Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Länge leve Empire Legion!
  • 0
Citerar Baby Jesus:
Till nästa generations konsoler lär vi dock kanske få njuta av slag i episk stil. Vem vet?


Fast såvida Bethesda inte fixar bättre AI/script programmerare så ska de hålla sig långt borta från det som möjligt.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Imperial scout:
Sökte på UESP Wiki, och fick fram det här:

http://tinyurl.com/77zs3z3
http://tinyurl.com/7e4fp2h


Haha, tur då att jag precis provade min Soul Trap-Vapen Enchantment på en jätte med sina två mammutar!
Undrar vad drakar är på dock? Det får jag nog kolla upp!
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Undrar vad drakar är på dock? Det får jag nog kolla upp!


Tror inte att man kan använda Soul Trap på drakar, med tanke på att man absorberar deras själ när man har dödat dem.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Baby Jesus:
Ganska komiskt ändå att vi sitter och snackar om Imperiet. I Oblivion var deras arme en ensemble på 15 pers MAX.

Det som är lite Elder Scrolls svaghet. Finns inte direkt kapacitet för att utforma stora slag. Egentligen ganska ointressant vem som driver ut vem när den största armen i Tamriel innefattar 15 pers.

Till nästa generations konsoler lär vi dock kanske få njuta av slag i episk stil. Vem vet?


Helt sant. Tidigare har jag spelat mycket Mount and Blade: Warband, och där är det riktiga slag, med hundratals gubbar och kavalleri. Samt ett stridssystem som får Skyim att verka vara designat av en sexåring.
  • 0
Citerar Imperial scout:
Citerar The LOL object:
Undrar vad drakar är på dock? Det får jag nog kolla upp!


Tror inte att man kan använda Soul Trap på drakar, med tanke på att man absorberar deras själ när man har dödat dem.


Nej, misstänkte det. Och det är rätt, de går inte att använda till gems eller liknande alls...
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Om ett vapen har legendary status, kan jag fortfarande uppgradera det? I ren damage alltså (vill nämligen fixa lite Potion's och sen ösa upp mina vapen!)


Ja, du kan fortsätta uppgradera det. Jag vet inte om det finns någon gräns överhuvudtaget? Kanske kan man skaffa 3000 i skada?

Citerar Tallica:
Nån som har en idé på ngt kul att göra i Skyrim?? Har kört genom alla guilds, main questline och inbördeskriget och har nu tröttnat en hel del på spelet då jag inte tycker det erbjuder så särskilt mycket nytt... Något jag har missat i spelet som är värt att göra? Vad tycker ni? Tycker att Skyrim är en grymt bra spel men behöver ha en kick för att börja spela det igen...


Jag vet inte hur du har spelat men personligen tycker jag att det är härligt att starta en karaktär som spelar "normal". Jagar och fiskar ute i det vilda, säljer kött, hudar i staden. Gör sina egna kläder (av hudarna) och ibland köper något i affären. Undviker strid om inte förhållandena är gynnsamma (kör med höjd svårighetsgrad). Plockar växter, både som mat och till att laga brygder att sälja. Kanske mixa ihop lite gift för farligare villebråd.

Annars så är alla grottorna väldigt intressant, till skillnad från i Oblivion har mycket mer tid lagts på ruiner, grottor och dylikt. Ofta innehåller dessa uppdrag och/eller spännande händelser. En stor del av spelseriens fokus ligger just på upptäckandet och grottorna, inte huvudstoryn eller gillena.

Förutom det så kan det vara intressant att spela inbördeskriget från bägge sidor. Eller kanske utrota Dark Brotherhood istället för att gå med dom (ärligt talat tycker jag Bethesda är smaklösa när de låter en gå med i ett sådant gille, att få utrota dom var bland det bästa i hela Skyrim - hatade att man inte kunde göra det i Oblivion).

Tillagt 2012-01-24 22:51:
Citerar The LOL object:
Nej, misstänkte det. Och det är rätt, de går inte att använda till gems eller liknande alls...


Maiq were soultrapped once. Not very pleasant. You should think about that once in a while.
  • 0
Har beta-testat 1.4 patchen i ett par timmar nu. Känns riktigt bra än så länge, framraten är märkbart bättre, och det känns mer stabilt överlag.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Maiq were soultrapped once. Not very pleasant. You should think about that once in a while.


Älskar M'aiq och hans kommentarer.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Sideshow95:
Jag vet inte hur du har spelat men personligen tycker jag att det är härligt att starta en karaktär som spelar "normal". Jagar och fiskar ute i det vilda, säljer kött, hudar i staden. Gör sina egna kläder (av hudarna) och ibland köper något i affären. Undviker strid om inte förhållandena är gynnsamma (kör med höjd svårighetsgrad). Plockar växter, både som mat och till att laga brygder att sälja. Kanske mixa ihop lite gift för farligare villebråd.


Håller med. Laddade ner en mod som tar bort MQ och hela Dovahkiin-grejen helt och hållet, istället börjar spelet i en mysig skogsglänta utanför Falkreath, och man får själv bestämma precis hur man ska spela.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Håller med. Laddade ner en mod som tar bort MQ och hela Dovahkiin-grejen helt och hållet, istället börjar spelet i en mysig skogsglänta utanför Falkreath, och man får själv bestämma precis hur man ska spela.


Så Creation Kit har alltså kommit?
Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Håller med. Laddade ner en mod som tar bort MQ och hela Dovahkiin-grejen helt och hållet, istället börjar spelet i en mysig skogsglänta utanför Falkreath, och man får själv bestämma precis hur man ska spela.




GE MIG! VILL HA VILL HA VILL HA!
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Skulle Stormcloaks, Imperiet, Hammerfell, High Rock och några till rekrytera mer soldater skulle dom vinna.
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Skulle Stormcloaks, Imperiet, Hammerfell, High Rock och några till rekrytera mer soldater skulle dom vinna.


Har man för mycket soldater imploderar hela imperiet. Dom behöver sina invånare för att betala skatt så dom kan ha sin armé. Om alla invånare blir soldater går ju saker käpprätt åt skogen.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Hur mycket tror ni man borde betala för en dator om man vill kunna maxa Skyrim?
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Haha tänk om battle of the red ring utspelat sig i ett spel. Aldmeris samlade styrkor hade väl vart högst 30 pers
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Har nu Solitude-huset och köpte det för de 20 000 man skulle renovera Dawnstar Sanctuary from och så har man Spoiler:Emperor robes är thane och så har jag gått med i legionen ville testa på det och gift mig.

Med Jordis Sword-Maiden, bara jag som tycker hon är cool?
  • 0
Citerar sammiboii:
Hur mycket tror ni man borde betala för en dator om man vill kunna maxa Skyrim?


Hitta en på skroten... typ.
  • 0
Håller med er man vill inte vara någon hjälte över hela Skyrim. And vara Thane i Solitude räcker gott. Palla vara någon hjälte.

Tillagt 2012-01-25 12:07:
Citerar Sideshow95:
Skyrim voice actors collect Oscar noms


Plummer och Sydow!

Tillagt 2012-01-25 12:10:
Citerar Baby Jesus:
Citerar Sideshow95:
Stormcloaks målsättning är att driva bort imperiet från Skyrim.

Aldmeri Dominion målsättning är att förslava hela Tamriel.

Vem är farligast sa du?


Nja ... visst var det väl så att Nordsen drev bort Snow-elfsen till att börja med? Blir med det i medvetandet ganska läskigt när deras filosofi är att de är "the true sons and daugthers of Skyrim". Vidare så kom deras ledare till makten genom att fegt avrätta den tidigare ärkekungen av Skyrim. Varför? Jo, eftersom att han anser sig veta bäst. Ulfric har alltså bäst omdöme. Sedan använder de sig av ursäkter som Talos osv när vi alla vet att riktiga Nords snarare har en tendens att tillbe Ysgamor ex. Stormcloaks skulle starta krig mot Imperiet i vilket fall som helst. Tydligt att de använder falsk propaganda för att få med sig en så stor skara personer som bara möjligt i deras jakt på att växa och ta över maktskiftet.

Nu är inte Thalmors några änglar. Men så länge de har makten kommer inte folket i Skyrim drabbas eftersom att Imperiet skrev på deras avtal som tar avstånd från blodbad. Det handlar om moral. Om du som hjälten i denna cirkus väljer att stödja Stormcloaks och inte Imperiet betyder det ju indirekt att om Ulfric lyckas driva bort Imperiet ur Skyrim så är det omöjligt att bortse från det faktum att Thalmors kommer se till att attackera Stormcloaks och ta död på Skyrims invånare (oskyldiga som skyldiga). Stormcloaks är givetvis medvetna om detta. Och deras plan är inte att förlora. Utan att slå ut Thalmors genom att med falsk propaganda ena ett folk. Tydliga nazi-referenser.

Om de lyckas med detta. Betänkt att de redan nu i deras huvudstad placerat "Dark elf" i ett getto (tänk judar). Tror ni på riktigt att de med mer makt, kommer integrera andra raser? Nej, de kommer fortsätta förslava och förpesta men i en mycket större skara.

Nog för att Tamriel redan har en jobbig politisk situation. Men den kan alltid bli värre. Nej, måste jag så stödjer jag Thalmor och Imperiet i detta sett till att det andra alternativet är mycket, mycket värre.

Skäms alla ni som gick med i Stromcloaks.


Tyst, Det där är lögn, Ulfric utmanade Torygg på duell och han accepterade, Torygg förlorade och nu är plötsligt Ulfric en fegis. Torygg är fegare isåfall.
  • 0
Lite kul att man fick möta High king torygg i sovngarde om man letar lite
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Skulle Stormcloaks, Imperiet, Hammerfell, High Rock och några till rekrytera mer soldater skulle dom vinna.


Ror på då High Elf kan magi, de skulle väl trolla fram soldater eller varelser som slåss för dem.
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Citerar mongwai:
Citerar NintendorRemote kulle Stormcloaks, Imperiet, Hammerfell, High Rock och några till rekrytera mer soldater skulle dom vinna.

Ror på då High Elf kan magi, de skulle väl trolla fram soldater eller varelser som slåss för dem.


Alla raser kan magi, bretons i synnerhet.
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Ciriux:
Citerar sammiboii:Hur mycket tror ni man borde betala för en dator om man vill kunna maxa Skyrim?

Hitta en på skroten... typ.


Meh, finns inget i närheten
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Hur mycket tror ni man borde betala för en dator om man vill kunna maxa Skyrim?


Jag maxar det nu och min dator byggdes för ca 3 år sedan. Delarna kostade ungefär 5000:- då, så om du har möjlighet att bygga en dator istället för att köpa en färdigbyggd så behöver du absolut inte lägga ut mer än så. 3000 kanske räcker? En google-sökning på CPU och GPU-tester för spelet hjälper dig nog hitta vad du behöver.
Det måste vara jobbigt att sova, man är ju så trött när man vaknar
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!