Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Sideshow95:
Då tar jag hellre en pil i knät.


.....
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
.....


Vadå? Kör vi inte med den längre?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vadå? Kör vi inte med den längre?


Klart vi gör!
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vadå? Kör vi inte med den längre?


Vi gjorde, men så tog vi en pil i knät.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Ciriux:
Klart vi gör!


Bra. Då kan jag sova gott i natt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Sjukt sugen på DLC!! MWAHAHAHA!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Colonel:
Vi gjorde, men så tog vi en pil i knät.

I use quote english things in swedish, then i took an arrow in the knee...
Varför välja konsol då man kan ha alla?
  • 0
Citerar kraz:
Jag har börjat använda Throw Voice massvis

Kul att använda för att få fiender att triggra sina egna fällor också.
Krax.
  • 0
Citerar Lurkman:
Once you go firebolts med båda händerna, you never go back. Dock så lär spelet vara utmanande för dig.


Jo, synd att de inte gör mer skada än vad dem gör. Iallafall master spellsen då de är så opraktiska i strid. Som det är nu tar ju Fire Storm lika mycket skada som två fullt uppgraderade daedric swords (dual). Där svärden även har kombos har master spellsen bara seg laddningstid.
  • 0
Citerar Diabolic:
Jo, synd att de inte gör mer skada än vad dem gör. Iallafall master spellsen då de är så opraktiska i strid. Som det är nu tar ju Fire Storm lika mycket skada som två fullt uppgraderade daedric swords (dual). Där svärden även har kombos har master spellsen bara seg laddningstid.

Fast med eldstormen kan man ju potentiellt döda 100 pers samtidigt. Den är inte avsedd för single targets...
Krax.
  • 0
Citerar filipjulin:
Vart kan man hitta armor med fortify Enchanting?

nu när man är lvl 81 ska det firas med att Superenchanta mitt daedric gear.


finns de armor med det?:o jag har bara vetat om att de finns potions med de, hoppas jag har fel för jag har full enchanting men inte så mycket i alchemy
  • 0
Sjukt sugen på Skyrim. Men eftersom det i så fall skulle vara PS3-versionen så är jag tveksam...
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Diabolic:
Citerar Lurkman:
Once you go firebolts med båda händerna, you never go back. Dock så lär spelet vara utmanande för dig.


Jo, synd att de inte gör mer skada än vad dem gör. Iallafall master spellsen då de är så opraktiska i strid. Som det är nu tar ju Fire Storm lika mycket skada som två fullt uppgraderade daedric swords (dual). Där svärden även har kombos har master spellsen bara seg laddningstid.


Fire bolts och fire balls fungerar utmärkt för mig. Använder inga andra
  • 0
Såg badass viking unarmed videon.

Är det möjligt o spela igenom hela spelet med unarmed?
Jag menar, är ens damage output nog för de svårare fienderna i spelet med unarmed?
  • 0
Citerar Mcgeady:
Sjukt sugen på DLC!! MWAHAHAHA!


Jag känner faktiskt inget större behov av DLC. Inte än iallafall.

Spelet är ju helt galet stort. Spelat i snart 150 timmar, och jag har bara klarat MQ och The Companions.

Tillagt 2011-12-13 12:51:
Citerar Cazzlor:
Såg badass viking unarmed videon.

Är det möjligt o spela igenom hela spelet med unarmed?
Jag menar, är ens damage output nog för de svårare fienderna i spelet med unarmed?


Skulle gissa på att han som gjorde videon kör på Novice. Då går det nog.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Så nu känns det helt värdelöst att använda alchemy och enchanting, jag vill ha en legit assassin/thief, men tanken och en del av nöjet med Skyrim och liknande spel är väll att bli så stark som möjligt? Tyvärr så är hela systemet förstört, Bethesda har inte satt något tak på hur starka potions du kan göra och därav kan du öka din enchantment/smithing med TUSENTALS procent.

Så istället för att ha en dagger med 100dmg kan du ha en dagger med 800 000dmg eller mer.

Personligen när jag kommer på sådant är det kul att nyttja, för det är väll tanken, problemet är enbart det faktum att det finns inga begränsningar på hur långt man kan dra det.

Man behöver inga perks längre, kan spela som mage och klara mig på 100 magica, för jag enchantar en ring som gör det gratis att kasta allt. Jag behöver inte levla för jag kan enchanta health, stamina till drömsiffror.

Det är här den moraliska biten kommer in, vad är "okej", hur långt kan man dra det utan att känna att det inte är menat att vara så stark.

Skall min dagger göra 500dmg eller 500 000? Vad är rimligt.

Framförallt, allt hade varit bra om bethesda satte ett tak på alchemy, sjukt att kunna dra sina enchantments över 1000 000 000%

Jag har spelat legit med flera karaktärer, men det var med en karaktär jag testade allt det här, men i mina ögon är det lika legit som allt annat egentligen, då det finns i spelet, att Bethesda missat det här, är för mig helt oförståeligt.

Sedan är jag väl medveten om att man behöver inte använda det, bara för att man kan. Men om jag lägger mina perks i ett träd vill jag också kunna nyttja det till max.

Nej, spelet är helt förstört utan ett "tak".
  • 0
Citerar Åderbråck:
Nej, spelet är helt förstört utan ett "tak".


Det är ju du som förstör spelet för dig själv! Vilket är väldigt lätt att göra när det gäller ett så massivt och öppet spel som Skyrim.

Jag tror inte att Bethesda har "missat" det där med ett tak. Jag tror att Bethesda vill ge oss så mycket frihet som möjligt. Att du sedan använder det för att förstöra spelet för dig själv är ju ditt problem. Spelaren har ju ett eget ansvar när det kommer till den här typen av spel.

Man måste liksom själv se till att man har roligt och inte går över gränsen när det gäller att utnyttja friheten.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Sideshow95:
Jag känner faktiskt inget större behov av DLC. Inte än iallafall


Samma här.
  • 0
Jag saknar mortar and pestle's
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Sideshow95:
Man måste liksom själv se till att man har roligt och inte går över gränsen när det gäller att utnyttja friheten.


Men vart går den gränsen?
För jag känner som så, att när man kan dra enchantingen hur långt som helst, är då 300dmg för mycket eller för lite? Skall jag behöva överväga hur starka mina vapen skall bli, då jag egentligen inte vet hur starka fienderna är och hur dom är i level i förhållande till min karaktär?

Betehsda vet detta, därav borde dom satt ett tak.

Hade jag ägt ett företag, så vill jag givetvis gå med vinst, släpper jag en DLC förväntar jag mig att folk köper den för den innehåller ny armor, några nya vapen och dylikt. Men om folk som spelar mitt spel kan göra sin egen rustning, sina egna vapen, som är 1000 000 bättre än det jag släpper i min DLC, så förväntar jag mig sjunkande försäljningssiffror, det vill man väll inte?

Hade man kunnat göra liknande i WoW, vem fan skulle raida då, eller nöta för att få dom bästa vapnen?

Största nöjet för mig i Skyrim är jakten på bättre loot, deadric artifacts. Det nöjet hade inte försvunnit om det fanns ett tak på alchemy, men nu kan jag göra armors som är flera tusen gånger bättre än deadric artifacts:
Bara genom att veta detta förstör, vad är då nöjet i att utforska grottor efter loot, då man vet att allt man behöver utforska är i ens hus, vid alchemy och enchanting bordet?
  • 0
Citerar Åderbråck:
Största nöjet för mig i Skyrim är jakten på bättre loot, deadric artifacts. Det nöjet hade inte försvunnit om det fanns ett tak på alchemy, men nu kan jag göra armors som är flera tusen gånger bättre än deadric artifacts:


Jag håller med som fan.

Därför spelar jag helt utan alchemy och enchanting. Jag vill inte hamna i träsket. Höjde även svårighetsgraden till svåraste- det ska inte vara lätt
Lider inte längre för konsten, jag bara lider
  • 0
Citerar Dufwan:
Jag håller med som fan.

Därför spelar jag helt utan alchemy och enchanting. Jag vill inte hamna i träsket. Höjde även svårighetsgraden till svåraste- det ska inte vara lätt


Men om man vill ha alchemy och enchanting då? Skall man då behöva sitta och fundera på vad som är legit och inte, vad som är för mycket och för lite. Är väll bara att inse att det är förstört, eller Bethesdas tanke kanske var att man skulle springa runt med en pickaxe med 1000 000 dmg?

För att inte tala om vad fan skall jag med Sneak till om min dagger gör tusentalet i damage? Det blir en cirkel som inte bara påverkar ett perkträd utan alla, varför lägga points i magica när allt är gratis att kasta?

Jag tror inte detta är vad Bethesda ville.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Åderbråck:
Jag tror inte detta är vad Bethesda ville.


Jag håller med. Har inte utnyttjat denna brist i spelet och kommer nog inte göra det heller, men det är ändå tråkigt att det existerar.
  • 0
Citerar Åderbråck:
Men vart går den gränsen?
För jag känner som så, att när man kan dra enchantingen hur långt som helst, är då 300dmg för mycket eller för lite? Skall jag behöva överväga hur starka mina vapen skall bli, då jag egentligen inte vet hur starka fienderna är och hur dom är i level i förhållande till min karaktär?

Betehsda vet detta, därav borde dom satt ett tak.

Hade jag ägt ett företag, så vill jag givetvis gå med vinst, släpper jag en DLC förväntar jag mig att folk köper den för den innehåller ny armor, några nya vapen och dylikt. Men om folk som spelar mitt spel kan göra sin egen rustning, sina egna vapen, som är 1000 000 bättre än det jag släpper i min DLC, så förväntar jag mig sjunkande försäljningssiffror, det vill man väll inte?


300 damage är på tok för mycket. Oavsett level. Du hade ju inte alls behövt överväga hur starka dina vapen ska vara, om du hade spelat det så som de flesta av oss gör. Jag her ingen aning om hur du ber dig åt för att bli så OP. Och jag vill inte veta det heller.

Poängen är att Bethesda är en av de få utvecklare som ger oss total frihet, vi får göra vad fan vi vill. Viket jag tycker är väldigt bra. Det verkar som att du inte riktigt kan hantera den typen av frihet. Du gör spelet tråkigt för dig själv genom att utnyttja friheten lite för mycket.

Det här är ju dock inget nytt när det kommer till Elder Scrolls-spel. Man kunde ju göra i princip samma sak i både Morrowind och Oblivion. Hur gjorde du där?

Citerar Åderbråck:
Hade man kunnat göra liknande i WoW, vem fan skulle raida då, eller nöta för att få dom bästa vapnen?


World of Warcraft är ju ett online-spel. Det är ju en helt annan sak.

Citerar Åderbråck:
Största nöjet för mig i Skyrim är jakten på bättre loot, deadric artifacts. Det nöjet hade inte försvunnit om det fanns ett tak på alchemy, men nu kan jag göra armors som är flera tusen gånger bättre än deadric artifacts:
Bara genom att veta detta förstör, vad är då nöjet i att utforska grottor efter loot, då man vet att allt man behöver utforska är i ens hus, vid alchemy och enchanting bordet?


Åter igen. Du hade inte haft det problemet om du hade spelat spelet på det "normala" sättet.

Tillagt 2011-12-13 14:28:
Citerar Åderbråck:
Jag tror inte detta är vad Bethesda ville.


Det Bethesda vill, är att vi ska spela deras spel, och tycka det är roligt. De skiter fullständigt i hur vi spelar det, bara vi har roligt.

Att det sedan finns folk som inte har självdisciplin nog att spela det på ett sätt som är underhållande, är ju inte deras problem.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Åter igen. Du hade inte haft det problemet om du hade spelat spelet på det "normala" sättet.


Där har vi delade åsikter, du kan få ditt deadric svärd att göra runt 100dmg legit. Sedan om du har 100 i enchanting skill kan du sätta två enchants på ett item, vilket gör att maxgränsen för en legit enchantment i fortify one-handen är 40%, sätt två sådana på en ring, sedan två på ett halsband, två på en rustning, två på ett par handskar och du är uppe i över 300 dmg helt legit

Sedan sätter du två fire, frost eller lightning enchants på ditt legit svärd och du är uppe i nästan 500dmg legit.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!