Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar JORGIL:
Henne har jag dödat.


Bränn ner huset! Den är besatt av Lydias spöke som går runt där och äter ditt bröd!
  • 0
Citerar Aaandy:
Det ska dock också hamna under active effects, vilket det inte gör längre för mig.


Jaha, ja jag sover ju aldrig eftersom jag är Spoiler:varulv så jag vet inte.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Kaiser:
Är du varulv?


Inte längre. Spoiler:Jag valde att kasta ännu ett häxhuvud i elden där i grottan, och därmed bryta min förtrollning.
  • 0
Nån mer som tycker hagravens är det läskigaste med detta spel?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Sfunk:
Main quest spoiler

Spoiler:


Spoiler poiler:Menar du precis innan man hoppas in i portalen(eller vad det nu är) som går till Sovngarde? Där så slog jag på häxgubben tills han ramlade ner från tronen och hamnade bakom den, så att drakarna inte kunde skada mig och så var han död efter ett tiotal sekunder. Hade också problem innan jag hittade den rätta taktiken dock.

Har googlat runt skitmycket men hittar tamejfan inte info om hur man fixar souls till sina soul gems. Är det inte meningen att man ska ha någon spell som man gör det med? Alltså som man använder på fiender. Eller?:s
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar JORGIL:
Så jävla iriterande. Jag spenderar cirka 1 timma med att varsamt rada upp alla olika ölsorter jag har i en hylla i mitt hus i Whiterun. Tänkte att det kan vara fint att se min gedigna spritsamling med öl, vin, mjöd och speciella drinkar från Riften. Sen när jag länar huset och går in igen så ligger alla ölflaskor på golvet... ALLA! Tar en evighet att göra om. När jag laddar en sparfil från innan de hamnade på golvet så e det samma sak...


Tror det beror på att ibland återställs all vanlig inredning i ens hus, och står det då annat på den platsen en viss sak ska hamna på, så knuffas de bort.
  • 0
Vad är fördelarna med att sova ?

Jag har aldrig sovit i spelet och är lvl 31 haha.

jag bara trycker på T när jag vill att dygnet ska gå :p
  • 0
Citerar dinskugga:
Vad är fördelarna med att sova ?

Jag har aldrig sovit i spelet och är lvl 31 haha.

jag bara trycker på T när jag vill att dygnet ska gå :p


Du blir well rested sen så känns det ju verkligare
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
<quote author="zodihax">Citerar Sfunk:Main quest spoiler


Har googlat runt skitmycket men hittar tamejfan inte info om hur man fixar souls till sina soul gems. Är det inte meningen att man ska ha någon spell som man gör det med? Alltså som man använder på fiender. Eller?:s

antingen skaffa du spellen " Soul Trap " eller köper du ett vapen som har den spellen på sig.

och för att fylla din soul gem så använder du soul trap på din fiende och sen måste du döda ditt offer inom en viss tid och om du gör det så fylls din soul gem
  • 0
Citerar dinskugga:
Vad är fördelarna med att sova ?


Ens skill mastery går 10% snabbare om man sover i en egen säng. Sover man tillsammans med någon annan, sin man eller fru, går den 15% snabbare. Dessa varar åtta timmar efter det att man vaknat.

Citerar zodihax:
Har googlat runt skitmycket men hittar tamejfan inte info om hur man fixar souls till sina soul gems. Är det inte meningen att man ska ha någon spell som man gör det med? Alltså som man använder på fiender. Eller?:s


Mycket riktigt. Du skickar en magi som heter soul trap på fienderna, och sedan ifall du dödar dem inom 60 sekunder fylls en soul gem. Beroende på fienden och vad du har för soul gems på dig, så fylls olika.
  • 0
Citerar Aaandy:
Mycket riktigt. Du skickar en magi som heter soul trap på fienderna, och sedan ifall du dödar dem inom 60 sekunder fylls en soul gem.


Mace of Molag Bal. <3
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Mace of Molag Bal. <3


Äh. Soul trap all the way.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar JORGIL:

Så jävla iriterande. Jag spenderar cirka 1 timma med att varsamt rada upp alla olika ölsorter jag har i en hylla i mitt hus i Whiterun. Tänkte att det kan vara fint att se min gedigna spritsamling med öl, vin, mjöd och speciella drinkar från Riften. Sen när jag länar huset och går in igen så ligger alla ölflaskor på golvet... ALLA! Tar en evighet att göra om. När jag laddar en sparfil från innan de hamnade på golvet så e det samma sak...


Tror det beror på att ibland återställs all vanlig inredning i ens hus, och står det då annat på den platsen en viss sak ska hamna på, så knuffas de bort.


Men inget annat dyker upp på hyllorna, det blir bara tomt. Jag tog bort all inredning i huset för att det skulle bli lättare att detalj inreda om från början. Vill att allting ska se ut som om jag själv bode där. Jag är lite manisk med sånt här, sorterar böcker i bokhyllan efter ämne osv. Ägnar det timmar.
Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Drakar har endast nyligen dykt upp i Skyrim. Finns knappast någon som har kunskap nog att kunna göra utrustning gjord av drakmaterial effektivt, i jämförelse med Daedric, som har funnits ett bra tag. Verkar logiskt enligt mig att daedric är bättre än dragon.


Jajo, för all del. Men som någon också sa, då borde Daedric ligga på skilllevel 100 och inte 90. Det är ju bara konstigt och förvirrande att man ska träna ja, låt oss dra till med en stort exempel: Vad är vitsen med att tävla i att löpa 100 meter när man ändå vinner efter 50 meter?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar JORGIL:
Men inget annat dyker upp på hyllorna, det blir bara tomt. Jag tog bort all inredning i huset för att det skulle bli lättare att detalj inreda om från början. Vill att allting ska se ut som om jag själv bode där. Jag är lite manisk med sånt här, sorterar böcker i bokhyllan efter ämne osv. Ägnar det timmar.


Jag hade gjort samma sak. Fast inte tagit bort all inredning, men viss, och ersatt den med annat. De hade trillat ner efter en viss del av storyn. Varför vet jag inte.
  • 0
Jag känner att jag måste börja med MQ snart med det går bara inte. Har så himla mycket annat att göra hela tiden. Antingen är det Dark Brotherhood som kallar eller nåt annat sidequest. Har 12 timmar spelande och är på "The way of the voice" vilket är typ 4 MQ. Det här är ett spel som jag inte kommer stressa igenom direkt utan bara mysa med
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
Citerar dinskugga:
Vad är fördelarna med att sova ?

Jag har aldrig sovit i spelet och är lvl 31 haha.

jag bara trycker på T när jag vill att dygnet ska gå :p


Samma här, haha. Det finns väl ingen fördel?
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Citerar zodihax:
Spoiler:Menar du precis innan man hoppas in i portalen(eller vad det nu är) som går till Sovngarde? Där så slog jag på häxgubben tills han ramlade ner från tronen och hamnade bakom den, så att drakarna inte kunde skada mig och så var han död efter ett tiotal sekunder. Hade också problem innan jag hittade den rätta taktiken dock.


Spoiler:När jag kom dit satt drakarna bara och tittade på mig utan att göra ett skvatt medans jag gjorde lidandet kort för prästen
Hej! :)
  • 0
Citerar zodihax:
Samma här, haha. Det finns väl ingen fördel?


Citerar Aaandy:
Ens skill mastery går 10% snabbare om man sover i en egen säng. Sover man tillsammans med någon annan, sin man eller fru, går den 15% snabbare. Dessa varar åtta timmar efter det att man vaknat.


Man kan dock inte få well rested ifall man har the lover stone aktiverad.
  • 0
Hett tips! HETT TIPS!

Om du vill få en liten bonus start i början av spelet eller nu i senare på spelet så gå tillbaka till dina guardian stones, eller där du kommer utifrån Helgen grottan som du flyr ur, om du tittar runt så kommer du se en siluett av en stuga, gå mot den och den heter någonting som "pinewatch" typ, skitbra ställe spännande också ;)
  • 0
Citerar ICApåse:
Citerar Saffransbulle:
Drakar har endast nyligen dykt upp i Skyrim. Finns knappast någon som har kunskap nog att kunna göra utrustning gjord av drakmaterial effektivt, i jämförelse med Daedric, som har funnits ett bra tag. Verkar logiskt enligt mig att daedric är bättre än dragon.


Jajo, för all del. Men som någon också sa, då borde Daedric ligga på skilllevel 100 och inte 90. Det är ju bara konstigt och förvirrande att man ska träna ja, låt oss dra till med en stort exempel: Vad är vitsen med att tävla i att löpa 100 meter när man ändå vinner efter 50 meter?


Kunde man skapa deadric armor i de gamla spelen ? För mig ingen visste hur man skapade det i Morrowind. I Oblivion fanns nog iofs inte ens smithing så om det gick att skapa eller inte då vet jag inte.
  • 0
Gör ett quest, minns inte namnet. Geridurs... något. Man hittade det i en bok. ska samla 3 fragment av ett halsband. Man får åka till 3 olika "dungeons". Varav den sista, Saarthal excavation kräver en nyckel. Hur fasen får jag den?

Spelar pure tank med sköld och enhandsyxa.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar whitemaster14:
Jag känner att jag måste börja med MQ snart med det går bara inte. Har så himla mycket annat att göra hela tiden. Antingen är det Dark Brotherhood som kallar eller nåt annat sidequest. Har 12 timmar spelande och är på "The way of the voice" vilket är typ 4 MQ. Det här är ett spel som jag inte kommer stressa igenom direkt utan bara mysa med


Isåfall bör du låta bli MQ ett tag för du har redan kommit rätt långt!!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Nån som har stört på nått läskigt under vattnet? För jag vågar faen inte simma under vattnet...
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Hittade ett jävligt irriterande bug som crashade spelet, när man ska döda en björn åt Aela vid Bonechill passage. Jag lyckades dock gå vidare genom att ej titta på marken runtom björnen, och sätta på nightvision med min katt, vet ej om det hjälpte, men jag lyckades iaf komma igenom.

The more you know!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!