte vad du pratar om. Diskussionen är slut.


Förutsatt att han inte menar questmässigt:

Fast nu så är Skyrim en väldigt död värld...
Man hör om drakarnas återkomst och ett inbördeskrig. Men inbördeskriget består av gubbar som sitter i respektive städer och gör ingenting i väntan på att spelaren (en nobody) ska göra sitt val.
Samt så verkar det inte direkt vara så många som fruktar drakarna... varken sett folk som försökt göra sina hem, byar osv till små fort. Ser inge långa spjut som kan vara effektiva mot drakar eller framförallt, inga flyktingar som försöker ta skydd i städerna.

Skyrim känns tyvärr som en väldigt död värld som inte ändras av vad som händer runt omkring.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Captian Price:
musiken är magisk


Instämmer helt. Speciellt Dragonborn, Unbroken Road, Dragonsreach och One They Fear får mig att verkligen rysa. Finns i och för sig ytterligare en, men om jag länkade den så skulle jag spoila sista delen av Main Questet.

Citerar Captian Price:
Storyn är jag inte speciellt intresserad av, då den är väldigt tråkig att följa


Hur långt har du kommit, på ett ungefär? Tyckte att det var lite sisådär i början, men det blir bättre. Kan komma på tre tillfällen under Main Questet som jag tyckte var riktigt episka.

Citerar Captian Price:
Vakterna är lite skojiga


Känner mig bara tvungen att länka - alla deras repliker.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Guard
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Hur långt har du kommit, på ett ungefär? Tyckte att det var lite sisådär i början, men det blir bättre. Kan komma på tre tillfällen under Main Questet som jag tyckte var riktigt episka.


Vet inte riktigt hur långt jag har kommit. Storyn har varit för ointressant helt enkelt. Men mötet med Graybeards och den första draken utanför Whiterun var dock episka stunder!

Citerar Imperial scout:
Känner mig bara tvungen att länka - alla deras repliker.

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Guard


Hahaha, seriöst. Så underbara! ^^

What is it? Dragons?
The knife master
  • 0
Citerar Skuggan:
Det är tomt på unikt och intressant innehåll, vilket vad jag tror var det han syftade till. Det är ju inte konstigt att jag egentligen kan räkna upp antalet intressant karaktärer på en hand.


Håller inte med. Inte alls. Jag har spelat i snart 300 timmar och har fortfarande inte upptäckt allt, jag hittar fortfarande nya platser, karaktärer och quests. Dessutom ser ju Radiant-storyteling till att det alltid händer nya saker.

Varje liten grotta har en egen liten historia bakom sig.

Tillagt 2012-02-22 20:11:
Citerar Dagon:
Samt så verkar det inte direkt vara så många som fruktar drakarna... varken sett folk som försökt göra sina hem, byar osv till små fort. Ser inge långa spjut som kan vara effektiva mot drakar eller framförallt, inga flyktingar som försöker ta skydd i städerna.


Det kan jag hålla med om. Till en viss grad. Man märker ju ganska tydligt att drakarna och kriget har gjort det svårt för folk, men visst de saker du beskriver hade ju varit bra. Det hade hjälpt till att frambringa känslan av att allting inte är som det ska.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Dagon:
Citerar Sideshow95 kej. Du vet inte vad du pratar om. Diskussionen är slut.

Förutsatt att han inte menar questmässigt:

Fast nu så är Skyrim en väldigt död värld...
Man hör om drakarnas återkomst och ett inbördeskrig. Men inbördeskriget består av gubbar som sitter i respektive städer och gör ingenting i väntan på att spelaren (en nobody) ska göra sitt val.
Samt så verkar det inte direkt vara så många som fruktar drakarna... varken sett folk som försökt göra sina hem, byar osv till små fort. Ser inge långa spjut som kan vara effektiva mot drakar eller framförallt, inga flyktingar som försöker ta skydd i städerna.

Skyrim känns tyvärr som en väldigt död värld som inte ändras av vad som händer runt omkring.


Ja världen var inte riktigt så levande som bethesda utlovat
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Honeyside är utan tvekan mitt favorithus. Älskar trädgården.


Flyttade från Proudspire Manor (Solitude) till Honeyside i Riften. Även fast det är mycket mindre är jag nöjd. Riktiga kistor och garderober, plus en massa annat. Till exempel att man får en trädgård med kycklingar och att man inte ens behöver gå in i staden för att komma till huset.
"Övriga inställningar"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!